Gå til innhold

Når man skal selge seng med mensflekker på madrassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, T-Rex skrev:

En flaske Salmi koster vel noe sånt som tjue kroner (?).

Dette var altså en kommentar til hva det koster å kjøpe proffesjonelle tekstilrensemidler hos en møbelforetning, altså 150-500 kr. Det kan være verdt investeringa hvis du får det skikkelig reint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Virrevirrevapp said:

Dette var altså en kommentar til hva det koster å kjøpe proffesjonelle tekstilrensemidler hos en møbelforetning, altså 150-500 kr. Det kan være verdt investeringa hvis du får det skikkelig reint. 

Og jeg skriver at en flaske Salmi er det beste middelet du får tak i for å fjerne blodflekker; den koster ikke stort. Så å bruke et dyrere middel er totalt bortkastete penger. Som tidligere ekstremmenstruerende, vet jeg en del om akkurat dette.

Er det andre typer flekker enn blod, kan det derimot være bedre med andre typer rensemiddel, selv om salmiakk tar mye.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Og jeg skriver at en flaske Salmi er det beste middelet du får tak i for å fjerne blodflekker; den koster ikke stort. Så å bruke et dyrere middel er totalt bortkastete penger. Som tidligere ekstremmenstruerende, vet jeg en del om akkurat dette.

Er det andre typer flekker enn blod, kan det derimot være bedre med andre typer rensemiddel, selv om salmiakk tar mye.

Du har jobbet på møbelbutikk og vet hva de selger der av rens og flekkfjerning? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Virrevirrevapp said:

Du har jobbet på møbelbutikk og vet hva de selger der av rens og flekkfjerning? 

Nei, men når Salmi fungerer 100% og er billig, hvorfor kjøpe noe dyrere?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Tenk på alt som ikke er synlig på madrassen du... svette, sæd, urin osv... 

Tror alle kjøper ny overmadrass ihvertfall når de kjøper brukt seng. Hadde en selger sagt at det var mensflekker på madrassen, hadde jeg seriøst lurt på vedkommende.

Trodde det ikke var vanlig å kjøpe brukte madrasser i det hele tatt jeg da. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ser ok ut uten overmadrass kan du selge uten. Ellers kaster du den. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at det finnes folk som kjøper brukte madrasser :spy: 

Anonymkode: 4f24c...2c1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er flekkene kun på trekket og ikke på selve overmadrassen?

Anonymkode: 64676...1ca

Ja, bare på der avtagbare trekket 

Anonymkode: 6f7c5...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, bare på der avtagbare trekket 

Anonymkode: 6f7c5...741

da tar du bare av trekket og får det renset. Er madrassen grei så er det jo greit.

Anonymkode: 9d67b...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, T-Rex skrev:

Og det sover vi i på hoteller. Grøss og gru, rart vi overlever. Men det gjør vi jo forsåvidt ikke.

Nei, ingen har overlevd så langt. Jeg gidder ikke tenke på sånt, såpass får man tåle hvis man skal dele seng/do/dusj med hundrevis av andre på hoteller og lignende. Så lenge det ser rimelig rent og fresht ut, orker jeg ikke bry meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, SoWhat? skrev:

Tror alle kjøper ny overmadrass ihvertfall når de kjøper brukt seng. Hadde en selger sagt at det var mensflekker på madrassen, hadde jeg seriøst lurt på vedkommende.

Trodde det ikke var vanlig å kjøpe brukte madrasser i det hele tatt jeg da. 

Jeg har gjort det en gang, men i følge selger var sengen  kun brukt et par, tre ganger. Og den så faktisk helt ny ut, både seng og overmadrass, jeg tok sjansen. Var en mye større seng enn standard dobbel, så det ble for mye styr med overmadrass som passet.

Nå ser ikke overmadrassen så lekker ut, etter flere års bruk ;) Men er noe annet med egne kroppsvæsker enn andres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2018 den 19.32, AnonymBruker skrev:

da tar du bare av trekket og får det renset. Er madrassen grei så er det jo greit.

Anonymkode: 9d67b...15a

Tar det mensflekker det da? Sånn at det forsvinner HELT?

Anonymkode: 6f7c5...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.6.2018 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man da? Jeg tør ikke spørre på Facebook. Selger man da senga med overmadrassen "som den er", og forteller hva flekkene er, eller selger man senga uten overmadrassen (og taper noen tusen)? Hva med at senga knirker, skal man oppgi hva det skyldes også?

Vaskeri klarer vel ikke fjerne mensflekker?

Dilemma jeg ønsker svar på!

Anonymkode: 6f7c5...741

Hei! Er det du som er husselgeren her?
"En huseier i Vest-Telemark fullførte ikke vaskingen før han overlot boligen til nye eiere. Det kostet ham 340.000 kroner....gulvet lot seg ikke vaske, og det viste seg at den tidligere huseieren hadde brukt ren ublandet grønnsåpe uten å vaske det bort. Etter å ha forhørt seg med gulvforhandlere, ble det klart at gulvene måtte byttes ut. Kjøperne saksøkte husselgeren og møtte ham tidligere denne måneden i Vest-Telemark tingrett hvor de vant fram" :sjokkbla:
"Under overtakelsen merket paret som kjøpte huset at 
laminatgulvene hadde et grått og klissete belegg." :haar: https://www.hegnar.no/Nyheter/Eiendom/2018/06/Huseier-tapte-340.000-kroner-paa-slurvete-gulvvask 

Anonymkode: 64676...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...overmadrass følger med dersom ønskelig, denne bærer preg av bruk." Må jo være en helt ærlig og åpen tilnærming til dette. 

Anonymkode: f3718...3fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2018 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Hva med at senga knirker, skal man oppgi hva det skyldes også?

Atte hææææ? :sjokkbla: Tør jeg spørre om det er en spesiell grunn til at senga knirker? :haar:

Anonymkode: 64676...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"...overmadrass følger med dersom ønskelig, denne bærer preg av bruk." Må jo være en helt ærlig og åpen tilnærming til dette. 

Anonymkode: f3718...3fe

"... sjarmerende overmadrass følger med dersom ønskelig, denne bærer preg av bruk."  :Nikke:

Anonymkode: 64676...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke denne tråden. Man selger selvsagt ikke en overmadrass med flekker. Man KASTER den!!

Anonymkode: 33d1c...44a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Atte hææææ? :sjokkbla: Tør jeg spørre om det er en spesiell grunn til at senga knirker? :haar:

Anonymkode: 64676...1ca

Tja, litt aktivitet kan man si

Anonymkode: 6f7c5...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, litt aktivitet kan man si

Anonymkode: 6f7c5...741

Du trenger ikke si du har hatt sex i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...