Gå til innhold

Tilpasset dagsmeny på ca 1600 pr dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Feks dette eksempelet på 1 dags meny.

Frokost: 2 grove skiver spleisebrød, margarin, 1 bløtkokt egg, 1/2 liten avokado, salt, pepper, 1 tomat

Lunsj: 2 grove brødskiver,  stekt røre av: 1 egg, 1 tomat, 1 liten løk, 1 vårløk, salt pepper. Stekt i teflonpanne.

Middag: 1 kyllingfilet, vann, 1 vårløk, 1 tomat, 1/2 gul paprika, 1 liten løk, 1 boks kidney bønner, smaksatt med soyasaus/sweetchili saus og 1/2 liten avokado

Kvelds: 1 eple, 1 brødskive med margarin og jordbærmarmelade med kunstig søtning.

Ellers kun vann til drikke. Evt melon/bær/ 4-5 stk nøtter til mellommåltid mellom lunsj og middag.

Må unngå melkeprodukter, hvete, sukker og alkohol mest mulig.

Jeg kom fram til at dette blir 1800 kcal minst, så hvordan få det ned til 1600?

((Annet kjøtt jeg kan spise er baconterninger (kjøper helst de pakkene på 150 gr) og biff ytrefilet 150 gr. Jeg er og glad i kikerter, og frossen amerikansk blanding. Og ananas på boks. ))

Anonymkode: 2113c...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg kom fram til at dette blir 1800 kcal minst, så hvordan få det ned til 1600?

 

Dropp avokado til frokost og middag.

Anonymkode: bdf75...2f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut brød med knekkebrød og kutt ut smør under syltetøy. Dropp avokadoen.

Anonymkode: dddcf...121

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feks dette eksempelet på 1 dags meny.

Frokost: 2 grove skiver spleisebrød, margarin, 1 bløtkokt egg, 1/2 liten avokado, salt, pepper, 1 tomat

Lunsj: 2 grove brødskiver,  stekt røre av: 1 egg, 1 tomat, 1 liten løk, 1 vårløk, salt pepper. Stekt i teflonpanne.

Middag: 1 kyllingfilet, vann, 1 vårløk, 1 tomat, 1/2 gul paprika, 1 liten løk, 1 boks kidney bønner, smaksatt med soyasaus/sweetchili saus og 1/2 liten avokado

Kvelds: 1 eple, 1 brødskive med margarin og jordbærmarmelade med kunstig søtning.

Ellers kun vann til drikke. Evt melon/bær/ 4-5 stk nøtter til mellommåltid mellom lunsj og middag.

Må unngå melkeprodukter, hvete, sukker og alkohol mest mulig.

Jeg kom fram til at dette blir 1800 kcal minst, så hvordan få det ned til 1600?

((Annet kjøtt jeg kan spise er baconterninger (kjøper helst de pakkene på 150 gr) og biff ytrefilet 150 gr. Jeg er og glad i kikerter, og frossen amerikansk blanding. Og ananas på boks. ))

Anonymkode: 2113c...787

Dropp margarin til frokost og dropp avocado til middag. Dropp sweet chilli saus eller bruk erstatning med mindre kalorier kjøpt på nett og dropp margarinet til kvelds

Anonymkode: 13d14...ef6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dropp avokado til frokost og middag.

Anonymkode: bdf75...2f9

Nei jeg vil ha den avokadoen. Får heller droppe en skive brød her og der.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt ut brød med knekkebrød og kutt ut smør under syltetøy. Dropp avokadoen.

Anonymkode: dddcf...121

Knekkebrød er uaktuelt. Hater det. Smør under syltetøy kan jeg droppe. 

Anonymkode: 2113c...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg syns det er rart at dette blir 1800 kcal. Kan noen dobbeltsjekke i tilfelle jeg har regnet feil? Jeg syns det er så lite mat allerede.

Anonymkode: 2113c...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Last ned lifesum og legg det inn der så ser du hvor mange kcal det blir.

Anonymkode: 13d14...ef6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg vil ha den avokadoen. Får heller droppe en skive brød her og der.

Knekkebrød er uaktuelt. Hater det. Smør under syltetøy kan jeg droppe. 

Anonymkode: 2113c...787

Da må du nesten ta bort en brødskive til frokost og lunsj (ca 100 kcal i hver) og spise noe (nesten) uten kalorier i stedet. 1600 er jo en del mindre enn vanlige porsjoner, så det er klart du merker at det er mindre mat. Fyll opp med agurk, gulrøtter, eple, vannmelon, masse vann og kalorifri drikke.

Anonymkode: dddcf...121

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp nøttene, avokadoen, smør/margarin/olje, syltetøy og bytt ut brød med knekkebrød. Evt bare dropp kveldsmaten.

Anonymkode: 7448a...c68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Last ned lifesum og legg det inn der så ser du hvor mange kcal det blir.

Anonymkode: 13d14...ef6

Jeg syns den appen er elendig og fungerer ikke for meg.

Anonymkode: 2113c...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Må si jeg syns det er rart at dette blir 1800 kcal. Kan noen dobbeltsjekke i tilfelle jeg har regnet feil? Jeg syns det er så lite mat allerede.

Anonymkode: 2113c...787

1800 kcal ser helt rett ut. Jeg ville faktisk tippet 2000 uten å regne på det.

Anonymkode: bdf75...2f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt inn menyen din i diett.no, og får 1971 kcal hvis jeg legger inn 5 stk valnøtter som snacks. Da har jeg tatt utgangspunkt i 5 g/1 ts margarin på hver brødskive og 2 ts sukkerfritt jordbærsyltetøy. 

Brødskiver og avocado drar avgårde med hele 647 kcal pr dag, og den boksen med kidneybønner er nesten 500 kcal. Forutsatt at du bruker 1 ts margarin med 60% fett på 3 brødskiver (de til frokost og den til kvelds), så utgjør det ca 80 kcal, så det gir ikke store utslaget å kutte ut dette. 1 boks med bønner er jo ganske mye da, kan du klare deg med 1/2 boks? Da sparer du nesten 250 kcal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorimessig: Nøtter og frukt inneholder mye kalorier. Velg grønnsaker.
Kutt ut smør og avokado. Brød, soyasaus/chilisaus etc er også kaloririkt. MÅ ikke ha "saus", drikk mer vann hvis det blir tørt. Stek kyllingen i stekepose så blir den saftig og du får litt sjy. Bønner er kaloririkt.

Anonymkode: 45c96...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Roci skrev:

Jeg har lagt inn menyen din i diett.no, og får 1971 kcal hvis jeg legger inn 5 stk valnøtter som snacks. Da har jeg tatt utgangspunkt i 5 g/1 ts margarin på hver brødskive og 2 ts sukkerfritt jordbærsyltetøy. 

Brødskiver og avocado drar avgårde med hele 647 kcal pr dag, og den boksen med kidneybønner er nesten 500 kcal. Forutsatt at du bruker 1 ts margarin med 60% fett på 3 brødskiver (de til frokost og den til kvelds), så utgjør det ca 80 kcal, så det gir ikke store utslaget å kutte ut dette. 1 boks med bønner er jo ganske mye da, kan du klare deg med 1/2 boks? Da sparer du nesten 250 kcal.

Avocadoene er max 6-7 cm lange. Det er de minste som finnes. Kidneybønnene er 235 kcal. pr boks. Type eldorado.

Anonymkode: 2113c...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kalorimessig: Nøtter og frukt inneholder mye kalorier. Velg grønnsaker.
Kutt ut smør og avokado. Brød, soyasaus/chilisaus etc er også kaloririkt. MÅ ikke ha "saus", drikk mer vann hvis det blir tørt. Stek kyllingen i stekepose så blir den saftig og du får litt sjy. Bønner er kaloririkt.

Anonymkode: 45c96...064

Soyasaus/chilisaus er max 2 tsk utblandet i 1 liter vann for å lage suppe.

Anonymkode: 2113c...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kutte ut eller ned på noe, hva og hvordan bestemmer du selv. Jeg anbefaler å sjekke kaloriinnholdet, selv, hver dag. Men du spiser brød til tre av fire måltider, når du skal unngå hvete? Og hva mener du med at du kan spise bacon og ytrefilet - betyr det ikke noen andre typer svinekjøtt eller oksekjøtt, eller ingen andre dyreslag?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dropp brødet til lunsj og kvelds, spis rugsprø eller annet knekkebrød. Mye mindre kalorier i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pringle skrev:

Du må kutte ut eller ned på noe, hva og hvordan bestemmer du selv. Jeg anbefaler å sjekke kaloriinnholdet, selv, hver dag. Men du spiser brød til tre av fire måltider, når du skal unngå hvete? Og hva mener du med at du kan spise bacon og ytrefilet - betyr det ikke noen andre typer svinekjøtt eller oksekjøtt, eller ingen andre dyreslag?

Jeg jobber med å gå fra en type brød til havrebrød feks. Det er ikke gjort på en dag. Dette er kun et eksempel.

Det betyr at dette er kjøttet jeg spiser. Ytrefileten er biff. Hvorfor henger du deg opp i det?

Anonymkode: 2113c...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å hjelpe deg, ts. 

For meg fungerte Lifesum utmerket. Men det forutsetter at du faktisk gidder. 

Anonymkode: c0970...f8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lett å hjelpe deg, ts. 

For meg fungerte Lifesum utmerket. Men det forutsetter at du faktisk gidder. 

Anonymkode: c0970...f8e

Jeg bruker også lifesum-appen og er veldig fornøyd. Lett å få oversikt og ha kontroll over kalorier inn og ut 👍

Anonymkode: dddcf...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...