Gå til innhold

Veldig pem med sminke vs mindre men naturlig pen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet i tråden var vel om dere foretrekker med eller uten sminke. Så svaret ditt konkluderer jeg som "med, så lenge det ser proft ut". 

Anonymkode: c457e...c4a

Det er jo ikke svaret hans. Han viste til en dame. Det finnes mange flotte naturlige pene kvinner uten sminke også. Du legger ord i munnen hans.

Anonymkode: 92e8c...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Hun er helsminket for en fotoshoot. Foundation, bronzer, blush, pudder, øyenbrynspenn. minst tre forskjellige øyenskygger, ser ut som fire) highlighter, kajal, mascara og lipgloss.

Anonymkode: ff798...a7e

Det er så typsik damer å komme med sånne kommentarer ( jeg er forøvrig dame selv ).

Natalie Portman er smellvakker uten sminke også, og det kan man se på det bildet. Man ser at hun har god hud, pene trekk, naturlig mørke bryn, vipper osv. Så den kommentaren din passet ikke i dette tilfellet. 

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er så typsik damer å komme med sånne kommentarer ( jeg er forøvrig dame selv ).

Natalie Portman er smellvakker uten sminke også, og det kan man se på det bildet. Man ser at hun har god hud, pene trekk, naturlig mørke bryn, vipper osv. Så den kommentaren din passet ikke i dette tilfellet. 

Anonymkode: 642a3...511

Jeg foreslår at du leser det du siterer før du begynner å uttale deg om hva som er "typisk damer".

Jeg har ikke skrevet noe som helst om hvorvidt Natalie Portman er pen uten sminke eller ikke. Jeg svarte på kommentaren hans om at hun "muligens har på seg et eller annet". Og det gjorde jeg etter at det ble tatt opp i tråden at menn ikke ser sminke så lenge den ser naturlig ut.

Anonymkode: ff798...a7e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Mannen min er over snittet opptatt av utseende og klær. Han falt for meg i en situasjon da jeg ikke hadde sminke i det hele tatt. Godt å vite 😊

Anonymkode: ebf9d...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foreslår at du leser det du siterer før du begynner å uttale deg om hva som er "typisk damer".

Jeg har ikke skrevet noe som helst om hvorvidt Natalie Portman er pen uten sminke eller ikke. Jeg svarte på kommentaren hans om at hun "muligens har på seg et eller annet". Og det gjorde jeg etter at det ble tatt opp i tråden at menn ikke ser sminke så lenge den ser naturlig ut.

Anonymkode: ff798...a7e

Man ser på det bildet at hun er naturlig vakker. Den kommentaren om alt hun hadde på seg, passet ikke, fordi hun er ei naturlig vakker jente/dame/kvinne. Sånne kommentarer kan passe til ei som hadde sett veldig annerledes uten de produktene, men det gjør ikke denne skuespilleren.

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Man ser på det bildet at hun er naturlig vakker. Den kommentaren om alt hun hadde på seg, passet ikke, fordi hun er ei naturlig vakker jente/dame/kvinne. Sånne kommentarer kan passe til ei som hadde sett veldig annerledes uten de produktene, men det gjør ikke denne skuespilleren.

Anonymkode: 642a3...511

Herlighet. Han skrev at hun muligens hadde noe på seg og jeg skrev hva hun har på seg på bildet.

Det er litt merkelig hvis du mener at sminke ikke teller og derfor ikke kan nevnes når den sitter på en som er naturlig pen, men at akkurat samme mengde blir mye sminke på en som er mindre pen. Jeg tror de fleste vil være uenige med deg.

Anonymkode: ff798...a7e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet. Han skrev at hun muligens hadde noe på seg og jeg skrev hva hun har på seg på bildet.

Det er litt merkelig hvis du mener at sminke ikke teller og derfor ikke kan nevnes når den sitter på en som er naturlig pen, men at akkurat samme mengde blir mye sminke på en som er mindre pen. Jeg tror de fleste vil være uenige med deg.

Anonymkode: ff798...a7e

Det handler ikke om sminke "teller eller ikke". Å kommentere det bildet han la ut, som om hun var full av sminke, blir helt feil, når hun i utgangspunktet har dette naturlig.

Jeg ser så ofte sånne kommentarer på naturlig pene damer, og det irriterer meg, fordi mange av dere som kommer med sånne kommentarer, prøver liksom å "nedgradere" damer på denne måten, uten at dere er klar over det selv.

Samme de som sier at f.eks naturlig vakre mennesker "har penger til å holde seg sånn". Det er endel som er naturlig vakker, og la dem nå få være det, uten at du og evt andre må komme med sånne utsagn, som skal få andre til å tenke at "ja hun er jo egentlig ikke så pen uten alt det du nevnte. Det var et dårlig eksempel, fordi hun er like pen , om ikke penere uten!

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om sminke "teller eller ikke". Å kommentere det bildet han la ut, som om hun var full av sminke, blir helt feil, når hun i utgangspunktet har dette naturlig.

Jeg ser så ofte sånne kommentarer på naturlig pene damer, og det irriterer meg, fordi mange av dere som kommer med sånne kommentarer, prøver liksom å "nedgradere" damer på denne måten, uten at dere er klar over det selv.

Samme de som sier at f.eks naturlig vakre mennesker "har penger til å holde seg sånn". Det er endel som er naturlig vakker, og la dem nå få være det, uten at du og evt andre må komme med sånne utsagn, som skal få andre til å tenke at "ja hun er jo egentlig ikke så pen uten alt det du nevnte. Det var et dårlig eksempel, fordi hun er like pen , om ikke penere uten!

Anonymkode: 642a3...511

Jeg tolket ikke innlegget slik du gjorde det. I en "no make up-make up" look er det mye sminke som brukes, selv om det ser naturlig ut. Natalie Portman er smashing ut med og uten sminke.

Jeg er ellers enig i det du sier men jeg tror ikke brukeren hadde den intensjonen. Jeg synes forresten også det er dust den andre veien. Rakke ned på kvinner som bruker sminke :)

Anonymkode: ebb83...733

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om sminke "teller eller ikke". Å kommentere det bildet han la ut, som om hun var full av sminke, blir helt feil, når hun i utgangspunktet har dette naturlig.

Jeg ser så ofte sånne kommentarer på naturlig pene damer, og det irriterer meg, fordi mange av dere som kommer med sånne kommentarer, prøver liksom å "nedgradere" damer på denne måten, uten at dere er klar over det selv.

Samme de som sier at f.eks naturlig vakre mennesker "har penger til å holde seg sånn". Det er endel som er naturlig vakker, og la dem nå få være det, uten at du og evt andre må komme med sånne utsagn, som skal få andre til å tenke at "ja hun er jo egentlig ikke så pen uten alt det du nevnte. Det var et dårlig eksempel, fordi hun er like pen , om ikke penere uten!

Anonymkode: 642a3...511

Hun ER full av sminke på det bildet, men det betyr da ikke at hun ikke er pen uten sminke også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir uansett feil å komme med henne ( skuespilleren som ble nevnt ) som et ekspempel nå hu n er like pen uten, gjerne penere, og det er så typisk damer å gjøre det. Ser ofte sånne kommentarer hvis ei dame ser bra ut på bilder. Da MÅ noen komme med hva hun evt har på av sminke, ( gjerne nevnte det til menn ), så de selv skal føle seg litt bedre...

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir uansett feil å komme med henne ( skuespilleren som ble nevnt ) som et ekspempel nå hu n er like pen uten, gjerne penere, og det er så typisk damer å gjøre det. Ser ofte sånne kommentarer hvis ei dame ser bra ut på bilder. Da MÅ noen komme med hva hun evt har på av sminke, ( gjerne nevnte det til menn ), så de selv skal føle seg litt bedre...

Anonymkode: 642a3...511

Det jeg legger i det er at kvinner er oppgitt over at menn alltid sier at de liker naturlige kvinner. De peker på ei kvinne de anser som naturlig, men så går hun for en naturlig look (som trengs en del sminke for å få til). Hun som er "naturlig" bruker gjerne like mye sminke som ei man kan se sminken til. Tror du legger for mye negativt i dette her :)

Anonymkode: ebb83...733

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så typsik damer å komme med sånne kommentarer ( jeg er forøvrig dame selv ).

Natalie Portman er smellvakker uten sminke også, og det kan man se på det bildet. Man ser at hun har god hud, pene trekk, naturlig mørke bryn, vipper osv. Så den kommentaren din passet ikke i dette tilfellet. 

Anonymkode: 642a3...511

Ikke jeg som la ut bilde og skrev om Natalie Portman, men hun HAR faktisk ganske mye sminke på det bildet 😜 Slik sminker jeg meg forøvrig til daglig selv, og kjæresten synes jeg ser naturlig ut selv om jeg har mye sminke, han ble overrasket da jeg sa hvor mye det var, noen ser naturlig pene ut både med og uten sminke. Når det er sagt, så er Natalie Portman helt nydelig, også naturlig, helt enig med deg der 👍🏻 Og sminken blir jo mer naturlig og legger seg bedre med et godt utgangspunkt 🙂

Anonymkode: 752ea...b6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Påkrevd skrev:

Ooh, nei. Det ser ikke naturlig ut. Jeg synes naturlig look er penest, men om det er med eller uten sminke er ikke så farlig. Når man tydelig kan se sminken, og skjønner at personen ville sett annerledes ut uten, da er det for mye etter min smak. Å snakke med noen uten at man tenker over om hun er sminket eller ikke, det er flottere. Her er et eksempel på hva jeg mener ser naturlig ut, selv om hun muligens har på seg et eller annet.

Natalie-Portman_1.7.11_No-Strings-Attached_press-junketjpg1.jpg

Enig med deg, hun nederste ser bedre ut, selv om jeg lett ser at hun har på seg minst like mye sminke som hun øverste. Hun er bare sminket mer naturlig 🙂

Anonymkode: 752ea...b6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Hun er helsminket for en fotoshoot. Foundation, bronzer, blush, pudder, øyenbrynspenn. minst tre forskjellige øyenskygger, ser ut som fire) highlighter, kajal, mascara og lipgloss.

Anonymkode: ff798...a7e

Jeg ser ikke at hun har foundation på dette bilde. Ikke bronzer, blush eller pudder heller. Denne dama har naturlige bryn, så ser ikke ut som hun har øyenbrynspenn. Ser ut som hun har litt øyenskygge, kajal, evt litt mascara og så har hun lipgloss.

Jeg har veldig fin hud selv, bruker aldri foundation, så kan ofte se om folk bruker det eller ikke. Det blir ofte en annen look med foundation, mer et lag. Denne skuespilleren har veldig fin hud naturlig. Samme med øyenbryn ( har naturlige mørke bryn selv som jeg ikke bruker noe på ), jeg vet at den skuespilleren har naturlig vakre bryn og man kan ofte se om noen har lagt noe på de. 

Så alt du sa stemmer ikke. 

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke at hun har foundation på dette bilde. Ikke bronzer, blush eller pudder heller. Denne dama har naturlige bryn, så ser ikke ut som hun har øyenbrynspenn. Ser ut som hun har litt øyenskygge, kajal, evt litt mascara og så har hun lipgloss.

Jeg har veldig fin hud selv, bruker aldri foundation, så kan ofte se om folk bruker det eller ikke. Det blir ofte en annen look med foundation, mer et lag. Denne skuespilleren har veldig fin hud naturlig. Samme med øyenbryn ( har naturlige mørke bryn selv som jeg ikke bruker noe på ), jeg vet at den skuespilleren har naturlig vakre bryn og man kan ofte se om noen har lagt noe på de. 

Så alt du sa stemmer ikke. 

Anonymkode: 642a3...511

Og jeg er makeupartist og kan garantere deg at hun har full makeup på det bildet. Ikke bare det, bildet er også tatt i studio med proft lysutstyr osv. Sannsynligvis har det hatt en tur innom Photoshop også. Er sminken lagt av en kyndig person vil hun ikke se spesielt sminket ut og foundationen vil definitivt ikke se ut som et lag. Og en fotoshoot uten pudder? Kommer ikke på tale. 

Bildet er tatt i forbindelse med promotering av en film. En slik shoot gjøres ikke med kun litt maskara, kajal, lipgloss og kanskje litt skygge. Dette er ikke den tyngste makeupen hun har latt seg avbilde i, men likevel. Full makeup. Du ser det bedre på dette bildet fra samme shoot:A91841F4-953B-4CAC-BFA9-DE786E5F569E.thumb.jpeg.6c8f0d58b9330d97762eb88d6ef2087c.jpeg

Her ser man tydelig at småkviser i panna er forsøkt dekket til, brynene har farge og hun har en lys rosa rouge med litt skimmer i kinnene. Trykk på bildet for å få bedre kvalitet.

Men gjør det egentlig noe?? Dama er nydelig, både med og uten sminke.

 

Endret av Carressa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carressa said:

Og jeg er makeupartist og kan garantere deg at hun har full makeup på det bildet. Ikke bare det, bildet er også tatt i studio med proft lysutstyr osv. Sannsynligvis har det hatt en tur innom Photoshop også. Er sminken lagt av en kyndig person vil hun ikke se spesielt sminket ut og foundationen vil definitivt ikke se ut som et lag. Og en fotoshoot uten pudder? Kommer ikke på tale. 

Bildet er tatt i forbindelse med promotering av en film. En slik shoot gjøres ikke med kun litt maskara, kajal, lipgloss og kanskje litt skygge. Dette er ikke den tyngste makeupen hun har latt seg avbilde i, men likevel. Full makeup. Du ser det bedre på disse bildene fra samme shoot:A0DB48CA-CA6A-403F-8223-1905D026679C.jpeg.803aaa2d2e7bf53d01293845a9d03a90.jpegA91841F4-953B-4CAC-BFA9-DE786E5F569E.thumb.jpeg.6c8f0d58b9330d97762eb88d6ef2087c.jpeg

Her ser man tydelig at småkviser i panna er forsøkt dekket til, brynene har farge og hun har en lys rosa rouge med litt skimmer i kinnene.

Men gjør det egentlig noe?? Dama er nydelig, både med og uten sminke.

Du kom meg i forkjøpet! Jeg fant akkurat de samme bildene og holdt på å skrive det samme :fnise:

Her er enda et eksempel hvor man tydelig ser at brynene hennes selvsagt sminkes selv om de er naturlig mørke.

Natalie+Portman+No+Strings+Attached+Prem

 

Anonymkode: ff798...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carressa
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kom meg i forkjøpet! Jeg fant akkurat de samme bildene og holdt på å skrive det samme :fnise:

Her er enda et eksempel hvor man tydelig ser at brynene hennes selvsagt sminkes selv om de er naturlig mørke.

Natalie+Portman+No+Strings+Attached+Prem

 

Anonymkode: ff798...a7e

Haha, sorry. 😄 japp! Tror de aller fleste Hollywood-stjernene fyller ut brynene selv om de er mørke, og retter litt på formen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De damene i Downton Abbey er nydelige og veldig naturlig sminket, men tror ikke det var gjort på et blunk å få på seg "ansiktet" før filming. 

Anonymkode: f986e...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

De damene i Downton Abbey er nydelige og veldig naturlig sminket, men tror ikke det var gjort på et blunk å få på seg "ansiktet" før filming. 

Anonymkode: f986e...93d

:laugh:

 

 

Anonymkode: ff798...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være negativt å påpeke at naturlig vakre kvinner også kan finne på å bruke sminke. Sminke er gøy og fascinereende og de fleste bruker det ikke for å gjøre seg ugjenkjennelig men for å fremheve sine egne trekk.

Anonymkode: ff798...a7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...