Gå til innhold

Spisteforstyrrlser og kjæreste som er enig i at jeg skal slanke meg.


Anonym2022

Anbefalte innlegg

Dette høres ut som en veldig, veldig destruktiv type. Mener du at du ikke fortjener en mann som er snill og god mot deg?

Ut i fra din høyde og vekt så er du i grenseland mot helseskadelig undervekt. Det vil si beinskjørhet, elektrolyttforstyrrelser, utmattethet, hjertesykdom, mangelsykdommer, depresjon og så videre.

Hvordan spurte du? Maser du fælt, slik at han blir irritert over at du er så destruktiv? Maser du ofte med "syns du jeg er for feit?" For dette er et svært umodent og masete spørsmål som de færreste har særlig toleranse for. 

Jeg ønsker deg uansett lykke til videre i kampen mot usikkerheten og i kampen for å bli helt frisk 🌺

Anonymkode: 6dc13...a11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke undervektig.

Anonymkode: c5935...3de

Nei for all del. Men om TS går ned én eneste kilo, så er hun så absolutt helseskadelig undervektig med en BMI på 18,2.

Så hva er ditt poeng, og forstår du hvordan kommentaren din kan virke triggende for henne?

Anonymkode: 6dc13...a11

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei for all del. Men om TS går ned én eneste kilo, så er hun så absolutt helseskadelig undervektig med en BMI på 18,2.

Så hva er ditt poeng, og forstår du hvordan kommentaren din kan virke triggende for henne?

Anonymkode: 6dc13...a11

Jeg mener at folk dømmer de som er slanke. De sier "hvis du går ned et kilo til, så blir du syk, du kan dø" osv. Nei, hun dør ikke om hun går ned 1 kg til.

Anonymkode: c5935...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjæresten din som er helt på jordet. Hvis han virkelig mener at en 50 kg lett tidligere anorektiker bør slanke seg er han enten en sadistisk drittsekk eller så har han et sykt kroppsideal når det gjelder kvinner. Får en lei følelse av at denne fyren ikke er bra for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ikke undervektig.

Anonymkode: c5935...3de

Du fikk med deg at du snakker med en tidligere anorektiker...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at folk dømmer de som er slanke. De sier "hvis du går ned et kilo til, så blir du syk, du kan dø" osv. Nei, hun dør ikke om hun går ned 1 kg til.

Anonymkode: c5935...3de

Men det å gå ned en kilo til kan så absolutt bringe TS sin spiseforstyrrelse tilbake. Og hva skulle være hensikten med å gå ned en kilo i vekt når hun allerede er faretruende nær helseskadelig undervekt? Indre organer, skjelett, det psykiske; på alle mulige vis så vil TS få et lengre og bedre liv dersom hun holder seg unna helseskadelig undervekt. Det finnes titusenvis av gode og forskningsbaserte artikler som understreker faren av å være undervektig.

Anonymkode: 6dc13...a11

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... Hva har vekt å si, egentlig? Du kan utrette hva enn du vil, og det er på ingen måte avhengig av vekten din. Utseende generelt har ingenting å si for hva du kan utrette og hvordan du er som person. Det er det inni som teller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sillyline skrev:

Men altså... Hva har vekt å si, egentlig? Du kan utrette hva enn du vil, og det er på ingen måte avhengig av vekten din. Utseende generelt har ingenting å si for hva du kan utrette og hvordan du er som person. Det er det inni som teller.

enig

Anonymkode: c5935...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta Stephen Hawking som eksempel. Verdenskjent teoretisk fysiker, men klarte verken å gå eller snakke selv. Allikevel utrettet han noe. Eller Donald Trump. Han kan både snakke og gå, men mange vil kanskje påstå at det er gjennomtrekk i topplokket. Han har jaggu meg klart å bli president. Ingen av de har utrettet det de har på grunn av vekten sin. Jeg lover deg, du betyr noe, vekten din gjør ikke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke undervektig.

Anonymkode: c5935...3de

Så er jo ikke det et poeng å bli det heller. 

 

TS: Jeg foreslår at du kaster vekten (hvis du har en) og dumper typen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

pinar, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...