Gå til innhold

Spisteforstyrrlser og kjæreste som er enig i at jeg skal slanke meg.


Anonym2022

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Anonym2022 skrev:

Jeg har fortalt han alt om anoreksien, og jeg har til og med fortalt han hvor vanskelig det var for meg å gå opp disse kiloene. Jeg vet på en måte at jeg er slank, men sykdommen sitter litt igjen i hodet. Derfor ser jeg enda på meg selv som stor, ihvertfall i speilet. 

Da driter du i fyren. Han er ikke bra. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den fyren høres virkelig ikke god ut. Du sliter med dette, og han vet om det, likevel sier han at du med fordel kan gå ned i vekt?????

Ærlig talt høres det ut som om han er ute etter å ha et psykisk overtak på deg. Du finner noen bedre der ute, tro meg. Sånn skal man ikke trenge å ha det. 

Når det er sagt så har du gjort en kjempejobb med å nærme deg normalvekt! Og at du ser at denne typen tilbakemeldinger fra typen sier mer om han enn deg -det er kjempebra! Selv om du har slitt med spiseforstyrrelser og fremdeles ikke kan stole på speilbildet, så har du en stemme inni deg som forteller deg at du har rett og typen tar feil. Denne stemmen kan du trygt høre på! Vær mer sammen med de du vet er gode støttespillere, og bygg din indre stemme sterkere. Mange klemmer til deg, du er på rett vei!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på hvordan du spurte, du har jo slett ikke noe nøytralt og avslappa forhold til egen vekt, men det har sikkert han (til din vekt, altså). "uff, jeg er litt usikker, burde jeg slanke meg? Jeg har litt lyst til det, tror jeg hadde følt meg mer vel hvis jeg gikk ned noen få kilo. Ikke mye altså, men nå er jeg jo litt større enn jeg var før, og jeg trives ikke helt. Hva syns du?" "Ja, nei, bare gjør det du *tenker på noe helt annet*".

Hvis han er en ordentlig fyr som er glad i deg og du i ham, tar du en ny prat med ham om at du slett ikke er kvitt spiseforstyrrelsen, den kan trigges, at det var dumt av deg å ta opp temaet, og enda dummere av han å svare slik han gjorde. At du trenger mye støtte på at slanking ikke er en god ide, det er spiseforstyrrelsen din som snakker, og du er veldig usikker på om du er bra nok (vektmessig).

Anonymkode: 7ee2d...63d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på at det er mange måter og spørre på for og få de svarene en selv ønsker, sånn bare for og ta kjæresten din litt i forsvar, ellers er det bare og si all kudos til deg og gå opp i vekt, fortsett den gode jobben 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Hvis du er lubben, hva er jeg da med mine 66 kg og 163 cm?🤔😅 Nei TS, du trenger ikke å slanke deg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at han er lei av utseendefokuset, og han føler at du gjør det mot deg selv ved å fokusere så mye på det, så sa han det i irritasjon fordi han syntes spørsmålet var irriterende og en påminnelse om at du har et forhold til mat som er like destruktivt som en alkoholikers forhold til alkohol

Anonymkode: 4d418...080

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hulderen skrev:

Du må IKKE slanke deg, du er nesten undervektig. Kjæresten overvurderer vekten din, han tror at du er tjukkere enn du er. Se denne artikkelen. Det er gjort undersøkelser på det. Menn tror at de er slankere enn de er, og samtidig tror de at dama si er tykkere enn hun er. https://forskning.no/overvekt-kjonn-og-samfunn-psykologi/2011/11/menn-tror-kvinner-veier-mye 

Du må overse ham, og heller prøve å gå litt opp i vekt. Sjekk høyde og vekt på samboeren din. Kanskje HAN bør slanke seg?

Det har jeg hørt om før ja. Da er det vel derfor han mener jeg bør gå ned i vekt. Men han er relativt tynn selv og veldig høy, kan det ha noe med det å gjøre? Jeg er jo mye lavere enn han, og kan ha lett for å se lubben ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ild skrev:

Den fyren høres virkelig ikke god ut. Du sliter med dette, og han vet om det, likevel sier han at du med fordel kan gå ned i vekt?????

Ærlig talt høres det ut som om han er ute etter å ha et psykisk overtak på deg. Du finner noen bedre der ute, tro meg. Sånn skal man ikke trenge å ha det. 

Når det er sagt så har du gjort en kjempejobb med å nærme deg normalvekt! Og at du ser at denne typen tilbakemeldinger fra typen sier mer om han enn deg -det er kjempebra! Selv om du har slitt med spiseforstyrrelser og fremdeles ikke kan stole på speilbildet, så har du en stemme inni deg som forteller deg at du har rett og typen tar feil. Denne stemmen kan du trygt høre på! Vær mer sammen med de du vet er gode støttespillere, og bygg din indre stemme sterkere. Mange klemmer til deg, du er på rett vei!

Jeg vet at det han svarte var dumt, men jeg var kanskje litt dum som spurte også.. Jeg har både psykolog og venninner som støtter meg og bygger meg opp, heldigvis. Jeg snakker egentlig ikke så mye med han om dette, siden han sier at han ikke kan noe om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo være at han er lei av utseendefokuset, og han føler at du gjør det mot deg selv ved å fokusere så mye på det, så sa han det i irritasjon fordi han syntes spørsmålet var irriterende og en påminnelse om at du har et forhold til mat som er like destruktivt som en alkoholikers forhold til alkohol

Anonymkode: 4d418...080

Jeg har ikke sagt til han før at jeg ønsker å gå ned i vekt igjen, så jeg har ihvertfall ikke mast på han. Men jeg har lurt lenge på om han liker kroppen min, så jeg spurte han. Og ja, da må jeg tåle svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror inne de målene du oppga stemmer dersom kjæresten kaller deg lubben..

Anonymkode: 7a92b...014

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym2022 said:

Jeg har ikke sagt til han før at jeg ønsker å gå ned i vekt igjen, så jeg har ihvertfall ikke mast på han. Men jeg har lurt lenge på om han liker kroppen min, så jeg spurte han. Og ja, da må jeg tåle svaret. 

Du skriver at han vet om spisefortyrrelsen din, mange assosierer det med utseende og fokus på utseende. For mange kan det fremstå som om du nesten fokuserer på kosthold med vilje for å straffe deg selv, og når noen man er glad i ødeleggr seg selv, så er det mange som reagerer med irritasjon eller sinne

Anonymkode: 4d418...080

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din høres ut som han er korttenkt, og enten har et usunt bilde av hvordan en kvinne skal være, eller formulerer seg feil. Jeg mener ikke å forsvare han, men kan det være at han egentlig mente at du har potensiale for å stramme opp litt? Ikke at du skal gjøre det fordi han sier det altså, i mine øyne kan du fint gå opp noen kg, og bare trene hvis det er en positiv aktivitet for deg.

Selv har jeg litt mageflesk, for første gang i mitt liv etter å ha vært svært tynn i mange år, og jeg ser jo at jeg ikke trenger å slanke meg for å få stram mage igjen, men trene styrke. Ikke at jeg gidder da, det er sunt for meg å trene meg på å godta og like en større kropp. 

Før du dumper han (om du så har bestemt deg for å dumpe han allerede) så kan du jo ta en prat med han og spør hva han mente. At det kanskje var dumt av deg å spørre, men at svaret hans var hårreisende dumt. Hvis han står på sitt, så vet du at han er helt feil for deg (og egentlig ikke burde ha kjæreste, men det trenger du jo ikke si høyt..).

Anonymkode: 07c9e...0dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror inne de målene du oppga stemmer dersom kjæresten kaller deg lubben..

Anonymkode: 7a92b...014

Jeg har både målt og veid meg hos legen, så de stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke du tenker på  gå ned, heller opp.

Jeg synes det høres undervektig ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du skjønner at en slankekur sannsynligvis vil sende rett tilbake i anoreksien din?

Du er ikke overvektig, heller undervektig. Ikke hør på hodet ditt. Se på tallene, du vet jo innerst inne at du er tynn.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du ikke slanke deg 

Jeg er 162 høy og veier 60 kg. Er normalvektig og slank. Hadde jeg tatt av10 kg, ville jeg sett ut som ett beinrangel. Nå har jeg stram kropp med litt markerte muskler. Muskler veier mer enn flesk. 

Du gjør det du vil med kroppen din. Hvis du ønsker det, kan du trene litt styrke. Da bygger du muskler. Kanskje vekta blir litt høyere da, men kroppen blir strammere :) 

Anonymkode: 1025a...a1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjæresten manipulerer deg. Kvitter du deg ikke med han, vil han om en stund begynne å kommentere andre ting med kroppen din

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Catalina Culès skrev:

Han høres ikke ut som en bra fyr. Og nei du skal IKKE slanke deg, søk profesjonell hjelp.

Jeg går til psykolog, så jeg får hjelp :) pluss jeg har leger som følger meg opp med blodprøver osv.. Vil tro jeg er i trygge hender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym2022 skrev:

Jeg har fortalt han alt om anoreksien, og jeg har til og med fortalt han hvor vanskelig det var for meg å gå opp disse kiloene. Jeg vet på en måte at jeg er slank, men sykdommen sitter litt igjen i hodet. Derfor ser jeg enda på meg selv som stor, ihvertfall i speilet. 

Du kan ikke være sammen med ham. Jeg sier det bare rett ut. Du er langt fra lubben etter dine opplysninger! Så hvorfor han sier det, kan en bare spekulere i. Men han utgjør faktisk en fare for deg om det er kortslutning i hodet hans, eller om han er ondskapsfull. Så få han ut av livet ditt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...