Gå til innhold

Spisteforstyrrlser og kjæreste som er enig i at jeg skal slanke meg.


Anonym2022

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig usikker på meg selv, og føler heletiden at jeg må forbedre noe.

Jeg har slitt med anoreksi i 7 år, men har nå komt opp i en normal vekt. Noe jeg måtte for å overleve, rett og slett.

Jeg var så dum å spurte kjæresten om han synes jeg bør gå ned noen kilo, og han svarte ja. Da ble jeg litt sjokkert.

Det er greit nok. Spurte jeg, så må jeg tåle svaret. Han var også enig i at jeg er litt lubben, noe jeg egentlig ble litt såret av.

Er ikke så glad i å nevne vekt, men jeg veier rundt 50 kg. Og er ca 164 høy. Er ikke det en grei vekt, eller bør jeg faktisk slanke meg? 

Jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til mat og kropp, og nå er jeg på den høyeste vekta jeg noen gang har vært på. Men jeg skjekket bmi-en min, og der er jeg ikke overvektig ihvertfall. 

Hva synes dere? Bør jeg slanke meg, eller er det en fin vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde ikke slanke deg. 164 cm og 50 kg gir ca. 18.5 i BMI, noe som er normal vekt, men nær undervektig. Du burde finne en vekt du er komfortabel med, ikke andre. Ditt liv, din kropp!

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa

Vet kjæresten din at du har slitt med anoreksi i 7 år? I så fall bør du dumpe idioten... Du bør ikke slanke deg. Tviler på at du er særlig lubben med de målene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din er virkelig ikke riktig klok..

Du er sylslank og hårfint innenfor normalområdet. Du har en BMI på 18,6. Alt under 18.5 er potensielt helseskadelig undervekt. Fortell det til drittkjæresten din. 1 kg ned og du er undervektig. IKKE SLANK DEG. Vurder heller å prøve ta på et par kg til så du har litt mer å gå på. 

 

Anonymkode: 31129...306

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i hva typen din mener. Jobb med selvtillitten. Tren og legg på deg litt muskler heller om du føler deg dvask. Ser mye finere ut og ikke minst sunnere.

Anonymkode: 6c497...512

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen for en drittsekk av en kjæreste du har. Er helt sjokkert!! 

GÅ FRA HAN!! 

Du fortjener virkelig mye bedre. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carressa skrev:

Vet kjæresten din at du har slitt med anoreksi i 7 år? I så fall bør du dumpe idioten... Du bør ikke slanke deg. Tviler på at du er særlig lubben med de målene.

Jeg har fortalt han alt om anoreksien, og jeg har til og med fortalt han hvor vanskelig det var for meg å gå opp disse kiloene. Jeg vet på en måte at jeg er slank, men sykdommen sitter litt igjen i hodet. Derfor ser jeg enda på meg selv som stor, ihvertfall i speilet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten din er virkelig ikke riktig klok..

Du er sylslank og hårfint innenfor normalområdet. Du har en BMI på 18,6. Alt under 18.5 er potensielt helseskadelig undervekt. Fortell det til drittkjæresten din. 1 kg ned og du er undervektig. IKKE SLANK DEG. Vurder heller å prøve ta på et par kg til så du har litt mer å gå på. 

 

Anonymkode: 31129...306

Utifra bmi-en ser jeg jo at jeg ikke er lubben, men hodet mitt sier noe annet.. Jeg har pratet med han om hvor anstrengt forhold jeg har til kroppen min, og hadde egentlig håpet på at han skulle like meg for den jeg er. Uavhengig av vekt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i hva typen din mener. Jobb med selvtillitten. Tren og legg på deg litt muskler heller om du føler deg dvask. Ser mye finere ut og ikke minst sunnere.

Anonymkode: 6c497...512

Jeg har begynt å trene litt, og da for å få muskler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er farlig for helsen og livet ditt om han gir deg ett slikt svar. Forhåpentligvis er du frisk nok til å innse at det er han det er noe galt med ikke deg. 

Du bør omringe deg med mennesker som støtter deg i kampen mot spiseforstyrrelsen, og ikke noen som gambler med helsen din.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
1 minutt siden, Anonym2022 skrev:

Jeg har fortalt han alt om anoreksien, og jeg har til og med fortalt han hvor vanskelig det var for meg å gå opp disse kiloene. Jeg vet på en måte at jeg er slank, men sykdommen sitter litt igjen i hodet. Derfor ser jeg enda på meg selv som stor, ihvertfall i speilet. 

Da er han et komplett brødhode. Kan garantere deg at det finnes menn der ute som vil være mye bedre for deg, som liker deg slik du er og som vil støtte deg i en fortsatt bedring fra sykdommen din, i stedet for å bidra til å gjøre deg sykere. Har en venninne som opplevde det samme med sin kjæreste, nå heldigvis eks. Disse gutta er virkelig ikke noe å spare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca like høy som deg og veier rundt 15 kg mer enn deg. Og jeg vet endel menn, inkl min, synes jeg er supersexy sånn, selv om jeg selv ikke er helt enig. Og jeg hadde sikkert kledd å miste noen kg selv, men jeg synes ikke det er verdt de negative tankene jeg vet jeg vil få hvis jeg prøver å slanke meg, for jeg har kjent på lysten til å være slankere selv, og den er ekstremt avhengighetsskapende. Pluss at jeg merker at kroppen og jeg trives med denne vekta, føler meg sunn selv om jeg ikke ser perfekt ut :) Og dette kommer altså fra en som er i øvre delen av normalvektområdet og aldri har hatt noen spiseforstyrrelse, for deg er det langt mer risikabelt å vurdere slanking, jeg ser at det er vanskelig når både det du ser i speilet og kjæresten sier noe annet, men du må nesten stole på tallene på vekten her.

Enig med de andre som skriver over at det virker som du har funnet deg en ytterst lite sjarmerende kar med litt spesielle og usunne utseendepreferanser, og enda verre, lite empati og forståelse for det du har gått gjennom. Vær heller stolt over det du har gått opp ved å kjempe mot sykdommen, og jeg ville egentlig blitt litt sint på han også. Ja, du spurte, men når han kjenner til sykdomshistorien din bør han være litt obs (og så synes jeg det høres sykt ut at han i det hele tatt mener det), og du kunne fått tilbakefall bare på grunn av hans tankeløse svar, noe jeg håper du er sterk nok til å ikke få, selv om det er en kamp! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Han er farlig for helsen og livet ditt om han gir deg ett slikt svar. Forhåpentligvis er du frisk nok til å innse at det er han det er noe galt med ikke deg. 

Du bør omringe deg med mennesker som støtter deg i kampen mot spiseforstyrrelsen, og ikke noen som gambler med helsen din.

Han er jo egentlig veldig god på andre områder, men akkurat her skuffet han meg litt.. Jeg har jo gått rundt å tenkt på at jeg kanskje er for feit for han osv, også viser det seg at jeg er det.. Jeg har mange støttespillere rundt meg, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Carressa skrev:

Da er han et komplett brødhode. Kan garantere deg at det finnes menn der ute som vil være mye bedre for deg, som liker deg slik du er og som vil støtte deg i en fortsatt bedring fra sykdommen din, i stedet for å bidra til å gjøre deg sykere. Har en venninne som opplevde det samme med sin kjæreste, nå heldigvis eks. Disse gutta er virkelig ikke noe å spare på.

Jeg vet at jeg sikkert ville fått mye mer hjelp, hvis jeg hadde en forståelsesfull kjæreste. Men så er jeg veldig glad i han da. Forstår godt hva du mener, og jeg er helt enig. Sånne gutter bør man ikke spare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snowbrigade skrev:

Jeg er ca like høy som deg og veier rundt 15 kg mer enn deg. Og jeg vet endel menn, inkl min, synes jeg er supersexy sånn, selv om jeg selv ikke er helt enig. Og jeg hadde sikkert kledd å miste noen kg selv, men jeg synes ikke det er verdt de negative tankene jeg vet jeg vil få hvis jeg prøver å slanke meg, for jeg har kjent på lysten til å være slankere selv, og den er ekstremt avhengighetsskapende. Pluss at jeg merker at kroppen og jeg trives med denne vekta, føler meg sunn selv om jeg ikke ser perfekt ut :)Og dette kommer altså fra en som er i øvre delen av normalvektområdet og aldri har hatt noen spiseforstyrrelse, for deg er det langt mer risikabelt å vurdere slanking, jeg ser at det er vanskelig når både det du ser i speilet og kjæresten sier noe annet, men du må nesten stole på tallene på vekten her.

Enig med de andre som skriver over at det virker som du har funnet deg en ytterst lite sjarmerende kar med litt spesielle og usunne utseendepreferanser, og enda verre, lite empati og forståelse for det du har gått gjennom. Vær heller stolt over det du har gått opp ved å kjempe mot sykdommen, og jeg ville egentlig blitt litt sint på han også. Ja, du spurte, men når han kjenner til sykdomshistorien din bør han være litt obs (og så synes jeg det høres sykt ut at han i det hele tatt mener det), og du kunne fått tilbakefall bare på grunn av hans tankeløse svar, noe jeg håper du er sterk nok til å ikke få, selv om det er en kamp! 

Du er da ikke stor du heller da :) Det er ikke lurt å slanke seg når man ikke må. Det føles veldig negativt, og kan fort føre til en «slankerus», altså at man ikke klarer å stoppe. Synes du skal ta til deg at menn synes du er supersexy, og stole på det. Selvom jeg vet av erfaring at det er lettere sagt en gjort.. 

Jeg snakket med legen min om dette, og han mente at jeg heller bør legge på meg noen kg. Noe som er vanskelig når kjæresten vil ha meg slankest mulig.. Jeg vet med meg selv at hvis jeg begynner å slanke meg nå, så er det en stor risk å ta. Tilbakefall skjer, og det er noe jeg helst vil unngå. Jeg er ganske sta, og vet jeg kan kjempe imot sykdommen. Men litt støttende ord fra kjæresten hadde helt klart hjulpet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Anonym2022 skrev:

Du er da ikke stor du heller da :) Det er ikke lurt å slanke seg når man ikke må. Det føles veldig negativt, og kan fort føre til en «slankerus», altså at man ikke klarer å stoppe. Synes du skal ta til deg at menn synes du er supersexy, og stole på det. Selvom jeg vet av erfaring at det er lettere sagt en gjort.. 

Jeg snakket med legen min om dette, og han mente at jeg heller bør legge på meg noen kg. Noe som er vanskelig når kjæresten vil ha meg slankest mulig.. Jeg vet med meg selv at hvis jeg begynner å slanke meg nå, så er det en stor risk å ta. Tilbakefall skjer, og det er noe jeg helst vil unngå. Jeg er ganske sta, og vet jeg kan kjempe imot sykdommen. Men litt støttende ord fra kjæresten hadde helt klart hjulpet.

 

Jeg tror de fleste menn vil foretrekke deg sånn du er nå eller med par ekstra kg også. Såklart er jo ikke hva menn synes grunn til å gå opp eller ned i vekt, men det kan kanskje hjelpe å tenke på som en liten motvekt til det kjæresten synes. Folk har ulik smak, og det er forsåvidt ikke hans feil at han har en urealistisk og usunn smak, men det er hans feil at han lar det gå utover deg. Når det er sagt, så synes han jo tydeligvis at du er fin nok til at han vil være sammen med meg. Mannen min hadde sikkert foretrukket meg par kg lettere, men han liker meg slik også, og da må jo det være godt nok. :P Kjæresten din har kanskje trekk han kunne endret også (feks vært litt snillere med hva han sier :P) men du er jo glad i han fordet... Jeg hadde ikke operert bort hele nesa mi selv om mannen min hadde foretrukket jenter uten neser, bare for å ta et superteit eksempel, man blir aldri perfekt uansett, så det er litt dumt å strebe etter det. For de fleste betyr ikke lubben nødvendigvis at man er for stor heller, bare på grensa, og han svarte jo bare på spørsmålet ditt, så jeg tror også du overtenker når du tenker at du er altfor stor for han. Uansett er det jo faktisk irrelevant når du selv vet at du ikke bør gå under vekta du har nå :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym2022 skrev:

Jeg er veldig usikker på meg selv, og føler heletiden at jeg må forbedre noe.

Jeg har slitt med anoreksi i 7 år, men har nå komt opp i en normal vekt. Noe jeg måtte for å overleve, rett og slett.

Jeg var så dum å spurte kjæresten om han synes jeg bør gå ned noen kilo, og han svarte ja. Da ble jeg litt sjokkert.

Det er greit nok. Spurte jeg, så må jeg tåle svaret. Han var også enig i at jeg er litt lubben, noe jeg egentlig ble litt såret av.

Er ikke så glad i å nevne vekt, men jeg veier rundt 50 kg. Og er ca 164 høy. Er ikke det en grei vekt, eller bør jeg faktisk slanke meg? 

Jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til mat og kropp, og nå er jeg på den høyeste vekta jeg noen gang har vært på. Men jeg skjekket bmi-en min, og der er jeg ikke overvektig ihvertfall. 

Hva synes dere? Bør jeg slanke meg, eller er det en fin vekt?

Du må IKKE slanke deg, du er nesten undervektig. Kjæresten overvurderer vekten din, han tror at du er tjukkere enn du er. Se denne artikkelen. Det er gjort undersøkelser på det. Menn tror at de er slankere enn de er, og samtidig tror de at dama si er tykkere enn hun er. https://forskning.no/overvekt-kjonn-og-samfunn-psykologi/2011/11/menn-tror-kvinner-veier-mye 

Du må overse ham, og heller prøve å gå litt opp i vekt. Sjekk høyde og vekt på samboeren din. Kanskje HAN bør slanke seg?

Endret av Hulderen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 163 og 55 kg. 

Jeg hadde flere beilere da jeg var ti kilo tyngre. 

Selv ønsker jeg ikke å gå ned mer i vekt. Skjønner ikke hvordan du tror du er lubben? 

Anonymkode: 3942c...7b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Han høres ikke ut som en bra fyr. Og nei du skal IKKE slanke deg, søk profesjonell hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...