Gå til innhold

Kastet ut sykehjemspasienter for å sikre utenlandske tiggere et godt sted å bo


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Jeg kan dessverre ikke si min ærlige mening, for da blir dette et innlegg slettet og jeg vil få en advarsel av moderator som vil se på det som veldig rasistisk, selv om det ikke er det....

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Jeg kan dessverre ikke si min ærlige mening, for da blir dette et innlegg som moderator vil se på som veldig rasistisk, selv om det ikke er det....

Jeg synes du bør få ytre din mening, dumt om det skulle blitt fjernet da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
Akkurat nå, Winza skrev:

Jeg synes du bør få ytre din mening, dumt om det skulle blitt fjernet da

Det har jeg gjort før,men har sett at flere ting har blitt tolket helt feil av moderator....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
3 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Det har jeg gjort før,men har sett at flere ting har blitt tolket helt feil av moderator....

 

Det høres ikke bra ut 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Winza skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/9914559/

Fy faen så tragisk, syke folk som blir kastet ut for å bane vei for tiggere. Det er jo sykt! Stakkars syke folk :( 

Enig med deg at det er tragisk. Det er helt feil prioriteringer. Jeg håper Oslo folket stemmer med hodet neste gang og kaster ut denne Raymond-regjering fra maktposisjon. Mye som må reverseres av neste byråd! Eiendomsskatt, bomstasjoner, stengte gater, utekontorer ingen bruker, vaske bort prikker på asfalten, nedleggelse av velfungerende private sykehjem med brukere som er veldig fornøyde, osv osv går lista. Det er klart at byrådet her fører en krig mot de private, særlig de som er populære blant brukerne av tjenestene. 

For øvrig mener jeg at det er helt uakseptabelt at det tilrettelegges for organisert kriminalitet, forsøpling av det offentlige rom og enda flere proforma-turister som livnærer seg av andre ting enn tigging. På bekostning av de eldre som har bidratt hele sitt liv for landet og fortjener en verdifull avslutning av livet.

 

Endret av Drizzt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raymond har da ikke noe med at Kirkens bymisjon har lyst til å la div uteliggere få sove der.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
1 minutt siden, funginger skrev:

Raymond har da ikke noe med at Kirkens bymisjon har lyst til å la div uteliggere få sove der.

Carl skylder på han i hvert fall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Winza skrev:

Carl skylder på han i hvert fall 

Veldig overraskende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Tuxy skrev:

Hvis de eldre som bodde der har flyttet til nye sykehjem så er det en ikke.sak.

Det er en stor sak at de eldre tvangsflyttes fra sine trygge hjem i siste fase av livet. Sånt skal de ikke finne seg i. Mens kommunale sykehjem med samme standard (uten eget bad i hvert rom) får drive videre. Dette er et tiltak rettet mot private og de eldre. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, funginger skrev:

Raymond har da ikke noe med at Kirkens bymisjon har lyst til å la div uteliggere få sove der.

Raymond har visst veldig godt hva boligmassen skulle brukes til siden det ble innvilget noen mil før saken ble kjent. Så Raymond har veldig mye med hva boligmassen brukes til etter at de eldre ble kastet ut.

Endret av Drizzt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drizzt said:

Det er en stor sak at de eldre tvangsflyttes fra sine trygge hjem i siste fase av livet. Sånt skal de ikke finne seg i. Mens kommunale sykehjem med samme standard (uten eget bad i hvert rom) får drive videre. Dette er et tiltak rettet mot private og de eldre. 

Standarden var for lav og derfor ble sykhjemmet nedlagt. Kirkens Bymisjon bruker lokalene i stedet for å la dem stå tomme.

Redigert: TV2 prøver bare å lage en sak på tiggernes bekostning.

Endret av Tuxy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Winza skrev:

Ikke fan av han?

Kanskje overraskende for noen, men folk flest er nok ikke "fan" av Carl I. Hagen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tuxy skrev:

Standarden var for lav og derfor ble sykhjemmet nedlagt. Kirkens Bymisjon bruker lokalene i stedet for å la dem stå tomme.

Redigert: TV2 prøver bare å lage en sak på tiggernes bekostning.

Samme standard i kommunale sykehjem er bra nok. Så hvorfor mener du brukes argumentet med lav standard i private sykehjem?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kom det et viktig moment:

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/ap-topp-mener-romfolk-kritikken--fra-frp-er-absurd/3423500976.html

Det var kommunen som ønsket å styrke dette tilbudet. Tidligere drev vi i Gamlebyen kirke, men dette er et mye bedre bygg og et mye bedre utgangspunkt for å drive med akuttovernatting på alle vis, sa rådgiver Marit Nybø i Kirkens Bymisjon til Nettavisen tidligere onsdag

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde se dokuen om dette sykehjemmet, beboerne og de ansatte på nrk tv! Det var ikke bare et vanlig sykehjem! Trist!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...