Gå til innhold

Klyster eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det lurt å be om å få klyster når en blir lagt inn på føden?

Anonymkode: 365bd...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte er det slik at man blir løs i magen når fødsel starter, slik at man får en naturlig tømming av tarmen. Jeg hadde det og takket nei til klyster. Helt ærlig hadde det ikke fristet en millimeter med klyster under rier, hadde mer enn nok med det, men om jeg ble anbefalt det og ikke hadde vært på do hjemme så kanskje. De spurte meg om jeg ville ha. 

Anonymkode: f5c6b...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha det. Fikk det ganske raskt etter jeg kom på føden. Var plaget med forstoppelse hele svangerskapet, så ingen løs mage under fødsel her gitt, hehe. Det som var litt dumt var at jeg ikke greide å ligge på den benken så lenge de ville etter de satte det. Det bør virke en stund, husker ikke hvor lenge. Men jeg greide altså ikke å holde meg lenge nok (du må helt Sykt på do etter et sånt klyster altså, sorry detaljene) 🙈 Det førte da til at jeg måtte på do ganske mange ganger de neste par timene, noe som var veldig ubehagelig mens jeg hadde vonde rier 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt i mot et klyster. Eventuelt hadde jeg gjort det hjemme når jeg forsto at fødselen var i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det ikke med første, men jeg hadde med andre og jeg skal ha det nå - om jeg så må ned i apoteket å kjøpe det selv 😂

Jeg tok i mot andre gang, og skal ta i mot tredje gang fordi det var umenneskelig, ubeskrivelig vondt å gjøre nr. 2 like etter fødsel. Tårene sprutet og jeg tror jeg hylte litt når jeg skulle gjøre det bare timer etter første fødsel. Når jeg tok i mot klyster med 2. mann meldte ikke den trangen seg før etter 1,5-2 dager, og da var ting begynt å gro og roe seg ned der nede 😛 

 

Anonymkode: 40a68...8c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ja og hadde absolutt gjort det igjen! Deilig å vite at du ikke bæsjer på deg under fødsel

Anonymkode: d2beb...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk aldri spørsmål om jeg ville ha det, men hadde bestemt på forhånd at det ikke var noe jeg ønsket. Jeg hadde ingen problemer med avføringen i svangerskapet, så mulig jeg ville tenkt anderledes hvis jeg sleit med forstoppelse. For min del fikk jeg løs mage kort tid etter riene begynte og pga igangsetting hadde jeg konstante rier. Og det å bæsje og ha konstante rier samtidig, er rett og slett skikkelig dritt 😅 sleit med å tørke meg også pga smertene og den store magen. Kan bare tenke meg hvordan det ville vært om jeg hadde tatt klyster og måtte flere ganger på do. Grøss og gru 😜

Anonymkode: 412c2...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk spørsmål og sa ja. Ble på doen noen minutter og slapp alt for mye gris under fødsel. Har sikkert noe å si hvor tette og vonde riene er da. 

Anonymkode: cc190...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt, men klyster er ingen garanti mot å bæsje på seg og det er greit å vite.

Anonymkode: 9d836...120

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt klyster med noen av mine, ikke hatt løs mage heller. Merket heller ikke noe til avføring under fødsel heller :) kan godt hende det kom, men verken jeg eller mannen merket noe

Anonymkode: 294cd...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...