Gå til innhold

Kontrastfarger, hår og hud


Ginavn

Anbefalte innlegg

Jeg er velsigna med kommunegrått hår som jeg har farga svart i rundt 10 år.

Samtidig er jeg rød i ansiktet og med enkelte sprengte blodkar (hurra). Jeg kjøpte en grønn primer og en krem fra La Roche Posay som skulle hjelpe mot rødhet. Konklusjonen er 300 kroner rett i dass, for jeg ser ingen forbedring.

Med dette som bakgrunn kommer spørsmålet:

Hjelper det på rødheten om jeg bleker en del av håret, og farger den grønt? 

Jeg mener bleking må til, fordi ingen farge setter seg i det svarte. Men da må jeg til frisør og det er ikke billig! Så jeg må vite om dette er en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du farger håret grønt vil det bare forsterke det røde. Tenk damer med olivenhud som farger håret rødt, de ser helt grønne ut i huden! 

Men svart er en farge som gjerne fremhever rødheter, særlig om du har lys hud. Ville gått for en lysere farge, trenger ikke være blondt liksom, men en mørk brun i stedet for svart f.eks. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elektra's Complex skrev:

Hvis du farger håret grønt vil det bare forsterke det røde. Tenk damer med olivenhud som farger håret rødt, de ser helt grønne ut i huden! 

Men svart er en farge som gjerne fremhever rødheter, særlig om du har lys hud. Ville gått for en lysere farge, trenger ikke være blondt liksom, men en mørk brun i stedet for svart f.eks. 

Aha! 

Jeg må innrømme at jeg er litt redd for å bleke/avfarge håret - det det blir veldig skada av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ginavn skrev:

Aha! 

Jeg må innrømme at jeg er litt redd for å bleke/avfarge håret - det det blir veldig skada av det

Colorless skader ikke, har brukt det på mitt ihjelbleka hår (som var så slitt at det knakk av!) uten at det skjedde noe. Det blir tørt ja men ikke skada :) Må skylle godt da. 

Men antakelig er det ikke så ille som du synes selv, jeg ser ofte damer med veldig mørkt/svart hår og en del rødlige toner i huden uten at det ser ille ut. Hvis du vil prøve en litt mykere farge kan du jo prøve en rense shampoo? Jeg bruker Hask sin Charcoal shampoo og synes den trekker ut litt farge hos meg. Ikke så mye som en avfarging så klart, men den tar "brodden" av fargen :) 

Anonymkode: 3bf9b...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Colorless skader ikke, har brukt det på mitt ihjelbleka hår (som var så slitt at det knakk av!) uten at det skjedde noe. Det blir tørt ja men ikke skada :) Må skylle godt da. 

Men antakelig er det ikke så ille som du synes selv, jeg ser ofte damer med veldig mørkt/svart hår og en del rødlige toner i huden uten at det ser ille ut. Hvis du vil prøve en litt mykere farge kan du jo prøve en rense shampoo? Jeg bruker Hask sin Charcoal shampoo og synes den trekker ut litt farge hos meg. Ikke så mye som en avfarging så klart, men den tar "brodden" av fargen :) 

Anonymkode: 3bf9b...bba

 

30 minutter siden, Elektra's Complex skrev:

^ var meg over, var ikke mening å huke av for Anonym! :P 

Jeg får tenke litt på det. Jeg liker egentlig å ha svart hår, men lysten kommer av og til over meg til å farge - om ikke alt - så noen deler av det i en annen farge, som grønt. Uansett godt å lese at Colorless virka bra for håret ditt :)

Ellers skal jeg stikke innom en hudklinikk når jeg kommer hjem for å se om de kan få gjort noe med rødheten, for på tross av min ukuelige optimisme, virker ikke alltid hjemmeprodukter så bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ginavn skrev:

 

Jeg får tenke litt på det. Jeg liker egentlig å ha svart hår, men lysten kommer av og til over meg til å farge - om ikke alt - så noen deler av det i en annen farge, som grønt. Uansett godt å lese at Colorless virka bra for håret ditt :)

Ellers skal jeg stikke innom en hudklinikk når jeg kommer hjem for å se om de kan få gjort noe med rødheten, for på tross av min ukuelige optimisme, virker ikke alltid hjemmeprodukter så bra 

Hvis du liker å ha svart hår synes jeg du skal fortsette med det! Som sagt ser jeg mange med rosatonet hud som ser fantastiske ut med svart hår - det kan godt hende du blåser opp problemet i hodet ditt. Faktisk ser svart hår langt bedre ut med kald (altså rosatonet) hud enn med varm (gultonet)!!! Men så klart, ordentlig ren og lys porselenshud ser jo bare utrolig nydelig ut - hvis huden din faktisk blir veldig rød kan hudpleier være verdt et forsøk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Elektra's Complex skrev:

Hvis du liker å ha svart hår synes jeg du skal fortsette med det! Som sagt ser jeg mange med rosatonet hud som ser fantastiske ut med svart hår - det kan godt hende du blåser opp problemet i hodet ditt. Faktisk ser svart hår langt bedre ut med kald (altså rosatonet) hud enn med varm (gultonet)!!! Men så klart, ordentlig ren og lys porselenshud ser jo bare utrolig nydelig ut - hvis huden din faktisk blir veldig rød kan hudpleier være verdt et forsøk :) 

Å ja, hvis jeg bare hadde hatt feilfri hvit hud.... ❤️

Jeg er enig, det er vakkert!

Vi får se hva hudekspertene sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en kald lys brun farge etter colorless :)  Jeg har også veldig rød hud. For å dempe den røde huden bruker jeg en grønn primer og så tar jeg på dobbel wear foundation fra lancome :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...