Gå til innhold

Kirketrøbbel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss i den fineste kirken, å idag fikk vi Mail om at det vil være vedlikehold på kirken utvendig, samtidig som de allerede har satt opp stilas🙀 vi gifter oss om 2uker, er ikke dette i seneste laget og informere oss om vedlikehold?? Detta har de sikkert visst om lenge, så hadde vi kanskje rukket og bytte kirke!🙈 begynte å grine når jeg så det, stillas rundt hele kirken, som er så fin! Kommer jeg noen vei med å klage på dette mon tro?

 

hilsen fortvilet brud!

Anonymkode: beaaf...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal gifte oss i den fineste kirken, å idag fikk vi Mail om at det vil være vedlikehold på kirken utvendig, samtidig som de allerede har satt opp stilas🙀 vi gifter oss om 2uker, er ikke dette i seneste laget og informere oss om vedlikehold?? Detta har de sikkert visst om lenge, så hadde vi kanskje rukket og bytte kirke!🙈 begynte å grine når jeg så det, stillas rundt hele kirken, som er så fin! Kommer jeg noen vei med å klage på dette mon tro?

 

hilsen fortvilet brud!

Anonymkode: beaaf...6d8

De skulle selvfølgelig ha informert deg, samtidig burde du selv ha dratt på befaring om du synes slikt er viktig. Klage? Hva skal du oppnå med det? At de river stillasene? Glem det.

Anonymkode: 4ad41...332

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dårlig gjort å ikke si ifra mye tidligere. Skjønner at du blir fortvilet når alt er planlagt og så blir det endringer.  

Det hjelper ikke å klage, de kommer ikke til å endre på dette.  Men hvordan står stillasene og hva slags vedlikehold gjør de? Litt forskjell på om det er rett ved døren eller på baksiden, liksom. 

Kan dere bytte kirke? Og så sende melding til alle om at det i stedet blir i x kirke på x tidspunkt? Ring rundt til alle kirkene i området og forklar situasjonen. Veldig mulig at det går fint. 

Og husk at kirkens utseende utvendig kanskje er det minst viktige med hele dagen. Men jeg forstår som sagt godt at du blir stresset og lei deg. 

Edit: nå så jeg at stillasene var rundt hele... 

Kanskje presten kan komme til selskapslokalet i stedet? Kan dere gifte dere ute et sted? Og så bruke lokalet hvis det blir dårlig vær? 

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal gifte oss i den fineste kirken, å idag fikk vi Mail om at det vil være vedlikehold på kirken utvendig, samtidig som de allerede har satt opp stilas🙀 vi gifter oss om 2uker, er ikke dette i seneste laget og informere oss om vedlikehold?? Detta har de sikkert visst om lenge, så hadde vi kanskje rukket og bytte kirke!🙈 begynte å grine når jeg så det, stillas rundt hele kirken, som er så fin! Kommer jeg noen vei med å klage på dette mon tro?

 

hilsen fortvilet brud!

Anonymkode: beaaf...6d8

Har de ikke informert om dette i menighetsbladet heller?

Anonymkode: 2269b...883

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det jo snakk om at kirker skal restaureres i forkant. En av våre lokale kirker har blitt planlagt restaurert i i alle fall to år, og i år skjer det. Jada, det er stillaser rundt hele kirken, men den er jo like vakker inni. 

En kollega var i fare for å havne i samme situasjon da hun skulle gifte seg i fjor. Da fikk de tilbud om å bytte kirke innad i kommunen på kort varsel. Her er det bare 1-2 vielser per lørdag, for det er samme prest i de ev begge vielsene. 

Anonymkode: 8c630...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de ikke informert om dette i menighetsbladet heller?

Anonymkode: 2269b...883

Hvem leser det..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er viktig her? Kirken eller at du skal gifte deg? Du må ikke ta bilder av en kirke med masse stillaser rundt, vedlikehold må til, og det "passer" jo aldri for alle. Så hva er egentlig det viktige her?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nina1975 skrev:

Hvem leser det..??

Den som har interesse for hva som skjer i/med kirken? F.eks. TS, siden kirkens fasade tydeligvis er viktig for et vellykket ekteskap...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS her!

jeg er full klar over at kirken trenger vedlikehold, men bør de ikke informere oss om dette ei god stund før de setter igang?! Her fikk vi beskjed etter at de var begynt å sette opp stilas! De som skal gifte seg i 2019 har allerede fått beskjed om at det skal foregå vedlikehold innvendig i kirken, men vi som gifter oss i 2018 får beskjed 2uker før vielse.. er heller ikke snakk om et lite stillas, hele kirken er dekket i stillas og rundt hele inngangen, så synes ikke så mye om at vi skal gifte oss inni et stillas...🙈

Anonymkode: beaaf...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2018 den 3.34, Rosalie skrev:

Den som har interesse for hva som skjer i/med kirken? F.eks. TS, siden kirkens fasade tydeligvis er viktig for et vellykket ekteskap...

Hun skrev ikke at kirkens fasade er viktig for et vellykket ekteskap, så du tillegger henne en mening hun ikke har. Alle skjønner vel at når man velger å gifte seg i ei kirke, så betyr det estetiske noe for bryllupet, og da er det dumt at det pågår vedlikeholdsarbeid på kirken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke gjort så mye med det, dessverre. Men ja, de burde sagt fra tidligere. Har du undersøkt om det finnes andre kirker i området som kan være ledige på dagen?

Eventuelt så får en av dere si noe sånn som at "Ekteskap er et reisverk, det har vi jo sett tidligere i dag" eller "Både kjærlighet og kirker trenger vedlikehold" eller noe annet morsomt i talen sin.

Pun intende liksom.

Anonymkode: 5ed2b...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...