Gå til innhold

hvor lenge kan man gå uten mat før man besvimer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke et innlegg om slanking osv. Går snart tom for penger , fordi jeg har surra litt med pengene, min egen feil, men uansett er jeg snart tom og får ikke før den 20. Kan jeg overleve 5 dager? Da mener jeg å fungere i hverdagen også, og jeg vil ikke besvime. Kommer det til å skje?

Anonymkode: 3b281...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, det finnes hjelpeorganisasjoner! Ja, de hjelper unge, enslige og du må ikke være hjemløs. De vil nok donere noen matvarer til deg. "En hjelpende hånd" er i de fleste norske regioner, se om du finner den nærmest deg.

Ang. Spørsmålet ditt: Det varierer fra person til person. Jeg gikk 2 uker uten mat (bivirkning fra medisiner), drakk mye og åt kanskje 3 salte kjeks til dagen. Besvimte aldri men var veldig kognitivt svekket.

Anonymkode: 63865...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange faktorer som spiller inn. Å overleve 5 dager skal nok gå fint (men ANBEFALES IKKE), men ville

- lite aktivitet

- mye søvn

- mye væske 

 

Kan jo alltids dumpsterdive 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan overleve ganske lenge uten mat, men jeg tror ikke fungeringa kommer til å være optimal for å si det sånn. Det største problemet tenker jeg nok blir blodsukkeret. Heldigvis trenger du forhåpentlig ikke gå så lenge som fem dager uten mat, jeg vet ikke hvor du bor, men frivillige organisasjoner har ofte matutdeling, sånn at du kan stille opp å få med deg noe mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Mange faktorer som spiller inn. Å overleve 5 dager skal nok gå fint (men ANBEFALES IKKE), men ville

- lite aktivitet

- mye søvn

- mye væske 

 

Kan jo alltids dumpsterdive 

 

ts:Kan jo alltids dumpsterdive ?

Anonymkode: 3b281...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang er en gressplen? Gressplener er forskjellige, og det er mennesker også. M.a.o umulig å svare på. Blir det for ille, og du bor i nærheten (Oslo), så send meg en PM, så skal jeg fixe litt mat til deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Påkrevd skrev:

Hvor lang er en gressplen? Gressplener er forskjellige, og det er mennesker også. M.a.o umulig å svare på. Blir det for ille, og du bor i nærheten (Oslo), så send meg en PM, så skal jeg fixe litt mat til deg.

Ts: tnaw, så søt. Nei, jeg bor nok langt unda. 

Anonymkode: 3b281...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Barnavregnbuen skrev:

Du kan overleve ganske lenge uten mat, men jeg tror ikke fungeringa kommer til å være optimal for å si det sånn. Det største problemet tenker jeg nok blir blodsukkeret. Heldigvis trenger du forhåpentlig ikke gå så lenge som fem dager uten mat, jeg vet ikke hvor du bor, men frivillige organisasjoner har ofte matutdeling, sånn at du kan stille opp å få med deg noe mat :)

Ts: har familie og jeg har nok også, det finnes nok også sånne organisasjoner her, men dte skal mye til for at jeg spør om noe, det er jo egentlig litt flaut. Har nylig flyttet for meg selv, så da må jeg også være litt selvsetndig. 

Anonymkode: 3b281...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts: haha, nei ellers takk. Da skulle jeg vært ganske desperat. 

Anonymkode: 3b281...f01

Altså, det er ikke snakk om halvspist mat. Det er snakk om mat som går ut på den dagen (eller noen dager siden) og butikken er da tvunget til å kaste det. Dermed er det masse mat som er pakket inn og kan fint spises. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i nærheten av Drammen kan jeg fikse noe mat til deg. Kjedelig å være så blakk. Stakkars. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: har familie og jeg har nok også, det finnes nok også sånne organisasjoner her, men dte skal mye til for at jeg spør om noe, det er jo egentlig litt flaut. Har nylig flyttet for meg selv, så da må jeg også være litt selvsetndig. 

Anonymkode: 3b281...f01

Jeg synes jo det høres lurere ut å spørre om hjelp, de fleste av oss feila noen ganger når vi akkurat flytta for oss selv. Det er jævla kjedelig å gå rundt med lavt blodsukker, dårlig kognitiv fungering og være redd for å besvime i dagesvis. Men jøss, det er ditt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samma her. Mekker mat til deg hvis du bor i Lier eller i nærheten. Send meg PM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Altså, det er ikke snakk om halvspist mat. Det er snakk om mat som går ut på den dagen (eller noen dager siden) og butikken er da tvunget til å kaste det. Dermed er det masse mat som er pakket inn og kan fint spises. 

Ts: er dette ved matvarebutikker, kontegnere som er ved butikken? jeg bor i byen så er jo butikker her overalt. 

Anonymkode: 3b281...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt menneskelig å gjøre noe "feil" i løpet av livet. Klem til deg.

Jeg har gjort det samme selv også flere ganger og jeg er snart 40 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta noen turer på butikker som meny o.l. de har nesten alltid smaksprøver på diverse ting, spesielt på ettermiddagen. Ihvertfall her. Du kan forsyne deg med brødskalker som ligger i brødskjæremaskinen. Du kan jo også invitere deg selv på besøk til venner og familie. Kanskje litt frekt, men... 

Har du virkelig ikke noe mat i huset? Og ikke ei krone igjen? Hvis du f eks kjøper et first price-brød til 7-8(?) kr, kan du klare deg på det. Det går fint an å klare seg på litt lite mat over en liten periode, men vil ikke anbefale deg å gå helt uten. Selv om du alltids overlever. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ta noen turer på butikker som meny o.l. de har nesten alltid smaksprøver på diverse ting, spesielt på ettermiddagen. Ihvertfall her. Du kan forsyne deg med brødskalker som ligger i brødskjæremaskinen. Du kan jo også invitere deg selv på besøk til venner og familie. Kanskje litt frekt, men... 

Har du virkelig ikke noe mat i huset? Og ikke ei krone igjen? Hvis du f eks kjøper et first price-brød til 7-8(?) kr, kan du klare deg på det. Det går fint an å klare seg på litt lite mat over en liten periode, men vil ikke anbefale deg å gå helt uten. Selv om du alltids overlever. 

Jo, jeg har 170 kroner igjen. 

Det er bare at, hehe. Jeg går snart tom for snus, o da bliir jeg enda mer gærn. Så jeg kommer nok til å ende opp med 70 imorgen. Så er det en bursdag snart, en jeg egentlig ikke hadde tenkkt til å dra i og vil kvie meg til men kanskje jeg gjør det,  det er jo litt frekt, men ingen som vet.. tihi. 

Anonymkode: 3b281...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg har 170 kroner igjen. 

Det er bare at, hehe. Jeg går snart tom for snus, o da bliir jeg enda mer gærn. Så jeg kommer nok til å ende opp med 70 imorgen. Så er det en bursdag snart, en jeg egentlig ikke hadde tenkkt til å dra i og vil kvie meg til men kanskje jeg gjør det,  det er jo litt frekt, men ingen som vet.. tihi. 

Anonymkode: 3b281...f01

Du kan få mye mat for 170 kr. Velger du snus fremfor mat er det ikke synd på deg.

Anonymkode: b0751...97d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg har 170 kroner igjen. 

Det er bare at, hehe. Jeg går snart tom for snus, o da bliir jeg enda mer gærn. Så jeg kommer nok til å ende opp med 70 imorgen. Så er det en bursdag snart, en jeg egentlig ikke hadde tenkkt til å dra i og vil kvie meg til men kanskje jeg gjør det,  det er jo litt frekt, men ingen som vet.. tihi. 

Anonymkode: 3b281...f01

Kjøp en snusboks, bruk snusen flere ganger (tørk dem, og bruk igjen, det gjør en venn og han sier det gir ham nesten like mye). 

70 kroner går det fint an å klare seg på. Kjøp et billig brød eller to. Gå på en rimelig innvandrerbutikk (evt en vanlig butikk) og kjøp litt poteter, kål og løk. Så har du suppe for flere dager. 

Dette går helt fint, du trenger ikke å sulte. 😊

Kanskje har du et eller annet du kan prøve å selge på finn? Folk kjøper de utroligste ting. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...