Gå til innhold

Antrekk vitnemålsseremoni universitetet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart på vitnemålsutdeling etter et langt tungt studie på universitetet. ☺️Antrekkskoden er pent/bunad/dress/kjole. Hvis man ikke har bunad, har dere noen tips til hva annet man ha på seg til anledningen? Jeg tenkte litt på en sånn fin sommerkjole, siden det er mange blomstrete kjoler som er ute nå. Passer dette synes dere? 

Bare å komme med tips! :):)

Anonymkode: 08c47...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk i sort bukse, dressjakke og rød topp og sko. Jeg hater å gå i kjoler, skjørt og bunader

Anonymkode: 2bf6d...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang, pen sommerkjole. Tenk litt konfirmasjon/17. Mai. Du skal blende inn i mengden av bunader og ikke være tacky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) 

Jeg tenkte litt på denne typen kjoler: https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/ax-paris/maxikjoler/floral-cap-sleeve-maxi-black Hva synes dere? Vet dere hvilke butikker i Oslo som selger lignende kjoler eller fine sommerkjoler som er litt mer formelle? Jeg vil ikke ha for mønstrete/blomstrete kjoler, men gjerne noe som ligner den jeg har linket til. Det er bare å komme med bilder og forslag, blir veldig glad for alle tips! :)

Anonymkode: 08c47...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner flere som dessverre unngikk å møte pga klespresset. Fikk klare beskjed at dette var en "høytidsstund" og det var en foreventing om å være festkledd. Flere som sliter med å være blant mange folk fra før, så kommer dette presset i tillegg. Hva blir det neste? Gallakjole? Synes det er uhørt at man skal forlange penklær til en slik anldning. Det er faktisk studenten som har prestert og fortjener å få denne oppmerksomheten, uavhengig av hvodan man går kledt.

Så lenge man ikke kommer som en skitten lasaron, synes jeg alt skal aksepteres.

Anonymkode: d75c4...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som dessverre unngikk å møte pga klespresset. Fikk klare beskjed at dette var en "høytidsstund" og det var en foreventing om å være festkledd. Flere som sliter med å være blant mange folk fra før, så kommer dette presset i tillegg. Hva blir det neste? Gallakjole? Synes det er uhørt at man skal forlange penklær til en slik anldning. Det er faktisk studenten som har prestert og fortjener å få denne oppmerksomheten, uavhengig av hvodan man går kledt.

Så lenge man ikke kommer som en skitten lasaron, synes jeg alt skal aksepteres.

Anonymkode: d75c4...288

Jeg, derimot, synes det er enkelte anledninger i livet man kan være litt ekstra fin, og avgangsseremonien fra universitetet er en av disse. Det er jo en festdag og feiring, da stiller man jo festkledd... 

De aller fleste har vel NOE i skapet som ikke er jeans og t-skjorte, for å si det sånn? Hva gjør man ellers? Når man blir invitert i familieselskap, på julaften, på 17. mai, i konfirmasjon, i dåp, bursdager, bryllup... De fleste har da noen slike anledninger i løpet av året... Det må såklart ikke være bunad eller gallakjole, men jeg synes ikke det sorterer under et problematisk "klespress" å forvente at man setter på seg noe som sorterer innunder kategorien "penklær". Det må da vel være veldig få som ikke har noen penklær i skapet, og som heller ikke har økonomi til å kjøpe noe og heller ikke har noen å låne av? En dress, penbukse og topp, en enkel svart kjole... 

Og jeg tviler veldig sterkt på at noen blir nektet adgang om de kommer i jeans egentlig. Men hvis man sliter ute blant folk blir det kanskje ikke så mye bedre hvis man kommer veldig "underdressed" i forhold til alle andre. 

Anonymkode: 43284...624

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...