Gå til innhold

NRK og TV2 : Trump blir stilt for riksrett, starter krig med Nord-Korea og ødelegger amerikansk økonomi.


kat-e

Anbefalte innlegg

NRK og TV2 har siden Trump ble innsatt for ca 1,5 år siden idiot forklart mannen. I førsten mente de at han bare ville bli sittende i noen mnd. Så mente de han ville ødelegge amerikansk økonomi (som nå går som det griner). Så ville han starte krig med Nord-Korea. De vil neppe innrømme feil og kjører helt sikkert videre som politiske aktivister på venstre siden.

 

For to dager siden skrøt de av Canadas  president Justin Trudeau som ligger til venstre politisk, han sa at Canada ikke ville la seg herse med etter at de hadde signert en avtale med Trump og at amerikanerene vil ha toll på Canadensisk stål.TV2 og NRK blåste opp saken som USAs feil.

De fortalte oss aldri at Canada har en egen toll på amerikanske varer, bla landbruksprodukter (270% toll) som de nekter å fjerne, det oppdaget jeg selv ved å se på amerikanske NBC.

Endret av kat-e
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 6/12/2018 at 7:12 PM, kat-e said:

De fortalte oss aldri at Canada har en egen toll på amerikanske varer, bla landbruksprodukter (270% toll) som de nekter å fjerne, det oppdaget jeg selv ved å se på amerikanske NBC.

Poenget er jo at USA har tilsvarende høye tollsatser på  canadiske landbruksvarer i tillegg til at USA har store landbrukssubsidier.  Når amerikanerne har høye subsidier så kan de selvsagt lett underby canadiske bønder.  Og mens Canada har høy toll på melk fra USA så har f.eks USA tilsvarende høy toll på rømme og ost fra Canada. 

Det er jo det Trump aldri snakker om. Trump må gjerne mene at USA er de eneste som skal kunne ha tollmurer. Men hvor mange synes det er rettferdig? Om USA ønsker lavere toll på melk så synes sikkert Canada at USA da må senke tollen på noen varer fra Canada. 

I tillegg så er det slik at melkebøndene har sterk innflytelse i kanadisk politikk så det er kanskje ikke så lett for Kandadas statsminsiter politisk å senke akkurat de tollsatsene. Så kanskje lettere å få ned andre tollsatser enn akkurat de på melk.  Men Canada kom til en avtale med EU hvor EU fikk blant annet fikk eksportere ost tollfritt til Canada mot at Canada fikk tollfri tilgang til EUs marked. 

 

Endret av Snillingen
Canada med C
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump kunne nok lagd fred i midtøsten, funnet kur mot kreft, AIDS og øresus uten at dommen hadde endret seg særlig. Forstå meg rett, jeg er ingen fan av Trump, men dekningen blir til tider så påtatt negativ at det går over i det komiske. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snillingen skrev:

Poenget er jo at USA har tilsvarende høye tollsatser på  kanadiske landbruksvarer i tillegg til at USA har store landbrukssubsidier.  Når amerikanerne har høye subsidier så kan de selvsagt lett underby kanadiske bønder.  Og mens Kanada har høy toll på melk fra USA så har f.eks USA tilsvarende høy toll på rømme og ost fra Kanada. 

Det er jo det Trump aldri snakker om. Trump må gjerne mene at USA er de eneste som skal kunne ha tollmurer. Men hvor mange synes det er rettferdig? Om USA ønsker lavere toll på melk så synes sikkert Kanada at USA da må senke tollen på noen varer fra Kanada. 

I tillegg så er det slik at melkebøndene har sterk innflytelse i kanadisk politikk så det er kanskje ikke så lett for Kandadas statsminsiter politisk å senke akkurat de tollsatsene. Så kanskje lettere å få ned andre tollsatser enn akkurat de på melk.  Men Kanada kom til en avtale med EU hvor EU fikk blant annet fikk eksportere ost tollfritt til Kanada mot at Kanada fikk tollfri tilgang til EUs marked. 

 

Canada ikke kanada, fin lesning uansett og er delvis enig med deg. Nå er det jo samtale mellom Canada og USA så jeg ser for meg at dette problemet blir løst hvor de finner en annen løsning på NAFTA

USA har tross alt verdens største trade deficit på 400 000 000$

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, PussLe! said:

Canada ikke kanada, fin lesning uansett og er delvis enig med deg. Nå er det jo samtale mellom Canada og USA så jeg ser for meg at dette problemet blir løst hvor de finner en annen løsning på NAFTA

USA har tross alt verdens største trade deficit på 400 000 000$

Rettet det nå. 

USA har for øvrig handelsoverskudd overfor Canada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, herzeleid skrev:

Trump kunne nok lagd fred i midtøsten, funnet kur mot kreft, AIDS og øresus uten at dommen hadde endret seg særlig. Forstå meg rett, jeg er ingen fan av Trump, men dekningen blir til tider så påtatt negativ at det går over i det komiske. 

Øresus? 

Er enig med deg. Jeg drar ikke inn hva jeg mener om Trump nå, men at det aldri satt lys på det han faktisk får til, er begredelig. Fortsetter det sånn, så får nok flere og flere sympati med fyren. Blir smått provosert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, SoWhat? said:

Øresus? 

Er enig med deg. Jeg drar ikke inn hva jeg mener om Trump nå, men at det aldri satt lys på det han faktisk får til, er begredelig. Fortsetter det sånn, så får nok flere og flere sympati med fyren. Blir smått provosert.

Ja, hva har jeg sagt. Ble kalt en Trump loailist, Trump suporter og "ikke særlig smart" når jeg faktisk måtte forsvare han og Ivanka. Jeg er ingen Trump suporter eller tilhenger men jeg må si at heksejakten etter han har vært ute av ukjente proporsjoner. Media klarer ikke å slutte å lyge og vinkle om han.     

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Ja, hva har jeg sagt. Ble kalt en Trump loailist, Trump suporter og "ikke særlig smart" når jeg faktisk måtte forsvare han og Ivanka. Jeg er ingen Trump suporter eller tilhenger men jeg må si at heksejakten etter han har vært ute av ukjente proporsjoner. Media klarer ikke å slutte å lyge og vinkle om han.     

Han har provosert pressen og er jo en usmakelig fyr på mange måter, men det blir bare ren idioti når pressen og andre går på hans nivå. Det blir usaklig og tilmed urettferdig, for han får til ting som faktisk er av det gode. Når fokuset på ham kun blir negativt og nedlatende, så kan en begynne å vurdere om han ikke har litt rett i sin kritikk av media! Så de oppnår kanhende det motsatte av hva de vil.

Det har vært mye latterliggjøring av Trump. De som gjør det er jo tilslutt ikke bedre enn ham. Mobbingen går alle veier, og det er nok nå. Blir bare lei av at alt blir ensidig og at det skal være akseptabelt å håne han og familien. Jeg syns det bør stoppe nå. Det er på tide.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 18.47, herzeleid skrev:

Trump kunne nok lagd fred i midtøsten, funnet kur mot kreft, AIDS og øresus uten at dommen hadde endret seg særlig. Forstå meg rett, jeg er ingen fan av Trump, men dekningen blir til tider så påtatt negativ at det går over i det komiske. 

I tillegg så skader pressen seg selv, de er sinte på alternative medier, men mye av problemet er de selv.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2018/05/08/195394200/flere-mener-nrk-ikke-er-upartisk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk PK-media er så opptatt av svertingen av Trump at det blir komisk hvor upartiske og politisk belastet de er. Ikke et sted å få objektiv og nøytral informasjon fra iallefall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 19.12, kat-e skrev:

NRK og TV2 har siden Trump ble innsatt for ca 1,5 år siden idiot forklart mannen. I førsten mente de at han bare ville bli sittende i noen mnd. Så mente de han ville ødelegge amerikansk økonomi (som nå går som det griner). Så ville han starte krig med Nord-Korea. De vil neppe innrømme feil og kjører helt sikkert videre som politiske aktivister på venstre siden.

 

For to dager siden skrøt de av Canadas  president Justin Trudeau som ligger til venstre politisk, han sa at Canada ikke ville la seg herse med etter at de hadde signert en avtale med Trump og at amerikanerene vil ha toll på Canadensisk stål.TV2 og NRK blåste opp saken som USAs feil.

De fortalte oss aldri at Canada har en egen toll på amerikanske varer, bla landbruksprodukter (270% toll) som de nekter å fjerne, det oppdaget jeg selv ved å se på amerikanske NBC.

1: Amerikansk økonomi går ikke så det griner. Børsen går så det griner, men det er bare noen få som hover inn penger.

2: Flere har blitt ansatt under trump, altså det er mindre arbeidsledighet, men de fleste nye jobbene er svært lavt lønnede. Altså folk klarer ikke betale gjeld.

3: Trump var rimelig nær å starte en konflikt med nord korea. Kim er meget paranoid, så han kunne lett ha sendt alt han har mot sør dersom han mistenkte å bli angrepet. Trump har gjort en ting her, rettet opp sin egen eskalering til konflikt.

4: Det med cannada er trumps feil. Han var den som startet dette, med å kalle cannadas president for svak og sa at cannada må betale mer toll fordi dem driver med urettferdig import\ eksport. Cannada er forøvrig det eneste landet i verden hvor usa har plusstall når det gjelder eksport. Og cannada har minus tall når det gjelder eksport til usa.

5: Å ha høy toll på import av mat, er noe mange land gjør. Og det gjør man riktig i for å sørge for egen produsert mat og at egne bønder kan overleve. Vi har gjort det selv her, men i mindre nå med ytre blå i regjering. Hva skjer da ved en internasjonal katastrofe? Jo vi vil sulte.

Det eneste du har rett i, er at media trodde at trump ville forsvinne kjapt ut av kontoret i det hvite hus. De trodde og tror fremdeles at resterende republikanere er moralt lovrettslig instilt til å kaste trump ut. Men disse er korrupt og driter langt i hva trump gjør, så lenge det ikke går utover donasjoner i form av lovlige bestikkelser eller sine korporate venner. Samtidig er de for feig til å gjøre noe, da deres tilhengere også kan være trump tilhengere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...