Gå til innhold

Hva negativt finner media å skrive om nå som Trump har fått til en avtale mon tro *KNEGG KNEGG*


Martin13

Anbefalte innlegg

Blir artig å følge med. Ser allerede flere aviser prøver å sverte avtalen og Trump for alt det er vært 😄 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hvor håpløs jeg synes han er, så håper jeg uansett de får det til. For folket i Koreas skyld. 

Men jeg er pessimist, for ingen av de partene er vel så berømte for å holde avtaler om de står opp på feil fot.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Zoey said:

Uansett hvor håpløs jeg synes han er, så håper jeg uansett de får det til. For folket i Koreas skyld. 

Men jeg er pessimist, for ingen av de partene er vel så berømte for å holde avtaler om de står opp på feil fot.

Du har et feil inntrykk av Trump ihvertfall. Du har lest for mye fra norske aviser hvis du tror på alt det der svadaet. Trump er mer smart enn noen annen president har vært, selv om personligheten ofte kan virke på kanten. Personlighet er en ting, og den må man bare lære seg å se forbi. Det viktige er hva han gjør. Vi i Norge er for pysete til å ha en leder som Trump. Vi vil heller ha en Solberg som ikke tørr gjøre det som er best, hvis ikke folket er enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Martin13 skrev:

Du har et feil inntrykk av Trump ihvertfall. Du har lest for mye fra norske aviser hvis du tror på alt det der svadaet. Trump er mer smart enn noen annen president har vært, selv om personligheten ofte kan virke på kanten. Personlighet er en ting, og den må man bare lære seg å se forbi. Det viktige er hva han gjør. Vi i Norge er for pysete til å ha en leder som Trump. Vi vil heller ha en Solberg som ikke tørr gjøre det som er best, hvis ikke folket er enig.

Du virker å bruke en litt rar retorikk og går ut fra at jeg har visse meninger fordi det passet deg best å svare slik. 

Kanskje jeg skrev håpløs fordi han nettopp har en over kanten personlighet og gjør en dårlig jobb som representant. Kanskje jeg mente det du trodde. Uansett så bidrar det ikke til godt debattmiljø å tillegge andre meninger på spissen eller ved din motpol bare for å få inn poenget ditt. 

Da er det bedre at du svarer med et tillegg til tema, om du har flere meninger du vil ha frem. 

Men, man får såklart ikke en opphetet og populær tråd på å oppføre seg :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Martin13 skrev:

Blir artig å følge med. Ser allerede flere aviser prøver å sverte avtalen og Trump for alt det er vært 😄 😅

PK-media kommer jo alltid til å sverte Trump uansett hva sistnevnte gjør. Så jeg venter spent på hva de finner på. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Både Dagbladet og NRK har i dag hatt forsidene sine proppet fulle av artikler som i bunn og grunn går ut på at dette er en ikke-nyhet. Og sånn kommer det til å fortsette. Mainstream media (inkl. norsk media) har konsekvent tapt ansikt når det gjelder sin dekning av Trump, og det er for seint for dem å snu nå. Det eneste de har igjen nå er å henvende seg til de som ikke har noen andre nyhetskilder enn nettopp NRK og Dagbladet, og satse på at i hvert fall disse fortsetter å ta dem seriøst.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull
11 hours ago, Drizzt said:

PK-media kommer jo alltid til å sverte Trump uansett hva sistnevnte gjør. Så jeg venter spent på hva de finner på. 

I natt dukket det opp en artikkel på forsiden til NRK hvor det bl.a. ble påstått at det er en overhengende fare for at Trump kommer til å rette militæret mot sin egen befolkning, og massakrere dem.

Artikkelen ser ut til å være borte igjen nå, så det er mulig folka i NRK skjønte at det ble for dumt selv for dem 😂

Edit: Nei, jaggu lå den der fortsatt! Jeg gav dem visst litt for mye kred:

https://www.nrk.no/urix/levis-arving-bruker-atte-millioner-kroner-fra-egen-lomme-for-a-stanse-trump-1.14080146

Quote

Datteren min på ni år er redd for at Trump skal komme hjem til oss med våpen. Da må jeg gjøre mer, sier hun.

Quote

– Jeg tror Trump er svært farlig. Tenk om han retter våpnene mot sitt eget folk. Da må vi jo være i stand til å forsvare oss. Jeg har mitt militære automatvåpen hjemme. Jeg føler meg ikke komfortabel bare med en pistol eller et annet håndvåpen, sier han.

Det her har NRK-redaksjonen altså valgt å publisere. At det er mulig 😅

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer bekymret over at våre egne politikere med åpne øyne fører Norge inn i "svenske tilstander".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 6.43, Maruwan skrev:

I natt dukket det opp en artikkel på forsiden til NRK hvor det bl.a. ble påstått at det er en overhengende fare for at Trump kommer til å rette militæret mot sin egen befolkning, og massakrere dem.

Artikkelen ser ut til å være borte igjen nå, så det er mulig folka i NRK skjønte at det ble for dumt selv for dem 😂

Edit: Nei, jaggu lå den der fortsatt! Jeg gav dem visst litt for mye kred:

https://www.nrk.no/urix/levis-arving-bruker-atte-millioner-kroner-fra-egen-lomme-for-a-stanse-trump-1.14080146

Det her har NRK-redaksjonen altså valgt å publisere. At det er mulig 😅

Ja, dette er for dårlig selv for NRK å være. Men artikler om de som støtter Trump leser vi aldri. Passer ikke den politiske agendaen av kanalen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Drizzt said:

Ja, dette er for dårlig selv for NRK å være. Men artikler om de som støtter Trump leser vi aldri. Passer ikke den politiske agendaen av kanalen.

Vet ikke om jeg har sagt det før, men kan ikke sies nok ganger: Jeg elsker signaturen din. Vil gjerne kopiere den om du synes det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke nok om denne avtalen og hva man kan oppnå her til å si noe konkret bra eller dårlig.

Etter all pisspreiket som Trump kommer med så er jeg uansett glad for å se han trykke handa til Kim. Om det er bare skuespill eller politikk for være så, men jeg føler meg i det minste litt bedre.

Personlig så synes jeg Trump er en komplett idiot med null empati med andre enn seg selv. Det er mitt inntrykk av ham og det har jeg hatt siden han begynte med "The Apprentice" som må være noe av det tåpeligste som har gått på TV.

Egentlig så håpet jeg han ikke var så gal da han ble president, men desverre så har han gang på gang visst at han er fullstendig pine sprø. Han virker i tillegg helt kunnskapsløs og maktglad og styrer etter splitt og hersk prinsippet. En dårlig kombinasjon for en president synes jeg.

Håper han ryker ut ved neste valg og at dem får inn noen som er mer kvalifisert. Burde være en MEGET enkel sak.

Eneste positive ved at han ble president var at det beviste at ALLE kan bli president i statene. Jeg har egentlig ikke hatt særlig troen på det tidligere, men nå vet jeg at det stemmer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Villa2000 said:

Vet egentlig ikke nok om denne avtalen og hva man kan oppnå her til å si noe konkret bra eller dårlig.

Etter all pisspreiket som Trump kommer med så er jeg uansett glad for å se han trykke handa til Kim. Om det er bare skuespill eller politikk for være så, men jeg føler meg i det minste litt bedre.

Personlig så synes jeg Trump er en komplett idiot med null empati med andre enn seg selv. Det er mitt inntrykk av ham og det har jeg hatt siden han begynte med "The Apprentice" som må være noe av det tåpeligste som har gått på TV.

 Egentlig så håpet jeg han ikke var så gal da han ble president, men desverre så har han gang på gang visst at han er fullstendig pine sprø. Han virker i tillegg helt kunnskapsløs og maktglad og styrer etter splitt og hersk prinsippet. En dårlig kombinasjon for en president synes jeg.

Håper han ryker ut ved neste valg og at dem får inn noen som er mer kvalifisert. Burde være en MEGET enkel sak.

Eneste positive ved at han ble president var at det beviste at ALLE kan bli president i statene. Jeg har egentlig ikke hatt særlig troen på det tidligere, men nå vet jeg at det stemmer!

Ja, at det måtte til en DT for å få skikk på problematikk som har vært i USA og resten av verden er i seg selv trist. DT sin personlighet er ganske forkastelig på flere punkter. Men så er det noe ved DT som nesten ingen annen president før har hatt, DT har visdom til å handle utifra hvordan ting er i dette øyeblikket. Visdom er noe helt annet enn intellekt og personlighet. Visdom får man kun hvis man har en god agenda og handler i riktig retning. Så hvis man ser forbi personligheten som DT har, og ser litt dypere, så er han den beste presidenten Amerika har hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Martin13 said:

Ja, at det måtte til en DT for å få skikk på problematikk som har vært i USA og resten av verden er i seg selv trist. DT sin personlighet er ganske forkastelig på flere punkter. Men så er det noe ved DT som nesten ingen annen president før har hatt, DT har visdom til å handle utifra hvordan ting er i dette øyeblikket. Visdom er noe helt annet enn intellekt og personlighet. Visdom får man kun hvis man har en god agenda og handler i riktig retning. Så hvis man ser forbi personligheten som DT har, og ser litt dypere, så er han den beste presidenten Amerika har hatt. 

Ja, den beste presidenten som skriker og hyler når idrettsfolk kneler når nasjonalsangen spilles, men han kan ta Kim Jong i hånda samt salutteres en Nord Koreansk General. I tillegg er han og sine barn nå saksøkt av NY state pga ulumskheter med den såkalte veldedighetskonsert organisasjonen sin. En god president det her, jommen sa jeg smør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Martin13 said:

Ja, at det måtte til en DT for å få skikk på problematikk som har vært i USA og resten av verden er i seg selv trist. DT sin personlighet er ganske forkastelig på flere punkter. Men så er det noe ved DT som nesten ingen annen president før har hatt, DT har visdom til å handle utifra hvordan ting er i dette øyeblikket. Visdom er noe helt annet enn intellekt og personlighet. Visdom får man kun hvis man har en god agenda og handler i riktig retning. Så hvis man ser forbi personligheten som DT har, og ser litt dypere, så er han den beste presidenten Amerika har hatt. 

La oss være enige om at vi er uenige😉😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visdom er ikke noe alle har, og det er ikke stygt ment engang. Det er bare sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som faktisk tror at Trump har laget denne avtalen helt på egen hånd?, har Trump sittet på kontoret sitt og formulert alt helt selv uten hjelp fra rådgivere og andre personer?.

Eller finnes det en mulighet for at andre nasjoner og statsoverhoder også har hatt en finger med i spillet for å påvirke situasjonen?.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uansett hva man mener om fyren, så har han ihvertfall hatt en, så vidt vi vet, god samtale med erkefienden. Det er okke som bedre enn truslene som har haglet frem og tilbake frem til nå. Når det er sagt, så er jeg avventende med å hylle denne avtalen til flere detaljer kommer ut. Hittil har vi vel egentlig bare fått vite at Nord Korea lover å jobbe mot en nedrustning av atomvåpen. Ikke noe om tidsperspektiver eller gjennomføring. Ser Kim for seg 2 år, 5 år eller 150 år? Ringvirkninger rundt USA’s samarbeid med andre land er også et tema, nå som de er «kompiser». Det har allerede blitt signalisert at Sør Korea er svært lite fornøyd med svekket militært samarbeid med USA. Tror uansett vi skal vente noen år med den fredsprisen enkelte mener Trump bør få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Villa2000 skrev:

Vet egentlig ikke nok om denne avtalen og hva man kan oppnå her til å si noe konkret bra eller dårlig.

Etter all pisspreiket som Trump kommer med så er jeg uansett glad for å se han trykke handa til Kim. Om det er bare skuespill eller politikk for være så, men jeg føler meg i det minste litt bedre.

Personlig så synes jeg Trump er en komplett idiot med null empati med andre enn seg selv. Det er mitt inntrykk av ham og det har jeg hatt siden han begynte med "The Apprentice" som må være noe av det tåpeligste som har gått på TV.

Egentlig så håpet jeg han ikke var så gal da han ble president, men desverre så har han gang på gang visst at han er fullstendig pine sprø. Han virker i tillegg helt kunnskapsløs og maktglad og styrer etter splitt og hersk prinsippet. En dårlig kombinasjon for en president synes jeg.

Håper han ryker ut ved neste valg og at dem får inn noen som er mer kvalifisert. Burde være en MEGET enkel sak.

Eneste positive ved at han ble president var at det beviste at ALLE kan bli president i statene. Jeg har egentlig ikke hatt særlig troen på det tidligere, men nå vet jeg at det stemmer!

Her var det mye kraftige ord og lite substans gitt. Hva konkret er det han har gjort som er så galt?

Under Trump så langt har økonomien gått oppover, arbeidsledigheten nedover, dårlige avtaler blitt fjernet, den latterlige narkotika krigen ser ut til å skulle bli trappet ned, konfliktene demokratene har bygget mot Russland hvor de har presset på for en ny kald krig er blitt dempet, store produksjon og teknologi selskaper har flagget tilbake til USA og noen har flagget inn til USA for første gang, osv. Og alt dette på tross av et helt medialandskap, dommere, akedemia og politisk elite som er vært kraftige motstandere av presidenten hele veien.

Endret av bananbøy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, bananbøy said:

Her var det mye kraftige ord og lite substans gitt. Hva konkret er det han har gjort som er så galt?

Under Trump så langt har økonomien gått oppover, arbeidsledigheten nedover, dårlige avtaler blitt fjernet, den latterlige narkotika krigen ser ut til å skulle bli trappet ned, konfliktene demokratene har bygget mot Russland hvor de har presset på for en ny kald krig er blitt dempet, store produksjon og teknologi selskaper har flagget tilbake til USA og noen har flagget inn til USA for første gang, osv. Og alt dette på tross av et helt medialandskap, dommere, akedemia og politisk elite som er vært kraftige motstandere av presidenten hele veien.

Trump kunne laget aids og kreft-kur og reddet alle utryddingstruede dyrearter og alikevel hadde han blitt latterligjort og motarbeidet. Noen mennesker er rett og slett "ugress" i den rette forstand.

Endret av Martin13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, bananbøy said:

Her var det mye kraftige ord og lite substans gitt. Hva konkret er det han har gjort som er så galt?

Under Trump så langt har økonomien gått oppover, arbeidsledigheten nedover, dårlige avtaler blitt fjernet, den latterlige narkotika krigen ser ut til å skulle bli trappet ned, konfliktene demokratene har bygget mot Russland hvor de har presset på for en ny kald krig er blitt dempet, store produksjon og teknologi selskaper har flagget tilbake til USA og noen har flagget inn til USA for første gang, osv. Og alt dette på tross av et helt medialandskap, dommere, akedemia og politisk elite som er vært kraftige motstandere av presidenten hele veien.

Hvordan det blir med økonomien gjenstår å se. Jeg har ikke sett noen indikasjoner på bedring ennå. 

Arbeidsledigheten har vært synkende i årevis så å gi æren for dette til Trump er vel ikke helt korrekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...