Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Omar92 skrev:

emmelise og caressa dere kan ikke nekte på at voldtekt ikke hadde skjedd hvis dere hadde me d dere en mann som passet på oppførselen deres ute på byen. for meg helt uforstålig at dere ikke ser dette. nei caressa kvinner bør ikke ta taxi alene dere bør ha med minst en mann som kan følge dere og det er for dere eget beste caressa. det er mye som kan skje når dere velger og gå kledd som i bildene jeg la ut. nå kan jo ikke jeg eller andre menn bestemme hvordan dere kvinner skal gå kledd i norge da så dette blir litt vansklig å diskutere men om dere kunne sett litt på hvordan dere kler dere og oppførslen deres ute på byen så kunne mye vært unngått caressa og emmelise. men dere ser ikke dere selv og dere skal nekte å ha med dere en mann som kan være med i taxi men også følge litt med på hva dere gjør. Drere viser veldig mye hud drikker dere fulle og byr dere frem mot menn. da forstår jeg ikke hvorfor dere kan bli så sure når han tar på dere når dere byr dere frem på denne måten. vi menn kan jo ikke bestemme hvordan dere skal kle dere ute på byen i norge så dettte problemet skaper dere med å kle dere slik dere gjør. og nei caressa du bør ikke gå hjem alene det er mye som kan skje ute. husk at jeg som mann mener ikke noe vondt i at jeg mener at dere ikke forstår hva dere gjør når dere kler dere billig og kanskje kliner med en mann ute på byen. det er ikke vondt ment at jeg mener dere ikke burde fått lov å gå slik dere gjør men jeg skal ikke ta en diskjon om religion nå.

Det må være tøft å være deg altså. Å ikke ha evne til å stoppe seg selv. Med en gang du ser hud, så bare MÅ du kaste deg over kvinnen fordi du rett og slett ikke kan styre deg? Det må være forferdelig slitsomt for deg. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å oppsøke hjelp for den manglende impulskontrollen din og din manglende evne til å reflektere over egne handlinger. 

Inntil du har fått hjelp for disse plagene, vil jeg anbefale deg å låse deg inne i huset ditt  mellom klokken 17-07 for sikkerhets skyld. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voldtektsmenn er patetiske. Det samme med de som prøver å skylde på kvinnen for at det skjer. Det som er problemet er ikke at kvinner går med korte skjørt, men at enkelte menn er så svake mennesker  at de ikke eier selvkontroll om de får se antydning til ett lår eller omrisset av en pupp. Jeg tenker de enten har en hjerneskade eller en seriøs karakterbrist som gjør de til annensorteringsmennesker.

Akkurat som ts som prøver å skylde på kvinnen. Annensorteringsmenneske  

Anonymkode: babe6...95f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Omar92 skrev:

Sier ikke at voldtekt er ok eller bra. så sånn er det. Men vi må se litt på hva som skjer først. Det er stor skam og se norske jenter drikke seg fulle på byen og flørte med mange menn på en kveld. mange av dere som flørte aktivt og er pågående mot menn. Dere skal ha reaksjon fra mannen og dere gjør jo det for og vekke reaksjon i mannen. Det er jo en grunn til at dere går kledd slik. jeg legger ved to bilder i innlegget som forklarer hva jeg mener med hvordan mange av dere finner på å kle dere. Sier ikke at det er forbudt og kle seg slik i Norge men det er lov å tenke litt på hvordan dere kler dere. la oss si nå at dere møter en aggro mann. på byen. Han tenner på deg fordi du er på spesiell måte og går kledd på spesiell måte. Selv om han bryter loven. vil dere si at dere ikke kunne gjort ting annledes først? dere vekker forlystese i mannen med oppførsel deres og lett kledde som dere er i en del sitvasjoner. jeg skal ikke si at jeg eller andre menn kan bestemme hvordan dere skal gå kledd på byen i Norge. Men tenker dere aldri på hva som kan skje før dere går ut. handler om og unngå litt farlig sitvasjoner. Sier ikke at det er deres skyld hvis det skjer men dere kan være litt uforsiktig.

Ikke enig! Det finnes ikke dresscode på en voldtekt. Man kan ikke forsyne seg med hva man vil uten samtykke fra eieren. Jeg er glad i å sammenlikne ting, så here we go. Hvis Jeg har en ny, dyr og fin bil som jeg flasher med foran en guttegjeng nede på bensinstasjonen, ruser med motoren og greier, så kan jeg ikke klandre dem for å ha lyst på bilen, men de kan da pokker ikke sette seg inn i den og kjøre avgårde uten at jeg har sagt det er greit? Eller? Jeg fristet dem jo så innmari.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Påkrevd skrev:

Ja, som du skjønte, så skjønte jeg hva du mente, men jeg er ikke sikker på at alle skjønte det😄Det er oftere regelen enn unntaket her at temaet sklir ut i løpet av noen få innlegg, så jeg påpekte det siden påstanden kunne virke litt generell og bastant. Men nå tror jeg alle har skjønt det😂

 

Bra., Jeg er genreelt opptatt av topic. Mente ikke å være så bastant så takk for oppklaring :)

Endret av Regn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er for øvrig en fascinerende ting - om en kvinne går uten bh og det er synlig, så er det «ekkelt og motbydelig» og «horete osv». Men her sier man at man skal «kunne gå naken» uten at folk bryr seg!

Jeg har bodd i Oslo i over 40 år og jeg har aldri blitt antastet eller rørt ute på byen. Verken av norske eller utenlandske menn. Jeg har vært full. Jeg har gått hjem gjennom mørke parker og gater og forbi tvilsomme folk. Jeg har gått uten bh/truse. Ikke at jeg higer etter, men jeg skulle jo ha vært et lett offer. Har jeg da bare vært heldig? 

Anonymkode: ff0a7...1ed

Ja. Du har definitivt bare vært veldig, veldig heldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som ung, ikke-vestlig mann (riktignok indisk, og selv er jeg ateist med hindufamilie) kan jeg i hvert fall be trådstarters steinaldermentalitet om å dra til helvete. Det er folk som deg, kvinnehatende, uopplyste knøler, som fucker til for oss unge ikke-vestlige menn her til lands som faktisk oppfører oss. Og vi er nå i flertall, selv om jeg er klar over at vi som gruppe er overrepresentert på dårlige statistikker. Nå er det at jeg ser at nordmenn krysser veien om de ser meg på kveldstid pga. folk som trådstarter selvfølgelig ingenting mot at å bli utsatt for en voldtekt, så jeg mener ikke å bade i selvmedlidenhet, jeg bare synes det er jævlig leit for alle parter at folk som denne Omar92 gjør samfunnet både farligere og mer uvennlig. Ikke at jeg vet om Omar92 faktisk er en Omar, men får vel nesten ta ham på ordet. 

Naturligvis kan både menn og kvinner "gjøre litt" for å redusere risikoen for å bli utsatt for kriminalitet, det i seg selv tror jeg ingen er uenige i, og så får det være opp til den enkelte hvor mye frihet man er villig til å ofre for litt ekstra sikkerhet. Selvfølgelig er det mange kvinner som (dessverre) ser seg pent nødt til å ta forholdsregler i form av å unngå enkelte veier, slå følge med kamerater hjem fra byen og denslags - men eventuelle forholdsregler eller mangel på slike påvirker aldri skyldfordelingen dersom noe først skjer. Skyldfordelingen er alltid 100-0, den ligger alltid på den som voldtar. Så enkelt er det.

Å nevne at det for mange sikkert kan være naturlig å motvillig legge enkelte begrensninger på egen utfoldelse av sikkerhetsårsaker er neppe så kontroversielt, selv om det er så åpenbart at jeg ikke helt ser poenget med å si det. Der det derimot går galt er når du babler om for eksempel at kvinner "utfordrer mannen" og "vekker lyst i mannen" og at det er "irriterende". Det er ikke sånn det funker. Kvinner akn vekke så mye lyst i mannen de bare vil, enhver ok mann skiller enkelt mellom å synes en kvinne er attraktiv og å forgripe seg på henne. Det har aldri kostet meg en kalori å ikke voldta noen. Det er ingen jævla prestasjon å ikke voldta, det er en selvfølge. Samme hvordan en kvinne måtte kle seg eller te seg.

Forøvrig er rene overfallsvoldtekter i solid mindretall blant voldtekter - og det er lite som tyder på at det er bekledningen som avgjør hvem som blir offer for en overfallsvoldtekt heller. Men det poenget blir igrunn underordnet også, for i denne diskusjonen er ikke det vesentlige den faktiske risikoen man eventuelt kan redusere. Problemet her er at trådstarter forsøker å rokke ved skyldfordelingen mellom gjerningsperson og offer.

Trådstarter sier gjentatte ganger at det "går for langt" om en mann voldtar. Det er igrunn det aller mest opprørende for meg. For slik jeg leser formuleringen "for langt" mener man da at det er akseptabelt om det går "et stykke" dersom en kvinne er lettkledd på byen en sen kveld, det er bare at det bør stoppe før voldtekt. Implisitt at de må regne med en viss trakassering, en viss uønsket klåing, en viss frykt, det bør bare stoppe litt før akkurat voldtekt. Det er virkelig skummelt. Det skal ikke bare ikke gå "for langt", det skal ikke begynne. 

Anonymkode: 2b75c...2fc

Utrolig bra innlegg! 🙌🏻

Anonymkode: 42041...d4d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Omar92 skrev:

emmelise og caressa dere kan ikke nekte på at voldtekt ikke hadde skjedd hvis dere hadde me d dere en mann som passet på oppførselen deres ute på byen. for meg helt uforstålig at dere ikke ser dette. nei caressa kvinner bør ikke ta taxi alene dere bør ha med minst en mann som kan følge dere og det er for dere eget beste caressa. det er mye som kan skje når dere velger og gå kledd som i bildene jeg la ut. nå kan jo ikke jeg eller andre menn bestemme hvordan dere kvinner skal gå kledd i norge da så dette blir litt vansklig å diskutere men om dere kunne sett litt på hvordan dere kler dere og oppførslen deres ute på byen så kunne mye vært unngått caressa og emmelise. men dere ser ikke dere selv og dere skal nekte å ha med dere en mann som kan være med i taxi men også følge litt med på hva dere gjør. Drere viser veldig mye hud drikker dere fulle og byr dere frem mot menn. da forstår jeg ikke hvorfor dere kan bli så sure når han tar på dere når dere byr dere frem på denne måten. vi menn kan jo ikke bestemme hvordan dere skal kle dere ute på byen i norge så dettte problemet skaper dere med å kle dere slik dere gjør. og nei caressa du bør ikke gå hjem alene det er mye som kan skje ute. husk at jeg som mann mener ikke noe vondt i at jeg mener at dere ikke forstår hva dere gjør når dere kler dere billig og kanskje kliner med en mann ute på byen. det er ikke vondt ment at jeg mener dere ikke burde fått lov å gå slik dere gjør men jeg skal ikke ta en diskjon om religion nå.

Hvorfor er det så jævlig vanskelig å forstå at selv om en dame er aldri så utfordrende kledd betyr ikke det at hun vil ha sex med hvem som helst eller "byr seg frem" for ALLE menn som ser henne?

Klart kvinner noen ganger pynter seg litt ekstra med kanskje litt dypere utrigning eller kortere skjørt en ellers. Og klart motivet kan være å treffe noen, eller for å få oppmerksomhet fra en mann hun liker. Men det er ingen sammenheng mellom det og at en hvilken som helst mann skal ha lov til å kaste seg over henne bare fordi hun viser hud.

Du er helt ute å kjøre når du blamer kvinner for at de blir voldtatt. Voldtekt har ikke noe med seksualitet å gjøre. Det er grovt overgrep og er grusom invanderende vold. 

Holdningene dine forteller alt om hvorfor det ofte er kjipt å være kvinne og hvorfor vi blir så redd at vi taster inn 112 når vi går i en øde gate en sen kveld bare fordi det går en mann bak oss, sånn at vi kan trykke ring lynraskt. Sånn i tilfelle. 

Anonymkode: ae996...570

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er for øvrig en fascinerende ting - om en kvinne går uten bh og det er synlig, så er det «ekkelt og motbydelig» og «horete osv». Men her sier man at man skal «kunne gå naken» uten at folk bryr seg!

Jeg har bodd i Oslo i over 40 år og jeg har aldri blitt antastet eller rørt ute på byen. Verken av norske eller utenlandske menn. Jeg har vært full. Jeg har gått hjem gjennom mørke parker og gater og forbi tvilsomme folk. Jeg har gått uten bh/truse. Ikke at jeg higer etter, men jeg skulle jo ha vært et lett offer. Har jeg da bare vært heldig? 

Anonymkode: ff0a7...1ed

Ja

Anonymkode: 42041...d4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Det hærsker nok mye fustrasjon og forståelse   blandt både menn og kvinner om hva som innenfor " Jussen "  blir  deffineret  som Voldtekt. overgrep m.v.       

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Påkrevd skrev:

Ikke enig! Det finnes ikke dresscode på en voldtekt. Man kan ikke forsyne seg med hva man vil uten samtykke fra eieren. Jeg er glad i å sammenlikne ting, så here we go. Hvis Jeg har en ny, dyr og fin bil som jeg flasher med foran en guttegjeng nede på bensinstasjonen, ruser med motoren og greier, så kan jeg ikke klandre dem for å ha lyst på bilen, men de kan da pokker ikke sette seg inn i den og kjøre avgårde uten at jeg har sagt det er greit? Eller? Jeg fristet dem jo så innmari.

Jeg syns det var en veldig fin og veldig treffende sammenligning. 👍

Voldtekter skjer i land der man går kledt i burka og niqab også. Bare nevner det. Det har ikke noe med fristelser å gjøre i det hele tatt eller fulle jenter eller bar hud. 

Voldtekt handler om menn som mener de har rett. Rett til å ta for seg av kvinnekroppen. Og det er feil. 

Anonymkode: 20719...351

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Spiteful said:

Ærlig talt, jeg ser hva du mener, men jeg syns man burde kunne lære gutter/menn at de ikke skal voldta. Man burde kunne gjøre som man vil uten å tenke at nei faen nå kan jeg bli voldtatt. 

Ærlig talt, tror du virkelig ikke gutter/menn vet at man ikke skal voldta?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor kan ikke dere heller bare slutte å voldta?

Jeg har aldri voldtatt noen, så enten så får du presisere hvem du henvender deg til, ellers så kan du ta deg en bolle.

Anonymkode: bb36a...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det var en veldig fin og veldig treffende sammenligning. 👍

Voldtekter skjer i land der man går kledt i burka og niqab også. Bare nevner det. Det har ikke noe med fristelser å gjøre i det hele tatt eller fulle jenter eller bar hud. 

Voldtekt handler om menn som mener de har rett. Rett til å ta for seg av kvinnekroppen. Og det er feil. 

Anonymkode: 20719...351

Helt enig, i denne sammenhengen, men generelt handler voldtekt om mennesker som tar for seg av andres kropper (ikke så sikker på at de mener de har rett til det, men de gjør det allikevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Omar92 said:

emmelise jeg vil si du er uannsvarlig hvis du ikke har en mann med deg på byen som kan følge litt med på hva du gjør.

Tror du har sovet litt lenge. Steinalderen var over for rimelig mange år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Ærlig talt, tror du virkelig ikke gutter/menn vet at man ikke skal voldta?

De fleste ja. Trådstarter derimot er visst ikke helt sikker. Å si at man synes voldtekt er dumt men damene får se til å ta ansvar for å unngå å bli voldtatt, er tidenes mest idiotiske utsagn. Man kan like gjerne innrømme at offeret har ansvaret.

Anonymkode: 2a8f4...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Omar92 skrev:

emmelise det er litt denne holdningen din og mange kvinner om at nei dere skal gjøre dette og inngenting kan skje. altså hvor voksen vil du si du er emmelise hvis du kler deg litt billig en kveld danser sexy med en mann og lar han ta litt på deg eller at dere faktisk tar litt på mannen også som jeg har sett her i oslo ute på byen. jeg er helt enig at mannen har gjort for mye hvis det blir voldtekt han kunne stoppet og ta på deg og dere andre lenge før han gikk så langt. men vil du si at du er voksen hvis du først utfodrer han med klør og spå vil du ikke snakke om det som skjedde først etter det kanskje har skjedd en voldtekt. jeg sier jo ikke at det er okei at mannen har tatt dette for langt

Det som er veldig viktig er at du må slutte å gå på byen eller noe sted det ferdes kvinner. Du må ikke snakke med kvinner, eller se på kvinner. Best å flytte til et sted det ikke er kvinner egentlig. Eller er sted alle kvinner er dine kusiner. 

Anonymkode: 014d5...a1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

De fleste ja.

Jeg føler at problemet i størst grad er enten et forskrudd kvinnesyn, eller psykisk sykdom, og da er det liten vits i å lære opp gutter og menn til at voldtekt er galt, for det vet man allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye på voldtekt sånn konkret, men tenker over at jeg ikke ønsker å tiltrekke meg mannegrisene som bare er ute etter en ting. For jeg er ikke interessert i det. Jeg går aldri i utfordrende klær for det byr meg i mot, men jeg flørter heller ikke med fremmede menn. Er vel egentlig kun fokusert på å ha det gøy med venner, og kommer jeg i snakk med noen så er det som regel noen via dem på en eller annen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...