Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Omar92 skrev:

emmelise det er litt denne holdningen din og mange kvinner om at nei dere skal gjøre dette og inngenting kan skje. altså hvor voksen vil du si du er emmelise hvis du kler deg litt billig en kveld danser sexy med en mann og lar han ta litt på deg eller at dere faktisk tar litt på mannen også som jeg har sett her i oslo ute på byen. jeg er helt enig at mannen har gjort for mye hvis det blir voldtekt han kunne stoppet og ta på deg og dere andre lenge før han gikk så langt. men vil du si at du er voksen hvis du først utfodrer han med klør og spå vil du ikke snakke om det som skjedde først etter det kanskje har skjedd en voldtekt. jeg sier jo ikke at det er okei at mannen har tatt dette for langt

Vel, jeg er over den seksuelle lavalderen og jeg er voksen og sålangt utifra det du skriver tar jeg ansvar for meg selv. Slik det er meningen at menn også skal gjøre. Hvis en mann sier nei når jeg prøver å kysse ham så respekterer jeg det og slutter. På samme måte skal en mann respektere mitt "nei" uavhengig av hva som har foregått 10 minutter før. Om jeg kler meg billig aldri så mye, så er det hverken en oppfordring eller invitasjon til at en mann får lov til å tvinge seg på meg, uavhengig av hvilken interaksjon vi har hatt 10 minutter tidligere.

Resten av teksten din forstår jeg ikke. Du skriver dessverre ikke helt tydelig og du gjør det besværlig å forstå deg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carressa
2 minutter siden, Omar92 skrev:

jeg sa jo at mannen tok det for langt hvis det ble voldtekt da. men nå snakket jeg om det som skjedde først at hun utfodret ham med å kle seg slik som bildet jeg la ut. det som er litt irritrerende er at  dere skal snakke dere ut fra at dere vekker lyst i mannen ved å kle dere slik

Lysten i mannen kan vekkes så mye den bare vil, det gir han likevel ingen rett til å voldta. Hvis han ikke klarer å styre seg må han la være å oppsøke situasjoner hvor lysten i han vekkes. Det er han som begår lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, hei! Skal bare til seters å gjøre meg fet jeg, "Omar". Om du venter litt så kommer snart de "gjennomsnittligste" KG-brukerene, og de er mye større enn meg.. tripp trapp, tripp og trapp osv....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Omar92 skrev:

jeg sa jo at mannen tok det for langt hvis det ble voldtekt da. men nå snakket jeg om det som skjedde først at hun utfodret ham med å kle seg slik som bildet jeg la ut. det som er litt irritrerende er at  dere skal snakke dere ut fra at dere vekker lyst i mannen ved å kle dere slik

 

Nei, hun utfordret ham ikke. Hun kledte seg slik hun ønsket og har rett til. At han tolka det feil er selvfølgelig hans feil og noe han må jobbe med.

Endret av Regn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ovrasket jeg mener at det er uannsvarlig av norske kvinner og kle seg som de gjør på byen de tenker ikke på hva som kan skje. dere kan ikke nekte for at mye hud er en passiv innbydelse til noe mer. det er litt det at dere sender ut et signal og så skal dere snakke dere vekk og si at det kun er mannen som er annsvarlig men det er ikke mannen som har bestmt at dere skal kle dere slik som bildene jeg la ut første innleggget mitt. jeg sier merk jeg sier at mannen har tatt det noen hakk for langt hvis det skjer voldttekt og jeg har ikke probem og forstå at det er forbudt med voldtekt. grunnen til at jeg bruker litt tid på emmelise er fordi hun hele tiden skal si at hun ikke trenger å ha med seg en mann ut for å følge litt med på hva hun faktisk gjør på byen og hvordan hun oppfører seg. det er det at hun hele tiden skal nekte på at en mann kan forstå litt det dere faktsik gjør på byen og følge litt med på dere. sier ikke at han skal nekte dere å ha det gøy mer at han skal følge litt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Når vi snakker om hva kvinner kan gjøre for å forhindre voldtekt (trådtittelen), kanskje kvinner bør ha lov til å bære pepperspray i Norge til bruk i selvforsvar? Pepperspray er jo forbudt, men lovner åpner jo generelt sett for å bryte loven i selvforsvar ... 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
3 minutter siden, Omar92 said:

ovrasket jeg mener at det er uannsvarlig av norske kvinner og kle seg som de gjør på byen de tenker ikke på hva som kan skje. dere kan ikke nekte for at mye hud er en passiv innbydelse til noe mer. det er litt det at dere sender ut et signal og så skal dere snakke dere vekk og si at det kun er mannen som er annsvarlig men det er ikke mannen som har bestmt at dere skal kle dere slik som bildene jeg la ut første innleggget mitt. jeg sier merk jeg sier at mannen har tatt det noen hakk for langt hvis det skjer voldttekt og jeg har ikke probem og forstå at det er forbudt med voldtekt. grunnen til at jeg bruker litt tid på emmelise er fordi hun hele tiden skal si at hun ikke trenger å ha med seg en mann ut for å følge litt med på hva hun faktisk gjør på byen og hvordan hun oppfører seg. det er det at hun hele tiden skal nekte på at en mann kan forstå litt det dere faktsik gjør på byen og følge litt med på dere. sier ikke at han skal nekte dere å ha det gøy mer at han skal følge litt med.

Du tar feil Omar, dette passer ikke inn i Norge. Det er du som bør endre deg, ikke alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Omar92 skrev:

ovrasket jeg mener at det er uannsvarlig av norske kvinner og kle seg som de gjør på byen de tenker ikke på hva som kan skje. dere kan ikke nekte for at mye hud er en passiv innbydelse til noe mer. det er litt det at dere sender ut et signal og så skal dere snakke dere vekk og si at det kun er mannen som er annsvarlig men det er ikke mannen som har bestmt at dere skal kle dere slik som bildene jeg la ut første innleggget mitt. jeg sier merk jeg sier at mannen har tatt det noen hakk for langt hvis det skjer voldttekt og jeg har ikke probem og forstå at det er forbudt med voldtekt. grunnen til at jeg bruker litt tid på emmelise er fordi hun hele tiden skal si at hun ikke trenger å ha med seg en mann ut for å følge litt med på hva hun faktisk gjør på byen og hvordan hun oppfører seg. det er det at hun hele tiden skal nekte på at en mann kan forstå litt det dere faktsik gjør på byen og følge litt med på dere. sier ikke at han skal nekte dere å ha det gøy mer at han skal følge litt med.

 

Rart du aldri ser kvinner si at bar overkropp på menn er en oppfordring til voldtekt. Du hører ikke det fordi det er like sykt som meningene du fremme her. Ingen skal oppleve skam for valg av klær eller dersom de viser hud. Jeg har bodd i et muslimsk land og der kledte vi oss ikke fordi vi var redde for voldtekt men av respekt for landet. På samme måte kan man i Norge kle seg fritt. (Mine foreldre jobba i dette landet noen år.)

Endret av Regn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Omar92 skrev:

ovrasket jeg mener at det er uannsvarlig av norske kvinner og kle seg som de gjør på byen de tenker ikke på hva som kan skje. dere kan ikke nekte for at mye hud er en passiv innbydelse til noe mer. det er litt det at dere sender ut et signal og så skal dere snakke dere vekk og si at det kun er mannen som er annsvarlig men det er ikke mannen som har bestmt at dere skal kle dere slik som bildene jeg la ut første innleggget mitt. jeg sier merk jeg sier at mannen har tatt det noen hakk for langt hvis det skjer voldttekt og jeg har ikke probem og forstå at det er forbudt med voldtekt. grunnen til at jeg bruker litt tid på emmelise er fordi hun hele tiden skal si at hun ikke trenger å ha med seg en mann ut for å følge litt med på hva hun faktisk gjør på byen og hvordan hun oppfører seg. det er det at hun hele tiden skal nekte på at en mann kan forstå litt det dere faktsik gjør på byen og følge litt med på dere. sier ikke at han skal nekte dere å ha det gøy mer at han skal følge litt med.

Problemet er kulturen din, det er ikke at kvinner kler seg utfordrende. Du tenker at en lettkledd kvinne er fritt villt for deg. Sånn er det ikke i Norge. 

Slik gjør kvinner det i Norge og det er din jobb å respektere kvinner selv om de kler seg hvordan de vil. Har du problemer med det må du enten la være å gå utendørs om sommeren, eller dra et sted hvor dette ikke er et problem. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Overrasket skrev:

Du tar feil Omar, dette passer ikke inn i Norge. Det er du som bør endre deg, ikke alle andre.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
6 minutter siden, Regn said:

 

Rart du aldri ser kvinner si at bar overkropp på menn er en oppfordring til voldtekt. Du hører ikke det fordi det er like sykt som meningene du fremme her. Ingen skal oppleve skam for valg av klær eller dersom de viser hud. Jeg har bodd i et muslimsk land og der kledte vi oss ikke fordi vi var redde for voldtekt men av respekt for landet. På samme måte kan man i Norge kle seg fritt.

Regn, neste gang jeg er ute på byen en sommernatt, er det greit om du blir med og passer litt på meg? Jeg sier ikke at du skal nekte meg å ha det gøy altså, bare at du skal stoppe meg fra å lokke damer til meg og de forgriper seg på meg. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Overrasket skrev:

Regn, neste gang jeg er ute på byen en sommernatt, er det greit om du blir med å passer litt på meg? Jeg sier ikke at du skal nekte meg å ha det gøy altså, bare at du skal stoppe meg fra å lokke damer til meg slik at de forgriper seg på meg. 

 

Ok, vi har en deal, Overrasket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carressa skrev:

Drit i å blande inn religion i dette, da. «Omar92» kan like gjerne være Svein fra Hamar. 

Det kan du si til @Antoinette også

Anonymkode: 4d08b...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Overrasket skrev:

Regn, neste gang jeg er ute på byen en sommernatt, er det greit om du blir med å passer litt på meg? Jeg sier ikke at du skal nekte meg å ha det gøy altså, bare at du skal stoppe meg fra å lokke damer til meg slik at de forgriper seg på meg. 

 

Du burde kanskje ikke ha det for gøy. da. Noen jeg beskytter deg fra kan feiltolke det... Bare nevner, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Omar92 skrev:

ovrasket jeg mener at det er uannsvarlig av norske kvinner og kle seg som de gjør på byen de tenker ikke på hva som kan skje. dere kan ikke nekte for at mye hud er en passiv innbydelse til noe mer. det er litt det at dere sender ut et signal og så skal dere snakke dere vekk og si at det kun er mannen som er annsvarlig men det er ikke mannen som har bestmt at dere skal kle dere slik som bildene jeg la ut første innleggget mitt. jeg sier merk jeg sier at mannen har tatt det noen hakk for langt hvis det skjer voldttekt og jeg har ikke probem og forstå at det er forbudt med voldtekt. grunnen til at jeg bruker litt tid på emmelise er fordi hun hele tiden skal si at hun ikke trenger å ha med seg en mann ut for å følge litt med på hva hun faktisk gjør på byen og hvordan hun oppfører seg. det er det at hun hele tiden skal nekte på at en mann kan forstå litt det dere faktsik gjør på byen og følge litt med på dere. sier ikke at han skal nekte dere å ha det gøy mer at han skal følge litt med.

Hud har aldri vært en innbydelse, hverken aktivt eller passivt.

Kvinner skal heller ikke ha med seg barnevakt når de er ute, de er tross alt voksne mennesker med like rettigheter og frihet som det andre kjønnet. Hvis du som mann ikke finner ut av å la være å voldta og tafse uinvitert på kvinner, så får du ta med moren din som kan passe på deg.

Jeg forstår virkelig ikke logikken din overhodet. Hvis menn ikke har selvkontroll (og selvrespekt) til å oppføre seg på byen, så får HAN ta med seg en kvinnelig anstand (gjerne moren sin) så han finner ut av det. At du ikke har selvkontroll skal ikke gå ut over meg eller andre kvinner. Problemet ligger hos deg som du selv blir nødt til å løse, ikke at alle kvinner i verden plutselig skal imøtekomme en enkelt fremmed mann som innbiller seg han kan tvinge seg på hvem som helst.

Hvorfor skal min frihet innskrenkes fordi DU ikke har selvkontroll? Er du en ordentlig mann eller er du en bortskjemt drittunge som ikke tåler nei? Hva blir det til?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omar92 skrev:

Sier ikke at voldtekt er ok eller bra. så sånn er det. Men vi må se litt på hva som skjer først. Det er stor skam og se norske jenter drikke seg fulle på byen og flørte med mange menn på en kveld. mange av dere som flørte aktivt og er pågående mot menn.

Det skulle da bare mangle at jenter skal kunne kle seg akkurat som de vil, får drikke seg fulle og flørte ute på byen akkurat som guttene. Det eneste som er "skam" her er din middelalder-mentalitet i forhold til hvordan jenter skal oppføre seg.

Anonymkode: 45277...d0b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er egentlig enig, og jeg er kvinne. Jeg personlig pynter meg for at andre jenter skal bli misunnelig, men aldri ute  

Anonymkode: 9ae88...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Omar92 skrev:

dere kan ikke nekte for at mye hud er en passiv innbydelse til noe mer. 

Øh. Nei. Å gå lettkledd på byen er ikke en innbydelse til noe som helst. 

Anonymkode: 45277...d0b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omar92 skrev:

det er jo ikke bare slik. ok jeg sier ikke at de ikke føle seg fine for de pynter seg jo. det er jo greit det. men ikke kom og si at dere har korte skjørt bare fordi det er så fint. da hadd dere gådd i det til vanlig igsp men dere gjør ikke det. bare på byen. det er dette jeg snakker om. du og dere andre som skal snakke vekk at dere klere dere lett frdi dere skal lokke mannen

Jeg går ofte med korte skjørt og singlett. Det har ingen ting med menn å gjøre, men fordi jeg svetter når jeg blir varm.. 

Anonymkode: 142e7...853

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er egentlig enig, og jeg er kvinne. Jeg personlig pynter meg for at andre jenter skal bli misunnelig, men aldri ute  

Anonymkode: 9ae88...b9b

Deg om det. Jeg forbeholder meg retten til å gå kledd akkurat slik jeg vil, hvor jeg vil og når jeg vil, innen rimelighetens grenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...