Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Helt riktig. Gjør man de tingene du nevner gir man f i alt eller så er man jo direkte hjernedød.

 

Igjen, kontekst takk. Jeg snakka om klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Regn skrev:

 

Så må man oppdra barna sine bedre. Og da mener jeg ikke jentebarna.

Helt enig. Gutter må oppdras til å skjønne dette. Og jeg tror (håper) med tiden når samfunnet blir mer og mer likestilt vil dette føre til færre voldtekter. 

Men vi er ikke der i dag. Det er menn som tror udekket hud er en invitasjon til påtvunget sex. Som ikke bryr seg om at det er feil og ulovlig. Dessverre. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke dere heller bare slutte å voldta?

Anonymkode: c70ff...e79

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss tenker ikke så mye på sex eller menn som det mange av dere tydeligvis tror...beklager å måtte si det, vi har ofte helt andre grunner enn de dere tenker på 😉 

Anonymkode: 42041...d4d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke dere heller bare slutte å voldta?

Anonymkode: c70ff...e79

Ring en voldtektsmann og spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise å ha med seg en mann som kan vurdere sitvasjonen. Han kan forstå det som skjer i sitvuasjonen. helt vanlig at en mann passer på en jente han kjenner eller kanskje i slekt med. det er noen her som har forstått litt av det jeg har sagt. som at dere ikke skal sette dere inn i taxi alene . mange av dere stpr jo og danser sexy med gutten og gjør bevegelser mot hann. gi meg EN grunn til at dere gjør slikt hvis det ikkke handler om sex. etterpå vil mange av dere aldri snakke om hva som skjedde førtst selv om det ikke r lov med voldtekt. alle er jo enige at det ikke skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
8 minutter siden, Regn skrev:

 

Denne sier alt!

Mhm. Det eneste som mangler er tydeligvis noe om at en kort kjole ikke betyr at man vil ha te. 🙄 Skulle tro det var selvsagt, men det er det visst ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

I Norge går kvinner kledd slik de vil. Det er sånn det er. Det er akkurat like sant som at vi spiser kjøtt som ikke er halal, har spekeskinke på brødskivene og drikker alkohol. Sånn gjøres de tingene i Norge. Alle andre må innrette seg etter disse norske sannhetene. Det er kun og alltid bare voldtektspersonen som er skyldig i voldtekt. Skyldspørsmålet er helt ensidig. Dersom du ikke takler at kvinner er fristilte og viser bar hud kan du 1) flytte til en avsidesliggende seter (et norsk konsept for beite i fjellet) eller 2) flytte til et annet land der kvinner oppfører seg slik du har godkjent. 

Ingen skal komme her å gi en moralpreken om hvordan kvinner, eller noen andre, kan kle seg. Vi gjør det på den norske måten i Norge.

 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Omar92 skrev:

Emmelise å ha med seg en mann som kan vurdere sitvasjonen. Han kan forstå det som skjer i sitvuasjonen. helt vanlig at en mann passer på en jente han kjenner eller kanskje i slekt med. det er noen her som har forstått litt av det jeg har sagt. som at dere ikke skal sette dere inn i taxi alene . mange av dere stpr jo og danser sexy med gutten og gjør bevegelser mot hann. gi meg EN grunn til at dere gjør slikt hvis det ikkke handler om sex. etterpå vil mange av dere aldri snakke om hva som skjedde førtst selv om det ikke r lov med voldtekt. alle er jo enige at det ikke skal skje.

Nei, i Norge er dette ikke vanlig. Og vi vil ikke at det skal bli vanlig heller. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emmelise jeg vil si du er uannsvarlig hvis du ikke har en mann med deg på byen som kan følge litt med på hva du gjør. jeg hadde ikke sagt at du var skyld i alt som kan skje da men du hadde vært litt uforsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Omar92 skrev:

Emmelise å ha med seg en mann som kan vurdere sitvasjonen. Han kan forstå det som skjer i sitvuasjonen. helt vanlig at en mann passer på en jente han kjenner eller kanskje i slekt med. det er noen her som har forstått litt av det jeg har sagt. som at dere ikke skal sette dere inn i taxi alene . mange av dere stpr jo og danser sexy med gutten og gjør bevegelser mot hann. gi meg EN grunn til at dere gjør slikt hvis det ikkke handler om sex. etterpå vil mange av dere aldri snakke om hva som skjedde førtst selv om det ikke r lov med voldtekt. alle er jo enige at det ikke skal skje.

Nei, det er faktisk totalt unormalt. I Norge og mange andre steder i verden er det totalt unormalt at man har med en ANSTAND.
Vi er tross alt voksne mennesker og trenger ikke barnevakt. I Norge oppmuntres man forøvrig til å ta TAXI hjem istedetfor å gå hvis man skal en distanse og man føler seg utrygg. Man skal derimot være forsiktig med å sette seg i en PIRAT-taxi, og det er faktisk noe annet.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull
42 minutter siden, Omar92 said:

altså jeg er enig i at hvis det skjer voldtekt har det gått for langt.

Wow, så storsinnet av deg. Du er vel det man kaller for "progressiv muslim" du da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så om en mann går i shorts og t skjorte, så har vi kvinner all rett til å hoppe på han og stikke noe opp i rumpa hans? Siden han kler seg «utfordrende»? 

Tror du han mannen vil si at han kledde seg sånn fordi han ville det, eller fordi det er varmt og han ville ha på seg noe fint? 

At du virkelig mener at hvem som helst kan komme og gjøre hva man vil med kroppen til jenter fordi man har på seg de klærne man vil, sier veldig mye om hvordan du er som person. Er ikke rart det er krig i verden 🙂

Anonymkode: b061e...84c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Omar92 skrev:

emmelise jeg vil si du er uannsvarlig hvis du ikke har en mann med deg på byen som kan følge litt med på hva du gjør. jeg hadde ikke sagt at du var skyld i alt som kan skje da men du hadde vært litt uforsiktig.

Jeg er som sagt et voksent menneske, akkurat som alle andre som befinner seg ved samme sted. Hvorfor skal MIN frihet innskrenkes fordi du som mann ikke kan oppføre deg og ta ansvar for deg selv og dine handlinger? Hvor dårlig oppdratt er man da egentlig?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carressa
19 timer siden, Omar92 skrev:

emmelise jeg vil si du er uannsvarlig hvis du ikke har en mann med deg på byen som kan følge litt med på hva du gjør. jeg hadde ikke sagt at du var skyld i alt som kan skje da men du hadde vært litt uforsiktig.

Det er akkurat det du gjør. Du sier at det er hennes feil, fordi HUN har vært uforsiktig, HUN har hatt på seg feil klær, HUN har satt seg inn i en taxi, HUN har latt være å ha med seg en mannlig beskytter. Når du gjør dette legitimerer du voldtekt. Du sier at det er greit at hun ble voldtatt, fordi hun ikke hadde tatt forholdsregler, hun var ikke forsiktig nok så derfor er det hennes feil. Da har du begynt i helt feil ende.

Riktig ende vil være å si at voldtekt aldri er greit, ikke under noen omstendigheter. Igjen, se på denne artikkelen her. Dette er ekte eksempler på situasjoner hvor jenter har blitt voldtatt: https://www.klikk.no/kvinneguiden/kj_nnsroller/forsok-pa-en-komplett-liste-over-hvordan-jenter-kan-unnga-voldtekt-2240253

Det handler ikke om at jenta har vært uforsiktig, det handler om holdninger i samfunnet, særlig hos noen menn. 

Endret av Carressa
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emmelise det er litt denne holdningen din og mange kvinner om at nei dere skal gjøre dette og inngenting kan skje. altså hvor voksen vil du si du er emmelise hvis du kler deg litt billig en kveld danser sexy med en mann og lar han ta litt på deg eller at dere faktisk tar litt på mannen også som jeg har sett her i oslo ute på byen. jeg er helt enig at mannen har gjort for mye hvis det blir voldtekt han kunne stoppet og ta på deg og dere andre lenge før han gikk så langt. men vil du si at du er voksen hvis du først utfodrer han med klør og spå vil du ikke snakke om det som skjedde først etter det kanskje har skjedd en voldtekt. jeg sier jo ikke at det er okei at mannen har tatt dette for langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 hour ago, Omar92 said:

Sier ikke at voldtekt er ok eller bra. så sånn er det. Men vi må se litt på hva som skjer først. Det er stor skam og se norske jenter drikke seg fulle på byen og flørte med mange menn på en kveld. mange av dere som flørte aktivt og er pågående mot menn. Dere skal ha reaksjon fra mannen og dere gjør jo det for og vekke reaksjon i mannen. Det er jo en grunn til at dere går kledd slik. jeg legger ved to bilder i innlegget som forklarer hva jeg mener med hvordan mange av dere finner på å kle dere. Sier ikke at det er forbudt og kle seg slik i Norge men det er lov å tenke litt på hvordan dere kler dere. la oss si nå at dere møter en aggro mann. på byen. Han tenner på deg fordi du er på spesiell måte og går kledd på spesiell måte. Selv om han bryter loven. vil dere si at dere ikke kunne gjort ting annledes først? dere vekker forlystese i mannen med oppførsel deres og lett kledde som dere er i en del sitvasjoner. jeg skal ikke si at jeg eller andre menn kan bestemme hvordan dere skal gå kledd på byen i Norge. Men tenker dere aldri på hva som kan skje før dere går ut. handler om og unngå litt farlig sitvasjoner. Sier ikke at det er deres skyld hvis det skjer men dere kan være litt uforsiktig.

 

 

 

1 hour ago, Omar92 said:

det er jo ikke bare slik. ok jeg sier ikke at de ikke føle seg fine for de pynter seg jo. det er jo greit det. men ikke kom og si at dere har korte skjørt bare fordi det er så fint. da hadd dere gådd i det til vanlig igsp men dere gjør ikke det. bare på byen. det er dette jeg snakker om. du og dere andre som skal snakke vekk at dere klere dere lett frdi dere skal lokke mannen

 

52 minutter siden, Omar92 said:

her er jeg helt uenig i deg. Hvis en jente går naken i gaten ber hun om det. sorry men det mener jeg. det er direkte idioti og gjøre slikt. sier ikke at mannen ikke bryter norske loven for det gjør man men dette må jeg bare svare på. litt som at du ikke går inn på området til los angeles crips med gunner

 

6 minutter siden, Omar92 said:

emmelise det er litt denne holdningen din og mange kvinner om at nei dere skal gjøre dette og inngenting kan skje. altså hvor voksen vil du si du er emmelise hvis du kler deg litt billig en kveld danser sexy med en mann og lar han ta litt på deg eller at dere faktisk tar litt på mannen også som jeg har sett her i oslo ute på byen. jeg er helt enig at mannen har gjort for mye hvis det blir voldtekt han kunne stoppet og ta på deg og dere andre lenge før han gikk så langt. men vil du si at du er voksen hvis du først utfodrer han med klør og spå vil du ikke snakke om det som skjedde først etter det kanskje har skjedd en voldtekt. jeg sier jo ikke at det er okei at mannen har tatt dette for langt

"Jeg sier ikke at" er ikke et norsk uttrykk som gjør at du kan si hva du vil, vet du. For du sier faktisk at det er greit at man voldtar, du sier faktisk at du ikke synes det er alvorlig nok til å være lovbrudd, du sier faktisk at voldtekt er helt greit, liksom. Du kan ikke vri deg unna det ved å late om om det er noe "du ikke mener å si". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du virkelig mener at hvem som helst kan komme og gjøre hva man vil med kroppen til jenter fordi man har på seg de klærne man vil, sier veldig mye om hvordan du er som person. Er ikke rart det er krig i verden 🙂

jeg sa jo at mannen tok det for langt hvis det ble voldtekt da. men nå snakket jeg om det som skjedde først at hun utfodret ham med å kle seg slik som bildet jeg la ut. det som er litt irritrerende er at  dere skal snakke dere ut fra at dere vekker lyst i mannen ved å kle dere slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...