Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

På 26.6.2018 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på ansvar og skyld.

Man har ansvar for egen sikkerhet. Men man har ikke skyld i at andre velger å handle som de gjør.

Ser dere forskjellen? Vet at det å ta ansvar for egne handlinger er vanskelig. Derfor lever kvinner i en evig offerrolle og får i gang bevegelser etter bevegelser for å føle seg tryggere, eller som våpen for å oppnå det de vil politisk, økonomisk eller seksuelt. 

Jeg har null sympati for damer som setter seg i høyrisikosituasjoner. De hadde ansvar for å tenke før de handlet. Men det er kanskje for mye å forvente av det kjønnet som heller vil føle, og så tilpasse tankene sine deretter.

Anonymkode: 96e03...9fd

Er det en høyrisikosituasjon å kle seg opp i fine klær og gå på byen og danse?

Hva er dere menn vil egentlig? Vi skal IKKE bevege oss fritt og gå på byen, men hvis vi følger disse "rådene"så er vi hysteriske feminister...

Mann: "Jeg mener kvinner ikke bør gå alene sent med en kjole på seg!"

Kvinne: "Helt enig! Det er så mange gale menn der ute, man kan jo bli overfalt"

Mann: "Jævla feminazihore! Offerrolle deluxe!!!! Demoniserer menn!!! Dere er uskyldige og vi er overgripere!!!typisk kvinner!!!!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.6.2018 den 0.44, stan skrev:

Jeg skriver da ingenting om hvordan folk skal kle seg. Det er dine ord. 

Du tillegger meg ideer som ikke er mine. Så det er ikke særlig konstruktivt å diskutere med deg. 

Selv om du og jeg mener at folk må få gå kledd slik de ønsker, er det noen som ikke er enige. Noen som vil oppfatte noen klesdrakter som en trigger for overgrep. 

Det hjelper lite å si at man har rett til å gå kledd slik man vil uten å bli utsatt for overgrep, når de som begår overgrepene ikke aksepterer denne retten. 

Ihvertfall må man ikke være så naiv at man ikke erkjenner at slike mennesker finnes. Å fornekte er ikke noen god måte å løse et problem. 

Siden også kvinner i burka blir voldtatt, virker det ikke som mer klær alene løser problemet. 

 

Du skriver det kanskje ikke direkte, men det er hva du mener.

Det er så trist at menn i 2018 har sånne syke tanker.

Anonymkode: 5c701...84f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver det kanskje ikke direkte, men det er hva du mener.

Det er så trist at menn i 2018 har sånne syke tanker.

Anonymkode: 5c701...84f

Kanskje jeg er syk, i et sykt samfunn? 

På alle andre områder i livet og samfunnet tar vi forholdsregler. Vi bruker bilbelte, noe som er helt unødvendig om alle kjører lovlig og ansvarlig. 

Men akkurat når det gjelder å unngå voldtekter så er det sykt å foreslå forholdsregler. 

Hvorfor er det sykt å være tydelig på at det finnes menn som ikke bryr seg om lover eller kvinners rettigheter? Som av ulike grunner ønsker å voldta.

Jeg foretrekker å si til min datter at slike finnes, at det finnes ting å gjøre som reduserer risikoen for voldtekt og overgrep. Bedre enn å si at det var ikke din skyld etter at voldtekten har skjedd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 18.10, Spiteful skrev:

Ærlig talt, jeg ser hva du mener, men jeg syns man burde kunne lære gutter/menn at de ikke skal voldta. Man burde kunne gjøre som man vil uten å tenke at nei faen nå kan jeg bli voldtatt. 

Normale menn voldtar jo ikke.. Du skriver jo som absolutt alle menn er voldtektsmenn.

Voldtektsmenn utgjør kanskje 1-2 prosent av den mannelige populasjonen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, hocane skrev:

Normale menn voldtar jo ikke.. Du skriver jo som absolutt alle menn er voldtektsmenn.

Voldtektsmenn utgjør kanskje 1-2 prosent av den mannlige populasjonen

Dersom du kun teller overfallsvoldtekter, har du muligens rett. Dersom du medregner voldtekter i nære relasjoner og aksepterer dagens definisjon av voldtekt som er "sex uten eksplisitt samtykke", har nok over 50% av alle menn gjort seg skyldige i voldtekt, noe vårt patriarkalske politivesen naturligvis ikke tar på alvor.

Anonymkode: 43ad8...687

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du kun teller overfallsvoldtekter, har du muligens rett. Dersom du medregner voldtekter i nære relasjoner og aksepterer dagens definisjon av voldtekt som er "sex uten eksplisitt samtykke", har nok over 50% av alle menn gjort seg skyldige i voldtekt, noe vårt patriarkalske politivesen naturligvis ikke tar på alvor.

Anonymkode: 43ad8...687

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, stan skrev:

Kanskje jeg er syk, i et sykt samfunn? 

På alle andre områder i livet og samfunnet tar vi forholdsregler. Vi bruker bilbelte, noe som er helt unødvendig om alle kjører lovlig og ansvarlig. 

Men akkurat når det gjelder å unngå voldtekter så er det sykt å foreslå forholdsregler. 

Hvorfor er det sykt å være tydelig på at det finnes menn som ikke bryr seg om lover eller kvinners rettigheter? Som av ulike grunner ønsker å voldta.

Jeg foretrekker å si til min datter at slike finnes, at det finnes ting å gjøre som reduserer risikoen for voldtekt og overgrep. Bedre enn å si at det var ikke din skyld etter at voldtekten har skjedd. 

Ok hva spesifikt er disse forhåndsreglene?

Ikke ta på deg noe tettsittende? Ikke beveg deg ute alene? Ikke vær full? Ikke snakk med menn?

Jeg er enig i at man kanskje ikke bør rave rundt dritings, men det gjelder alle. Menn kan lett bli slått ned og ranet. Hvorfor er det bare vi som skal begrense friheten vår fordi de fleste menn er syke?

 

Anonymkode: 5c701...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok hva spesifikt er disse forhåndsreglene?

Ikke ta på deg noe tettsittende? Ikke beveg deg ute alene? Ikke vær full? Ikke snakk med menn?

Jeg er enig i at man kanskje ikke bør rave rundt dritings, men det gjelder alle. Menn kan lett bli slått ned og ranet. Hvorfor er det bare vi som skal begrense friheten vår fordi de fleste menn er syke?

 

Anonymkode: 5c701...84f

En av de viktigste forholdsreglene er å bevisstgjøre om at de fleste voldtekter skjer av noen kjente. 

Overfallsvoldtekter er tross alt fåtallet. 

Her er det jo mulig å jobbe både med kvinner og menn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stan skrev:

En av de viktigste forholdsreglene er å bevisstgjøre om at de fleste voldtekter skjer av noen kjente. 

Overfallsvoldtekter er tross alt fåtallet. 

Her er det jo mulig å jobbe både med kvinner og menn. 

Ja. Og da bør en av forholdsreglene være : aldri stol på menn.

Anonymkode: 5c701...84f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Og da bør en av forholdsreglene være : aldri stol på menn.

Anonymkode: 5c701...84f

Kanskje det. Ihvertfall ikke vær naiv.

Menn, ikke minst unge menn, har en tendens til å mistolke alt mulig som en invitasjon til sex. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig. Tenke seg til å kle seg i miniskjørt. Om kvinner så absolutt skal bevege seg fritt ute så får de søren meg se til å ikle seg burka. At ikke norske menn passer på kvinnfolka sine!! 😲

Anonymkode: 6cb03...b30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du kun teller overfallsvoldtekter, har du muligens rett. Dersom du medregner voldtekter i nære relasjoner og aksepterer dagens definisjon av voldtekt som er "sex uten eksplisitt samtykke", har nok over 50% av alle menn gjort seg skyldige i voldtekt, noe vårt patriarkalske politivesen naturligvis ikke tar på alvor.

Anonymkode: 43ad8...687

I så måte kan du legge til 50% av kvinner som voldtektsmenn også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

 

Ved å gå gjennom samtykkeerklæring på forhånd, ble jenta i dette tilfellet reddet fra det som trolig ville blitt en voldtekt.

Anonymkode: 43ad8...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, HalldirV2 skrev:

I så måte kan du legge til 50% av kvinner som voldtektsmenn også. 

Mennene er som regel initiativtager til sex, ved å ta initiativ har de allerede samtykket til sex. Det finnes overgripere blant kvinner også, men dette er nærmest for en kuriositet å regne.

Anonymkode: 43ad8...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mennene er som regel initiativtager til sex, ved å ta initiativ har de allerede samtykket til sex. Det finnes overgripere blant kvinner også, men dette er nærmest for en kuriositet å regne.

Anonymkode: 43ad8...687

Ikke mitt inntrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolz. Det er alltid mannens feil at voldtekter skjer, aldri kvinner. Dette selv om de kler seg som og oppfører seg som tarvelige horer.

Anonymkode: c3327...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lolz. Det er alltid mannens feil at voldtekter skjer, aldri kvinner. Dette selv om de kler seg som og oppfører seg som tarvelige horer.

Anonymkode: c3327...03f

Ja, overgrep er ALLTID utelukkende overgripers skyld. For øvrig bør du ikke kalle horer tarvelige. Horene er kvinner som blir misbrukt av mange menn, som regel som en følge av at de er havnet i en vanskelig økonomisk situasjon. Det er mannsgrisene som gjør dem til horer, og det er disse som må kalles tarvelige.

Anonymkode: 43ad8...687

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forestillingen om at det finnes en nedre anstendighetsgrense for klær er kun en kulturell konstruksjon. I noen kulturer skal ikke kvinner vise håret. I noen kulturer skal de ikke ha blikkontakt med menn. I noen skal de dekke til brystene, magen, skuldrene eller lårene. I noen kan de ha tettsittende klær mens i andre skal de ha romslige klær. Felles for alle kulturene er at de har en forestilling om at akkurat de har funnet den rette grensen og at den egentlig bør gjelde for alle andre. Forestillingen er at under denne grensen klarer ikke menn å styre seg og kvinnene er medansvarlig for overgrepet. Det at mennesker forskjellige steder har kommet frem til så veldig forskjellige grenser er et tydelig tegn på at det finnes ikke noen slik universell grense.

Vi vet også at godt påkledde kvinner i Egypt og India blir trakassert av menn og må ha egne togvogner. Samtidig vet vi at vi har hatt over 20 millioner naturister siste hundre år med et minimalt antall overfall og overgrep. Naturistene er et vitnesbyrd om at det er ikke hvor mye/lite klær kvinnene har på seg som er poenget. Når naturistmenn klarer å styre seg i forhold til naturistkvinner men ikke menn i India og Egypt i forhold til kvinner i niqab så viser det at det egentlige problemet er hvilke holdninger mennene har.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kunne kle meg og te meg som jeg vil. Jeg skal kunne være naken og klar for sex, tilogmed være godt igang med en person, sitte naken og kåt på fanget. Men jeg kan ombestemme meg. Ingen har rett til å voldta meg bare fordet. Ingen eier kroppen min, kun jeg. 

Anonymkode: a876d...ee7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved å gå gjennom samtykkeerklæring på forhånd, ble jenta i dette tilfellet reddet fra det som trolig ville blitt en voldtekt.

Anonymkode: 43ad8...687

Evt mannen slapp unna en som ble overtalt under akten og så anmeldte voldtekt etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...