Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så neste gang du flørter med ei lettkledd dame og hun sparker deg så hardt i ballene at du får nøttesmak i munnen, kan vi altså legge skylda på deg? Selvsagt! Alle vet jo at damer er hormonelle og irrasjonelle så du burde ha tatt dine forholdsregler. Det er jo heller ingen grunn til å anmelde blind vold, for så lenge den som angriper sier du provoserte frem angrepet så er det jo selvsagt din feil. Du kan ikke sprade rundt på byen med mørkere hudfarge, det er jo å be om å bli slått ned! Det skjønner du vel? Du burde tone ned hudfargen og oppføre deg mer norsk!

Så argumentet ditt er altså at menn er som bjørner i oppførsel, og kun drives av sine instinkter? Kjempebra syn på menn du.

Jeg håper virkelig menn som Omar92 begynner å ta sine forholdsregler, for de har seg selv å takke dersom de blir slått ned!

Anonymkode: 2a8f4...3ec

Falt ut noen ord i innlegget.

Anonymkode: 2a8f4...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så neste gang du flørter med ei lettkledd dame og hun sparker deg så hardt i ballene at du får nøttesmak i munnen, kan vi altså legge skylda på deg? Selvsagt! Alle vet jo at damer er hormonelle og irrasjonelle så du burde ha tatt dine forholdsregler. Det er jo heller ingen grunn til å anmelde blind vold, for så lenge den som angriper sier du provoserte frem angrepet så er det jo selvsagt din feil. Du kan ikke sprade rundt på byen med mørkere hudfarge, det er jo å be om å bli slått ned! Det skjønner du vel? Du burde tone ned hudfargen og oppføre deg mer norsk!

Så argumentet ditt er altså at menn er som bjørner i oppførsel, og kun drives av sine instinkter? Kjempebra syn på menn du.

Jeg håper virkelig menn som Omar92 begynner å ta sine forholdsregler, for de har seg selv å takke dersom de blir

Anonymkode: 2a8f4...3ec

Nei, det mener jeg ikke. Jeg sikter til hva kvinner selv kan unngå av risiko. Hvis du leser en gang til, så har jeg faktisk ikke nevnt menn i det hele tatt.

Jeg snakker om å ta forholdsregler i ulike typer situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri kvinnens feil om hun blir voldtatt. Uansett hvordan en kvinne kler seg. Men jeg ville nok ikke gått med lite klær i et muslimsk land, selv om det burde vært helt greit. 

Kvinner har aldri skyld i voldtekter. Den eneste som har skyld er overgriperen, for det er han som har valgt å gjøre noe mot et annet menneske sin vilje.

 

Anonymkode: abb7b...5b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags samfunn får man hvis kvinner skal "liste seg på tå" og være forsiktig. Da får man et skit samfunn, ala muslimland. Og vi vet hvordan slike land er. Full av fattigdom og idiotskap.

Anonymkode: abb7b...5b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 18.00, Omar92 skrev:

Sier ikke at voldtekt er ok eller bra. så sånn er det. Men vi må se litt på hva som skjer først. Det er stor skam og se norske jenter drikke seg fulle på byen og flørte med mange menn på en kveld. mange av dere som flørte aktivt og er pågående mot menn. Dere skal ha reaksjon fra mannen og dere gjør jo det for og vekke reaksjon i mannen. Det er jo en grunn til at dere går kledd slik. jeg legger ved to bilder i innlegget som forklarer hva jeg mener med hvordan mange av dere finner på å kle dere. Sier ikke at det er forbudt og kle seg slik i Norge men det er lov å tenke litt på hvordan dere kler dere. la oss si nå at dere møter en aggro mann. på byen. Han tenner på deg fordi du er på spesiell måte og går kledd på spesiell måte. Selv om han bryter loven. vil dere si at dere ikke kunne gjort ting annledes først? dere vekker forlystese i mannen med oppførsel deres og lett kledde som dere er i en del sitvasjoner. jeg skal ikke si at jeg eller andre menn kan bestemme hvordan dere skal gå kledd på byen i Norge. Men tenker dere aldri på hva som kan skje før dere går ut. handler om og unngå litt farlig sitvasjoner. Sier ikke at det er deres skyld hvis det skjer men dere kan være litt uforsiktig.

 

 

Syns du kan tenke på hvordan du kler deg også. Kjenner det blir veldig vanskelig å holde fingrene av fatet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at en kvinne ikke skal bli voldtatt;


Vi må holde oss hjemme, ikke invitere menn hjem.
Skal vi ut, må brødre eller partner være med-om det så bare er til postkassa...

Egentlig så er det best at vi bare bestiller ting og får det levert på døra, blir vi voldtatt, så er det vår egen feil som ikke hentet pakken etter at postmannen la det ved døra. Så det så!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Chizue said:

For at en kvinne ikke skal bli voldtatt;


Vi må holde oss hjemme, ikke invitere menn hjem.
Skal vi ut, må brødre eller partner være med-om det så bare er til postkassa...

Egentlig så er det best at vi bare bestiller ting og får det levert på døra, blir vi voldtatt, så er det vår egen feil som ikke hentet pakken etter at postmannen la det ved døra. Så det så!

Det er nettopp et slikt samfunn muslimene ønsker å skape!

Anonymkode: abb7b...5b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 0.45, Omar92 skrev:

rekker ikke og skrive så mye mer nå men kan ta det litt igjen annen dag. men dere missforstår når jeg skriver at dere skal ha en mann til å følge med. Sier ikke og jeg mener ikke at dere ikke skal ha lov å ha det gøy. problemet deres er at dere skal gjøre alt selv uten at en mann som kjenner dere skal følge med litt på hva dere gjør så dere ikke gjør for mye ut av det. det er til deres beste. det er ment for å hjelpe dere at dere tar med dere en mann som kan følge med på hva dere gjør. for deres sikkerthet! men dere har fått for dere at dere kan gjøre alt slikt som dette på byen uten at det skal eller kan skje noe. det er her dere ikke forstrår! det at menn kan ta på dere når ikke en mann dere kjenner følger med. når jeg sier at dere bør ha med dere en mann som følger litt med at dere ikke gjør for mye så er det for å hjelpe dere! det er at dere ikke forstår hvorfor dette starter. jeg synes det er beklaglig at mennen tar det lenger til slutt jeg men dere forstår ikke starten.!

At jenter bør tenke litt på veien de velger hjem og hvem de flørter med kan jeg være med på. Dessverre av hensyn til egen sikkerhet, for om valget står mellom 1) Ikke bli voldtatt 2) Bli voldtatt, skyld plassert 100% hos gjerningsmann som blir satt i fengsel

Så er alternativ 1 alltid bedre enn alternativ 2.

Men det du foreslår er å innføre sosial kontroll muslimstyle for alle kvinner i landet. Du har kanskje ikke fått med deg at myndighetene jobber mot sosial kontroll i innvandrermiljøer? Det vil jeg ALDRI synes er en god idé. Kvinner er hele individer og skal respekteres som det. De trenger ikke en bror et halvt skritt bak som gir dem korreks for hvordan oppføre seg. Norge ville da blitt et mannssamfunn hvor all adferd skulle forstås og filtreres gjennom mannens perspektiv. Norge er og skal være et likestilt samfunn hvor også kvinners perspektiv på adferd skal ha plass. Det gir jeg meg aldri på! 

Hvis du ikke klarer å forstå og forholde deg til norsk samfunnsstruktur, så må du ta konsekvensen av det, ikke kvinnene som bor her. Du får slutte å oppholde deg steder du ikke takler. Om det nå betyr å holde seg unna byen, eller bo et sted mer i tråd med hva du synes er riktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mange eksempler den siste tiden på kjærestepar som har spasert sammen er blitt overfalt, der mannen har fått pryl, og blitt tvunget til å se på sin kjære bli gjengvoldtatt. Hvor passer dette inn i denne anstand manøveren? 

Det var ko også i Køln, en far som hadde med sin datter og venninna for å se på fyrverkeri, der han sto hjelpesløs holdt med fysisk makt mens asylanter hadde fingrene godt opp i dåsa på tenåringsjentene.

Der var også kjærestepar som fortalte om hans hjrlpesløshet, der migrantene bare tok for seg. En mann greier ikke å holde en kvinne trygg om det er åtte som stopper han. 

Da er det verken hans feil, for å være for svak, eller hennes feil for å være for lettkledd. Tvilsomt de var så lettkledde disse damene utendørs i Nord-Europa på nyttårsaften 🤔

Køln hadde aldri skjedd, om det ikke var millioner av muslimer som hadde fått migrert til Europa. Aldri!

Disse gjerningsmenn hadde en ting til felles, religion. De kom fra ulike land, til og med fra ulike kontinent.

Det er hårreisende at det er takken tyske skattebetalere får. 

Det er hårrrisende at det er tyske skattebetalere som må betale for ekstra sikkerhetstiltak påfølgende år.  

Anonymkode: 4877b...ce2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna innvandrere, så blir du ikke voldtatt. One simple rule.

Anonymkode: 0d2a0...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på ansvar og skyld.

Man har ansvar for egen sikkerhet. Men man har ikke skyld i at andre velger å handle som de gjør.

Ser dere forskjellen? Vet at det å ta ansvar for egne handlinger er vanskelig. Derfor lever kvinner i en evig offerrolle og får i gang bevegelser etter bevegelser for å føle seg tryggere, eller som våpen for å oppnå det de vil politisk, økonomisk eller seksuelt. 

Jeg har null sympati for damer som setter seg i høyrisikosituasjoner. De hadde ansvar for å tenke før de handlet. Men det er kanskje for mye å forvente av det kjønnet som heller vil føle, og så tilpasse tankene sine deretter.

Anonymkode: 96e03...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hold deg unna innvandrere, så blir du ikke voldtatt. One simple rule.

Anonymkode: 0d2a0...def

Overfallsvoldtekter domineres av utlendinger/innvandrere..

Nachspielvoldtekter, voldtekter i nære relasjoner osv utføres for det meste av etnisk norske hvite menn. Det er kompisen som pressa seg på, som du tilgir, det er typen som tror at musa di er hans. Det er majoriteten av voldtektene som blir utført.

Anonymkode: 96e03...9fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hold deg unna innvandrere, så blir du ikke voldtatt. One simple rule.

Håper du aldri får oppleve hvor feil du faktisk tar her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/15/2018 at 9:56 PM, Maleficenta said:

Hvor skal da grensen gå for hva slags antrekk som er trygt å gå med?

Når man skal ta sine forholdsregler så må man også tenke på hvor man er, hvem man er med, årstid, tid på døgnet. Hvor skal man? Hvordan kommer man seg dit? Noen steder er man mere utsatt, og da får man ringe en venn, unngå å gå gatelangs alene om kvelden/natten, osv. For en voldtektsforbryter så er ikke antrekket avgjørende for om det blir voldtekt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 26.6.2018 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Hold deg unna innvandrere, så blir du ikke voldtatt. One simple rule.

Anonymkode: 0d2a0...def

Ikke spesielt realistisk i et samfunn som blir mer og mer flerkulturelt. Skal du holde deg unna innvandrere må du bo i en hytte utpå landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎06‎.‎2018 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Hold deg unna innvandrere, så blir du ikke voldtatt. One simple rule.

Anonymkode: 0d2a0...def

Nei! Regelen må være: Hold deg unna menn, så blir du ikke voldtatt.

Anonymkode: 43ad8...687

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.6.2018 den 9.04, Guppy88 skrev:

Nei, det mener jeg ikke. Jeg sikter til hva kvinner selv kan unngå av risiko. Hvis du leser en gang til, så har jeg faktisk ikke nevnt menn i det hele tatt.

Jeg snakker om å ta forholdsregler i ulike typer situasjoner.

Det første du siterte var svar til Omar92, så det var ikke rettet til deg.

Du nevnte ikke ordet menn, men du sammenlignet det å ta forholdsregler for å unngå voldtekt med å ta forholdsregler for å ikke bli angrepet av bjørn. Hvorfor trekker du inn bjørner (som er dyr drevet av instinkter) dersom du ikke mener bjørner og voldtektsmenn kan sammenlignes? Man må selvsagt ta forholdsregler når man skal i skogen, da ville dyr er styrt av instinkter og heller ikke kan forventes å verken vise forståelse eller refleksjon rundt det at det ikke er fint å angripe og lemleste turgåere. Menn derimot burde forventes å ha hjernekapasitet og sirkulasjon nok i hodet til å skjønne at man ikke kaster seg over damer og voldtar. Menn vet faktisk hva ordet "nei" betyr, i motsetning til en bjørn. Bjørnen kan unnskyldes når den kaster seg over deg, men voldtektsmannen kan på ingen måte unnskyldes.

Anonymkode: 2a8f4...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 14.34, AnonymBruker skrev:


Jeg har null sympati for damer som setter seg i høyrisikosituasjoner. De hadde ansvar for å tenke før de handlet. Men det er kanskje for mye å forvente av det kjønnet som heller vil føle, og så tilpasse tankene sine deretter.

Anonymkode: 96e03...9fd

Snakker om å motsi seg selv. Hvis du har null sympati for voldtektsofre på grunnlag av at de har "satt seg selv i en høyrisikosituasjon" (hva du nå enn legger i det), så legger du faktisk både ansvaret OG skylden på offeret.

Hvordan skal damer kunne gå ut og ha det gøy, dersom de skal skylde seg selv om de ble voldtatt fordi de valgte å kle seg lettkledd, drikke seg full, danse med fremmede og gå hjem etterpå? Da kan vi jo bare legge ned utestedene eller innføre alkoholfrie utesteder med streng kleskode og obligatorisk drosje hjem etterpå med politieskorte. Eller hvordan mener du damer skal kle seg og oppføre seg for å ikke sette seg i høyrisikosituasjoner? Hvor lettkledd har vi lov til å være, hvor mye alkohol har vi lov til å drikke og hvor mye flørting og dansing får vi lov til før vi har satt oss i en høyrisikosituasjon? Problemet er nemlig at det slett ikke er alle menn (og kvinner) som er enige i hvor grensene går.

Anonymkode: 2a8f4...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det første du siterte var svar til Omar92, så det var ikke rettet til deg.

Du nevnte ikke ordet menn, men du sammenlignet det å ta forholdsregler for å unngå voldtekt med å ta forholdsregler for å ikke bli angrepet av bjørn. Hvorfor trekker du inn bjørner (som er dyr drevet av instinkter) dersom du ikke mener bjørner og voldtektsmenn kan sammenlignes? Man må selvsagt ta forholdsregler når man skal i skogen, da ville dyr er styrt av instinkter og heller ikke kan forventes å verken vise forståelse eller refleksjon rundt det at det ikke er fint å angripe og lemleste turgåere. Menn derimot burde forventes å ha hjernekapasitet og sirkulasjon nok i hodet til å skjønne at man ikke kaster seg over damer og voldtar. Menn vet faktisk hva ordet "nei" betyr, i motsetning til en bjørn. Bjørnen kan unnskyldes når den kaster seg over deg, men voldtektsmannen kan på ingen måte unnskyldes.

Anonymkode: 2a8f4...3ec

Det er to eksempler. Her var det Bjørn, kunne like godt vært snøskred. 

Voldtekt kan ikke unnskyldes.

Det FINNES ting kvinner kvinner kan gjøre for å redusere risikoen for å bli voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesdrakt er kulturelt betinget. I Norge og vesten er det vanlig å bruke korte skjørt og kjoler på fest, og vestlige menn flest er så vant til det at de ikke føler trang til å voldta eller vifte med pekefingeren bare fordi de ser et par dameben. Visse gjorde det for noen tiår siden, men etter hvert som årene har gått har de har lært seg å nyte synet og ferdig med det. Dameben kan være pene, men det er med dem som med annet man eier som er pent, man viser det  fram for at andre skal beundre det, ikke stjele det. Kort skjørt betyr ikke "knull meg". Det betyr vanligvis maks "se på meg". Det er etter min mening dere fremmedkulturelle som trenger å komme dere ut og sosialisere mer med nordmenn slik at dere venner dere til og forstår mer av vår livsstil. Få etniske nordmenn tenker som muslimer og det bør dere forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...