Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

Sier ikke at voldtekt er ok eller bra. så sånn er det. Men vi må se litt på hva som skjer først. Det er stor skam og se norske jenter drikke seg fulle på byen og flørte med mange menn på en kveld. mange av dere som flørte aktivt og er pågående mot menn. Dere skal ha reaksjon fra mannen og dere gjør jo det for og vekke reaksjon i mannen. Det er jo en grunn til at dere går kledd slik. jeg legger ved to bilder i innlegget som forklarer hva jeg mener med hvordan mange av dere finner på å kle dere. Sier ikke at det er forbudt og kle seg slik i Norge men det er lov å tenke litt på hvordan dere kler dere. la oss si nå at dere møter en aggro mann. på byen. Han tenner på deg fordi du er på spesiell måte og går kledd på spesiell måte. Selv om han bryter loven. vil dere si at dere ikke kunne gjort ting annledes først? dere vekker forlystese i mannen med oppførsel deres og lett kledde som dere er i en del sitvasjoner. jeg skal ikke si at jeg eller andre menn kan bestemme hvordan dere skal gå kledd på byen i Norge. Men tenker dere aldri på hva som kan skje før dere går ut. handler om og unngå litt farlig sitvasjoner. Sier ikke at det er deres skyld hvis det skjer men dere kan være litt uforsiktig.

 

 

Endret av Ann Christin
Ryddet for bilder med opphavsrett. Ann Christin, mod
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

Det er en grunn til at kvinner går kledd slik. Som oftest så er det fordi de føler seg fine - ikke fordi menn skal synes de er fine! Skjerp deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal kunne gå kledd hvordan man vil, det er ingen grunn til å voldta. Og de som voldtar gjør det stort sett av helt andre grunner, enn at dama er så sexy, at de bare ikke kan styre seg.

Anonymkode: c10a7...63f

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Solsmil skrev:

Det er en grunn til at kvinner går kledd slik. Som oftest så er det fordi de føler seg fine - ikke fordi menn skal synes de er fine! Skjerp deg

det er jo ikke bare slik. ok jeg sier ikke at de ikke føle seg fine for de pynter seg jo. det er jo greit det. men ikke kom og si at dere har korte skjørt bare fordi det er så fint. da hadd dere gådd i det til vanlig igsp men dere gjør ikke det. bare på byen. det er dette jeg snakker om. du og dere andre som skal snakke vekk at dere klere dere lett frdi dere skal lokke mannen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voldtekt skjer jo ofte av bekjente i trygge omgivelser. Da kler man seg gjerne komfortabelt og fint for seg selv. 

Ærlig talt, jeg ser hva du mener, men jeg syns man burde kunne lære gutter/menn at de ikke skal voldta. Man burde kunne gjøre som man vil uten å tenke at nei faen nå kan jeg bli voldtatt. 

Selv tar jeg alltid forhåndsregler, men det setter en stopper. Det e rikke gøy å være redd.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt er aldri kvinnene skyld og de oppfordrer ikke til det eller er ansvarlig på noen måte. Og det skjer ofte med folk man kjenner og stoler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler meg i lette klær fordi; 

1- det er sommer og varmt 

2- jeg bruker fine klær for MIN del, for at JEG skal føle meg vel. Ikke for å vekke fremmede menns lyster. 

3- det er forskjell på hverdag og fest. Jeg pynter meg ikke når jeg skal på byen for at fremmede menn skal glo, jeg gjør det fordi jeg syns det er morsomt å kunne pynte meg litt ekstra noen ganger.

Om du ikke klarer å holde fingrene av fatet fordi en kvinne viser litt hud så er det du som har problemer her. Å sånn victimshaming kan du bare slutte med med en gang. 

Anonymkode: 8304c...a28

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke klarer å holde fingrene av fatet fordi en kvinne viser litt hud så er det du som har problemer her. Å sånn victimshaming kan du bare slutte med med en gang. 

altså jeg er enig i at hvis det skjer voldtekt har det gått for langt. men mange norske kvinner som viser hud og går i kortere skjørt enn vabnlig på byen lørdags kveld. ikke kom og si at du har kort skjørt på byen fordi det er så fint. da hadde du hatt kort skjørt mandag ettermidag også du da. dette tar dere på dere fordi dere skal flørte på byen og være intressante for mannen. det som er litt irritrerende er at dere skal snakke vekk hvorfor dere viser hud og velger kort skjørt. det er litt at dere legger alt som skjer først på mannen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
4 timer siden, Omar92 skrev:

Sier ikke at voldtekt er ok eller bra. så sånn er det. Men vi må se litt på hva som skjer først. Det er stor skam og se norske jenter drikke seg fulle på byen og flørte med mange menn på en kveld. mange av dere som flørte aktivt og er pågående mot menn. Dere skal ha reaksjon fra mannen og dere gjør jo det for og vekke reaksjon i mannen. Det er jo en grunn til at dere går kledd slik. jeg legger ved to bilder i innlegget som forklarer hva jeg mener med hvordan mange av dere finner på å kle dere. Sier ikke at det er forbudt og kle seg slik i Norge men det er lov å tenke litt på hvordan dere kler dere. la oss si nå at dere møter en aggro mann. på byen. Han tenner på deg fordi du er på spesiell måte og går kledd på spesiell måte. Selv om han bryter loven. vil dere si at dere ikke kunne gjort ting annledes først? dere vekker forlystese i mannen med oppførsel deres og lett kledde som dere er i en del sitvasjoner. jeg skal ikke si at jeg eller andre menn kan bestemme hvordan dere skal gå kledd på byen i Norge. Men tenker dere aldri på hva som kan skje før dere går ut. handler om og unngå litt farlig sitvasjoner. Sier ikke at det er deres skyld hvis det skjer men dere kan være litt uforsiktig.

 

 

En jente kan gå kliss naken nedover Karl Johan og det ville likevel ikke vært hennes feil om hun ble voldtatt. Det er aldri offerets feil. At en kvinne har på seg en kort kjole eller lignende er IKKE en invitasjon til sex. Dette er barnelærdom.

Endret av Carressa
Ryddet for bilder med opphavsrett. Ann Christin, mod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Omar92 skrev:

altså jeg er enig i at hvis det skjer voldtekt har det gått for langt. men mange norske kvinner som viser hud og går i kortere skjørt enn vabnlig på byen lørdags kveld. ikke kom og si at du har kort skjørt på byen fordi det er så fint. da hadde du hatt kort skjørt mandag ettermidag også du da. dette tar dere på dere fordi dere skal flørte på byen og være intressante for mannen. det som er litt irritrerende er at dere skal snakke vekk hvorfor dere viser hud og velger kort skjørt. det er litt at dere legger alt som skjer først på mannen

Vel, det er han som tok valget å tvinge meg uavhengig av hva jeg hadde på meg av tøy, så feilen såvel som skylden ligger definitivt i hans banehalvdel.

Anonymkode: cc833...0de

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Omar92 skrev:

altså jeg er enig i at hvis det skjer voldtekt har det gått for langt. men mange norske kvinner som viser hud og går i kortere skjørt enn vabnlig på byen lørdags kveld. ikke kom og si at du har kort skjørt på byen fordi det er så fint. da hadde du hatt kort skjørt mandag ettermidag også du da. dette tar dere på dere fordi dere skal flørte på byen og være intressante for mannen. det som er litt irritrerende er at dere skal snakke vekk hvorfor dere viser hud og velger kort skjørt. det er litt at dere legger alt som skjer først på mannen

Jeg kler meg opp på julaften fordi jeg vil føle meg fin, det betyr ikke at jeg går i julekjolen min på hverdager :) I enkelte anledninger kler man seg faktisk opp, og en av disse anledningene er når man går ut på byen for å feire eller være sosiale. 

Anonymkode: 935f5...11d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carressa skrev:

En jente kan gå kliss naken nedover Karl Johan og det ville likevel ikke vært hennes feil om hun ble voldtatt. Det er aldri offerets feil. At en kvinne har på seg en kort kjole eller lignende er IKKE en invitasjon til sex. Dette er barnelærdom.

her er jeg helt uenig i deg. Hvis en jente går naken i gaten ber hun om det. sorry men det mener jeg. det er direkte idioti og gjøre slikt. sier ikke at mannen ikke bryter norske loven for det gjør man men dette må jeg bare svare på. litt som at du ikke går inn på området til los angeles crips med gunner

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

altså han har brutt loven hvis det skjer da men ikke kom og si hun er forsikrtig hvis hun gjør sånt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
2 minutter siden, Omar92 skrev:

her er jeg helt uenig i deg. Hvis en jente går naken i gaten ber hun om det. sorry men det mener jeg. det er direkte idioti og gjøre slikt. sier ikke at mannen ikke bryter norske loven for det gjør man men dette må jeg bare svare på. litt som at du ikke går inn på området til los angeles crips med gunner

Hvorfor ber hun om det? Hvorfor er nakenhet eller lite klær synonymt med at man ønsker å ha sex med en random mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du bekrefter alle fordommer vi har mot muslimer i dette innlegget. 

I Vesten skal du kunne stå i et rom fullt av nakne jenter uten å røre en eneste uten deres samtykke. For de som ikke kan kontrollere driftene anbefaler jeg å velge et bosted hvor jentene går i burka, framfor å hevde at det er jentene det er noe galt med i Norge.

Du og «Stovner-fastlegen» får klappe igjen.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på en mann som legger an på en dame,  som han finner tiltrekkende og akseptere ett «nei», ev. at det er kommet så langt at det er snakk om sex og kvinnen som kanskje i utgangspunktet hadde lyst, men ombestemmer seg, enn en som ikke gjør det. Å voldta finnes det ingen unnskyldninger for uansett hvordan det skjer. Det er mannen som må klare å kontrollere seg. Kvinnen bestemmer over sin egen kropp og er hennes «eiendom» samme gjelder for øvrig menn, og derfor er voldtekt aldri akseptabelt og kan aldri unnskyldes med noe. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...