Gå til innhold

Hva gjør du når du har en dag eller to off fra jobben i uke dagene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Sist jeg hadde fri en dag vasket jeg ned huset, jobber normalt sett 7 dagers uke, 52 uker på 0 uker av

Hvem jobber så mye og hvordan går det an?

Anonymkode: b54d7...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sover lenge, gjør husarbeid, kjører vaskemaskiner, ukeshandler, trener hund og hest, evnt møter veninner på kafé, og har middagen klar til samboer kommer hjem. Hvis samboer har fri sover han lenge og ligger å ser på serier hele dagen... frokost/lunsjtallerken står gjerne fortsatt på stuebordet når jeg kommer hjem. litt demotiverende (han har kun fri i helger, jeg jobber også hver 3.helg) han mener det er Ok siden det er helg 🙄

Anonymkode: 4462c...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber for meg selv, hjemmefra... Sjeldent jeg jobber fulle uker, prøver å legge opp arbeidet for mest mulig tid med sønnen min som ikke går i barnehage (men jeg har barnepike som passer han når jeg trenger).. :) 

Fridager: Være med sønnen min, dra i parken eller på lekeplassen, gå tur, gjøre unna ærend, ligge på sofaen og se TV, av og til er det lunsj med venninner hvis barnepiken er tilgjengelig, handle litt.. Men det som skjer oftest er sofa/TV, tur i park/lekeplass eller bare gå tur :p 

Anonymkode: 0df12...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid, alltid. Som å rydde opp etter unger, bretter klær, støvsuge osv.

Anonymkode: ae53d...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Jeg gjør husarbeid, drar å handler hvis jeg trenger noe spesielt på IKEA eller lignende, trener, maler, skriver, leser, eksperimenterer på kjøkkenet, går tur, treffer andre hvis de har fri. Det er nok det eneste jeg liker med turnus egentlig, deilig med fri på ukedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber turnus, så har fri på ukedager eller begynner seint ganske ofte. De dagene jeg skal jobbe seint passer jeg på å sove lenge, tar en litt lat morgen, og en sjelden gang rekker jeg å komme meg ut og ta en lunsj, skogtur, stranda eller lignende. De dagene jeg har helt fri bruker jeg som helgene, bare alene. Lat morgen med kaffe og gaming, en ekstra sjau med husarbeid, enten ut og treffe venner, eller shoppe/forebrede middag til mannen kommer hjem, og så ha ekstra tid på kvelden foran Netflix eller ut med han. 

Anonymkode: 262fa...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber 80%, så har fri en hverdag hver uke. Bruker den dagen til husarbeid. Kjører "100" runder med vaskemaskin og tørketrommel, handler mat, støvsuger og vasker. Forsøker å legge diverse avtaler (eks. samtaletimer, legetimer, frisør etc) til fridagen. Føler at det er denne dagen som gjør at vi får uka til å gå opp! Den gir litt fleksibilitet og "slækk" i familiens program. Mindre lønn enn om jeg hadde jobbet 100% selvsagt, men det synes jeg det er verd, mtp redusert stress. Tenker ikke på det som min fridag, men mer som en hjemmearbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber bare 3 av 5 arbeidsdager, så jeg rydder huset, vasker , lager en ekstra god middag til mann og barn, tar en tur til nabobyen, har besøk av min bestevenninne som bor i nabohuset, baker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på formiddagen- deilig å ha senteret «for seg sjøl», sover lenge, gjør forefallende husarbeid, baker, går tur, henger med venner, leser, går på kafé, inviterer gjester, gjør reint, shopper en sjelden gang, bingewatcher serier, går til frisør/hudpleie. Jobber turnus- så lager meg min egen lille «helg».Har jeg sammenhengende fri i 3-5 dgr reiser jeg ofte bort og besøker familie.

Anonymkode: 6e2a3...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det heter fri fra jobben

Anonymkode: 3f774...cfb

Med punktum til slutt.

Anonymkode: 5ad78...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør husarbeid, trener, ser på serie eller møter venner hvis noen av vennene mine også har fri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent! Men hadde en eller to dager nå i mai da jeg hadde fri midt i uken pga helligdager. Jeg bare slapper av egentlig. Holder på med sømarbeid :) . Bor alene, så rot og sånn kan bare ligge haha. Men tenker meg at om jeg hadde bodd sammen med noen ville jeg ryddet og vasket litt.

Anonymkode: 1b8f6...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...