Gå til innhold

Når kjæresten ønsker å gå innom jobben min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner deg godt jeg, TS. Jeg er gift og har vært det lenge, men synes likevel det er litt ubehagelig når mannen en sjelden gang har kommet innom kontoret. Det er vel litt fordi kollegene mine er sinnsykt nysgjerrige, men også fordi jeg bare er opptatt av å skille jobb og privatliv. Jeg har lederansvar og er innimellom gjenstand for kritikk eller kilde til misnøye, og jeg kjenner rett og slett at jeg blir mer sårbar hvis mine kolleger/ansatte har innsikt i mitt privatliv.

Jeg ønsker også å være profesjonell på jobb, og tar ikke private telefonsamtaler etc. på jobb. Da er det heller ikke særlig naturlig å bruke noe jobbtid med mannen min, mens kolleger ser det.

Jeg synes du kan si til han at du har ambisjoner på jobben og at sjefen din er lei av at folk ikke tar jobben seriøst i form av å la venner og kjærester "komme innom" jobben og bruke av bedriftens tid. Skyld på jobben og dine ambisjoner, og ikke ta han som person inn i samtalen i det hele tatt. :) 

Anonymkode: e719a...02b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet.. hva er problemet? At mannen stikker innom i noen min er da ikke noe problem når man jobber i butikk! Det er vel ikke snakk om å henge der? 2 min får alle til. 

En venninne dro den litt langt i mammaperm å var mange timer i restauranten til typen. Ikke spesielt profesjonelt og kunder legger merke til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kjenne meg litt igjen. Mannen min er veldig flott og HØY (1,98 cm) han jobbet som modell da han var student og mine kvinnelige kolleger blir VELDIG slitsomme hvis han er innom. Stort sett er det for å hente meg hvis han har bilen eller levere nøkler etc. så han "henger" ikke rundt eller noe men..... uff, det blir litt pes altså. 

Anonymkode: 2f4ab...324

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan kjenne meg litt igjen. Mannen min er veldig flott og HØY (1,98 cm) han jobbet som modell da han var student og mine kvinnelige kolleger blir VELDIG slitsomme hvis han er innom. Stort sett er det for å hente meg hvis han har bilen eller levere nøkler etc. så han "henger" ikke rundt eller noe men..... uff, det blir litt pes altså. 

Anonymkode: 2f4ab...324

Seriøst? Min kjære er også pen, slik at han blir sjekket opp av fremmede, men kollegaene mine har da såpass respekt for meg at de ikke sikler etter han. Det er kanskje fordi han er lav (169cm), og de bare plager kollegaer og ikke fremmede.

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 12.6.2018 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i butikk. Kjæresten min har veldig lyst å se hvor jeg jobber. Men jeg liker ikke å ha privatlivet på "åpen skue" for kollegaene mine. Han har ikke problem med det samme på sin jobb. 

Hvordan skal jeg si ifra til han om det? Jeg er redd for at når han kjører meg til jobb så vil han mulig foreslå å være med inn dit, og da vil kollegaene mine bli kjempenyskjerrige, og jeg vet aldri hva enkelte av dem sier. Noen av dem er litt spesielle. Jeg får heller ikke lov å bruke tid på å prate med han i butikken mens jeg er på jobb. Vet ikke om han forstår det, for han har en annen type jobb. 

Noen tips å råd, over hva jeg kan si uten å fornærme han? 

Anonymkode: 61fc4...d3e

Skjønner deg veldig godt. Jeg syntes sånt er trøblete, men valgte å ikke vise han det og be han komme. Han vil bare se og hilse på og kommer ikke til å vanke der. Grunnen til at jeg valgte dette er at 1) ikke vise at jeg er skrullete  2)  om man sier nei så virker det som om man har noe å skjule. 

Så gjør det selv om det er kleint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg godt jeg, TS. Jeg er gift og har vært det lenge, men synes likevel det er litt ubehagelig når mannen en sjelden gang har kommet innom kontoret. Det er vel litt fordi kollegene mine er sinnsykt nysgjerrige, men også fordi jeg bare er opptatt av å skille jobb og privatliv. Jeg har lederansvar og er innimellom gjenstand for kritikk eller kilde til misnøye, og jeg kjenner rett og slett at jeg blir mer sårbar hvis mine kolleger/ansatte har innsikt i mitt privatliv.

Jeg ønsker også å være profesjonell på jobb, og tar ikke private telefonsamtaler etc. på jobb. Da er det heller ikke særlig naturlig å bruke noe jobbtid med mannen min, mens kolleger ser det.

Jeg synes du kan si til han at du har ambisjoner på jobben og at sjefen din er lei av at folk ikke tar jobben seriøst i form av å la venner og kjærester "komme innom" jobben og bruke av bedriftens tid. Skyld på jobben og dine ambisjoner, og ikke ta han som person inn i samtalen i det hele tatt. :) 

Anonymkode: e719a...02b

Nå må du jekke deg ned. Selv ikke statsministeren har en jobb hvor hun ikke kan ta i mot mannen sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The ceiling lamp

TS: Prøver meg på litt psykologi her ... Er det mulig at du ikke er helt trygg på deg selv i stillingen din? Trygg på at du gjør en god jobb, trygg på deg selv i forhold til dine medarbeidere etc.? At det gjør det utrygt at en du har valgt på privaten blir så synlig og til vurdering av dine medarbeidere. Kanskje gjør/sier kjæresten noe som siden vil falle på deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke noe om at kjærester i ferske forhold skal komme innom jobben. Jeg syns ikke noe om at de vil treffe vennene mine, og jeg syns ikke noe om at de vil være med meg på stamcafe osv. 

Når vi har vært sammen en stund, så treffer han vennene mine, og vi kan gå på cafeen sammen. På jobb en har han ingenting å gjøre, men han kan hente meg eller møte meg når jeg er ferdig på jobb. 

Mulig jeg er sær, men en fyr som skal "kartlegge" alt med og rundt meg som ny kjæreste blir jeg bare skeptisk av. Blir litt sånn eie-tendenser føler jeg. Det må virkelig gå en tid før det skjer. Jeg er riktignok veldig privat av meg, og liker ikke "innvadering". Vi er forskjellige, og det ene bør ikke være mer riktig eller feil enn annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 12.05, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg godt jeg, TS. Jeg er gift og har vært det lenge, men synes likevel det er litt ubehagelig når mannen en sjelden gang har kommet innom kontoret. Det er vel litt fordi kollegene mine er sinnsykt nysgjerrige, men også fordi jeg bare er opptatt av å skille jobb og privatliv. Jeg har lederansvar og er innimellom gjenstand for kritikk eller kilde til misnøye, og jeg kjenner rett og slett at jeg blir mer sårbar hvis mine kolleger/ansatte har innsikt i mitt privatliv.

Jeg ønsker også å være profesjonell på jobb, og tar ikke private telefonsamtaler etc. på jobb. Da er det heller ikke særlig naturlig å bruke noe jobbtid med mannen min, mens kolleger ser det.

Jeg synes du kan si til han at du har ambisjoner på jobben og at sjefen din er lei av at folk ikke tar jobben seriøst i form av å la venner og kjærester "komme innom" jobben og bruke av bedriftens tid. Skyld på jobben og dine ambisjoner, og ikke ta han som person inn i samtalen i det hele tatt. :) 

Anonymkode: e719a...02b

Problemet er at jeg er ofte utsatt for pirk på jobben. Jeg har kollegaer som er veldig å pirke. Jeg hadde vært stolt om jeg traff kollegaene utenfor jobben mens jeg gikk leiende  med kjæresten. Men det er noe inne på jobben og i arbeidstiden: da blir jeg stresset fordi sjefer er veldig på å følge med og dersom de merker at han er litt lenge i butikken osv så kan jeg risikere at de prater  til han eller meg eller begge. Sånn er de. 

Ser at noen tror at jeg skammer meg over å vise kjæresten. Det er helt feil. For jeg vil gjerne møte på kollegaene på gaten  eller andre plasser når jeg går ved hans side : leiende . 

 

Anonymkode: 61fc4...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 15.20, RoH skrev:

Nå må du jekke deg ned. Selv ikke statsministeren har en jobb hvor hun ikke kan ta i mot mannen sin.

Jeg skiller sterkt mellom jobb og privatliv. Det samme gjør kollegaer  og sjef. Og jeg kan risikere at de sier ifra om han blir gående for lenge der inne. For forholdet er ganske nytt og jeg har inntrykk av at han kommer til å bli gående lenge der inne for å se og prate med Lillehammer  mine osv for det virker som om han tror det er greit. Men jeg har noen pirkete kollegaer  som mulig vil kunne si og reagere på det. Derfor. 

Anonymkode: 61fc4...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Lillehammer... Hehe trykkfeil... mener kollegaene 

Anonymkode: 61fc4...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 15.20, RoH skrev:

Nå må du jekke deg ned. Selv ikke statsministeren har en jobb hvor hun ikke kan ta i mot mannen sin.

Det handler ikke om at jeg ikke "kan" ta i mot mannen min på jobb. Det handler om at jeg ikke ønsker det. Jeg er på jobb. Da fokuserer jeg på det. Så fokuserer jeg på mannen hjemme. Consider me un-nedjekket. 

Anonymkode: e719a...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...