Gå til innhold

Når kjæresten ønsker å gå innom jobben min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i butikk. Kjæresten min har veldig lyst å se hvor jeg jobber. Men jeg liker ikke å ha privatlivet på "åpen skue" for kollegaene mine. Han har ikke problem med det samme på sin jobb. 

Hvordan skal jeg si ifra til han om det? Jeg er redd for at når han kjører meg til jobb så vil han mulig foreslå å være med inn dit, og da vil kollegaene mine bli kjempenyskjerrige, og jeg vet aldri hva enkelte av dem sier. Noen av dem er litt spesielle. Jeg får heller ikke lov å bruke tid på å prate med han i butikken mens jeg er på jobb. Vet ikke om han forstår det, for han har en annen type jobb. 

Noen tips å råd, over hva jeg kan si uten å fornærme han? 

Anonymkode: 61fc4...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du er litt merkelig. :)
Er det ikke ok at han stikker innom 5 min og ser hvordan du har det? Jobben er jo en stor del av livet til et menneske. Det er positivt at han er nysgjerrig på det.
Jeg jobber også i butikk og det er ganske vanlig at kjærester/ektefeller stikker innom. Av og til bare for å si hei, levere en gjenglemt matpakke, eller gi en beskjed. Alle forstår at man ikke kan stå å prate i all evighet.

Anonymkode: b423c...b96

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemet, hvis jeg skal være ærlig. Det er da ikke så rart at han er nysgjerrig på hvor du jobber. Synes du burde la ham få komme innom en liten tur - jeg hadde synes det var viktigere å vise fram en del av livet mitt til kjæresten enn hva kollegaer vil si. Han er jo kjæresten din, så det er vel ikke så farlig om folk får vite det? 

Ikke snakk om full omvisning og flere timers besøk, men han må jo få komme innom å de seg rundt. Det er jo en butikk - han trenger jo ikke snakke til deg en gang.

Anonymkode: 3b1ab...ab3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du er litt merkelig. :)
Er det ikke ok at han stikker innom 5 min og ser hvordan du har det? Jobben er jo en stor del av livet til et menneske. Det er positivt at han er nysgjerrig på det.
Jeg jobber også i butikk og det er ganske vanlig at kjærester/ektefeller stikker innom. Av og til bare for å si hei, levere en gjenglemt matpakke, eller gi en beskjed. Alle forstår at man ikke kan stå å prate i all evighet.

Anonymkode: b423c...b96

Enig. Forholdet er ganske nytt og derfor er jeg skeptisk, men faktisk enig i det. Jeg lar han gå innom om han vil inn å se den. Jeg er stolt av han. Det er ikke det som er problemet, men jeg er veldig på å ønske å skille jobb og privat. Vet at det er en del folk som er litt missunnelige av seg. Og de er single. Men okey , jeg lar han gå innom :) .

Anonymkode: 61fc4...d3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet også i en bedrift der vi ikke fikk lov å ha besøk. Dette på grunn av hygieneregler, så det måtte søkes i hytt og pine om noen ville se hva vi jobbet med. Men sånne ekstreme skiller mellom privatliv og jobb?? Er det på kondomeriet du er ansatt siden du ikke vil han skal komme å se? Få han til å kjøpe noe da vel....haha

Anonymkode: ed65f...1fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet også i en bedrift der vi ikke fikk lov å ha besøk. Dette på grunn av hygieneregler, så det måtte søkes i hytt og pine om noen ville se hva vi jobbet med. Men sånne ekstreme skiller mellom privatliv og jobb?? Er det på kondomeriet du er ansatt siden du ikke vil han skal komme å se? Få han til å kjøpe noe da vel....haha

Anonymkode: ed65f...1fc

Hehe skulle tro at jeg var ansatt på kondomeriet. De fleste ansatte oppfører seg fint men jeg har to ansatte som kan være spydige å skremme vettet av fyren. Det er årsaken til at jeg er skeptisk ;). Men okey jeg lar han komme inn :) . 

Anonymkode: 61fc4...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de er jo ikke deg og i jobb må man jobbe med kolleger, de velger man ikke selv og det vet han. At han vil besøke deg på jobb viser at han er seriøs mtp å ha ett forhold til deg, grip han med begge hender. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er litt sær. Jeg er innom jobben til samboer støtt og stadig hvis jeg er i området, aldri tenkt tanken på st det kan være noe rart med det. 

Skille jobb og privat? Greit nok det, men der også finnes det grenser på hvor streng man skal være. Virker nesten som at du er flau over han. 

Anonymkode: 1e333...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at det er en del folk som er litt missunnelige av seg. Og de er single.

Anonymkode: 61fc4...d3e

Du høres ut som den type jente som definerer egenverdien i om et menneske er i et forhold eller ikke. Ikke særlig sympatisk og ekstremt gammelags. 

Klart han kan få komme innom jobben din, i alle dager.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Single folk blir ikke nødvendigvis misunnelige fordi de får se en kjæreste ;) 

Og hvis et par av dem er spydige så farger det jo ikke over på deg. Bare advar han om det på forhånd så tar han jo eventuell spydighet på strak arm og dere kan le av de rare kollegene dine sammen etterpå, og han skjønner hva du mener neste gang du forteller om den type hendelser fra jobbhverdagen din.

Anonymkode: b1d14...1ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den tredje

Vettu hva, om du er en privat person, og gubben ikke skjønne at du er en. Da tek du han i halsekragen og fortell han det rett i trynet på han. Fanden han skal ikke trokke over mine personlige grensa skal du skjønne. Det hadde vært kriminelt og jeg hadde skjemmest!

Endret av Den tredje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Den tredje skrev:

Vettu ka, om du er en privat person, og gubben ikke skjønne at du er en. Da tek du han i halsekragen og fortell han det rett i trynet på han. Fanden han skal ikke trokke over mine personlige grensa skal du skjønne. Det hadde vært kriminelt og æ hadde sjæmmest!

Skru av dialekten og prøv igjen......

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Den tredje said:

Vettu ka, om du er en privat person, og gubben ikke skjønne at du er en. Da tek du han i halsekragen og fortell han det rett i trynet på han. Fanden han skal ikke trokke over mine personlige grensa skal du skjønne. Det hadde vært kriminelt og æ hadde sjæmmest!

Det er ikke tillatt å skrive dialekt på KG.

--------------------------------------------------

Selvfølgelig må han få komme innom jobben di, ts. Og en butikk er åpen for alle.

Anonymkode: 8158b...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Den tredje
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke tillatt å skrive dialekt på KG.

--------------------------------------------------

Selvfølgelig må han få komme innom jobben di, ts. Og en butikk er åpen for alle.

Anonymkode: 8158b...913

fix'd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at det er en del folk som er litt missunnelige av seg. Og de er single. Men okey , jeg lar han gå innom :) .

Anonymkode: 61fc4...d3e

Da bør du nok la være å slippe ham inn! Sånne single mennesker pleier å stjele andres kjærester, og det klarer de uten problemer! Det har jeg lest på Kvinneguiden! Du burde bytte jobb straks, kanskje til og med dumpe ham! Dritskummelt!:bond:

Neida, seriøst: slipp mannen inn. La ham få se jobben din. De single personene er kanskje ikke så misunnelig som du tror, og mest sannsynlig ikke så slemme og vanskelige som du tror. Kanskje de til og med tør opp og tar seg en prat med ham?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Jeg jobber også i butikk, men elsker at kjæresten min kommer innom😊

Anonymkode: 7ba01...e42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Forholdet er ganske nytt og derfor er jeg skeptisk, men faktisk enig i det. Jeg lar han gå innom om han vil inn å se den. Jeg er stolt av han. Det er ikke det som er problemet, men jeg er veldig på å ønske å skille jobb og privat. Vet at det er en del folk som er litt missunnelige av seg. Og de er single. Men okey , jeg lar han gå innom :) .

Anonymkode: 61fc4...d3e

Hæ? 🤔

Anonymkode: 7ba01...e42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? 🤔

Anonymkode: 7ba01...e42

Jeg liker å skille jobb og privatliv. Det er det som er problemet. Jeg har ikke noe imot at han kommer innom å handler hos meg. Jeg er veldig glad i han og stolt av han. Forholdet er ganske nytt. Kun en måned. 

Anonymkode: 61fc4...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet også i en bedrift der vi ikke fikk lov å ha besøk. Dette på grunn av hygieneregler, så det måtte søkes i hytt og pine om noen ville se hva vi jobbet med. Men sånne ekstreme skiller mellom privatliv og jobb?? Er det på kondomeriet du er ansatt siden du ikke vil han skal komme å se? Få han til å kjøpe noe da vel....haha

Anonymkode: ed65f...1fc

Bedriften min er veldig pirkete på dette med besøk og. De er ganske strenge. 

Anonymkode: 61fc4...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som om du er flau over kjæresten din og at han i virkligheten bare er et hvileskjær. Den holdningen du fremviser TS suger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...