Gå til innhold

Sikring til komfyr har begynt å gå hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et leilighetsbygg oppført i 2011, med integrerte hvitevarer. 

Nå i det siste har sikringen til komfyren begynt å gå ofte, og nå i dag kan jeg ikke lenger skru på varmeelementet i stekeovnen uten at sikringen går umiddelbart. 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre, hvordan finner jeg ut hvor feilen ligger uten at det koster meg en hel masse penger jeg ikke har, og hva slags fagfolk trenger jeg evt å kontakte? Er det noe garanti eller noe sånt involvert siden det er forholdsvis nytt?

Kanskje urelatert, men når jeg kom hjem i dag hadde plutselig bredbåndet mitt sluttet å virke også, det er lys i hjemmesentralen og jeg får koblet meg til mitt nettverk, men det er ingen kontakt ut mot internett, og kundeservice kunne heller ikke se mitt nett. 

Jeg sitter bare her nå med panikk og mareritt om omfattende feil på hele det elektriske anlegget, eller at jeg må bytte ut en innebygd komfyr som jeg ikke aner hvordan kan gjøres eller hva slags type tekniker som kan gjøre det, og egentlig ingen penger å avse til noe av det 😯

Anonymkode: 340d1...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og nå har bredbåndet plutselig kommet tilbake, etter at jeg har drevet flippet på sikringen til komfyren (som har helt egen sikring) i hele kveld. Jeg har jo ikke peiling, men jeg syns dette lukter som en feil i selve det elektriske anlegget i ett eller annet ledd, når diverse elektriske dingser plutselig begynner å oppføre seg helt koko.

Jeg ser bare store summer og omfattende kompliserte feil svømme rundt foran øynene mine nå og føler meg helt overveldet og hjelpesløs 😓

Anonymkode: 340d1...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har en jordfeil, og den er alvorlig siden sikringen på komfyren går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare bestille en elektriker, selv om det koster litt så er det mye bedre enn alternativet.

Anonymkode: 49eb9...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordfeil på komfyren, ring en elektriker.

Anonymkode: bd575...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over, min elektrikermann sier at siden jordfeilen er i komfyren trenger du ny komfyr. Så spar penger på å heller bare kjøpe en ny komfyr med en gang, før du betaler flere tusen for at en elektriker vil si det samme :) 

Anonymkode: bd575...df9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjedde med oss også. Kostet oss til slutt 20 000 til elektiker, pluss ny stekeovn og platetopp. Det var fordi forrige eier var en premieidiot av ypperste klasse, så det elektriske var mildt sagt en brannfelle. Vel anvendte penger, altså. 

Siden ditt er fra 2011, så holder det å bytte stekeovnen/komfyren, det elektriske ellers er nok helt OK. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...