Gå til innhold

Over avg somalier sliter i dating


Fastrawr

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker said:

I såfall må andre også få ha sin smak, uten at du skal spamme ned tråden med beskyldninger om trangsyn og rasisme.

Du har skrevet mesteparten av innleggene her,og dobbelposter til og med så det er tydelig at du føler deg veldig støtt over at mange norske kvinner ikke vil ha en mann fra en fremmed kultur, men foretrekker en av sine egne.

Anonymkode: df15a...b85

Jeg skal korrigere meg selv: du er den brukeren som har postet flere innlegg enn andre i tråden - 12 av 60. Hvorfor lar du forresten ikke TS svare selv på spørsmålet mitt til ham om hvorfor ikke somaliske jenter - hvorfor hvite?

Tror du ikke han vet det bedre selv enn det du gjør?

Henger det sammen med Tinders omdømme som en "sex-app"?

Mange norske jenter og kvinner har dårlig erfaring med hvordan innvandrermenn ser på dem i forhold til kvinner fra egen kultur - at de seriøse jentene bare har sex med en de er gift med, mens jenter som har sex før ekteskap er useriøse - de forventes da å skulle ligge med hvem det måtte være. Hvis du blir sett på som en annenrangs hore, så har du heller ikke lov til å avslå, for da er du rasistisk. Dette synet har jeg, på forskjellig vis, opplevd å bli utsatt for flere ganger, noe som for mitt vedkommende har fått meg til å endre holdning fra åpent avventende til mer og mer skeptisk.

Hvis skepsisen bunner i dårlige erfaringer med mange ikke-vestlige menn, og deres forventninger bunner i fordommer om vestlige kvinners "løsaktighet", hvem er da egentlig rasistiske?

Norske kvinner flest ønsker forhold, og jeg tror mange innvandrermenn rett og slett ikke kjenner til hvordan folk i Norge inngår forhold, at det er vanlig å ha sex før man evt. gifter seg.

P.S. OBS! OBS! Legg merke til at jeg skrev "mange", og ikke "alle".

Anonymkode: df15a...b85

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste menn jeg kjenner sliter med å få oppmerksomhet på nattdating, så synes det er helt unødvendig å antyde rasisme. Selv tilbringer jeg helst helgene på ski eller snowboard, og jeg er opptatt av norsk kultur som for eksempel folkedans. Ettersom jeg tror at like barn leker best, konsentrerer jeg meg om menn med like interesser når jeg aktivt kan velge bort alle andre. Men kunne sikkert falt for en telemarkskjørende, dialekttalende folkedanser, uavhengig av hudfarge 😜

Anonymkode: a38e6...c26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal korrigere meg selv: du er den brukeren som har postet flere innlegg enn andre i tråden - 12 av 60. Hvorfor lar du forresten ikke TS svare selv på spørsmålet mitt til ham om hvorfor ikke somaliske jenter - hvorfor hvite?

Tror du ikke han vet det bedre selv enn det du gjør?

Henger det sammen med Tinders omdømme som en "sex-app"?

Mange norske jenter og kvinner har dårlig erfaring med hvordan innvandrermenn ser på dem i forhold til kvinner fra egen kultur - at de seriøse jentene bare har sex med en de er gift med, mens jenter som har sex før ekteskap er useriøse - de forventes da å skulle ligge med hvem det måtte være. Hvis du blir sett på som en annenrangs hore, så har du heller ikke lov til å avslå, for da er du rasistisk. Dette synet har jeg, på forskjellig vis, opplevd å bli utsatt for flere ganger, noe som for mitt vedkommende har fått meg til å endre holdning fra åpent avventende til mer og mer skeptisk.

Hvis skepsisen bunner i dårlige erfaringer med mange ikke-vestlige menn, og deres forventninger bunner i fordommer om vestlige kvinners "løsaktighet", hvem er da egentlig rasistiske?

Norske kvinner flest ønsker forhold, og jeg tror mange innvandrermenn rett og slett ikke kjenner til hvordan folk i Norge inngår forhold, at det er vanlig å ha sex før man evt. gifter seg.

P.S. OBS! OBS! Legg merke til at jeg skrev "mange", og ikke "alle".

Anonymkode: df15a...b85

Jeg er enig i mye av det du skriver, og de svarene som jeg har reagert på her er først og fremst de som skriver at ALLE er sånn eller sånn, de som påstår at de vet hvordan absolutt alle er, samtidig som det blir nevnt både fødemaskiner, barnesoldater og HIV, for å nevne noe...vet at det også skjer, men dette er ikke ordentlige svar til ts, dette er ikke noe man skriver hvis man ikke vil rakke ned på personen eller såre han. Det jeg skulle frem til, var at mange er forskjellige uansett, det gjelder både mørkhudete og hvite, så det er ikke nødvendig å rakke ned på en person vi ikke kjenner, da jeg har kjent flere andre som har vært helt annerledes enn det folk skriver om her....og da må jeg få lov til å fortelle om det jeg også. Og jeg syntes det var litt rart å spørre om hvorfor han vil ha hvite jenter, ingen har spurt meg om hvorfor jeg velger utseende til de jeg har blitt tiltrukket av før...jeg tenker bare at folk har forskjellig smak, det KAN jo bunne i det også, jeg kjenner som sagt flere som er i blandet parforhold og jeg føler det hadde vært litt stygt av meg å spørre dem hvorfor. Men det kan jo også være slik du sier, det vet jo bare hovedpersonen. Synes som sagt bare at mange av kommentarene her har vært unødvendig krasse og stygge, da vi verken kjenner denne personen eller bakgrunnen hans. 

Anonymkode: a2937...fde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal korrigere meg selv: du er den brukeren som har postet flere innlegg enn andre i tråden - 12 av 60. Hvorfor lar du forresten ikke TS svare selv på spørsmålet mitt til ham om hvorfor ikke somaliske jenter - hvorfor hvite?

Tror du ikke han vet det bedre selv enn det du gjør?

Henger det sammen med Tinders omdømme som en "sex-app"?

Mange norske jenter og kvinner har dårlig erfaring med hvordan innvandrermenn ser på dem i forhold til kvinner fra egen kultur - at de seriøse jentene bare har sex med en de er gift med, mens jenter som har sex før ekteskap er useriøse - de forventes da å skulle ligge med hvem det måtte være. Hvis du blir sett på som en annenrangs hore, så har du heller ikke lov til å avslå, for da er du rasistisk. Dette synet har jeg, på forskjellig vis, opplevd å bli utsatt for flere ganger, noe som for mitt vedkommende har fått meg til å endre holdning fra åpent avventende til mer og mer skeptisk.

Hvis skepsisen bunner i dårlige erfaringer med mange ikke-vestlige menn, og deres forventninger bunner i fordommer om vestlige kvinners "løsaktighet", hvem er da egentlig rasistiske?

Norske kvinner flest ønsker forhold, og jeg tror mange innvandrermenn rett og slett ikke kjenner til hvordan folk i Norge inngår forhold, at det er vanlig å ha sex før man evt. gifter seg.

P.S. OBS! OBS! Legg merke til at jeg skrev "mange", og ikke "alle".

Anonymkode: df15a...b85

Og når ingen andre reagerer på enkelte av kommentarene så ble det slik at jeg gjorde det, da jeg var uenig og hadde noe å si til det...visste ikke at det ikke var lov å svare mer enn x-antall ganger eller at man må velge hva man svarer på slik at det ikke blir for mye.

Anonymkode: a2937...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig er det et betimelig spørsmål i det første sitatet her. Hvorfor søker ikke TS etter somaliske jenter?

Han søker etter hvite jenter uten å fortelle oss hvorfor, og mener de er rasistiske når de avslår.

P.S. "Over avg" er SMS-språk(som ikke er tillatt på forumet) og en forkortelse for det engelske "over average" = "over gjennomsnittet." Eller 7, som TS spesifiserer; jeg går ut fra på en skala fra 0-10.

Anonymkode: df15a...b85

Tror du ikke jeg har gjort det? Prøvd på min rase selvom det er ikke majority - ikke mange av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har hørt, er du klar over hvor mange blandings-par det er i Norge?? Der jeg studerer er det flere som har funnet hverandre på tvers av rase, dette er unge mennesker som har truffet hverandre og forelsket seg helt tilfeldig og på vanlig måte, så ikke snakk for "de fleste".

Anonymkode: a2937...fde

Dummeste du har hørt, faktisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er enig i mye av det du skriver, og de svarene som jeg har reagert på her er først og fremst de som skriver at ALLE er sånn eller sånn, de som påstår at de vet hvordan absolutt alle er, samtidig som det blir nevnt både fødemaskiner, barnesoldater og HIV, for å nevne noe...vet at det også skjer, men dette er ikke ordentlige svar til ts, dette er ikke noe man skriver hvis man ikke vil rakke ned på personen eller såre han. Det jeg skulle frem til, var at mange er forskjellige uansett, det gjelder både mørkhudete og hvite, så det er ikke nødvendig å rakke ned på en person vi ikke kjenner, da jeg har kjent flere andre som har vært helt annerledes enn det folk skriver om her....og da må jeg få lov til å fortelle om det jeg også. Og jeg syntes det var litt rart å spørre om hvorfor han vil ha hvite jenter, ingen har spurt meg om hvorfor jeg velger utseende til de jeg har blitt tiltrukket av før...jeg tenker bare at folk har forskjellig smak, det KAN jo bunne i det også, jeg kjenner som sagt flere som er i blandet parforhold og jeg føler det hadde vært litt stygt av meg å spørre dem hvorfor. Men det kan jo også være slik du sier, det vet jo bare hovedpersonen. Synes som sagt bare at mange av kommentarene her har vært unødvendig krasse og stygge, da vi verken kjenner denne personen eller bakgrunnen hans. 

Anonymkode: a2937...fde

Jeg er enig i at det kom mange stygge svar her i tråden, men de bør ikke bli gjort til årsaken til at TS ikke får napp på Tinder.

Ingen av oss har sett profilen hans, så det er så og si umulig å si noe sikkert om hvorfor han ikke velges. Det kan gjerne være enda et tilfelle av det mange menn opplever på datingsider: manglende respons fra kvinner. Kanskje grunnen ligger hos TS framstilling av seg selv. Bare utifra det som står i hovedinnlegget i denne tråden, får jeg inntrykk av at dette er en mann med høye tanker om seg selv, og ikke fullt så høye tanker om kvinner.

Det må være lov å spørre om årsak til preferanser som går i retning av store kulturelle forskjeller - for det er dét jeg undres over, ikke preferanser angående forskjeller i utseende. Jeg mener det må være lov å spørre om disse preferansene - spesielt når du gir uttrykk for at avslag skyldes rasisme, og ikke kulturforskjell - spørre hvorfor du,TS, spesifikt går etter norske jenter, og jeg legger merke til at du unnlater å svare.

Hvorfor ikke somaliske jenter, du må jo kunne velge og vrake der? Mange av dem er jo så nydelige! Er de liksom styggere eller dårligere enn norske jenter?

Til sist: Det er dessverre ikke tilfelle at det bare er den eldre generasjonen av innvandrere som gir uttrykk for et temmelig dårlig syn på norske kvinner, men forhåpentligvis utvikler det seg i riktig retning.

Anonymkode: df15a...b85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fastrawr said:

Tror du ikke jeg har gjort det? Prøvd på min rase selvom det er ikke majority - ikke mange av dem. 

Så svaret ditt nå, TS. Mener du å si at det ikke er mange av dem på Tinder eller i det virkelige liv? Hvis ikke de heller vil ha deg, så er det sannsynligvis du som må gjøre noe med deg selv, og ikke jentene. Noe jeg egentlig skjønte av åpningsinnlegget ditt.

Anonymkode: df15a...b85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fastrawr skrev:

Det er latterlig hvor mange hattfulle kommentarer det er (det er ikke alle. Mange forsvarer ikke denne oppførselen). Det som om jeg sa etnisk nordmann din potet etende, laks etene look a like svin. Eller folk med mental illness når de blir pågledd som kriminell eller breivik. Hadde det vert noe greit?Nei. generasjonen dere snakker om i det meste er den gammle generasjonen som er rundt 40 år og er få av. Jeg er stolt å være somalier og min kultur. Det burde være over din å, men tråkke over andres fordi du er ubevist om andres er bare dumt. 

Dersom du vil prøve å fornærme, må du i det minste skrive forståelig 😛

Potet og laks er godt det.

 

Du bør nok skrive en god biografi på tinder, og få noen til å lese korrektur... Da har du kanskje en sjanse. Det er utrolig mange menn som klager over tinder, at de ikke får nok match. Det er mange tråder om dette.

Bilder er viktige. Ikke blurry bilder, ikke bilder fra treningssenter. Bilder hvor du smiler, det er bilder som slår an!

Anonymkode: 7ca73...be2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at det kom mange stygge svar her i tråden, men de bør ikke bli gjort til årsaken til at TS ikke får napp på Tinder.

Ingen av oss har sett profilen hans, så det er så og si umulig å si noe sikkert om hvorfor han ikke velges. Det kan gjerne være enda et tilfelle av det mange menn opplever på datingsider: manglende respons fra kvinner. Kanskje grunnen ligger hos TS framstilling av seg selv. Bare utifra det som står i hovedinnlegget i denne tråden, får jeg inntrykk av at dette er en mann med høye tanker om seg selv, og ikke fullt så høye tanker om kvinner.

Det må være lov å spørre om årsak til preferanser som går i retning av store kulturelle forskjeller - for det er dét jeg undres over, ikke preferanser angående forskjeller i utseende. Jeg mener det må være lov å spørre om disse preferansene - spesielt når du gir uttrykk for at avslag skyldes rasisme, og ikke kulturforskjell - spørre hvorfor du,TS, spesifikt går etter norske jenter, og jeg legger merke til at du unnlater å svare.

Hvorfor ikke somaliske jenter, du må jo kunne velge og vrake der? Mange av dem er jo så nydelige! Er de liksom styggere eller dårligere enn norske jenter?

Til sist: Det er dessverre ikke tilfelle at det bare er den eldre generasjonen av innvandrere som gir uttrykk for et temmelig dårlig syn på norske kvinner, men forhåpentligvis utvikler det seg i riktig retning.

Anonymkode: df15a...b85

Svarte du meg nå ( hun irriterende med over 12 svar 😊 ) eller TS? For jeg har ikke skrevet noe om at avslag på tinder er rasisme, det synes jeg ikke at det er for det har jo med personlige preferanser å gjøre. Det jeg synes er rasisme i denne tråden er å påstå at Ts har HIV, er tidligere barnesoldat og andre helt unødvendige kommentarer.

Ellers så svarer Ts at han har forsøkt å treffe somaliske jenter, men at det ikke er så mange av dem som er ledige og samtidig interessert. Hadde vi bodd i et annet land så hadde sikkert vi også hatt større sjanse for å treffe en av de som bodde der fra før, de er det jo ofte flest av...så syntes ikke at dette var så gal grunn. Haddd jeg bodd i USA så hadde jeg nok kanskje datet amerikanere liksom..

Anonymkode: a2937...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, oeas skrev:

Dummeste du har hørt, faktisk.

Ja, helt bokstavelig og greier 🙄🤤

Anonymkode: a2937...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri sett en norsk gutt være sammen med en somalsk jente. Da synes jeg egentlig ikke det er så rart at det går den andre veien også. 

Jeg skjønner at det er vondt å være en «god» somalier i Norge. Mange nordmenn (meg selv inkludert) har vonde opplevelser med somaliere. I mitt tilfelle har det vært alvorlige trusler og ransforsøk. Mange har dessverre opplevd trusler, vold, voldtekter og overgrep. De som oppfører seg bra, ender opp med å lide for dette, og det skjønner jeg at er uheldig. 

Jeg tror det somalske samfunn i Norge også må ta sitt ansvar for den manglende integreringen (dette synes å ha gått bedre med f.eks pakistanere i Norge). I mellomtiden må du stille deg selv et spørsmål: Hva vil du med en norsk jente? Vil du bli sammen med henne og tilnærme deg norsk kultur, eller vil du bare ha en å leke med?

Ønsker deg alt godt.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helt bokstavelig og greier 🙄🤤

Anonymkode: a2937...fde

Shit, altså. Hvor skal det ende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selv utlending fra Asia, men sveiper alltid, uten unntak, bort alle andre utlendinger som ikke er fra Europa/USA. 

Enkelt og greit liker jeg norske gutter best. Handler ikke om rasisme, men hva jeg foretrekker/syns er attraktivt. 

Syns du er meget frekk som kaller folk for stygge og feite. Kanskje like greit at de jentene ikke får match med deg?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, oeas skrev:

Shit, altså. Hvor skal det ende?

He he, det aner jeg virkelig ikke 😬🤪

Anonymkode: a2937...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

He he, det aner jeg virkelig ikke 😬🤪

Anonymkode: a2937...fde

Vi får vel aldri vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, isw skrev:

Jeg har faktisk aldri sett en norsk gutt være sammen med en somalsk jente. Da synes jeg egentlig ikke det er så rart at det går den andre veien også. 

Jeg skjønner at det er vondt å være en «god» somalier i Norge. Mange nordmenn (meg selv inkludert) har vonde opplevelser med somaliere. I mitt tilfelle har det vært alvorlige trusler og ransforsøk. Mange har dessverre opplevd trusler, vold, voldtekter og overgrep. De som oppfører seg bra, ender opp med å lide for dette, og det skjønner jeg at er uheldig. 

Jeg tror det somalske samfunn i Norge også må ta sitt ansvar for den manglende integreringen (dette synes å ha gått bedre med f.eks pakistanere i Norge). I mellomtiden må du stille deg selv et spørsmål: Hva vil du med en norsk jente? Vil du bli sammen med henne og tilnærme deg norsk kultur, eller vil du bare ha en å leke med?

Ønsker deg alt godt.

 

Bra skrevet 👍🏻

Anonymkode: a2937...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fastrawr skrev:

Det er latterlig hvor mange hattfulle kommentarer det er (det er ikke alle. Mange forsvarer ikke denne oppførselen). Det som om jeg sa etnisk nordmann din potet etende, laks etene look a like svin. Eller folk med mental illness når de blir pågledd som kriminell eller breivik. Hadde det vert noe greit?Nei. generasjonen dere snakker om i det meste er den gammle generasjonen som er rundt 40 år og er få av og hiv er noe latterligste jeg har hørt, generaliserer en hel kontinent når det er spredt over helle verden. Jeg er stolt å være somalier og min kultur. Det burde være over din å, men tråkke over andres fordi du er ubevist om andres er bare dumt. 

Enig, er drøyt. Blir flau på nordmenns vegne. Men dessverre kommer det fram mye dritt på et anonymt forum. Håper du klarer å riste det av deg, som en skriver  - det sier mest om dem. 

Anonymkode: d40bc...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg slet med å forstå innlegget ditt. Først og fremst må du lære deg bedre norsk. Det blir vanskelig å kommunisere med en potensiell date når norsken er så dårlig. Så er det også dessverre en kjent sak at mange somaliere i norge ikke gidder ta del i arbeidslivet, og en mann som ikke gidder jobbe er ikke så tiltrekkende.  Dette har jeg direkte statistikker på ifh jobb, så det er reelle fakta. Meld deg på et norskkurs, evnt bli med i en idrett/organisasjon e.l der du møter andre og får praktisert norsken din. Og så håper jeg virkelig at du er en av dem som jobber! Somaliere i usa har en mye høyere andel ute i jobb enn somaliere i norge, så man kan jo lure på hva grunnen er. Ellers kan det hende mange jenter trekker seg unna fordi mange somaliere har et dårlig kvinnesyn. Forhåpentligvis er du mer oppegående! 

Anonymkode: 3b650...3cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig ville ikke jeg heller ha valgt deg kun ut i fra en profil. For man hører så mye negativt om somaliere... Og nei, det har ingenting med hudfarge å gjøre. Ikke for min del i alle fall.. Ekskjæresten min var etnisk etiopier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...