Gå til innhold

Over avg somalier sliter i dating


Fastrawr

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Fastrawr skrev:

Tror jeg må legge bedre bilder ut og ha bra bio. Har sån blurry bilde som forside. Hevder det er probleme. Har ikke en Eyecatching bilder. 

Men annen spørsmål jeg lurter på er , hadde en hvit jente vert sammen med en mørkhudet gutt? Har sett mange, men for eks jason derulo, vi tar bort side hvor mye han tjener. 

tror jeg skal ha dere oppdatert hvis det blir bedre suksess fremover.. 

Ja, mange hvite jenter hadde blitt sammen med en mørkhudet gutt, ikke bry deg om de trangsynte pessimistene som kommenterer her, de snakker ikke for alle og de kjenner ikke alle hvite jenter i dette landet 🙂 Synes du er modig som spør og som tar opp temaet. Bare vær litt tålmodig, men ikke gi opp! 🙂👍🏻

Anonymkode: a2937...fde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skriver at du er somalier i profilen din, så kobler kanskje mange det til arbeidssky khat-tyggende religiøs muslim som krever å dominere kvinner i sin familie, og som ung liker å ligge rundt med norske jenter for gøy før finner seg en "skikkelig" jente? Altså ikke det norske jenter higer mest etter. Det trenger ikke være utseende eller hudfarge, selv om mange nok har preferanser på hudfarge. Altså selv om man er nøytral om hudfargen til naboer og kolleger, så kan man bry seg litte granne om hudfargen til kjæresten.

På Tinder blir du sortert etter overfladiske egenskaper. Hvis du synes det blir feil så ikke bruk den.

Anonymkode: cb992...bed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen norsk kvinne med utdannelse, selvtillitt, sunt vett og en god trygg oppvekst bak seg vil ha en khat-tyggende somalier uten utdannelse som ikke i ville helvette har sjans til å få en ordentlig jobb noensinne. Kvinnesynet deres er jo selve toppen av kransekaka. 

Et hederlig unntak kan du lese om her: https://www.nrk.no/norge/_-de-tok-cv-en-min_-og-snudde-den-opp-ned-1.13856353

 

Endret av Antoinette
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange barn vil du at hun skal føde Ts ? Somaliere forbinder jeg med å bare lage masse barn som man egentlig ikke har råd til å fore. Og at kvinnen bare står alene på kjøkkenet og må diske opp masse mat. Hadde dødd tidlig om jeg hadde hatt det livet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig er det et betimelig spørsmål i det første sitatet her. Hvorfor søker ikke TS etter somaliske jenter?

Han søker etter hvite jenter uten å fortelle oss hvorfor, og mener de er rasistiske når de avslår.

P.S. "Over avg" er SMS-språk(som ikke er tillatt på forumet) og en forkortelse for det engelske "over average" = "over gjennomsnittet." Eller 7, som TS spesifiserer; jeg går ut fra på en skala fra 0-10.

Anonymkode: df15a...b85

Kanskje han har den smaken, er vel lov det. Mange hvite jenter og gutter som foretrekker andre hudfarger også, uten at de kan forklare det, folk tiltrekkes av forskjellige ting. Selv har jeg et familiemedlem som tenner mest på damer fra Brasil og Spania, han er ikke spesielt intr i norske damer. Dette er en norsk og hvit mann, kjekk med blondt hår og lyseblå øyne. Men smaken er som baken. Så han trenger vel ikke å måtte forklare seg, eller ha en grunn?? Hvorfor liker noen brunt eller rødt hår, og hvorfor liker andre blondt?

Anonymkode: a2937...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skorstein skrev:

Hvor mange barn vil du at hun skal føde Ts ? Somaliere forbinder jeg med å bare lage masse barn som man egentlig ikke har råd til å fore. Og at kvinnen bare står alene på kjøkkenet og må diske opp masse mat. Hadde dødd tidlig om jeg hadde hatt det livet.

Utrolig unødvendig kommentar, har ingenting med saken å gjøre! DETTE er faktisk rasistisk. Rapportert.

 

Anonymkode: a2937...fde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig unødvendig kommentar, har ingenting med saken å gjøre! 

 

Anonymkode: a2937...fde

Neivel, for de fleste kvinner er antall barn en big deal. Somaliske kvinner bestemmer jo ikke over sin egen kropp. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Fastrawr said:

Er bare nyskjerig hvorfor over avg en 7 altså sliter veldig å få matches på tinder. Til og med av de styggeste jentene og av feite jenter jeg swiper til, går ikke. I hot or not går det litt bedre. Men vet ikke. Tenker jenter på rasen på folk? Er det bare haug med rasister? Vet ikke kansje burde legge bedre bilder, er grunnen. 

Kanskje du har en tekst på profilen hvor disse holdningene kommer frem? 

Anonymkode: 12d57...589

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Antoinette skrev:

Ingen norsk kvinne med utdannelse, selvtillitt, sunt vett og en god trygg oppvekst bak seg vil ha en khat-tyggende somalier uten utdannelse som ikke i ville helvette har sjans til å få en ordentlig jobb noensinne. Kvinnesynet deres er jo selve toppen av kransekaka. 

Et hederlig unntak kan du lese om her: https://www.nrk.no/norge/_-de-tok-cv-en-min_-og-snudde-den-opp-ned-1.13856353

 

Fy søren, så unødvendig og dømmende! Ikke dra alle over en kam, kjenner du alle kanskje? Jeg er hvit og pur norsk selv, men kjenner Somaliere som faktisk er leger og lærere. Ordentlige, snille mennesker som blir lei seg av å bli dømt på bakgrunn av hvor de er fra. De man hører om som er slike som du beskriver er kun en gruppe, ikke alle. Du kan tenke deg selv, hvordan du ville ha blitt mottatt i utlandet hvis de trodde at alle nordmenn var som Breivik eller de narkomane de hadde sett rundt Oslo S. Og om du aldri fikk sjansen til å vise at du faktisk var annerledes, for de visste selvsagt bedre. Ikke alle er som en gruppe mennesker selv om man tilfeldigvis er fra samme land.

Anonymkode: a2937...fde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Antoinette skrev:

Neivel, for de fleste kvinner er antall barn en big deal. Somaliske kvinner bestemmer jo ikke over sin egen kropp. 

Hvor mange somaliske kvinner kjenner du? Seriøst spørsmål. Eller vet du bare om de få du har sett på tv eller lest om i media?

Anonymkode: a2937...fde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fy søren, så unødvendig og dømmende! Ikke dra alle over en kam, kjenner du alle kanskje? Jeg er hvit og pur norsk selv, men kjenner Somaliere som faktisk er leger og lærere. Ordentlige, snille mennesker som blir lei seg av å bli dømt på bakgrunn av hvor de er fra. De man hører om som er slike som du beskriver er kun en gruppe, ikke alle. Du kan tenke deg selv, hvordan du ville ha blitt mottatt i utlandet hvis de trodde at alle nordmenn var som Breivik eller de narkomane de hadde sett rundt Oslo S. Og om du aldri fikk sjansen til å vise at du faktisk var annerledes, for de visste selvsagt bedre. Ikke alle er som en gruppe mennesker selv om man tilfeldigvis er fra samme land.

Anonymkode: a2937...fde

Var derfor jeg la ved linken til NRK. For å bemerke at det finnes unntak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange somaliske kvinner kjenner du? Seriøst spørsmål. Eller vet du bare om de få du har sett på tv eller lest om i media?

Anonymkode: a2937...fde

Hadde flere somaliske naboer de første årene jeg bodde i Oslo. Fikk god kontakt med flere av dem men jeg så jo hvordan de levde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er måten du skriver på, veldig; sånn er det bare! Litt aggressivt, og antagelig sårende for somaliere som leser dette. De som du har visst om representerer ikke alle, folk fra alle kulturer kan være ekstremt forskjellige allikevel. Og mange tar avstand fra kulturelle ting hvis det ikke passer dem personlig, selv ble jeg oppdratt til å bli en super-kristen, men gjett hvem som er ateist nå og motstander av giftermål og alt som vårt eget samfunn fremmer.. Jeg har studert sammen med flere somaliere og andre etnisiteter, samt hatt naboer selv. Du kjenner ikke alle bare fordi du kjenner naboen din.. Selv vil jeg ha meg frabedt å bli dømt på bakgrunn av hva noen andre nordmenn gjør, bare fordi jeg er nordmann og hvit selv. 

Anonymkode: a2937...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Antoinette skrev:

Hadde flere somaliske naboer de første årene jeg bodde i Oslo. Fikk god kontakt med flere av dem men jeg så jo hvordan de levde.

Det er måten du skriver på, veldig; sånn er det bare! Litt aggressivt, og antagelig sårende for somaliere som leser dette. De som du har visst om representerer ikke alle, folk fra alle kulturer kan være ekstremt forskjellige allikevel. Og mange tar avstand fra kulturelle ting hvis det ikke passer dem personlig, selv ble jeg oppdratt til å bli en super-kristen, men gjett hvem som er ateist nå og motstander av giftermål og alt som vårt eget samfunn fremmer.. Jeg har studert sammen med flere somaliere og andre etnisiteter, samt hatt naboer selv. Du kjenner ikke alle bare fordi du kjenner naboen din.. Selv vil jeg ha meg frabedt å bli dømt på bakgrunn av hva noen andre nordmenn gjør, bare fordi jeg er nordmann og hvit selv. 

Anonymkode: a2937...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de egentlig at fleste kvinner styrer unna i fare for å møte på en barnesoldater. 

Anonymkode: 07466...9c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje han har den smaken, er vel lov det. Mange hvite jenter og gutter som foretrekker andre hudfarger også, uten at de kan forklare det, folk tiltrekkes av forskjellige ting. Selv har jeg et familiemedlem som tenner mest på damer fra Brasil og Spania, han er ikke spesielt intr i norske damer. Dette er en norsk og hvit mann, kjekk med blondt hår og lyseblå øyne. Men smaken er som baken. Så han trenger vel ikke å måtte forklare seg, eller ha en grunn?? Hvorfor liker noen brunt eller rødt hår, og hvorfor liker andre blondt?

Anonymkode: a2937...fde

I såfall må andre også få ha sin smak, uten at du skal spamme ned tråden med beskyldninger om trangsyn og rasisme.

Du har skrevet mesteparten av innleggene her,og dobbelposter til og med så det er tydelig at du føler deg veldig støtt over at mange norske kvinner ikke vil ha en mann fra en fremmed kultur, men foretrekker en av sine egne.

Anonymkode: df15a...b85

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

en barnesoldater. 

Anonymkode: 07466...9c7

"en barnesoldater"? 🙂

Ja ja det var jo også et slående argument. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de egentlig at fleste kvinner styrer unna i fare for å møte på en barnesoldater. 

Anonymkode: 07466...9c7

Eller vi styrer unna hjerteløse og trangsynte personer..

Anonymkode: a2937...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fastrawr skrev:

Er bare nyskjerig hvorfor over avg en 7 altså sliter veldig å få matches på tinder. Til og med av de styggeste jentene og av feite jenter jeg swiper til, går ikke. I hot or not går det litt bedre. Men vet ikke. Tenker jenter på rasen på folk? Er det bare haug med rasister? Vet ikke kansje burde legge bedre bilder, er grunnen. 

Så innvandrerne er ikke lei rasistgnålet enda?

Endret av Opplyst
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I såfall må andre også få ha sin smak, uten at du skal spamme ned tråden med beskyldninger om trangsyn og rasisme.

Du har skrevet mesteparten av innleggene her,og dobbelposter til og med så det er tydelig at du føler deg veldig støtt over at mange norske kvinner ikke vil ha en mann fra en fremmed kultur, men foretrekker en av sine egne.

Anonymkode: df15a...b85

Men dere svarer jo ikke TS på det han lurer på, dere rakker ned på både hvor han kommer fra og hvordan han ser ut! Og ja, jeg tar sånt personlig. Jeg blir faktisk lei meg av å se at andre blir dømt og hakket på, jeg har mye medfølelse og empati med andre, beklager at jeg ikke er kaldere og ikke bryr meg. Jeg ble mye mobbet da jeg var yngre, og mange her skjønner tydeligvis ikke hva endel slike kommentarer kan gjøre med et menneske. Det går vel an å gi konstruktive kommentarer, ikke bare forhåndsdømmende kritikk og direkte stygge svar.. Vi kjenner ikke personen, og trenger vel ikke å ta fra han alt håp heller...

Dobbeltposten var forresten ikke akkurat med vilje, aner ikke hvordan det skjedde, har ikke skrevet så mye her før. Så beklager det.

Anonymkode: a2937...fde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...