Gå til innhold

Feriedilemma - trenger råd og hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise til mine foreldre og samboer skal til sitt feriehus de 2 første ukene av sommerferien. Jeg tar med meg vårt felles barn og min datter og han tar meg seg sine 2 barn. Planen er at vi skal reise til de i midten av juli og tilbrige resten av ferien sammen. Feriehuset han eier deler han med sine foreldre og bror. Tomannsbolig. 

Foreldrene hans er aldri barnevakt og hjelper aldri med barna. Det er ingen som forventer det heller pga de har alltid vært sånn.

Vi blir mange i 3 uker og jeg tenkte å ta min mor på ferie( hun kan ta fri 1 uke) der hun kan hjelpe med minsten og at samboer og meg kan få 5 min av og til. Min mor passer gledelig barna og er hjelpsom på mange måter. Hun hadde selvfølgelig bodd på eget rom.

Han sa at det er en veldig dum ide pga foreldrene hans kommer ikke til å like det. De liker ikke at andre passer barna og det blir kaos hvis de oppdager at det er min mor som er sammen med barna mens vi handler eller gjør noe alene. Da hadde de ringt han og klaget og det stresset gidder han ikke. Han sier også at i utgangspunktet har vi dårlig forhold til foreldrene hans og det hadde bare gjort vondt verre. Det er sant. Moren hans liker meg ikke.

Jeg har ikke lyst å reise til han i det hele tatt.

hva hadde dere gjort ? 

Anonymkode: 1a6a4...77f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære vene: deres barn, deres valg. Hva hans foreldre synes og mener om det, er da ikke deres problem. 

• Liker 7
Skrevet

Samboer skal til sitt feriehus, sier du. Er det hans eller er det foreldrene også som eier det?

Er det bare hans, synes jeg at han kan tilbringe tid sammen med bare deg og evt din mor når du kommer om to uker. Det må jo hans foreldre forstå?

Ønsker din samboer at hans foreldre også er der når du kommer, må du også få ha gleden over at din mor er med. 

AnonymBruker
Skrevet

Så moren din skal ikke få lov til å være en god besteforelder bare fordi hans foreldre er dårlige besteforeldre?

Anonymkode: 9e264...7dc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB over her. Moren din må få lov til å være en god bestemor selv om hans foreldre er dårlige besteforeldre. Dere drar til deres eget feriehus, selv om det er en tomannsbolig hvor foreldrene hans eier sin egen del. Jeg syns ikke at hans foreldre skal få ødelegge ferien deres eller legge seg borti at moren din passer barna litt

Anonymkode: f634a...102

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Den slags nevrotisk og ondskapsfull oppførsel er det bare å drite i. Ta med deg moren din og allier deg med samboeren din så godt du kan.

Anonymkode: 355f4...0a1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene.

Jeg har sagt til han hvis han og foreldrene hans skal bestemme alt inkl om jeg får lov å ta med / invitere min mor, søsken eller nær venninne så gidder jeg ikke å feriere på det stedet. Vi har bodd sammen i 6 år og har felles barn og er voksne mennesker. 

Hans foreldre ønsker ikke å tilbringe tid med oss og barna. De er av og til med til byen eller tur på fjellet , men det er noe det skjer veldig sjeldent.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svarene.

Jeg har sagt til han hvis han og foreldrene hans skal bestemme alt inkl om jeg får lov å ta med / invitere min mor, søsken eller nær venninne så gidder jeg ikke å feriere på det stedet. Vi har bodd sammen i 6 år og har felles barn og er voksne mennesker. 

Hans foreldre ønsker ikke å tilbringe tid med oss og barna. De er av og til med til byen eller tur på fjellet , men det er noe det skjer veldig sjeldent.

ts

Hvorfor plager det da dem at noen andre passer barna?

Anonymkode: 57a28...561

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svarene.

ts

Han burde jo ta din side her. Om ikke så hadde jeg ikke giddet å spandere noe av ferien der. Hvem er de til å si at barnas besteforeldre ikke skal få være der for barnebarna sine?

AnonymBruker
Skrevet

Veldig merkelig å ikke feriere sammen da man er en familie? Hvorfor ferierer dere hver for dere? 

Anonymkode: 79d2b...56f

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig merkelig å ikke feriere sammen da man er en familie? Hvorfor ferierer dere hver for dere? 

Anonymkode: 79d2b...56f

Er ikke så merkelig egentlig. Fint å få litt tid alene med særkullsbarn. Pluss at ts vil til sin familie, samboerens særkullsbarn vil sikkert ikke være der (ihvertfall ikke mer enn noen dager) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minner litt om vår situasjon i hver sommerferie. Jeg løser det slik:

Sender mannen og barna på ferie med svigers i 2 uker hver eneste sommer, mens jeg blir igjen i byen og jobber (mye overtid slik at jeg får flere feriedager senere i sommer, og treffer venninner på kvelden).

Så kommer jeg ned til svigers og er der i max en uke, før vi drar videre på vår egen ferie, eller treffer min familie.

Det er bare bra for mannen min å få ha barna alene med sine foreldre noen dager, og så slipper han at jeg og svigermor går hverandre på nervene, og så får svigermor (og svigerfar) ha det akkurat slik de vil med barna uten at jeg legger meg borti det.

Vinn-vinn spør du meg. :) En slik løsning anbefales.

Anonymkode: ef13e...815

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...