Gå til innhold

Flere som vurderer slankeoperasjon, er i prosessen eller har operert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du går jo tross alt ned i vekt. Det gjør ikke jeg. Jeg gikk jo ikke ned noe på 3 mnd. Men jeg ønsker overhodet ikke slanke operasjon. Og skal prøve andre ting først, selv om jeg har prøvd mye og. Men hvis jeg ikke klarer å gå ned, samme hva jeg prøver, og bare fortsetter å bli større. Så vil det jo om noen år, bli aktuelt med en slanke operasjon. Men jeg er ikke der i dag.

Anonymkode: 47208...036

Regner med du har prøvd forskjellige typer matvarer og kombinasjoner av proteiner og fett osv?

Anonymkode: 2efdc...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er ikke jeg TS. Men en av de andre som har skrevet her. For noen få av oss, så er det ikke bare å spise lite nok, man går bare ikke ned i vekt. I 3 mnd levde jeg på 1000 kalorier om dagen, skeiet aldri ut, og skrev opp alt jeg puttet i meg. Og jeg gikk ikke ned noe, og jeg var jo sulten. Jeg er utrolig frustrert, da jeg ikke går ned, og har bedt om hjelp av legen. Men der tar de bare mange blodprøver, så ser alt fint ut, og da får man ikke noe mer hjelp. Og siden jeg ikke orker å gå sulten, uten å gå ned noe i vekt, så spiser jeg meg mett. Og fortsetter derfor å gå sakte men sikkert opp i vekt.

Anonymkode: 47208...036

Det er jo noe av problemet. Om du syntes det var frustrerende og grusomt å sulte i 3mnd, hvordan tror du resten av livet ditt blir om du blir syk etter en operasjon og vil slite med kroniske smerter eller andre plager resten av livet? Om du tror sulting i 3 mnd er ille, så se for deg en fremtid der du er syk på måter som du kanskje aldri vil bli frisk fra. Kanskje du blir ufør

Det er det man risikerer, man risikerer at uansett hvor ille man har det nå, så kan alt bli verre etter en operasjon. Det er et alvorlig inngrep i kroppen som ødelegger en del av kroppen for alltid. 

Anonymkode: 48786...ce4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og diskusjon om matinntak under 1500 Kcal.

Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
Spesifisert grense for lavt matinntak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til innlegget ditt og svarene dine går du veldig i forsvar, ser på det som kritikk og det virker på meg som du fornekter situasjonen din. De fleste ønsker å hjelpe og komme med råd av flere grunner. Jeg tror mange ser at det er mye mer som kan gjøres før du vurderer en slankeoperasjon og gjør noe du kanskje kommer til å angre på resten av livet.

Store deler av overspising og slanking handler om det mentale samt kunnskapen om kosthold. Det kan ta lang tid avhengig av hvordan man angriper situasjonen. Det vil være nærmest umulig å gå slavisk på en sunn diett/omlegging av kosthold med færre kalorier enn tidligere, over lengre tid, uten å gå ned i vekt. Eventuelt kan du også prøve å eliminere visse mattyper for å se om det er noen matvarer du ikke tåler. 

Anonymkode: a1121...7e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du har prøvd forskjellige typer matvarer og kombinasjoner av proteiner og fett osv?

Anonymkode: 2efdc...0f9

Nå har jeg godt opp og ned i vekt tidligere og, og det som alltid har funket best på meg, er Fedon lignende kosthold. Ketose funker ikke, da blir jeg syk og går opp i vekt. Og er Fedon kosthold jeg prøver nå. Sliter med mye matallergi og, så er dessverre ganske begrenset hva jeg kan spise. 

Anonymkode: 47208...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2018 den 7.55, AnonymBruker skrev:

I forhold til innlegget ditt og svarene dine går du veldig i forsvar, ser på det som kritikk og det virker på meg som du fornekter situasjonen din.

Anonymkode: a1121...7e0

Nå har ikke jeg bedt om å bli analysert, men ser at du freidig gjør det uansett.

Ja, du har rett i at jeg går i forsvar, men det er ikke fordi at jeg hverken fornekter eller kun vil se de positive sidene. Grunnen til at jeg går i forsvar er sånne som deg. Du svarer på noe helt annet enn det jeg spør om, og jeg ba dere holde dere unna hvis dere ikke kunne svare på spørsmålene mine. Jeg skjønner ikke vitsen med å kommentere her hvis du ikke klarer å holde deg til tema. Kan jo ta eks på hvordan du og dine likesinnede opptrer.

  • Ts: Har tenkt å kjøpe meg bunad og kan velge mellom Nordlandsbunad og Vestfoldbunad. Vil høre andres erfaringer om disse bunadene.
  • Du: Æsj, jeg liker ikke bunad. Det er det styggeste plagget jeg vet. Skjønner ikke at folk kaster bort så masse penger på bunad når man kan få kjøpt en dritstilig kjole mye billigere på Nelly. Dette uten å vite noe om ts sin økonomi, klesstil eller kroppsfasong.

Hvis du ikke kan bidra til det ts spør om, så hold deg unna. 

Jeg er glad jeg har funnet en lukket gruppe på facebook for slankeoperasjoner. Der skrives det både om positivt og negativt. Man får også mye nyttig informasjon der. 

Anonymkode: ed7a6...32b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg bedt om å bli analysert, men ser at du freidig gjør det uansett.

Ja, du har rett i at jeg går i forsvar, men det er ikke fordi at jeg hverken fornekter eller kun vil se de positive sidene. Grunnen til at jeg går i forsvar er sånne som deg. Du svarer på noe helt annet enn det jeg spør om, og jeg ba dere holde dere unna hvis dere ikke kunne svare på spørsmålene mine. Jeg skjønner ikke vitsen med å kommentere her hvis du ikke klarer å holde deg til tema. Kan jo ta eks på hvordan du og dine likesinnede opptrer.

  • Ts: Har tenkt å kjøpe meg bunad og kan velge mellom Nordlandsbunad og Vestfoldbunad. Vil høre andres erfaringer om disse bunadene.
  • Du: Æsj, jeg liker ikke bunad. Det er det styggeste plagget jeg vet. Skjønner ikke at folk kaster bort så masse penger på bunad når man kan få kjøpt en dritstilig kjole mye billigere på Nelly. Dette uten å vite noe om ts sin økonomi, klesstil eller kroppsfasong.

Hvis du ikke kan bidra til det ts spør om, så hold deg unna. 

Jeg er glad jeg har funnet en lukket gruppe på facebook for slankeoperasjoner. Der skrives det både om positivt og negativt. Man får også mye nyttig informasjon der. 

Anonymkode: ed7a6...32b

Synes det er svært relevant i forhold til problemstilling og hva du skriver innledende. Regner også med og håper at legen din er enig i det. Og det er ikke for å dømme eller være slem på noen som helst måte.

Ønsker deg uansett lykke til og håper du finner ut av det 😊

Anonymkode: a1121...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...