AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 Jeg er bonusmor til et barn på 11 år, og har vært samboer med far i ett år, og i et forhold i 5år. Føler jeg, og samboer selvsagt, er snart klar for å få egne barn, men likevel er jeg ikke helt trygg i bonusmorrollen, selv om jeg og bonusbarn går supert overens. Må de to henge sammen så mye? Føler det er mange som sier "tenk deg om", men hva skal jeg tenke jeg om på? Hvilke faresignaler skulle du ønske du så? Og ble noen problemstillinger lettere etter dere fikk eget barn? Anonymkode: cf0eb...3cb
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #2 Skrevet 11. juni 2018 Hvem «de to» er det du snakker om? Ditt barn og bonusbarnet? I så fall: ja, de blir søsken. Anonymkode: 84c5c...57e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #3 Skrevet 11. juni 2018 Det viktigste er vel at familielivet er noenlunde stabilt og harmonisk, at man har et godt forhold til bonusbarnet og at økonomien er på plass. Samt at far selvsagt må ha tid og kapasitet til å ta seg av begge barn, han blir jo tobarnsfar. Det man advarer mot, er vel å sette nye barn til verden før man er blitt komfortabel som 'moderne familie' med alt det innebærer. Om man derimot går inn i situasjonen med åpne øyne, toleranse og et mål om å få alle barna i familien til å føle seg like velkomne - enten de er dine biologiske eller stebarn - så ser jeg ikke noe problem. Anonymkode: e457a...b15
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #4 Skrevet 11. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem «de to» er det du snakker om? Ditt barn og bonusbarnet? I så fall: ja, de blir søsken. Anonymkode: 84c5c...57e «De to» som i ikke trygg på bonusmorrollen og klar for å få barn Anonymkode: cf0eb...3cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå