AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 Har vært sammen med kjæresten min i 4 år, samboer i 3 av disse. Ingen barn, men klarer ærlig talt ikke helt tanken på barn da det vil involvere moren hans "resten av livet" - og hun er ufordragelig! Denne damen er vant til å få det akkurat slik hun vil og gjør hun ikke det er det kjeft, trusler, skrik og gnål. Hun er en mester på å skrive lange, sinna SMS'er hvis noe går imot henne. Dette pakker hun inn med at hun har kort lunte, så det må alle rundt henne bare finne seg i uansett. Ting hun blant annet har funnet på: - i starten at vårt forhold betalte ikke samboer regninger selv eller disponerte kontoen sin. Det gjorde moren hans. Han er voksen! Med full jobb og godt betalt. Da jeg forsto dette sa jeg ifra til han at dette måtte stoppe. Hun satt seg HELT på bakbeina og nektet dette. Jeg ble allerede her en "stygg ulv" i hennes øyne som gikk imot henne. Hun ville jo bare "passe på gutten sin". - Hun har vært såpass involvert i jobben til samboer at hans sjef måtte be henne trekke seg tilbake og slutte. Sjefen fortalte meg at han aldri hadde vært borti maken til kvinne (negativ forstand). Vi har forresten samme sjef, jeg og samboer. - moren hans har åpnet post adressert til meg. - hun har tatt et kredittkort i mitt navn, åpnet posten og funnet pin kode og handlet masse. Blant annet gaver til oss. Det ble månelyst da jeg fant ut av dette i nettbank og krevde hele summen tilbakebetalt asap! Noe hun ikke klarte. Dette var i utgangspunktet et ubrukt kredittkort. - hun har 3 kredittkort i min samboers navn. - hun fikk igjen 500.000 i skadeerstatning men prioriterte heller Mac, klær og alt annet enn å betale gjeld og gjeld hun har i min samboers navn. - hun kan si "jeg kommer på lørdag med hele familien for å feire bursdagen min hos dere" uten å spørre først om det passer for oss. Prøver man på en fin måte å si at det ikke passer men kanskje vi kan prøve søndag istedet, blir det helt klikk fra hennes side. - hun har sagt til en kollega av meg at jeg har tatt abort. Noe jeg aldri har, og noe kollegaen synes var unødvendig for henne å vite. - da samboer mistet lommeboka på fly ringer hun til forsikringsselskapet og sier han ble overfalt i kabinen, lagt i bakken og frastjålet lommebok for å få erstatning - uten min samboers samtykke til et slik vill historie. Det ble en pinlig samtale min samboer måtte ta for å rydde opp i det moren satt igang. - hun har tatt over 100.000kr av min samboer men han vil ikke mase på henne om å få igjen fordi det er moren hans. - i tillegg har hun lagt inn et fast trekk fra hans konto til hennes på 2000kr som vi oppdaget nå etter minst 3 år. - min familie vil ha minst mulig med henne å gjøre, og jeg har ganske tålmodige og tolerante foreldre i utgangspunktet! .. er en hel drøss med eksempler men klarer ikke komme på alt, jeg har ihvertfall begynt å lagre alle dialoger hun sender når det går en kule varmt for henne. Samboer er veldig klar over hvordan hun er og kaller henne et "psykiatrisk tilfelle", men han er veldig glad i henne da det tross alt er moren hans. Han står jo imellom oss og det er ingen lett oppgave det heller. Jeg ønsker over alt å være sammen med han og vi har det kjempe fint sammen, men denne mora ødelegger så vanvittig mye for meg og oss - og jeg bremser med tanken på barn bare på grunn av henne. Noen med råd for å takle svigermonster? Skal sies jeg har vært veldig tålmodig og grei alltid - svarer pent tilbake og sier vi bør ha en god tone for alle andre sin skyld, men det hjelper alltid dårlig. Tror hun har bestemt seg for å ikke like meg da hun mistet kontrollen over "gutten sin" da jeg kom inn i livet hans. Anonymkode: 862c0...3eb
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #2 Skrevet 11. juni 2018 Etter å ha sett tittelen var jeg forberedt på å skrive noe om å tolerere hverandre og prøve å se ting fra den andres side og så videre. Også leser jeg innlegget ditt. Wow, dette er noe av det drøyeste jeg har lest når det kommer til vanskelige familiemedlemmer! Tror ikke jeg hadde orket forholde meg til denne dama. Tror faktisk at jeg hadde satt hardt mot hardt - meg eller henne. Altså at han må ta en stor (gigantisk!!) opprydning med mor (og eventuelt kutte kontakten helt hvis det ikke nytter), ellers hadde jeg gått fra ham. Dette må jo tære voldsomt på dere. Anonymkode: 63659...2db 19
Emmelise Skrevet 11. juni 2018 #3 Skrevet 11. juni 2018 Jeg var også forberedt på at her var det sikkert bare to mennesker som må lære seg å leve sammen på et vis, men herregud, den der var jeg ikke forberedt på. Med tanke på at hun har opprettet kredittkort i ditt navn, levert inn falsk forklaring til forsikringsselskap og satt autotrekk fra hans lønn til seg selv, så snakker vi egentlig om identitetstyveri, svindel og tyveri. En politianmeldelse burde vært på plass for lengs. Mamma eller ikke, det er faen meg måte på. 26
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #4 Skrevet 11. juni 2018 Dette er en dame med alvorlige psykiske problemer. Du må tenke nøye gjennom om du vil ha henne i familien din. Dette er ikke noe som det går an å snakke seg ut av, dama er syk. Og det kan være arvelig. Anonymkode: bb0a3...ece 6
Honeybunny113 Skrevet 11. juni 2018 #5 Skrevet 11. juni 2018 Dere kan jo ikke leve på dette viset. Skjønner at du ikke liker tanken på å få barn med en slik svigermor, men samtidig kan dere ikke la henne styre livet deres. Dama trenger hjelp, profesjonell hjelp. Det er hverken normalt eller greit, slik som hun holder på. Dere (eller helst mannen din!) må fortelle henne hvordan dere opplever henne, og at det ikke kan fortsette slik. Av og til må man sette hardt mot hardt, selv om det nok kan bli en tøff kamp. Uansett: lykke til! 1
Lumos Skrevet 11. juni 2018 #6 Skrevet 11. juni 2018 Altså, dere må jo anmelde henne! Det må da være første bud! 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #7 Skrevet 11. juni 2018 Ts her. Det tærer voldsomt ja. Og nå er jeg der at jeg har fått nok, etter en ny runde forrige uke med helt urimelige og sinna SMS ut av en helt annen verden. Så kan vi møtes face to face og da er alt "normalt". Men nå gidder jeg ikke å bli behandlet slik lenger, at hun skal kunne spy ut med alt sinne hun har og meninger om ditt og datt, for å så forvente at man tilbake skal være snill, grei og godta. Sa til samboer at nå vil jeg ikke ha noe med henne å gjøre eller møte henne før hun går litt inn i seg selv og prøver å utøve normal folkeskikk. Noe jeg forøvrig også skrev til henne som siste svar på forrig SMS attack, og til svar fikk jeg bare "le gråte tegn" tilbake. vedr anmeldelse er det noen jeg har vurdert og blitt anbefalt av kollegaer jeg har fått pratet ut med i løpet av de årene her, men så har jeg tenkt at det vil ikke gjøre vårt forhold noe bedre (meg/henne og meg/samboer) så har lagt det på hylla. 😕 Anonymkode: 862c0...3eb
Emmelise Skrevet 11. juni 2018 #8 Skrevet 11. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: vedr anmeldelse er det noen jeg har vurdert og blitt anbefalt av kollegaer jeg har fått pratet ut med i løpet av de årene her, men så har jeg tenkt at det vil ikke gjøre vårt forhold noe bedre (meg/henne og meg/samboer) så har lagt det på hylla. 😕 Anonymkode: 862c0...3eb Kan det strengt tatt bli verre? Hun stjeler fra dere, trakasserer og mobber i ettertid for å få vilja si og slippe unna. Den politianmeldelsen kan vel strengt tatt ikke komme fort nok. 19
Zinatara Skrevet 11. juni 2018 #9 Skrevet 11. juni 2018 Dersom hun stadig vekk bruker hans personopplysninger for å få kredittkort ville jeg nok sagt til din samboer at han bør sperre seg for kredittvurderinger og si opp de kortene hun allerede har tatt opp. Litt mer styr for ham, men det går an å løfte reservasjonen i en liten periode dersom han trenger det for å ta opp lån selv. Er iallefall bedre enn at hun kjører økonomien hans i grøfta. 9
Skiftenøkkel Skrevet 11. juni 2018 #10 Skrevet 11. juni 2018 Her bør sønnen ta grep. Skjønner man strekker seg langt for eget opphav, men dette er dumsnillt. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #11 Skrevet 11. juni 2018 Hva sier samboeren din egentlig? Det ser jo ut som en helt uutholdelig situasjon for deg -- så han må jo føle på det han også? Kan du ta en prat med henne? Eller kanskje hun har en mann? Eller en datter eller en sønn til? Men en samboer/mann kommer alltid en svigermor dessverre, men det må jo være måte på 😄 To tips fra min kant: politianmeld henne, med erstatningskrav. Snakk med samboeren din - gjerne via parterapi/med en tredjepart tilstede. Ofte fungerer det best om menn hører det fra en nøytral part... Anonymkode: 64feb...3dd 2
Gjest BearMama Skrevet 11. juni 2018 #12 Skrevet 11. juni 2018 Kansellerer alle kredittkort, bytt alle koder og sørg for st hun ikke har tilgang på posten deres(postboks eller lås bare dere har tilgang på). Resten må dere bare innfinne dere i så lenge mannen ikke gjøre noe med henne. Men skjønner ikke hvordan hun har tilgang på post og alle kredittopplysninger om deres?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #13 Skrevet 11. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva sier samboeren din egentlig? Det ser jo ut som en helt uutholdelig situasjon for deg -- så han må jo føle på det han også? Kan du ta en prat med henne? Eller kanskje hun har en mann? Eller en datter eller en sønn til? Men en samboer/mann kommer alltid en svigermor dessverre, men det må jo være måte på 😄 To tips fra min kant: politianmeld henne, med erstatningskrav. Snakk med samboeren din - gjerne via parterapi/med en tredjepart tilstede. Ofte fungerer det best om menn hører det fra en nøytral part... Anonymkode: 64feb...3dd Han sier vi bør sette oss ned å prate sammen, noe jeg forøvrig er enig om, men vet av erfaring at det ikke vil hjelpe mer enn der og da. Hun har selv en mann, de har vært sammen siden 15-16 års alderen, men han er så til de grader tøffel og kuet av den jerndama der som har full kontroll over han også. Hun har også en sønn til, som hun ikke har like mye kontroll over, for han står i mot. Han er også gift med en hyggelig dame. Tror jeg skal prate med henne om "hvordan takler du svigers"... 😛 samboeren min er en "attpåklatt", det er 12 års forskjell mellom disse to. 2 timer siden, BearMama skrev: Kansellerer alle kredittkort, bytt alle koder og sørg for st hun ikke har tilgang på posten deres(postboks eller lås bare dere har tilgang på). Resten må dere bare innfinne dere i så lenge mannen ikke gjøre noe med henne. Men skjønner ikke hvordan hun har tilgang på post og alle kredittopplysninger om deres? Hun har åpnet post som ligger på kjøkkenbenken, og hadde en bankbrikke til kontoen til samboer. Som han forøvrig IKKE vil endre passord på, fordi nå har moren "lovet" å ikke ta mer, så dette handlet visst om tillit sa han.. Anonymkode: 862c0...3eb
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #14 Skrevet 11. juni 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Han sier vi bør sette oss ned å prate sammen, noe jeg forøvrig er enig om, men vet av erfaring at det ikke vil hjelpe mer enn der og da. Hun har selv en mann, de har vært sammen siden 15-16 års alderen, men han er så til de grader tøffel og kuet av den jerndama der som har full kontroll over han også. Hun har også en sønn til, som hun ikke har like mye kontroll over, for han står i mot. Han er også gift med en hyggelig dame. Tror jeg skal prate med henne om "hvordan takler du svigers"... 😛 samboeren min er en "attpåklatt", det er 12 års forskjell mellom disse to. Hun har åpnet post som ligger på kjøkkenbenken, og hadde en bankbrikke til kontoen til samboer. Som han forøvrig IKKE vil endre passord på, fordi nå har moren "lovet" å ikke ta mer, så dette handlet visst om tillit sa han.. Anonymkode: 862c0...3eb Er han helt blåst? Vil ikke forandre passord fordi moren har lovet??? Jeg har ikke kunne vært sammen med en mann som hadde latt moren sin behandle meg sånn. For en tøffel. Dette kommer aldri til å forandre seg. Han kommer aldri til å stå opp mot moren sin, det er han for feig til. Det ender muligens opp med at hun kjører dere begge økonomi langt ned i søla. Tør ikke tenke på hva som skjer om dere får barn. DUMP HAN!!!!!! Anonymkode: 155b2...572 8
Ulrikke Skrevet 11. juni 2018 #15 Skrevet 11. juni 2018 Si opp alle kredittkort, og hvorfor i all verden skal mora ha tilgang til hans nettbank?? Kunne ikke falle meg inn at mine foreldre skulle ha tilgang til min nettbank etter at jeg flyttet hjemmefra.... Ikke dem heller, tror jeg! Her tror jeg halve problemet er at sønnen ikke har guts nok til å sette henne skikkelig på plass. Det høres jo helt absurd ut. Og du som "ikke-familie" burde anmeldt da du oppdaget hva hun hadde gjort... Hvis hun er hjemme hos dere når dere ikke er hjemme ville jeg skiftet lås. Og nei, hun får ikke ny nøkkel. Om hun kan gå i postkassa deres ville jeg sørget for lås på postkassa. Alt koker ned til at din samboer ikke setter ned foten. Enten så må han gjøre det, eller så må du "redde deg selv" kjenner jeg.... 4
Gjest BearMama Skrevet 11. juni 2018 #16 Skrevet 11. juni 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sier vi bør sette oss ned å prate sammen, noe jeg forøvrig er enig om, men vet av erfaring at det ikke vil hjelpe mer enn der og da. Hun har selv en mann, de har vært sammen siden 15-16 års alderen, men han er så til de grader tøffel og kuet av den jerndama der som har full kontroll over han også. Hun har også en sønn til, som hun ikke har like mye kontroll over, for han står i mot. Han er også gift med en hyggelig dame. Tror jeg skal prate med henne om "hvordan takler du svigers"... 😛 samboeren min er en "attpåklatt", det er 12 års forskjell mellom disse to. Hun har åpnet post som ligger på kjøkkenbenken, og hadde en bankbrikke til kontoen til samboer. Som han forøvrig IKKE vil endre passord på, fordi nå har moren "lovet" å ikke ta mer, så dette handlet visst om tillit sa han.. Anonymkode: 862c0...3eb Få mobilapp istedenfor og slett brikken. Ved å tro på moren etter alt dette kan han ikke være særlig glup?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #17 Skrevet 11. juni 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sier vi bør sette oss ned å prate sammen, noe jeg forøvrig er enig om, men vet av erfaring at det ikke vil hjelpe mer enn der og da. Hun har selv en mann, de har vært sammen siden 15-16 års alderen, men han er så til de grader tøffel og kuet av den jerndama der som har full kontroll over han også. Hun har også en sønn til, som hun ikke har like mye kontroll over, for han står i mot. Han er også gift med en hyggelig dame. Tror jeg skal prate med henne om "hvordan takler du svigers"... 😛 samboeren min er en "attpåklatt", det er 12 års forskjell mellom disse to. Hun har åpnet post som ligger på kjøkkenbenken, og hadde en bankbrikke til kontoen til samboer. Som han forøvrig IKKE vil endre passord på, fordi nå har moren "lovet" å ikke ta mer, så dette handlet visst om tillit sa han.. Anonymkode: 862c0...3eb Et problem er svigermor. Et annet problem er at samboeren din er med på dette! Han vil ikke endre passord, fordi moren har lovet å ikke ta mer? WTF? Det er HELT UNORMALT at foreldre har tilgang til nettbanken til sine voksne barn. Dette handler ikke om tillit, men at samboeren din ikke tørr å "sette skapet der det skal stå". Han må tørre å ta et oppgjør med alt dette. Problemet er like mye samboer som det er svigermor. Du sier det jo selv. Hun har ikke like mye kontroll på sin andre sønn fordi han står imot. Du kan ikke regne med at dere skal få det noe bedre så lenge ikke mannen din vil ta grep. Anonymkode: 63659...2db 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #18 Skrevet 11. juni 2018 Samboeren din har faktisk brutt avtalen med banken sin når han har gitt passordet til moren sin og gitt henne tilgang til bankbrikken. Anonymkode: 51449...037 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #19 Skrevet 11. juni 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Har vært sammen med kjæresten min i 4 år, samboer i 3 av disse. Ingen barn, men klarer ærlig talt ikke helt tanken på barn da det vil involvere moren hans "resten av livet" - og hun er ufordragelig! Denne damen er vant til å få det akkurat slik hun vil og gjør hun ikke det er det kjeft, trusler, skrik og gnål. Hun er en mester på å skrive lange, sinna SMS'er hvis noe går imot henne. Dette pakker hun inn med at hun har kort lunte, så det må alle rundt henne bare finne seg i uansett. Ting hun blant annet har funnet på: - i starten at vårt forhold betalte ikke samboer regninger selv eller disponerte kontoen sin. Det gjorde moren hans. Han er voksen! Med full jobb og godt betalt. Da jeg forsto dette sa jeg ifra til han at dette måtte stoppe. Hun satt seg HELT på bakbeina og nektet dette. Jeg ble allerede her en "stygg ulv" i hennes øyne som gikk imot henne. Hun ville jo bare "passe på gutten sin". - Hun har vært såpass involvert i jobben til samboer at hans sjef måtte be henne trekke seg tilbake og slutte. Sjefen fortalte meg at han aldri hadde vært borti maken til kvinne (negativ forstand). Vi har forresten samme sjef, jeg og samboer. - moren hans har åpnet post adressert til meg. - hun har tatt et kredittkort i mitt navn, åpnet posten og funnet pin kode og handlet masse. Blant annet gaver til oss. Det ble månelyst da jeg fant ut av dette i nettbank og krevde hele summen tilbakebetalt asap! Noe hun ikke klarte. Dette var i utgangspunktet et ubrukt kredittkort. - hun har 3 kredittkort i min samboers navn. - hun fikk igjen 500.000 i skadeerstatning men prioriterte heller Mac, klær og alt annet enn å betale gjeld og gjeld hun har i min samboers navn. - hun kan si "jeg kommer på lørdag med hele familien for å feire bursdagen min hos dere" uten å spørre først om det passer for oss. Prøver man på en fin måte å si at det ikke passer men kanskje vi kan prøve søndag istedet, blir det helt klikk fra hennes side. - hun har sagt til en kollega av meg at jeg har tatt abort. Noe jeg aldri har, og noe kollegaen synes var unødvendig for henne å vite. - da samboer mistet lommeboka på fly ringer hun til forsikringsselskapet og sier han ble overfalt i kabinen, lagt i bakken og frastjålet lommebok for å få erstatning - uten min samboers samtykke til et slik vill historie. Det ble en pinlig samtale min samboer måtte ta for å rydde opp i det moren satt igang. - hun har tatt over 100.000kr av min samboer men han vil ikke mase på henne om å få igjen fordi det er moren hans. - i tillegg har hun lagt inn et fast trekk fra hans konto til hennes på 2000kr som vi oppdaget nå etter minst 3 år. - min familie vil ha minst mulig med henne å gjøre, og jeg har ganske tålmodige og tolerante foreldre i utgangspunktet! .. er en hel drøss med eksempler men klarer ikke komme på alt, jeg har ihvertfall begynt å lagre alle dialoger hun sender når det går en kule varmt for henne. Samboer er veldig klar over hvordan hun er og kaller henne et "psykiatrisk tilfelle", men han er veldig glad i henne da det tross alt er moren hans. Han står jo imellom oss og det er ingen lett oppgave det heller. Jeg ønsker over alt å være sammen med han og vi har det kjempe fint sammen, men denne mora ødelegger så vanvittig mye for meg og oss - og jeg bremser med tanken på barn bare på grunn av henne. Noen med råd for å takle svigermonster? Skal sies jeg har vært veldig tålmodig og grei alltid - svarer pent tilbake og sier vi bør ha en god tone for alle andre sin skyld, men det hjelper alltid dårlig. Tror hun har bestemt seg for å ikke like meg da hun mistet kontrollen over "gutten sin" da jeg kom inn i livet hans. Anonymkode: 862c0...3eb Altså...jeg er HELT på din side her. Men...noe skurrer. Er du sikker på at ikke samboeren din er delaktig i eller ansvarlig for en del av svindelen? Hilsen en som har blitt lurt selv, men som det går veldig greit med nå. Anonymkode: 17425...1fe
ViljaH Skrevet 12. juni 2018 #20 Skrevet 12. juni 2018 Noen som er så grenseløs, blir ikke noe bedre av at de rundt ikke setter grenser, og alltid er blide og positive. Det er nok verste medisin, det er å gi fritt spillerom for mer. Dere er nødt til å både sette grenser ved å nekte henne tilgang der hun har trått feil (alt økonomisk) og vise henne at hun oppfører seg dårlig ved å bli sint tilbake. Ikke bry dere om at hun blåser tilbake, stå støtt i stormen og nekt å bli behandlet så dårlig. Hold avstand når det blir for mye i perioder. Kun da er det håp om at hun roer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå