Gå til innhold

Ingen blir glad for å høre at vi venter nr. 4 :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må gå an å ha litt selvironi, da. Er nå litt morsomt at dere har så mange unger etterhvert

Anonymkode: 6de91...fc2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi 4 er FOR mange unger

Anonymkode: 1e463...13e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg vet om som har fått 4 eller flere barn har trang økonomi. Hadde det i utgangspunktet også. Da lurer man litt på hva de tenker, og om de kompenserer for andre ting med å lage en stor "happy" familie. At det på en måte blir identiteten deres, å være mamma og pappa, fordi de ikke føler de har noe identitet utover dette. 

Jeg forstår iallefall ikke det med å produsere flere barn enn man egentlig har råd til, men har man økonomi til det, og ork til det, så er det bare koselig at folk får barn. 

Anonymkode: e643d...f9d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 unger er alt for mye. De tenker vel at dere ikke gjør noe annet ut av livene deres enn å produsere unger. 

Anonymkode: 37f57...03d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majoriteten av dere som har svart i denne tråden er virkelig helt sprø. 

Anonymkode: dbf99...6b9

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk synes nok synd på mannen din.... DU sier at dere ønsker dette men hva mener han egentlig?? Kanskje denne 4 ungen fører til samlivsbrudd? Mannen din har vel ikke sovet godt på over 10 år. 

Det virker som om du ikke klarer styre deg og at du ikke har kontroll på kroppen. Ingen trenger å føde og føde og føde lengre nå. Vi har preventiver og abort nå. 

Anonymkode: 2f86a...23c

Jeg er mann, jeg og min samboer har 4 barn. Jeg har lyst på minst en til. Heldigvis har hun enda mer lyst. 

Vi prioriterer forskjellig og vi har god råd så lenge vi fortsetter som i dag. 

Anonymkode: 4fdf3...ac2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Majoriteten av dere som har svart i denne tråden er virkelig helt sprø. 

Anonymkode: dbf99...6b9

Utrolig spesielt at flertallet liksom alltid tar "feil" på KG.

Anonymkode: b419d...600

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere forventer at familien stiller opp som barnevakt og avlastning så skjønner jeg dem godt.

Anonymkode: a7b81...4f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig spesielt at flertallet liksom alltid tar "feil" på KG.

Anonymkode: b419d...600

Hva subjektive meninger angår er det jo ikke noen fasit, og tendensen i svarene reflekterer heller hvor mange totalt nedsnødde personer som er inne på graviditetsforumet på gitte tidspunkt heller enn hva som er «rett». 

Anonymkode: dbf99...6b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er vel glade? Deres unge, det holder. Andre er ikke så opptatt av det. Uten sammenligning for øvrig, men jeg blir ikke fra meg av glede om mine bekjente har skaffet seg hund nr 3, kjøpt ekstra sykkel osv.

Med moren din osv. Dere skal på besøk med 4 unger kontra 2 f. Eks. Ja, jeg kan forstå at det blir litt mer pes. 

Så kos dere, deres valg og liv. Og være fornøyd med det. 

Anonymkode: 52b1d...d4c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

enig, helt frem til abort! det er jeg helt uenig i!!!! men lov å bruke prevensjon da!!

Anonymkode: a47c6...f8e

Men å ønske seg mange barn er ikke lov?

Anonymkode: 23c6a...bdd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg ble kjent med noen som ventet nummer fire syntes jeg det var eksentrisk men litt søtt. Deres økonomi og familieforhold påvirker jo ikke meg, tenkte jeg. De vet sikkert hva de driver med... Etterhvert lærte jeg at det påvirker andre i stor grad. Dugnad? Nei, kan ikke, dugnad i barnehagen den dagen... FAU? Nei, satt med førstemann. 17.mai organisering? Nei, må gå i tog med nummer to. Pølsekiosken på fotballturnering? Går ikke, har tre som skal spille. I tillegg kommer: Kan nummer tre sitte på med dere, vi må være med nummer 4. Kan de ta med vårt barn noen gang? Nei, har ikke tid. Denne naive troen på at alle er med på "it takes a village" er bare slitsom for oss som må jobbe ekstra fordi tiden deres ikke strekker til. Særlig når det bare går én vei.

Det er sikkert søtt når alle er småbarn og en uniform gjeng. Men når ungene blir større kommer problemene. De er ikke på foreldremøter. De rekker ikke å følge med på miljøet ungene er i. De har ikke tid til leksehjelp for alle ungene. De håpefulle blir ikke sett og får ikke den oppfølgingen trenger. Det er tross alt ikke flere timer i døgnet til familier med 4+ barn enn familier som ligger på gjennomsnittet. Til syvende og sist er det ungene som taper på at mor og far leker Mormor og de 8 ungene.

Anonymkode: fc5f6...ad1

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi det er uansvarlig og egoistisk å få så mange barn. Miljø og overbefolkning (lik det eller ikke, Norge ER faktisk en del av verden, og å få mange barn i et land basert på et sykelig overforbruk av ressurser er en miljøkatastrofe), det blir mer stress og styr for familie og andre rundt (uansett hva man gjør), mindre oppmerksomhet til øvrige søsken.

Forstår ikke motivasjonen bak å få én til, og én til, og én til... Hvorfor? Det handler jo om ren og skjær egoisme, og er fullstendig irrasjonelt. Hva er egentlig positivt? Følelsen av å spre rundt seg med så mye av sine «fantastiske» gener som mulig? Resten av verden bryr seg ikke om dine barn. Beklager.

Anonymkode: b29da...896

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men å ønske seg mange barn er ikke lov?

Anonymkode: 23c6a...bdd

Problemet er vel at de som stort sett får mange barn er av de som ikke burde få mange barn. Nå vet ikke jeg om TS er av den typen riktignok.

Anonymkode: b419d...600

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets er det to store familier.En med 7 barn og en med 9. De sliter ut alt av familiemedlemmer og venner. Mannen er utslitt og gjør ikke annet enn å jobbe og føler at han må ta alt av overtid og ekstravakter siden det aldri er nok penger. De største barna må alltid passe de minste og har ikke sin egen fritid.

Huset deres er alt for lite og det er rotete og svært skittent. 

Når de ankommer et sted høres de påmils avstand og har spolert brylluper så til de grader at presten to ganger måtte be de roe seg for ingen hørte noe annet enn ungemas. 

Anonymkode: 2f86a...23c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Norge trenger flere barn. Men å få 4 selv skal visst være fyfy. Det er trist. Men får man 4 barn for å plassere de i bhg fra 10 mnd alder og 9 timers dag både sfo og bhg, og ellers jobber fullt og krever barnevakt i helgene. Ja da er 4 barn for mye. Velger man jobbe redusert, ha barna færre timer i bhg og lar de få fri både romjul og 4 uker sommerferie. Ja da er det greit. Da blir jeg imponert. 

Anonymkode: 7e5eb...b7c

Jeg synes det er strålende med mange barn om foreldrene klarer å ta seg av dem.

...men trenger verden flere barn? Som en annen her påpekte så forbruker hver eneste nordmann latterlig mye og vi er allerede alt for mange folk i verden. Ja, det fødes langt flere barn i fattigere land og selv om de bør begrense seg så setter nordmenn et langt større miljøavtrykk.

Anonymkode: bc633...dec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kunne bare få en, så jeg synes kanskje fire er litt grådig... 😋

Ellers, flott kjør på. Bare ikke kom og klag om dugnadsmas og barnebursdager på KG om noen år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

4 unger er alt for mye. De tenker vel at dere ikke gjør noe annet ut av livene deres enn å produsere unger. 

Anonymkode: 37f57...03d

Men det er da deres valg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge trenger ikke flere barn, men må eventuelt utjevne med arbeidsinnvandring for å opprettholde tilbud, service og yrker i et langstrakt og egentlig svært lite sentralisert land. 

Å si at vi absolutt må lage norske barn er litt vel høyreorientert for min smak, men landet trenger jevn arbeidskraft og trenger barn. Men det står ikke og faller på enkeltpersoners valg om å avstå fra barn helt og holdent, eller får 4-5 stk. Det som er viktig er en politikk som tillater alle å stifte en familie de kan oppfostre, gjennom foreldrepenger, likestilling osv. 

Så hold på godene og rettigheter til fødende kvinner og mødre i yrkeslivet, men det er ingen grunn til å gi dårlig samvittighet til de som får 1-2 eller ingen barn. Ei heller er det en grunn til å takke firebarnsmoren spesielt over hun som valgte å ikke få barn. Sjansen er stor for at de alle er samfunnsnyttige og samfunnslitere/brukere i like stor grad. 

Så det argumentet faller egentlig helt bort og teller hverken i pluss eller minus. 

TS: gratulerer! 

Anonymkode: 89582...398

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...