Gå til innhold

Hvorfor røyker folk når det er så hinsides kvalmt og helseskadelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det går bra siden jeg er opplyst om grensesprengnde saker som å bare røyke ute, tannkost og tannkrem, og har sosiale antenner nok til å ikke berøre nesa til andre med min når jeg prater med dem.

Anonymkode: 28c3e...83a

Du pusser tennene et hver røyk. Enda større grunn til å slutte. Du lukter dritt uansett åssen du vrir å vender på det.

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg røyker ikke selv, men foretrekker damer som røyker. De har som oftest mer mellom ørene, ironisk nok.

Anonymkode: 72c65...c08

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker ikke selv, men foretrekker damer som røyker. De har som oftest mer mellom ørene, ironisk nok.

Anonymkode: 72c65...c08

Atte hæ!?

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker ikke selv, men foretrekker damer som røyker. De har som oftest mer mellom ørene, ironisk nok.

Anonymkode: 72c65...c08

Det har de ikke. Ironisk nok.

Anonymkode: a9c6a...62b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du pusser tennene et hver røyk. Enda større grunn til å slutte. Du lukter dritt uansett åssen du vrir å vender på det.

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

Hjelpe meg. Javel. Alle som røyker lukter dritt HELE tiden og alle som spiser et eple om dagen blir ALDRI syke. Helt sant.

Anonymkode: 28c3e...83a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er dritgodt og de ti årene man i snitt taper i livslengde hvis man røyker hadde jeg sikkert måttet tilbringe på sykehjem uansett.

Å bli eldgammel er som regel ikke så mye å trakte etter. Helsa skranter for de aller fleste, man risikerer demens og andre sykdommer, man mister mye av både smaks- og luktesans osv osv. Er hundrevis av ting jeg kan ramse opp som er negativt med å bli steingammel.

Anonymkode: 6d72a...66c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er avhengighetsskapende 

Anonymkode: 14eda...eff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hjelpe meg. Javel. Alle som røyker lukter dritt HELE tiden og alle som spiser et eple om dagen blir ALDRI syke. Helt sant.

Anonymkode: 28c3e...83a

Røykere lukter faktisk dritt hele tiden. Tannpuss, uterøyking og klesskift gjør det selvsagt litt bedre - men lukta er der uansett med mindre du dusjer hele kroppen din etter hver gang du røyker. 

Anonymkode: ecda1...eab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker ikke selv, men foretrekker damer som røyker. De har som oftest mer mellom ørene, ironisk nok.

Anonymkode: 72c65...c08

Vil det si at de som slutter hadde mer mellom ørene mens de røyket, men så ble de dumme når de sluttet?

Anonymkode: 5d0f6...50c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røykere lukter faktisk dritt hele tiden. Tannpuss, uterøyking og klesskift gjør det selvsagt litt bedre - men lukta er der uansett med mindre du dusjer hele kroppen din etter hver gang du røyker. 

Anonymkode: ecda1...eab

Det stemmer, men røykerne merker ikke det selv vet du. Men de tror de ikke lukter. De vet ikke bedre...

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo flere usunne livsstilsvalg. Hvorfor spiser folk usunt når de allerede er feite? Hvorfor drikker folk alkohol når de vet at rusen kommer av at du gjør skade på hjerneceller?

Personlig tar jeg meg en røyk av og til, dels for avhengighet, dels for kosen. Lever ellers veldig sunt, og unner meg det. Når jeg tar meg en røyk er jeg aldri til sjenanse for noen med mindre folk oppsøker meg, da får de ta det på egen kappe hvis de ikke liker det. Det at noen allikevel greier å irritere seg over det gir jeg blanke faen i :)

Anonymkode: 9a58e...972

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor begynner folk å drikke alkohol eller kaffe? Det var ikke godt det heller første gangen.

Anonymkode: 2e5bc...197

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes jo flere usunne livsstilsvalg. Hvorfor spiser folk usunt når de allerede er feite? Hvorfor drikker folk alkohol når de vet at rusen kommer av at du gjør skade på hjerneceller?

Personlig tar jeg meg en røyk av og til, dels for avhengighet, dels for kosen. Lever ellers veldig sunt, og unner meg det. Når jeg tar meg en røyk er jeg aldri til sjenanse for noen med mindre folk oppsøker meg, da får de ta det på egen kappe hvis de ikke liker det. Det at noen allikevel greier å irritere seg over det gir jeg blanke faen i :)

Anonymkode: 9a58e...972

Du plager andre med røyken og lukter dritt. Det gjør ikke de som drikker eller spiser usunt.

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke vanskelig å slutte, er drit lett. Gjorde det på flekken selv for mange år siden.

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

At det var lett for deg betyr ikke at det er enkelt for alle.  Noen blir mer avhengige av sigaretter, akkurat som noen blir avhengige av alkohol.  Jeg nærmer meg 50 og har røkt siden jeg var 16. Har prøvd å slutte mange ganger, og skjønner ikke at det skal være så vanskelig, jeg er drittlei for mange år siden!. Jeg har prøvd med ren viljestyrke, gått på røykeslutt-kurs, brukt forskjellige nicorette-produkter og prøvd hypnoterapi. Det lengste jeg har vært røykfri er 5 måneder... (det var med hjelp av Nicorette).

Det eneste jeg ikke har prøvd er disse gamle medisinene brukt i psykiatrien (Champix og Zyban), jeg har hørt så mye skummelt om folk som har fått vrangforestillinger og følt seg usikre mange ganger fordi de blander drømmer og virkelighet. ☹️

Anonymkode: ab4f5...19b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er dritgodt og de ti årene man i snitt taper i livslengde hvis man røyker hadde jeg sikkert måttet tilbringe på sykehjem uansett.

Å bli eldgammel er som regel ikke så mye å trakte etter. Helsa skranter for de aller fleste, man risikerer demens og andre sykdommer, man mister mye av både smaks- og luktesans osv osv. Er hundrevis av ting jeg kan ramse opp som er negativt med å bli steingammel.

Anonymkode: 6d72a...66c

Det er jo bra at du anerkjenner at røyken «stjeler» år av ens liv, men likevel opplever jeg innstillinga di som nokså naiv. For det første er det ikke sikkert at røyken bare forhindrer deg fra å bli «eldgammel», det er godt mulig du ikke rekker å bli gammel en gang.

For det andre er det noe med hvordan livet avsluttes. Får man røykrelatert kreft er sjansen stor for et smertefullt sykdomsforløp og en pinefull slutt på livet. Det er selvfølgelig en påstand fra min side, men likevel noe jeg står fast på etter å ha mistet begge foreldrene mine etter akkurat slike forløp.

Pappa ble 70, mamma ble 65. Det er ikke gammelt i mine øyne, og jeg kan love deg at ingen av dem var klare til å dø. «Selvgjort», sa pappa, og det stemte. Både han og mamma hadde røyket hele deres voksne liv. Resultatet ble lungekreft for pappa, strupekreft for mamma. Forferdelig, og svært vanskelige greier for dem på slutten av deres liv. Vi ungene har også måtte gått gjennom noe absurd og traumatiserende.

Mine foreldres historie, samt det jeg erfarte under sykehustida, har gjort meg hellig overbevist om at røyken er verste helvetes sorten. Altså, jeg visste jo om at røyk var dårlig for helsa fra før, men nå tenker jeg at røyking nesten er en garanti for kreft, sykdom, tidlig død og traumer. Røykerne som «slipper unna» er unntakene slik jeg opplever det.

Anonymkode: 381a7...307

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jeg i et festelig lag og folk drikker alkohol, så plager det meg at støynivået blir høyere og vitsene enda dummere. Mange folk blir klengete og innpåslitne i fylla. Hvis en er fast her inne på KG, så kan en ukentlg lese om folk som angrer på "ting" de gjorde i fylla eller har fylleangst.Å kjøre beruset er livsfarlig, folk krangler og sloss oftere når de har drukket. Så jeg ser ikke noe positivt med alkohol. Hvis noen tar en røyk, så plager ikke det meg i det hele tatt med mindre de blåser røyken rett på meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Kanskje fordi du er som alle andre?

Kanskje fordi du er kjedelig

Kanskje fordi du er A4

Kanskje fordi du egentlig innerst inne liker det og vet at du har normen på din side og kan klage uten å få irriterte blikk

Og det føles så deilig  - å gi etter for frustrasjonen

 

Det føles såå deilig

 

Mer - hva annet er jeg frustrert på? Som er viktig å få ut? HMMMM, vanskelig?

Uansett må det være noe som er lett å mislike. Det eneste kriteriet jeg stiller er at det skal være lett. Hvis det er vanskelig er det juks og det må folk forstå.Hvis det er vanskelig er det noe vi unngår. Vi liker det som er lett. Det som ikke krever noe. Det smaker godt.

Se - en person som meg står der borte. Det unike ved oss er at vi har evnen til å pusse tenner.

Hver morgen og hver kveld pusser vi tenner. Det er viktig, det. Pusser du tenner? Ja/nei? Pusser du tenner? Ja/nei

Vi er en stor gruppe med tannflikkere og vi liker ikke dem som ikke pusser tenner.

Vi er en mengde med luft som liker å pusse tenner. Så lenge tennene ser fine ut spiller det ingen rolle

Ingen verdens rolle

Innhold? Hva er det? Må se bak på denne pakken ... fett er farlig - hallo skumgummi

Jeg står her og later som at jeg er smart nok til å slippe dere - haha, men det hjelper ikke

ikke hjalp det å leke dum heller

finnes det ingen mellomting her i verden?

er balanse virkelig så jævla fuckings kjedelig?

Er det alltid en konkurranse i å skyldfordele?

Den konkurransen er så JÆVLA FUCKINGS KJEDELIG.

Skyldfordeling klarer ALLE - det er ikke interessant engang

Det interessante er hva du gjør med det

Hvis du ikke gjør noe med det - ikke tenk på det

Ellers oppfører du deg egentlig strengt tatt ikke som noe annet enn en narsissist

 

Anonymkode: 69e19...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det gir en deilig følelse. Det er som en liten mental orgasme når det er lenge siden sist. Jeg har ikke røkt på en evighet, men jeg savner det fortsatt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke vanskelig å slutte, er drit lett. Gjorde det på flekken selv for mange år siden.

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

Alle er ikke som deg, hvor lett det er å bli avhengig av røyk, og hvor lett det er å slutte, ligger i genene dine.

Avhengighet er merkelige saker, for noen blir ikke avhengige på samme måte som andre.  Faren min var av-og-på-røyker i 50 år.  Det rare med ham var at han ble aldri avhengig, og han kunne slutte på sekundet når han ville det, gå månedsvis eller år uten røyk.  Han røyket fordi han likte det, ikke fordi han var avhengig.  Han hadde aldri nikotinsug, og han hadde aldri abstinenser når han sluttet.
Han ble aldri avhengig av medisiner heller, det var nøyaktig det samme der.
Han kunne ta 20 paralgin forte hver eneste dag i ett år, plutselig bestemme seg for å slutte, og så gjorde han det.
Jeg gjetter på at du tilhører denne kategorien.

Andre er ikke like heldige.  De blir raskt avhengige, får store abstinenser når de prøver å slutte, og har røyksug i åresvis etter røykeslutt.

Anonymkode: 6db02...49c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...