Gå til innhold

Fjerne fett(?)flekker fra kjøkkenskap!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hvit kjøkkeninnredning, og det som ser ut som fettflekker er kommet på noen av skapene. Typisk akkurat rundt håndtakene, så man har sikkert tatt i skapet med fingrene i stedet for håndtaket. Synes bare hvis lyset treffer "riktig".

Noen tips til hvordan jeg vasker de vekk? Har prøvd med både ajax, jif, og zalo..

Anonymkode: 85089...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hvit kjøkkeninnredning, og det som ser ut som fettflekker er kommet på noen av skapene. Typisk akkurat rundt håndtakene, så man har sikkert tatt i skapet med fingrene i stedet for håndtaket. Synes bare hvis lyset treffer "riktig".

Noen tips til hvordan jeg vasker de vekk? Har prøvd med både ajax, jif, og zalo..

Anonymkode: 85089...e55

Hvis ingen av de der funker er det tvilsomt om det er fettflekker. 

Du sier ingenting om hvor gammelt kjøkkenet er eller hvilken prisklasse det er i. Er dørene i utgangspunktet litt matte? Er det mulig at de rett og slett er litt blankslitt akkurat rundt håndtakene?

Anonymkode: 9c457...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd med salmiakk? Man bruker å vaske med salmiakk for å fjerne fett, før man maler for eksempel. 

Anonymkode: 224f3...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 13.03, AnonymBruker skrev:

Hvis ingen av de der funker er det tvilsomt om det er fettflekker. 

Du sier ingenting om hvor gammelt kjøkkenet er eller hvilken prisklasse det er i. Er dørene i utgangspunktet litt matte? Er det mulig at de rett og slett er litt blankslitt akkurat rundt håndtakene?

Anonymkode: 9c457...64d

Det er max 2 år gammelt, og fra IKEA. Matt på farge, men glatt overflate likevel.
Det er alt jeg vet, jeg leier :)  Siden det er såpass nytt er det vel lite sannsynlig at det er slitt?

Anonymkode: 85089...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 13.31, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd med salmiakk? Man bruker å vaske med salmiakk for å fjerne fett, før man maler for eksempel. 

Anonymkode: 224f3...274

Det kan jeg kanskje prøve ja. :)

På 12.6.2018 den 19.21, AnonymBruker skrev:

Stålull.

Anonymkode: 9a614...781

Vil ikke det skrape opp dørene? :overrasket:

Anonymkode: 85089...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...