Gå til innhold

Huseier mener at vi bare skal sette opp en rottefelle!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har rotter i hus. Først var det bare en. Så var det to. 

Nå i dag satt jeg i sofaen og så en BABYrotte som løp inn i stua. Jeg fikk helt panikk. Kontaktet huseieren og fortalte at det hadde kommet flere rotter. Fikk til svar at vi bare skulle sette opp en rottefelle. 

Burde det ikke skadedyrfirma til i dette tilfellet? Jeg synes det er utrolig ekkelt, og rotter gjør jo stor skade! Har sagt det for han før, men han sier at det er rotter i gamle hus, og at sånn er det bare. 

Jeg orker ikke bo sånn. Kan jeg bare ringe skadedyrfirma og sende regningen til han? 

Anonymkode: 9379f...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, de har begynt å formere seg 😲

Rotter er som kaniner, så snart har du huset fullt 🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐀🐁🐀🐁🐀🐀🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀🐁🐀

Anonymkode: fdcea...7f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har rotter i hus. Først var det bare en. Så var det to. 

Nå i dag satt jeg i sofaen og så en BABYrotte som løp inn i stua. Jeg fikk helt panikk. Kontaktet huseieren og fortalte at det hadde kommet flere rotter. Fikk til svar at vi bare skulle sette opp en rottefelle. 

Burde det ikke skadedyrfirma til i dette tilfellet? Jeg synes det er utrolig ekkelt, og rotter gjør jo stor skade! Har sagt det for han før, men han sier at det er rotter i gamle hus, og at sånn er det bare. 

Jeg orker ikke bo sånn. Kan jeg bare ringe skadedyrfirma og sende regningen til han? 

Anonymkode: 9379f...779

Hvilken type bolig/leilighet er dette? Og hvor ligger den? 

 

Anonymkode: 63079...c2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gammelt hus som har 3 etasjer. En leilighet i hver etasje. Vi bor i 2 etasje. Det ligger på en måte oppover, så 2 etasje er i kontakt med bakken om du skjønner.

Bergen. 

Anonymkode: 9379f...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type bolig/leilighet er dette? Og hvor ligger den? 

 

Anonymkode: 63079...c2c

TS over her som svarte.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! 

TS

Anonymkode: 9379f...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseier bør kontakte skadedyrfirma. F.eks Cytox.

Du kan ikke gjøre det på vegne av huseier. Men gi beskjed til huseier at en rottefelle ikke er godt nok. Det er nok mange i veggene. Enten kommer skadedyrfirma eller så må du flytte.

Anonymkode: 605be...53a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevd det samme, masse rotter i bakgården og sikkert i veggene og. Huseier løste problemet med å legge ut rottegift rett før han dro på et par ukers ferie, så vi som leide måtte plukke opp døde rotter på trappa vår. Han var et rasshøl ellers og, for en utrolig deilig dag det var da jeg flyttet derifra!

Bare husk at disse gamle trebyene i for eks Bergen og Trondheim er fulle av rotter, du må nok flytte ut av sentrum hvis du skal unngå de helt.

Anonymkode: 3afd4...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da bor du i sentrum av Bergen, og det er bratte bakker. 

Jeg bodde på Møhlenpris noen år da jeg var yngre, og der var det mye rotter. Kjempestore havnerotter, på størrelse med en vanlig huskatt.

Tror nok du må gå en runde til med huseier. Det hjelper ikke med rottefelle. Der det er en, er det mange. Får du ikke god nok respons fra huseier, er rotteplage nok til at du kan si opp kontrakten med veldig kort varsel (kortere varsel enn det som står i standard kontrakt). 

Anonymkode: 63079...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. 

Ja, jeg har forstått at det er et problem her i sentrum. Det er bare så utrolig ekkelt at jeg plutselig ser at de går rundt i stuen, og på kjøkkenet. Flott å høre at dere tenker som meg. Rottefelle er jo ikke godt nok, når det sikkert er tusen andre! 

De kan være ute, men jeg vil IKKE ha de inn i huset. Det er jo ikke jeg som skal styre på med å tette alt, jeg aner jo ikke hva slags skade som er under kjøkkenvasken/hva slags hull og greier det er. 

Blir så oppgitt, har hatt det sånn en stund nå, og det blir tydeligvis bare flere og flere. 

TS

Anonymkode: 9379f...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange rotter i sentrum, men huseier burde gjøre litt mer for å hindre at rottene ødelegger alt. 

En rotte føder ikke bare 1 unge, det er ofte et kul på 6-8 unger. De formerer seg raskt, så når du faktisk ser babyrotter så har du veldig mange i huset.

Jeg ville rett og slett sett om jeg fant meg en annen leilighet. Ikke pga rottene, men pga huseier.

Anonymkode: 24ead...2a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er brannfarlig også. 

Bare tenk hvordan det kommer til å bli i vinter når de virkelig trekker inn. 

Anonymkode: 605be...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser man forsjell på en babyrotte, en liten rotte, og en mus?

Anonymkode: 7bc91...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de andre som bor der, har ikke de rotter?

Anonymkode: 7bc91...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de andre som bor der, har ikke de rotter?

Anonymkode: 7bc91...184

Nei, det er bare meg.

Har lest meg litt opp og ser at rotter kan være farlige. Jeg må ta det opp igjen med huseier i dag.

Anonymkode: 9379f...779

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en slapp huseier du har! Nei, det er ikke bare å sette opp rottefeller. Her må et skadedyrfirma til. Ville snakket med han en gang til og hvis han ikke bryr seg, så ville jeg ha flyttet. Rotter kan gjøre mye skade og rart han er så care.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser man forsjell på en babyrotte, en liten rotte, og en mus?

Anonymkode: 7bc91...184

En babyrotte er jo mye mindre enn en voksen rotte og en mus ser jo helt annerledes ut.

Anonymkode: 9b51e...679

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huseier er useriøs når han ikke tar tak i problemet. Si opp kontrakten og flytt. Rotter er skadedyr og skal ikke være innenhus.

Anonymkode: 42413...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aurora** skrev:

For en slapp huseier du har! Nei, det er ikke bare å sette opp rottefeller. Her må et skadedyrfirma til. Ville snakket med han en gang til og hvis han ikke bryr seg, så ville jeg ha flyttet. Rotter kan gjøre mye skade og rart han er så care.

 

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huseier er useriøs når han ikke tar tak i problemet. Si opp kontrakten og flytt. Rotter er skadedyr og skal ikke være innenhus.

Anonymkode: 42413...49a

 

4 timer siden, Meadow skrev:

Jeg hadde flyttet. Kan nesten ikke tenke meg noe verre enn rotter innendørs. 

Huseier er en dame på 70 år. 

Tok det opp med henne i dag, og hun sa bare at "det er rotter over alt, det er ikke så mye å gjøre med, bare la vær å ha boss på kjøkkenet." 

Altså jeg har testet ut å ikke ha boss på kjøkkenet, det hjelper IKKE! 

JEG-BLIR-GAL! Ligger å sover også hører jeg at de går rundt på kjøkkenet.

Anonymkode: 9379f...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var rotter da jeg bodde i kollektiv på danmarksplass også. De kom opp under vasken på kjøkkenet. 

Huseier må ta tak! De forsvinner ikke av seg selv! 

Anonymkode: 3d9a8...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...