Gå til innhold

Jeg er knust - venninner drar på tur uten meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tre "gode" venninner fra barndommen. Vi har alltid vært en firkløver, selv om noen bor i andre byer for tiden.

Jeg fant nylig ut at de tre andre har bestilt tur til Danmark; og jeg er ikke blitt spurt. De skulle egentlig ikke si noe, men jeg var nylig på besøk hos hun ene som fortalte det til meg. Selvfølgelig frister det mest å "slå opp" med alle som en, men igjen er dette de eneste nære venninnene jeg har, utenom bekjente og "venners venner".

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er knust.

 

Anonymkode: d1a13...41a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, CHS skrev:

Sa de noe om hvorfor de ikke hadde spurt deg??

I følge hun jeg var hos så "ble det bare slik denne gangen."

Anonymkode: d1a13...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I følge hun jeg var hos så "ble det bare slik denne gangen."

Anonymkode: d1a13...41a

Hadde blitt veldig skuffa og såra selv. Kanskje prøve å finne ut mer hvorfor de gjorde det sånn? Spørre en av de andre? 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge hun jeg var hos så "ble det bare slik denne gangen."

Anonymkode: d1a13...41a

Spurte du ikke mer om årsaken? Hvordan var samtalen etter denne beskjeden da?

Anonymkode: 2e473...c22

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg hadde blitt fryktelig såret selv av dette. 

Du bør rett og slett samle de og få klarhet i hvorfor de har valgt å gjøre det på denne måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg får vondt av dette. Så utrolig kjipt, jeg hadde blitt kjempe lei meg selv. Jeg tror det beste du kan gjøre er å snakke med dem om det silk at de forstår at du syntes det var leit. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge hun jeg var hos så "ble det bare slik denne gangen."

Anonymkode: d1a13...41a

Dårlig unnskyldning, de er nok ikke så nære venner av deg som du trodde, :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit! Men føler det ligger noe mer til historien her.. Er det deg TS som har opprettet en del tråder her nylig ang venninnene dine, og at du sliter de ut ift at du sliter psykisk?

Anonymkode: 5e50e...82b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, dette er bare en normal maktkamp som foregår innad i alle jentegjenger. Akkurat nå er det deg de rotter seg sammen mot, men før du vet ordet av det er du inne igjen, og da er det dere som kommer til å rotte dere sammen mot en annen av dem. Og sånn går nå dagene. Det er en myte at jenter egentlig er "venner" med hverandre i ordets rette forstand, i hvert fall dersom de er tre eller flere.

Anonymkode: b3bfb...ce5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke greit! Men føler det ligger noe mer til historien her.. Er det deg TS som har opprettet en del tråder her nylig ang venninnene dine, og at du sliter de ut ift at du sliter psykisk?

Anonymkode: 5e50e...82b

Hvis dette stemmer så vil jeg oppfordre Ts til å ta det opp direkte med venninnene. Ikke klaging eller forklaringer ang det hun sliter med psykisk men spørre dem rett ut «sliter jeg dere ut med min sykdom, håper dere kan være ærlige så jeg kan jobbe med å endre det». 

Anonymkode: 72744...417

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, dette er bare en normal maktkamp som foregår innad i alle jentegjenger. Akkurat nå er det deg de rotter seg sammen mot, men før du vet ordet av det er du inne igjen, og da er det dere som kommer til å rotte dere sammen mot en annen av dem. Og sånn går nå dagene. Det er en myte at jenter egentlig er "venner" med hverandre i ordets rette forstand, i hvert fall dersom de er tre eller flere.

Anonymkode: b3bfb...ce5

Dette er selvfølgelig ikke sant, det vet du selv.

Jeg ville samlet dem og bedt dem være ærlig med meg. 9/10 utfall ville nok likevel endt i at jeg dumpet dem. Livet er for kort for bedritne venner. Da har jeg heller ingen. 

Anonymkode: 8c217...a27

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, dette er bare en normal maktkamp som foregår innad i alle jentegjenger. Akkurat nå er det deg de rotter seg sammen mot, men før du vet ordet av det er du inne igjen, og da er det dere som kommer til å rotte dere sammen mot en annen av dem. Og sånn går nå dagene. Det er en myte at jenter egentlig er "venner" med hverandre i ordets rette forstand, i hvert fall dersom de er tre eller flere.

Anonymkode: b3bfb...ce5

Sånn har det aldri vært i min venninnegjeng, og hadde det vært sånn hadde jeg faktisk ikke giddet. Jeg finner ingen glede i å være med på å rotte meg sammen mot noen, og hadde heller ikke ønsket å være venn med noen som rottet seg sammen mot meg.

Gjengen min består av fem venninner, og det hadde aldri skjedd at fire av oss fant på noe uten at den femte var invitert. 

 

Til Hi: Hvis det er du som har opprettet tråder om venninnene som du er redd du sliter ut med din sykdom, eller hvis du sitter i en tilsvarende situasjon, så kan det hende de andre tre rett og slett trenger en pause. Jeg synes likevel det er dårlig gjort av dem å ikke ta dette opp med deg, men jeg kan likevel forstå at det kan være vanskelig å ta det opp fordi man er redd for å såre. Dermed tenkte de kanskje at det var best at du ikke fikk vite om turen, også ble det helt feil når du likevel fant det ut. Hvis dette er tilfelle tenker jeg at du bør gi dem litt slakk, du kan gjerne fortelle dem at det såret deg at de ikke inviterte deg, men si samtidig at du skjønner hvorfor. Fortell dem at du synes det er vanskelig å finne en balanse for hvor mye du skal dele, og spør om dere kan ha en samtale rundt det alle fire. 

Hvis du ikke er i overnevnte situasjon synes jeg venninnene dine er direkte stygge med deg. Da ville jeg ha spurt om hvorfor de har valgt å ikke invitere deg, og med mindre de har en veldig god grunn, eller kommer med en ektefølt unnskyldning, tror jeg jeg hadde lett etter en ny vennegjeng.

Anonymkode: 3618a...e7b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje en av de tre ikke ville ha deg med, og hadde gode grunner til dette? 

Anonymkode: 43bf8...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de "egentlig" ikke skulle si noe, så er det jo ikke sånn at det bare ble sånn denne gangen. Da har de snakket sammen og blitt enige om å utelate deg. Det synes jeg er dårlig gjort overfor deg. Og med sosiale medier osv. må vel folk forstå at det er lite sannsynlig at du ikke vil få vite om sånt. Håper du får deg bedre venner enn disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at de har leid et sted uten plass til flere? Spør dem.

Anonymkode: 518cf...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest The ceiling lamp

Så leit! Jeg ville også blitt veldig lei meg over noe sånt. Er det en av de tre du er best venn med kunne du kanskje spurt henne om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt lei meg hvis noe sånt hadde skjedd. De to andre venninnene var nok ikke så nære som du trodde, og hun siste er stuck i midten. Jeg syns hun siste burde sagt at du burde få være med. Men hun er nok en tøffel. Ville kuttet kontakten med de to andre og beholdt hun siste

Anonymkode: 4c690...995

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke ville hatt noe mer med de å gjøre. Jeg er så lei sånne mennesker. Du fortjener bedre 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke venner. Jævlig synd å måtte oppleve at alle snur deg ryggen samtidig, men dette er virkelig ikke venner. Du fortjener så mye bedre!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...