Gå til innhold

Hva kan vi gjøre i ferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn under et år som jeg er alene med. Hvor kan vi reise i sommer og møte andre mennesker som vi kan sosialisere med? Budsjettet er maks 5000 kr.

Anonymkode: f2bdd...f6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du familie du kan besøke? Jeg bor et stykke unna foreldrene mine (og øvrig slekt), og tar som regel ferien der. Fint for vesla å knytte bånd til slekta.

Anonymkode: 7b49e...242

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du familie du kan besøke? Jeg bor et stykke unna foreldrene mine (og øvrig slekt), og tar som regel ferien der. Fint for vesla å knytte bånd til slekta.

Anonymkode: 7b49e...242

Ja, men det holder med en uke der...og det er to lange feriemåneder å fylle, hvor alt av aktiviteter som åpen barnehage er stengt 😐 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gjøre mye hjemme. Gå på stranda, lekeplasser, gå turer, en is i byen.

Barnet er så lite at ferien blir ikke for det sin del. Spar heller feriebudsjettet og få en bedre ferie neste år. Da vil barnet ha større glede av det og. 

Anonymkode: a5945...8dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Camping!! Møter mange fine folk der, med barn. Bli kjent med nye mennesker :) 

Anonymkode: e8252...99a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Camping!! Møter mange fine folk der, med barn. Bli kjent med nye mennesker :) 

Anonymkode: e8252...99a

Det kan være et bra tips for å møte folk! Har du tips til steder? Man må komme seg dit med kollektivtrafikk. Jeg har både telt, sykkelvogn, det som egentlig kreves, men vil ikke dra et sted for å sitte alene. Viktig for både meg og barnet å treffe andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gjøre mye hjemme. Gå på stranda, lekeplasser, gå turer, en is i byen.

Barnet er så lite at ferien blir ikke for det sin del. Spar heller feriebudsjettet og få en bedre ferie neste år. Da vil barnet ha større glede av det og. 

Anonymkode: a5945...8dc

Ja, det gjør vi allerede. Men jeg er nødt til å møte og snakke med mennesker for å overleve permisjonstiden. De vennene jeg har lever familielivet med mann og flere barn og der er det ikke mer å hente der enn en kopp kaffe et par timer et par ganger i mnd. Det er ikke nok for mitt sosiale behov...

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet

Parker, badestrender, lekeland, svømmehall er fine arenaer for å møte andre med småbarn. Man kommer lett i prat og plutselig har du noen du kan møte jevnt for playdates :) 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et barn under et år som jeg er alene med. Hvor kan vi reise i sommer og møte andre mennesker som vi kan sosialisere med? Budsjettet er maks 5000 kr.

Hvis du har lyst på det sosiale så er camping et alternativ. Det finnes noen surfecamper også som ikke er så bobil aktig:fnise: Jeg hadde ikke orket selv å dratt veldig langt med en baby. Maks Danmark. 

Anonymkode: 859a9...725

Skrevet

Sjekk her! 

http://www.aleneforeldreforeningen.no/Oslo/default.aspx

Bor du er annet sted så velger du til venstre. Sjekk facebooksiden deres. 

Enig med en annen her, en ettåring trenger ikke spesielt mer enn en lekeplass eller gressplen. Men skjønner veldig godt at du har behov for noe som er litt sosialt. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...