Gå til innhold

Trene bein, uten å bøye knærne


Gjest 30juli

Anbefalte innlegg

Gjest 30juli

Hei dere! 

Jeg trener sånn gjennomsnittlig, vil jeg tro. Jogger for det meste, men har lyst til å trene rumpa/innside lår med styrkeøvelser også. Dessverre er veldig mange av styrkeøvelsene jeg finner avhengig av at knærne bøyes. (feks som i knebøy). Det klarer jeg ikke, rett og slett fordi det skjer en bevegelse/knekk inni begge knærne når jeg bøyer dem, noe jeg ikke takler. Jeg hater sånne "knekkelyder", og det blir enda verre når jeg til og med føler dem... Har alltid hatt litt problemer med knærne etter flere år med håndball og fotball. 

Såå, noen som har noen forslag til noen styrkeøvelser som funker for innside lår/rumpe der jeg ikke trenger å bøye knærne? Tenker på øvelser man kan gjøre hjemme, ikke på treningssenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er flott. Som du sikkert skjønner, ligger du på siden og løfter beinet. Bytt bein etter X antall løft.

images.jpeg

Anonymkode: 1252f...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bestilt time og fysioterapeut for hjelp med trening. Spesielt siden du har vært skadet pga sport. Det er viktig og styrke musklene rundt knee leddet. Knekke lyden er ikke farlig bare ubehagelig. Med tanke på en blir og eldre så må en trene styrke i beina. Hva hvis du ramler hvordan komme opp uten og bøye beina. Har selv ødelagt menisk og har små kneppelyder i kneet. Har blitt mye bedre med opptrening og veiledning av fysio. Styrken i beina er og bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strake markløft, kickbacks (pågulvet med strake bein), hip thrust

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2018 den 16.14, lykkefuglen57 skrev:

Strake markløft, kickbacks (pågulvet med strake bein), hip thrust

Hvordan gjør man en hipthrust uten bøyde ben? Ellers var alle tipsene gode. Ta med kick til siden, enten med strikk eller i kabel så får man en god økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Inwe skrev:

Hvordan gjør man en hipthrust uten bøyde ben? Ellers var alle tipsene gode. Ta med kick til siden, enten med strikk eller i kabel så får man en god økt.

Man bøyer bare i start posisjon. Så er det bare deler av overkroppen som skal jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, lykkefuglen57 skrev:

Man bøyer bare i start posisjon. Så er det bare deler av overkroppen som skal jobbe.

Det vet jeg, bare tenkte du kanskje hadde en versjon med rette ben jeg aldri hadde hørt om 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Inwe skrev:

Det vet jeg, bare tenkte du kanskje hadde en versjon med rette ben jeg aldri hadde hørt om 😊

Tror ikke deter mulig ettersom man skal thruste😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med statisk knebøy o.l. hvis det er selve bevegelsen som er problemet?  Jeg vet ikke hvilke ulemper statisk trening eventuelt kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med svømming? Crawlspark.

Anonymkode: a5a69...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...