Jump to content
Guest 30juli

Trene bein, uten å bøye knærne

Recommended Posts

Guest 30juli

Hei dere! 

Jeg trener sånn gjennomsnittlig, vil jeg tro. Jogger for det meste, men har lyst til å trene rumpa/innside lår med styrkeøvelser også. Dessverre er veldig mange av styrkeøvelsene jeg finner avhengig av at knærne bøyes. (feks som i knebøy). Det klarer jeg ikke, rett og slett fordi det skjer en bevegelse/knekk inni begge knærne når jeg bøyer dem, noe jeg ikke takler. Jeg hater sånne "knekkelyder", og det blir enda verre når jeg til og med føler dem... Har alltid hatt litt problemer med knærne etter flere år med håndball og fotball. 

Såå, noen som har noen forslag til noen styrkeøvelser som funker for innside lår/rumpe der jeg ikke trenger å bøye knærne? Tenker på øvelser man kan gjøre hjemme, ikke på treningssenter. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

AnonymBruker

Denne er flott. Som du sikkert skjønner, ligger du på siden og løfter beinet. Bytt bein etter X antall løft.

images.jpeg

Anonymkode: 1252f...2f3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mokkilokki

Jeg hadde bestilt time og fysioterapeut for hjelp med trening. Spesielt siden du har vært skadet pga sport. Det er viktig og styrke musklene rundt knee leddet. Knekke lyden er ikke farlig bare ubehagelig. Med tanke på en blir og eldre så må en trene styrke i beina. Hva hvis du ramler hvordan komme opp uten og bøye beina. Har selv ødelagt menisk og har små kneppelyder i kneet. Har blitt mye bedre med opptrening og veiledning av fysio. Styrken i beina er og bedre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lykkefuglen57

Strake markløft, kickbacks (pågulvet med strake bein), hip thrust

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inwe
På 9.6.2018 den 16.14, lykkefuglen57 skrev:

Strake markløft, kickbacks (pågulvet med strake bein), hip thrust

Hvordan gjør man en hipthrust uten bøyde ben? Ellers var alle tipsene gode. Ta med kick til siden, enten med strikk eller i kabel så får man en god økt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lykkefuglen57
8 timer siden, Inwe skrev:

Hvordan gjør man en hipthrust uten bøyde ben? Ellers var alle tipsene gode. Ta med kick til siden, enten med strikk eller i kabel så får man en god økt.

Man bøyer bare i start posisjon. Så er det bare deler av overkroppen som skal jobbe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Inwe
2 timer siden, lykkefuglen57 skrev:

Man bøyer bare i start posisjon. Så er det bare deler av overkroppen som skal jobbe.

Det vet jeg, bare tenkte du kanskje hadde en versjon med rette ben jeg aldri hadde hørt om 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
lykkefuglen57
7 timer siden, Inwe skrev:

Det vet jeg, bare tenkte du kanskje hadde en versjon med rette ben jeg aldri hadde hørt om 😊

Tror ikke deter mulig ettersom man skal thruste😝

Share this post


Link to post
Share on other sites
penny_

Hva med statisk knebøy o.l. hvis det er selve bevegelsen som er problemet?  Jeg vet ikke hvilke ulemper statisk trening eventuelt kan ha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 30juli

Takk for mange gode forslag! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Hva med svømming? Crawlspark.

Anonymkode: a5a69...e73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.


Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...