Gå til innhold

Menn med barn fra før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde jeg blitt singel hadde jeg hatt null problem med å date en mann med barn. Men helst ikke 4 små for da blir vi for mange.  Hadde vært mer opptatt av hvor god far han har og hvordan dynamikk var oss alle imellom. Så om jeg hadde jeg vært skeptisk var det mer det jeg tenkte på. Mye som skal klaffe. 

Anonymkode: 3d784...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det tenker jeg må komme ganske kjapt slik at dersom han svarer motsatt av hva du trenger, så er det enklere å trekke seg unna og gå videre til neste. 

Jeg tenker egentlig før man treffer hverandre, dersom man møtes via nettet. Og hvis dere allerede har vært på en date og skal på neste så hadde jeg snakket om det da. 

Anonymkode: 7b3ce...043

Takk ! 

Så det er "ok" å spørre om det så tidlig? Jeg tenker absolutt det samme som deg at dette er viktig og må avklares så tidlig som mulig. Det er faktisk en deal breaker for meg at han ser det for seg. Jeg vil bare ikke spørre "for tidlig" og risikere å skremme han bort 🤔

Som sagt; korriger meg her. Dette er helt nytt for meg. Kun vært i forhold med menn tidligere uten barn. 

Anonymkode: 5e79b...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle han hatt et godt forhold til moren til barna. En av grunnene til at jeg valgte mann uten barn, selv med eget barn, var at de fedrene jeg har møtt hat enten anstrengt forhold til moren, eller barn som får gjøre som de vil. Men nå er mine barn store og hadde ikke vært aktuelt med ansvaret for barn i nye 18 år. 

Anonymkode: 66794...c1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ! 

Så det er "ok" å spørre om det så tidlig? Jeg tenker absolutt det samme som deg at dette er viktig og må avklares så tidlig som mulig. Det er faktisk en deal breaker for meg at han ser det for seg. Jeg vil bare ikke spørre "for tidlig" og risikere å skremme han bort 🤔

Som sagt; korriger meg her. Dette er helt nytt for meg. Kun vært i forhold med menn tidligere uten barn. 

Anonymkode: 5e79b...cd2

Hvis du skremmer han bort ved å spørre for tidlig så er han uansett ikke den rette for deg. 

Anonymkode: 7b3ce...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skremmer han bort ved å spørre for tidlig så er han uansett ikke den rette for deg. 

Anonymkode: 7b3ce...043

Helt riktig og et veldig godt poeng 😊👍 Tusen takk !

Anonymkode: 5e79b...cd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig og et veldig godt poeng 😊👍 Tusen takk !

Anonymkode: 5e79b...cd2

Tok motet til meg å spurte om dette i går. Det ble veldig godt mottatt og han virker å ha full forståelse for hvorfor jeg spurte. Jeg sa jeg er en direkte person, at det ikke er meningen å skremme ham men at det faktisk er viktig for meg at den personen jeg skal bruke tid på også ønsker barn i fremtiden. Så han tok det veldig fint og fortalte mye annet også 😊 Så, so far so good ☺

Anonymkode: 5e79b...cd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok motet til meg å spurte om dette i går. Det ble veldig godt mottatt og han virker å ha full forståelse for hvorfor jeg spurte. Jeg sa jeg er en direkte person, at det ikke er meningen å skremme ham men at det faktisk er viktig for meg at den personen jeg skal bruke tid på også ønsker barn i fremtiden. Så han tok det veldig fint og fortalte mye annet også 😊 Så, so far so good ☺

Anonymkode: 5e79b...cd2

Høres veldig bra ut. Det der kan være en sånn "bære eller briste"-situasjon. Godt han tok det så bra. Og du spurte sikkert ikke sånn jeg gjorde for noen år siden: "Eh du.. jeg har tenkt litt og jeg kunne egentlig tenkt meg å ha barn med deg en dag, jeg. Hva mener du om det? Ikke nå altså, men sånn etterhvert?" 

Han ble litt usikker og jeg kjørte på at det ikke hastet, men at jeg hadde lyst på barn med han en gang i fremtiden.

Det gikk ikke mange ukene før jeg ble ghostet. 

Jeg mener allikevel og har alltid ment at dersom man ser for seg at man skal ha barn i fremtiden så må man snakke om det så fort som mulig. (På en litt annen måte enn jeg gjorde, jeg er det dårlige eksempelet. :fnise: )

 

Anonymkode: 7b3ce...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok motet til meg å spurte om dette i går. Det ble veldig godt mottatt og han virker å ha full forståelse for hvorfor jeg spurte. Jeg sa jeg er en direkte person, at det ikke er meningen å skremme ham men at det faktisk er viktig for meg at den personen jeg skal bruke tid på også ønsker barn i fremtiden. Så han tok det veldig fint og fortalte mye annet også 😊 Så, so far so good ☺

Anonymkode: 5e79b...cd2

Jeg ble sammen med en som spurte tidlig om jeg ønsket meg flere barn, vi begge hadde hvert vårt barn da. Jeg sa at jeg ønsket meg flere på sikt og det gjorde han også. Tiden gikk og jeg ble gravid. Da gjorde han det slutt og prøvde å tvinge meg til abort. Dette gjorde jeg ikke, vi ble sammen igjen i 2 mnd igjen før han dumpet meg. Nå har han sterilisert seg da. Følte meg sykt lurt der.

Anonymkode: 3b13e...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke datet menn med barn tidligere men dater en nå. En stor pluss er at det er en naturlig forståelse der for at barnet kommer først og det blir ikke masse mas om man ikke rekker svare på meldinger osv. Faktisk maser han ikke i det hele tatt, og det flyter veldig fint når det kommer til kommunikasjon. Tidligere når jeg har datet menn uten barn blir de fort mer masete og skjønner ikke at man ikke har tid hele tiden. Han er en fin far, og i både handling og ord viser han at datteren hans er viktig for han, det gjør at jeg automatisk føler en mer tilknytning til han og respekt for han enn jeg har opplevd med andre menn.

Ulempen er at det er mye som skal klaffe for at vi får til å møtes da jeg selv har barn og begge er så voksne og fornuftige at vi selvfølgelig ikke involverer barna for tidlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres veldig bra ut. Det der kan være en sånn "bære eller briste"-situasjon. Godt han tok det så bra. Og du spurte sikkert ikke sånn jeg gjorde for noen år siden: "Eh du.. jeg har tenkt litt og jeg kunne egentlig tenkt meg å ha barn med deg en dag, jeg. Hva mener du om det? Ikke nå altså, men sånn etterhvert?" 

Han ble litt usikker og jeg kjørte på at det ikke hastet, men at jeg hadde lyst på barn med han en gang i fremtiden.

Det gikk ikke mange ukene før jeg ble ghostet. 

Jeg mener allikevel og har alltid ment at dersom man ser for seg at man skal ha barn i fremtiden så må man snakke om det så fort som mulig. (På en litt annen måte enn jeg gjorde, jeg er det dårlige eksempelet. :fnise: )

 

Anonymkode: 7b3ce...043

Å huff da 🙊 Dumt at du ble ghostet av den grunn, for dette var vel mer en litt uheldig formulering. Men, noen lar seg vel lettere skremme enn andre 😒 

Min vinkling var en litt annen 😊 Jeg spurte hvor han stod ifht flere barn i fremtiden, om det var aktuelt med flere eller helt uaktuelt. Jeg sa at iom at jeg ikke har barn fra før så ønsker jeg barn i fremtiden. Jeg ressonerte meg frem til at det var den beste måten å spørre om noe så seriøst på så tidlig. Vi har nettopp møtt hverandre. Men dette er viktig for meg; så det fikk bære eller briste 😊

Tusen takk for svar 😊

Anonymkode: 5e79b...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere føltes det så fullstendig uaktuelt at tanken alene ikke var egnet til annet enn å fremkalle et hånlig fnys fra meg, men nå som jeg nærmer meg 40 og har et par tantebarn jeg er glad i, ønsker jeg gjerne en pappa velkommen inn i livet mitt. Det er naturligvis bedre jo større barna er, men jeg er åpen for alt. Vel, jeg har samboer da, men sånn teoretisk sett.

Anonymkode: c6325...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vil jeg ikke ha noen barn, hverken mine egne eller andres, så det er en dealbreaker for meg.

Så det kommer veldig på om man vil ha barn/om man synes det er greit å ha delansvar for noen andre sine barn.

Anonymkode: c0a5e...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Tidligere føltes det så fullstendig uaktuelt at tanken alene ikke var egnet til annet enn å fremkalle et hånlig fnys fra meg, men nå som jeg nærmer meg 40 og har et par tantebarn jeg er glad i, ønsker jeg gjerne en pappa velkommen inn i livet mitt. Det er naturligvis bedre jo større barna er, men jeg er åpen for alt. Vel, jeg har samboer da, men sånn teoretisk sett.

Anonymkode: c6325...891

Det hørtes ikke helt teoretisk ut. Vil ikke samboeren din ha barn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg datet en fyr som hadde barn fra før, og kjente til slutt at det var jeg ikke klar for. Vi hadde det veldig fint sammen, og jeg kunne se at han var veldig glad i datteren sin. Men hver gang han viste bilde av henne, eller snakket om når jeg skulle møte henne, ble jeg livredd. Det kan godt hende det hadde gått seg til etterhvert, for nå var det dessverre andre grunner til at det ikke gikk.                                        Han hadde også et veldig dårlig forhold til barnets mor, som jeg vet godt hvem er og fra før ikke taklet, og det ble ganske vanskelig for meg å se for meg et liv hvor jeg må forholde meg til henne på en god måte. I tillegg blir jeg veldig utilpass rundt andres barn, og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dem.

Så nå kjenner jeg at nei, jeg vil ikke innlede noe forhold med en mann med barn fra før. Jeg er 25, og tanken endrer seg sikkert etterhvert eller om jeg treffer Mr.Right. 

Anonymkode: a00ac...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, CoolSistah skrev:

Det hørtes ikke helt teoretisk ut. Vil ikke samboeren din ha barn?

Nei, vi har aldri ønsket oss barn, så vi er en god match sånn sett. 

Anonymkode: c6325...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppsøker de ikke, men forelsker jeg meg skikkelig, vurderer jeg det. Var stemor som 23-åring. Et drama uten sidestykke. Bidrag, krangling og sjalusi. Du som ikke har barn, du skjønner ikke, var det både eksen og eksen til eksen, sa. Så, ergo ble jeg overkjørt, aldri lyttet til. 

Da vi alle lå syke, ble selvsagt barnet skjemt bort, mens jeg ble totalt glemt. Måtte ta taxi til sykehuset til slutt.

Følte meg alltid alene, selv om vi var en liten familie. 

Måtte ha møtt en veldig ryddig og ordentlig mann for å prøve igjen.

Anonymkode: e3684...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.6.2018 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Kanskje dere damer som svarer nei aldri kunne skrevet deres alder også? Hadde vært fint å se hvilken typisk aldersgruppe som har bestemt seg for å være barnløse.

Anonymkode: b3a6b...b0f

Jeg er 30 og har ikke bestemt meg for å være barnløs. Jeg ønsker meg gjerne egne barn, men ALDRI i livet om jeg skal ha stebarn. Jeg vil heller være barnløs enn å ha stebarn. 

Anonymkode: c58f7...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn med barn er uaktuelt for meg. Er i midten av 30-årene og ønsker ikke barn i livet mitt. 

Anonymkode: 49e83...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 17.30, Leonaen skrev:

Helt greit. Men da må samarbeidet med barnets mor være i orden, barnet må ha lite problemer, og jegmå bli ordentlig inkludert. Alle må ha en tydelig og feilfri kommunikasjon og alt av følelser må være avklart og ferdig. 

Det skjer ikke. Alltid noe idioti foreldrene imellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Det skjer ikke. Alltid noe idioti foreldrene imellom. 

Er jeg unntaket fra den regelen da? Eksen og jeg samarbeider uten tull og fjas og jeg har aldri vært noe problem for nye kona hans. Jeg liker eksen best når han har dame, ellers er han bare sur og grinete, så jeg er bare glad på hans vegne. 

Hvor inkludert hun føler hun er i den lille familien de har blitt når barnet er hos han, vet jeg ikke, men jeg blander meg ikke i hvert fall. 

Kan ikke tenke meg at jeg er den eneste? 

Anonymkode: 7b3ce...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...