Gå til innhold

Kutte ned på sommersamvær med far, men han er IKKE enig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faren bor langt unna, og har til nå hatt barnet 4 uker hver sommer. Far krever også å ha barnet helgen før hvert samvær, slik at det totalt blir dore uker pluss en helg jos far og resten hos meg. Barnet begynner å fortelle at han synes det er for lenge, og når jeg tenker meg om så ER det ALT for lenge og jeg ser ikke det som barnets beste at han skal være mer hos far enn hos oss. Det er her han bor og har omgangskretsen sin. 

Hva tenker dere? Far er ikke enig og sier han vil gå til retten om jeg velger å kutte ned på sommersamvær. Men jeg ser det ikke som hensiktsmessig for barnet å være så lenge vekke. Spseielt når han ikke ønsker det selv. Er ikke for å være vanskelig, men jeg ønsker kun barnet mitt sitt beste.

har tatt det opp med fvk, men de driter i det. Er bare nøytrale i alt og gidder ikke gjøre noe. 

Barnet er 8 år foresten. 

Anonymkode: b05ff...2ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far har rett til samvær med barnet dersom det ikke foreligger tungtveiende grunner som omsorgssvikt.

Skrevet

Jeg syns også at det høres mye ut på en gang. Hva om dere prøver å komme til en enighet om å dele opp sommerferien hos far? At han er hos far 2 uker og så 2 uker hos deg og så 2 uker hos far igjen? 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tenker på barnet. Alt handler om å vise verden hvor mye de er sammen med barnet. 

Hvor gammel er barnet? Er det 12 de har mulighet til å bli hørt? 

Anonymkode: 77fb7...5c2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Regn skrev:

Far har rett til samvær med barnet dersom det ikke foreligger tungtveiende grunner som omsorgssvikt.

Det er motsatt. Barnet har rett til samvær med far. 

Og hvis dette ikke er det beste for barnet så bør det løses på en annen måte. 

Anonymkode: 50dd4...7c7

• Liker 24
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er motsatt. Barnet har rett til samvær med far. 

Og hvis dette ikke er det beste for barnet så bør det løses på en annen måte. 

Anonymkode: 50dd4...7c7

Barn har godt av å være med både mor og far dersom det ikke er omsorgssvikt inni bildet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tenker på barnet. Alt handler om å vise verden hvor mye de er sammen med barnet. 

Hvor gammel er barnet? Er det 12 de har mulighet til å bli hørt? 

Anonymkode: 77fb7...5c2

Barnet er åtte sier hovedinnlegg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo klart at barnet ikke vil være så lenge hos en far det ellers aldri får se.... Hva med å faktisk la barnet være mer hos far slik at de får bygget en relasjon og ikke bare dytte barent på far hver sommer for å få fere?

Anonymkode: e7118...286

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Så klart far ikke  vil kutte i samvær. Han vil jo tilbringe tid med barnet sitt.

Anonymkode: 7ce6f...b9f

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Del det opp, så trenger dere ikke å kutte.

Anonymkode: 4a16f...df2

• Liker 5
Skrevet

Virker på meg som du helst vil ha barnet selv bestandig, og det er da ikke sunt. Barnet har to foreldre.

Skrevet
5 minutter siden, Regn skrev:

Barn har godt av å være med både mor og far dersom det ikke er omsorgssvikt inni bildet.

Enig i det, men 4 uker sammenhengende er litt mye for en liten gutt. Og i hvert fall når han ikke liker det selv. Barnet bør bli hørt selv om det er under 12 år gammelt. 

4 uker om sommeren er helt greit sammen med far, men ikke sammenhengende.

Akkurat nå, Regn skrev:

Virker på meg som du helst vil ha barnet selv bestandig, og det er da ikke sunt. Barnet har to foreldre.

Da tolker du det annerledes enn meg i hvert fall. Dette er snakk om 4 uker i strekk, det er ikke snakk om at mor ikke vil at sønnen skal være hos far. Hun prøver å lytte til sønnen sin og hva han ønsker også. Hun vil ikke kutte ut, men kutte ned

• Liker 9
Skrevet

Herregud, KG altså ...  

TS, foreslå å del opp samværet, som en over her sa? Fire uker i strekk borte er lenge, og dersom gutten ikke vil det selv hadde saken vært klar for min del. Så hadde far bare fått dratt meg for retten, der hadde ungen i det minste blitt hørt.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo klart at barnet ikke vil være så lenge hos en far det ellers aldri får se.... Hva med å faktisk la barnet være mer hos far slik at de får bygget en relasjon og ikke bare dytte barent på far hver sommer for å få fere?

Jo jeg ser den. Men når barnet sier på telefonen med meg at han vil hjem..etter 3 dager. Og han sier at han synes det et for lenge å være hos pappa. Og når jeg spør om hva han gleder seg til med å reise til far, så får jeg til svar «å være med vennen min i gata».. altså ingen svar om st han gleder seg til å være med faren sin. ingenting 

Lampene lyser hos meg altså. Når barnet mitt forteller meg noe så er det min plikt å lytte og gjøre noe med det og ikke pushe på han enda mer fordi det liksom skal løse opp knuten... syns jeg hadde vært en uansvarlig mor om jeg ikke hadde tatt tak i ønsket hans. 

ts 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg tilbrakte minst 4 uker hos besteforeldre hver sommer da jeg var liten. Fordi mine foreldre jobbet. Det ble gjort til noe positivt, og jeg hadde mine sommervenner der. Hadde aldri vondt av det. Om du som mor gjør det til noe negativt er det klart at barnet ikke vil! Når barnet ser far så lite burde det være noe positivt å være 4 uker med far. 

Anonymkode: 4af7d...909

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Herregud, KG altså ...  

TS, foreslå å del opp samværet, som en over her sa? Fire uker i strekk borte er lenge, og dersom gutten ikke vil det selv hadde saken vært klar for min del. Så hadde far bare fått dratt meg for retten, der hadde ungen i det minste blitt hørt.

Jeg har prøvd. Men far nekter. Greier ikke se barnets beste. Han skal bare ha og ha...mener ditt og datt om at det beste er å være i ett strekk. Pluss at det blir så dyrt med flybilletter sier han.. 

Synes han oppfører seg urettferdig overfor sin egen sønn. 

Ts 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo jeg ser den. Men når barnet sier på telefonen med meg at han vil hjem..etter 3 dager. Og han sier at han synes det et for lenge å være hos pappa. Og når jeg spør om hva han gleder seg til med å reise til far, så får jeg til svar «å være med vennen min i gata».. altså ingen svar om st han gleder seg til å være med faren sin. ingenting 

Lampene lyser hos meg altså. Når barnet mitt forteller meg noe så er det min plikt å lytte og gjøre noe med det og ikke pushe på han enda mer fordi det liksom skal løse opp knuten... syns jeg hadde vært en uansvarlig mor om jeg ikke hadde tatt tak i ønsket hans. 

ts 

Og når barnet ikke vil spise grønnsakene sine, selv om det er godt for barnet, så hører du vel på barnet og sier "ok, du kan droppe grønnsakene og bare spise sjokolade til middagen heretter" også da eller? Hvis du ikke lytter til alle barnets ønsker er du jo en uansvarlig mor, ikke sant? :ironi:

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, Polly Ester skrev:

Enig i det, men 4 uker sammenhengende er litt mye for en liten gutt. Og i hvert fall når han ikke liker det selv. Barnet bør bli hørt selv om det er under 12 år gammelt. 

4 uker om sommeren er helt greit sammen med far, men ikke sammenhengende.

Da tolker du det annerledes enn meg i hvert fall. Dette er snakk om 4 uker i strekk, det er ikke snakk om at mor ikke vil at sønnen skal være hos far. Hun prøver å lytte til sønnen sin og hva han ønsker også. Hun vil ikke kutte ut, men kutte ned

Da er det mors plikt i samråd med far å gjøre besøket til noe trivelig :) Når det er lang reise, blir det og lengre ferie. Jeg var og et sånt barn som bodde åtte uker på besteforeldrens gård og det var fint fordi det skjedde mye gøy og jeg fikk venner der.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg tilbrakte minst 4 uker hos besteforeldre hver sommer da jeg var liten. Fordi mine foreldre jobbet. Det ble gjort til noe positivt, og jeg hadde mine sommervenner der. Hadde aldri vondt av det. Om du som mor gjør det til noe negativt er det klart at barnet ikke vil! Når barnet ser far så lite burde det være noe positivt å være 4 uker med far. 

Anonymkode: 4af7d...909

Jeg har ikke gjort det til noe negativt. Jeg har stilt spørsmål om hva han vil selv, det er det jeg har gjort. Syns det er mer rettferdig det enn å skal stå og ta alt av avgjørelser over hodet på den stakkars ungen som ikke har noe han skulle sagt. Ts 

Skrevet
Akkurat nå, Regn skrev:

Da er det mors plikt i samråd med far å gjøre besøket til noe trivelig :) Når det er lang reise, blir det og lengre ferie. Jeg var og et sånt barn som bodde åtte uker på besteforeldrens gård og det var fint fordi det skjedde mye gøy og jeg fikk venner der.

Fire, ikke åtte uker. Jeg kan ikke regne i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...