Gå til innhold

Selgere som lyver om standen til brudekjolen for å få den solgt -Skjedd to ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med at selgere ikke er ærlige når det kommer til standen på brudekjolen de selger? Ved to anledninger (riktignok til samme bryllup)nå så har jeg kjøpt brukte brudekjoler, ferdig renset etter bruk. Jeg har hver gang spurt om standen til kjolen, altså om det er noen flekker på den, hull eller om den mangler noen stener etc. Jeg vet så klart at jeg kjøper en brukt brudekjole, men hvorfor kan ikke selger være ærlig når jeg spesifikt spør? Selger har begge gangene sagt at kjolen er strøken, ingen flekker, at den er som ny etc. Begge gangene så har det vært foundationflekker som sitter igjen, vært hull, mørke og synlige flekker som ikke har gått vekk samt mistet perler.. 

Noen som har opplevd det samme eller har jeg bare vært svært uheldig? Ene gangen var via finn og ande gangen via en utenlands side som selger brukte brudekjoler...

Anonymkode: 521de...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ta en ordentlig titt på kjolen før du kjøper den? Eller si til selger at du vil heve kjøpet pga flekker,  mangler  osv.

Å kjøpe  to kjoler du ikke  kan bruke høres veldig dyrt ut.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med at selgere ikke er ærlige når det kommer til standen på brudekjolen de selger? Ved to anledninger (riktignok til samme bryllup)nå så har jeg kjøpt brukte brudekjoler, ferdig renset etter bruk. Jeg har hver gang spurt om standen til kjolen, altså om det er noen flekker på den, hull eller om den mangler noen stener etc. Jeg vet så klart at jeg kjøper en brukt brudekjole, men hvorfor kan ikke selger være ærlig når jeg spesifikt spør? Selger har begge gangene sagt at kjolen er strøken, ingen flekker, at den er som ny etc. Begge gangene så har det vært foundationflekker som sitter igjen, vært hull, mørke og synlige flekker som ikke har gått vekk samt mistet perler.. 

Noen som har opplevd det samme eller har jeg bare vært svært uheldig? Ene gangen var via finn og ande gangen via en utenlands side som selger brukte brudekjoler...

Anonymkode: 521de...5aa

Brudekjole brukt bør du ikke kjøpe uten at du kan ta den i øyesyn før du gjør avtale om kjøp. 

Uansett, noen personer er ærlige og nøye på ting, andre det motsatte. Hvem du møter hvor er umulig å forutsi. 

Jeg har handlet mengder på finn. Noen få ganger har jeg fått søppel fra uærlige sjeler eller mennesker som ikke selv ser "elendigheten" i tingene de vil bli kvitt. Selger eller gir jeg bort ting, så er jeg nøye med å opplyse om standen for å unngå problemer etterpå. Men slik er jeg utrustet. Som kjøper må du være mer nøye desto mer penger dte er snakk om. 

Anonymkode: c7c0f...45e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bettsa skrev:

Hva med å ta en ordentlig titt på kjolen før du kjøper den? Eller si til selger at du vil heve kjøpet pga flekker,  mangler  osv.

Å kjøpe  to kjoler du ikke  kan bruke høres veldig dyrt ut.

Jeg bor på andre siden av landet, så hadde ikke mulighet til å se den ene kjolen først, heller ikke mulighet til å se den andre siden siden den kom fra England. Ba selvfølgelig om ekstra bilder av begge kjolene, for normalt så putter selgere kun opp bildene fra fotografen i annonsen. Så jeg føler hvert fall at jeg var veldig føre var, i forhold til å forsikre meg om standen til kjolen. Men allikevel, det beste er uansett å se den i virkeligheten først, men jeg hadde da ikke mulighet til det. 

Med den ene kjolen, så nektet selger for alt og ville ikke en gang kommentere bildene jeg la ved. Men allikevel endte selger opp med å tilby noen tusenlapper i avslag eller at jeg sendte kjolen i retur. Jeg sendte da kjolen i retur. Tenker meg at hun tok sjansen på at jeg ikke skulle klare å se de svært synlige flekkene.

Med den andre kjolen, som jeg mottok i går, så jeg har ikke fått svar ennå. Blir spennende å se hva det ender opp med. 

TS

 

 

 

Anonymkode: 521de...5aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på andre siden av landet, så hadde ikke mulighet til å se den ene kjolen først, heller ikke mulighet til å se den andre siden siden den kom fra England. Ba selvfølgelig om ekstra bilder av begge kjolene, for normalt så putter selgere kun opp bildene fra fotografen i annonsen. Så jeg føler hvert fall at jeg var veldig føre var, i forhold til å forsikre meg om standen til kjolen. Men allikevel, det beste er uansett å se den i virkeligheten først, men jeg hadde da ikke mulighet til det. 

Med den ene kjolen, så nektet selger for alt og ville ikke en gang kommentere bildene jeg la ved. Men allikevel endte selger opp med å tilby noen tusenlapper i avslag eller at jeg sendte kjolen i retur. Jeg sendte da kjolen i retur. Tenker meg at hun tok sjansen på at jeg ikke skulle klare å se de svært synlige flekkene.

Med den andre kjolen, som jeg mottok i går, så jeg har ikke fått svar ennå. Blir spennende å se hva det ender opp med. 

TS

 

 

 

Anonymkode: 521de...5aa

Neste gang betaler du med kredittkort. Vil selger da ikke gi deg alle pengene i retur så har du sikkerhet i kortet. http://www.kredittkortportalen.no/fordeler-ulemper/fordeler/garanti-ved-kjoep/  Uærlige selgere kan du aldri forsikre deg mot.

Anonymkode: c7c0f...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det når man selger. Da pynter man på sannheten (les: lyver) for å få solgt. 

Slik har det vært siden Evas tid, slangen sa jo ikke hele sannheten om konsekvensene med å spise eplet. 😇

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang betaler du med kredittkort. Vil selger da ikke gi deg alle pengene i retur så har du sikkerhet i kortet. http://www.kredittkortportalen.no/fordeler-ulemper/fordeler/garanti-ved-kjoep/  Uærlige selgere kan du aldri forsikre deg mot.

Anonymkode: c7c0f...45e

Kredittkort med privatsalg på finn?

Håpe det løser seg for deg. Skjedde det samme med meg, ble et helvete fra selgers side :( . 

Endret av Sjenertjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang betaler du med kredittkort. Vil selger da ikke gi deg alle pengene i retur så har du sikkerhet i kortet. http://www.kredittkortportalen.no/fordeler-ulemper/fordeler/garanti-ved-kjoep/  Uærlige selgere kan du aldri forsikre deg mot.

Anonymkode: c7c0f...45e

Går vel ikke an i betale med kredittkort når man handler privat på finn?

Den andre kjolen ble betalt via paypal, så der er jeg vel dekket hvis selger skulle slå seg vrang :) 

TS

Anonymkode: 521de...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sjenertjente skrev:

Kredittkort med privatsalg på finn?

Går helt fint. Men rentene løper som ved kontantuttak, så innfri kreditten samme dag som kjøpet gjøres.

Jeg så aldri snurten av det jeg kjøpte, men pengene fikk jeg tilbake.

Anonymkode: c7c0f...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går vel ikke an i betale med kredittkort når man handler privat på finn?

Den andre kjolen ble betalt via paypal, så der er jeg vel dekket hvis selger skulle slå seg vrang :) 

TS

Anonymkode: 521de...5aa

Paypal er langt mer komplisert enn kredittkort å få igjen penger via. 

Paypal er også lett å bli utsatt for svindel via, i følge en sak på tv2 hjelper deg. Der frarådet ekspertene folk mot å bruke paypal. Jeg slettet min konto. 

Anonymkode: c7c0f...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Går helt fint. Men rentene løper som ved kontantuttak, så innfri kreditten samme dag som kjøpet gjøres.

Jeg så aldri snurten av det jeg kjøpte, men pengene fikk jeg tilbake.

Anonymkode: c7c0f...45e

Hvordan betalte du selger da? Er jo ikke noe mulighet til å betale via kort til selger.. 

TS

Anonymkode: 521de...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Paypal er langt mer komplisert enn kredittkort å få igjen penger via. 

Paypal er også lett å bli utsatt for svindel via, i følge en sak på tv2 hjelper deg. Der frarådet ekspertene folk mot å bruke paypal. Jeg slettet min konto. 

Anonymkode: c7c0f...45e

Å, sattan. Typisk! :(

TS

Anonymkode: 521de...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med alle pengene du har lagt i disse brukte kjolene, kunne du helt sikkert kjøpt en ny ubrukt en :kari:

Anonymkode: 69033...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med alle pengene du har lagt i disse brukte kjolene, kunne du helt sikkert kjøpt en ny ubrukt en :kari:

Anonymkode: 69033...b08

Var det godt?

Anonymkode: 78086...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med alle pengene du har lagt i disse brukte kjolene, kunne du helt sikkert kjøpt en ny ubrukt en :kari:

Anonymkode: 69033...b08

Jeg kjøpte ikke brukt for å spare penger, tvert i mot. Jeg kjøpte brukt fordi begge kjolene ikke var mulig å kjøpe salong i Norge. 

TS

Anonymkode: 521de...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, O.G. skrev:

Hvorfor kjøpe en brukt kjole uten å se den og prøve først?

Les hva jeg skrev lengre opp i tråden.

Selv om kjolene ble kjøpt usett, så betyr det ikke at det er fritt frem for selger å lyve om standen. 

TS

Anonymkode: 521de...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les hva jeg skrev lengre opp i tråden.

Selv om kjolene ble kjøpt usett, så betyr det ikke at det er fritt frem for selger å lyve om standen. 

TS

Anonymkode: 521de...5aa

Tilstanden, heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...