Gå til innhold

Folk som legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke alle fly dette er mulig selv om man ønsker å kjøpe dette

Anonymkode: 0c7d1...fe2

Det er alltid mulig å få seg et sete på første rad eller ved nødutgangen dersom dette er nødvendig. Ikke at jeg tror på at du er over 1.95 uansett.

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Jeg flyr mye og legger ofte ned ryggen siden jeg nesten alltid sover på fly. Om noen virkelig trenger god beinplass, finnes det seter som kan reserveres til dette. 

Jeg setter meg opp når det er middagstid da, så personen bak får plass til å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er alltid mulig å få seg et sete på første rad eller ved nødutgangen dersom dette er nødvendig. Ikke at jeg tror på at du er over 1.95 uansett.

Anonymkode: 82829...80a

Ehh? Jeg er 1,96 men er kanskje ikke meg du mente? (det er jeg som skrev at man ikke alltid får kjøpt, skrev ikke det første)

Men nei ikke alltid det er bedre beinplass på første rad, og ikke alltid hverken den eller nødutgang er ledig når man bestiller billett. Og før du sier; da må man bestille før. Så er det ikke alltid det er mulig, skjer ofte at mine flyreiser blir bestemt 1-2 dager før reisen.

Anonymkode: 0c7d1...fe2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg er at når jeg har det bordet nede hvor jeg har måt og drikke oppå, så når setet foran meg da skal legge seg så ramler jo maten og drikken overalt.. for man får jo ikke noe forvarsel liksom. Hadde de nå kunnet snudd seg bak til meg spurt om det var greit å legge ned setet så hadde det vært fint :)

Greit at funksjonen er der, men man kan jo ta hensyn til hverandre likevel. Trangt og ukomfortabelt nok er det allerede. Og man har da virkelig ikke betalt for å kunne legge ned setet, liksom det er ikke DET som er grunnen til at du bestiller flybiletten. 

Anonymkode: c5b03...112

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da, du er over 1.95m høy? Hva med å kjøpe deg et sete med bedre beinplass om du har slike høydeproblemer?

Anonymkode: 82829...80a

Haha. Nei. Jeg er i normal høyde, men sitter likevel med beina helt oppi setet fremfor uavhengig om det er buss, fly eller bil. Nå pleier ikke de folk på fly jeg er på å legge ned ryggen heller, så det er en sjelden problemstilling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som plager meg er at når jeg har det bordet nede hvor jeg har måt og drikke oppå, så når setet foran meg da skal legge seg så ramler jo maten og drikken overalt.. for man får jo ikke noe forvarsel liksom. Hadde de nå kunnet snudd seg bak til meg spurt om det var greit å legge ned setet så hadde det vært fint :)

Greit at funksjonen er der, men man kan jo ta hensyn til hverandre likevel. Trangt og ukomfortabelt nok er det allerede. Og man har da virkelig ikke betalt for å kunne legge ned setet, liksom det er ikke DET som er grunnen til at du bestiller flybiletten. 

Anonymkode: c5b03...112

Dersom det ikke var mulig å legge ned setene på flyet så hadde jeg tatt et annet fly, så jo, det er en del av hvorfor jeg velger det flyet.

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid mulig å få seg et sete på første rad eller ved nødutgangen dersom dette er nødvendig. Ikke at jeg tror på at du er over 1.95 uansett.

Anonymkode: 82829...80a

Du har ikke lest deg så godt opp på reglene rundt nødutganger, har du? 

Jeg er forøvrig 1,71 og har får også problemer når den foran legger ned setet. Jeg har fått både skrubbsår og store blåmerker på knærne av flyturer og dessuten mat og drikke i fanget flere ganger. Nå har jeg rett og slett sluttet å ta imot mat/drikke på flyet dersom det sitter noen foran meg. 

Anonymkode: c0616...2f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom det ikke var mulig å legge ned setene på flyet så hadde jeg tatt et annet fly, så jo, det er en del av hvorfor jeg velger det flyet.

Anonymkode: 82829...80a

På mange nye fly så er denne funksjonen fjernet nettopp på grunn av at dette er en av de tingene passasjerer irriterer seg mest over når de skal fly.

Og hvordan vet du om et fly har dette eller ikke før du går på flyet? Hvis det flyet du er på ikke har dette går du da av flyet igjen og bestiller en ny tur?

Anonymkode: 0c7d1...fe2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det til tider like vondt å sitte rakrygget som for andre å sitte trangt med bena. Jeg har en ryggskade som gjør dette og ved å få litt vinkel på stolen slipper jeg smerte. Hvem sitt ubehag er viktigst? Funksjonen er der av en grunn, legg deres sete bakover også da vel så er det likt for alle. 

Anonymkode: c61f8...715

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk en uting at det går ann. Er faktisk umulig å sitte med beina rett frem når den foran legger ned sete. Er snakk om å ta hensyn til andre enn seg selv. Man får velge siste rad hvis man absolutt må bevege på sete.

Anonymkode: 2403b...945

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvordan vet du om et fly har dette eller ikke før du går på flyet? Hvis det flyet du er på ikke har dette går du da av flyet igjen og bestiller en ny tur?

Anonymkode: 0c7d1...fe2

Du vet at det går an å lese seg opp om ulike flymodeller ja? Og at det som regel er presisert hva slags fly det er når man booker reisen?

Anonymkode: ce325...cfb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det til tider like vondt å sitte rakrygget som for andre å sitte trangt med bena. Jeg har en ryggskade som gjør dette og ved å få litt vinkel på stolen slipper jeg smerte. Hvem sitt ubehag er viktigst? Funksjonen er der av en grunn, legg deres sete bakover også da vel så er det likt for alle. 

Anonymkode: c61f8...715

Det blir jo noe annet, og er så klart forståelig. Tviler dog på at dette gjelder alle.

Anonymkode: b201f...1a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater det!!! Og jeg gir litt faen i at folk sikkert har vondt i ryggen og "trenger den ekstra plassen". De skulle fjernet hele funksjonen. Er så lei av "special snowflakes" som "skal bare" "har vondt i ditt og vondt i datt". Det er ikke plass til den som sitter bak deg når du tar det ned. Det er trangt nok som det er. Det er ufattelig egoistisk å slå ned seteryggen. 

Jeg fikk kaffekoppen i fanget en gang fordi en idiot foran meg fant ut at han skulle slenge bakover setet. Jeg har opplevd èn gang at den foran meg spurte pent om det var ok at han tok bak setet, og da ble jeg så glad for at jeg ble spurt at jeg syntes det var ok å ha det enda trangere, men i utgangspunktet syntes jeg hele funksjonen burde fjernes. 

Hvis du har spesielle behov og en eller annen "god" grunn til å ha ekstra plass, så kan du bestille sete ved nødutgang. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det til tider like vondt å sitte rakrygget som for andre å sitte trangt med bena. Jeg har en ryggskade som gjør dette og ved å få litt vinkel på stolen slipper jeg smerte. Hvem sitt ubehag er viktigst? Funksjonen er der av en grunn, legg deres sete bakover også da vel så er det likt for alle. 

Anonymkode: c61f8...715

Hadde du spurt meg som satt bak deg om du kunne få legge ned setet fordi du har et kronisk ryggproblem, hadde jeg sagt ja. Selvfølgelig. Men jeg hadde forventet at du spurte meg, enten direkte eller via en ansatt. Hva hvis jeg bak hadde et kneproblem eller skulle ut på noe rett fra flyturen og ikke hadde mulighet til å bytte klær fulle av kaffe og chop suey? Hensyn går begge veier. Det er ikke sikkert du hadde vært den eneste på flyet med ønske om en smertefri flytur. Og nei, å legge ned setet mitt også ville ikke endret noenting. Jeg kunne fortsatt ikke sittet rett med bena uten at det hadde gjort vondt og jeg kunne fortsatt ikke spist, drukket eller gjort andre ting som krevde bord. Dessuten har jeg vanligvis ikke noe ønske om å være en drittsekk mot den bak meg når jeg er ute og flyr. 

Anonymkode: c0616...2f6

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere som irriterer seg over det? Eller er det bare meg? Her sitter man trangt nok fra før, og så kommer seteryggen bakover. Jeg kjenner at jeg faktisk blir sint. Jeg har flere ganger bedt dem rette opp igjen seteryggen. Det skal nevnes at jeg har store bein. Men nå sørger jeg alltid for å reservere seter enten helt fremst i flyet eller ved en av nødutgangene, så nå har jeg blitt kvitt "problemet." Men huttetu så mange ganger jeg har irritert meg over folk som legger ned seteryggen foran.

Anonymkode: 386b0...e5f

Du om det. Jeg hadde gitt blanke faen i om du hadde irritert deg over det. Det er mitt sete, det går ikke utover deg, plassen er betalt. Ta deg sammen eller la være å fly.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, altflyter skrev:

Jeg hater det!!! Og jeg gir litt faen i at folk sikkert har vondt i ryggen og "trenger den ekstra plassen". De skulle fjernet hele funksjonen. Er så lei av "special snowflakes" som "skal bare" "har vondt i ditt og vondt i datt". Det er ikke plass til den som sitter bak deg når du tar det ned. Det er trangt nok som det er. Det er ufattelig egoistisk å slå ned seteryggen. 

Jeg fikk kaffekoppen i fanget en gang fordi en idiot foran meg fant ut at han skulle slenge bakover setet. Jeg har opplevd èn gang at den foran meg spurte pent om det var ok at han tok bak setet, og da ble jeg så glad for at jeg ble spurt at jeg syntes det var ok å ha det enda trangere, men i utgangspunktet syntes jeg hele funksjonen burde fjernes. 

Hvis du har spesielle behov og en eller annen "god" grunn til å ha ekstra plass, så kan du bestille sete ved nødutgang. 

Jeg er enig i resten av innlegget ditt, men må bare kommentere siste linje. Har man spesielle behov, skal man IKKE bestille plass ved nødutgang. Det er å potensielt sette alle passasjerene og besetningen i fare.

Anonymkode: c0616...2f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, altflyter skrev:

Jeg hater det!!! Og jeg gir litt faen i at folk sikkert har vondt i ryggen og "trenger den ekstra plassen". De skulle fjernet hele funksjonen. Er så lei av "special snowflakes" som "skal bare" "har vondt i ditt og vondt i datt". Det er ikke plass til den som sitter bak deg når du tar det ned. Det er trangt nok som det er. Det er ufattelig egoistisk å slå ned seteryggen. 

Jeg fikk kaffekoppen i fanget en gang fordi en idiot foran meg fant ut at han skulle slenge bakover setet. Jeg har opplevd èn gang at den foran meg spurte pent om det var ok at han tok bak setet, og da ble jeg så glad for at jeg ble spurt at jeg syntes det var ok å ha det enda trangere, men i utgangspunktet syntes jeg hele funksjonen burde fjernes. 

Hvis du har spesielle behov og en eller annen "god" grunn til å ha ekstra plass, så kan du bestille sete ved nødutgang. 

Godt innlegg! :5:

Anonymkode: f6e91...436

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg misliker sterkt folk som har ned seteryggen hele tiden, det vitner om manglende evne til å ha omsorg for fremmede mennesker. En bit av turen, (utenom matservering, da alle seterygger bør være oppreist) ja det er greit. Aksept for det går på å kunne tilpasse seg andre mennesker. Men HELE veien, og særlig på lange flyturer, da blir jeg irritert. De som argumenterer med at "trenger du mer plass får du kjøpe et annet flysete", vel, hvis du trenger en seng på et fly for 8 timers søvn, så kan du kjøpe billett til en egen setekategori for det:

first-class-bed.jpg 

For andre som ikke flyr på ovennevte kategori: Du har kjøpt deg et sete, ikke et hotellrom, og dine valg beører direkte folk rundt deg.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemet med folk som har lange bein. Samtidig er det jo endel som har både rydd og nakkeproblemer, inkludert meg selv. Vanskelig det der. Skal ihvertfall bli flinkere til å spørre de bak meg, var ikke klar over at det var så mange som irriterte seg over dette. Flyr bare langturer (nær familie som bor over Atlanteren ) og har inntrykk av at de fleste setter seteryggen ned. Jeg har pute i korsryggen, nakkepute, bytter stillinger ofte, går mye rundt i flyet, men smertene kommer på langturer og da er eneste som funker å ta ned ryggen. 

Anonymkode: 797da...434

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...