Gå til innhold

Folk som legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør du det èn gang, uten å spørre, da kan du banne på at jeg sitter klar med knærne for å presse i mot om du prøver deg igjen. Sitter ikke å presser i ryggen din hele turen, men sitter klar med dem, slik at jeg kan presse i mot om du prøver. Har opplevd folk som har kjetfta på kabinpersonalet fordi "stolen min virker ikke!" 😄 

Anonymkode: 85b18...c46

DA hadde jeg tatt fart og kjørt setet ned i knærne dine ;) fordi "setet mitt ikke virket" når jeg prøvde forsiktig.

Anonymkode: ce325...cfb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gidder ikke irritere meg over det. Men tar aldri ned setet selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, altflyter said:

Jeg hater det!!! Og jeg gir litt faen i at folk sikkert har vondt i ryggen og "trenger den ekstra plassen". De skulle fjernet hele funksjonen. Er så lei av "special snowflakes" som "skal bare" "har vondt i ditt og vondt i datt". Det er ikke plass til den som sitter bak deg når du tar det ned. Det er trangt nok som det er. Det er ufattelig egoistisk å slå ned seteryggen. 

Jeg fikk kaffekoppen i fanget en gang fordi en idiot foran meg fant ut at han skulle slenge bakover setet. Jeg har opplevd èn gang at den foran meg spurte pent om det var ok at han tok bak setet, og da ble jeg så glad for at jeg ble spurt at jeg syntes det var ok å ha det enda trangere, men i utgangspunktet syntes jeg hele funksjonen burde fjernes. 

Hvis du har spesielle behov og en eller annen "god" grunn til å ha ekstra plass, så kan du bestille sete ved nødutgang. 

Helt enig med deg. Hvis du har ekstra lange bein og trenger ekstra beinplass og du får setet foran i knærne om det lener seg bakover så burde du bestille sete ved en nødutgang.

 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde du spurt meg som satt bak deg om du kunne få legge ned setet fordi du har et kronisk ryggproblem, hadde jeg sagt ja. Selvfølgelig. Men jeg hadde forventet at du spurte meg, enten direkte eller via en ansatt. Hva hvis jeg bak hadde et kneproblem eller skulle ut på noe rett fra flyturen og ikke hadde mulighet til å bytte klær fulle av kaffe og chop suey? Hensyn går begge veier. Det er ikke sikkert du hadde vært den eneste på flyet med ønske om en smertefri flytur. Og nei, å legge ned setet mitt også ville ikke endret noenting. Jeg kunne fortsatt ikke sittet rett med bena uten at det hadde gjort vondt og jeg kunne fortsatt ikke spist, drukket eller gjort andre ting som krevde bord. Dessuten har jeg vanligvis ikke noe ønske om å være en drittsekk mot den bak meg når jeg er ute og flyr. 

Anonymkode: c0616...2f6

Nå er det helt normalt at alle retter opp stolryggen når mat serveres. Jeg har faktisk aldri vært med på at dette ikke gjøres da de som ikke retter det opp under servering får tilsnakk av betjeningen, så dette er bare tull.

 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Du har ikke lest deg så godt opp på reglene rundt nødutganger, har du? 

Jeg er forøvrig 1,71 og har får også problemer når den foran legger ned setet. Jeg har fått både skrubbsår og store blåmerker på knærne av flyturer og dessuten mat og drikke i fanget flere ganger. Nå har jeg rett og slett sluttet å ta imot mat/drikke på flyet dersom det sitter noen foran meg. 

Anonymkode: c0616...2f6

Jeg er 185 og greier fint å sitte slik at jeg fremdeles har 5-10cm mellom knærne mine og setet foran meg, når det er nedlent, men det er klart at hvis du ligger i setet i stedefor å sitte normalt så kommer knærne dine lengre fram enn vanlig og du vil få plassproblemer.

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Du har betalt for ditt sete, men du trenger vel ikke stjele plass fra den som sitter bak? Kjøp 2 seter da vel, hvis du ikke klarer å sitte på et fly uten å plage andre.

Anonymkode: d49e2...f96

Man stjeler ikke plass fra den bak. Man har betalt for et sete som kan lenes bakover, dvs at man har reservert plassen sitt eget sete står på + plassen bak setet som kreves for å kunne lene det bakover. Nøyaktig det samme som du har. Med andre ord kan du også lene setet ditt bak dersom du ønsker, men dersom du ikke ønsker å utnytte din egen plass, men heller legge restriksjoner på hvordan andre får bruke sin betalte plass kan du heller kjøpe deg setet på business.

 

2 hours ago, reiseglad said:

Det går fint an å sove på flyet selv om ryggen ikke legges bakover. Man klarer seg fint på en 3-4 timers flytur uten å legge seteryggene i medpassasjerers matfat, eller knær. De som ikke klarer det, bør kanskje heller ta toget! Der er det bedre plass😀

Eller kanskje de som ikke greier å sitte normal i et sete eller selv mener at de har så abnormalt lange bein at ingen andre i flyet skal få sitte normalt selv kan reise med toget eller kjøpe seg plass med større seteavstand?

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjelden ute og reiser så jeg har ikke opplevd dette så mye at det plager meg, men når jeg har lest igjennom denne tråden så skjønner jeg godt at de må lage fly der det ikke er mulig å gjøre noe med seteryggen. Så mange her som er komplette egoister, enten den ene eller andre veien.

"Du kan banne på at jeg hadde da kjørt setet inn i knærne dine"
"Da hadde du i hvert fall fått motstand og jeg hadde holdt igjen setet ditt"
"Jeg gjør som jeg vil"
"Det er min rett"

Syns det er litt trist at man kjører på uten tanke for andre. 

Anonymkode: 76a82...d7f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er sjelden ute og reiser så jeg har ikke opplevd dette så mye at det plager meg, men når jeg har lest igjennom denne tråden så skjønner jeg godt at de må lage fly der det ikke er mulig å gjøre noe med seteryggen. Så mange her som er komplette egoister, enten den ene eller andre veien.

"Du kan banne på at jeg hadde da kjørt setet inn i knærne dine"
"Da hadde du i hvert fall fått motstand og jeg hadde holdt igjen setet ditt"
"Jeg gjør som jeg vil"
"Det er min rett"

Syns det er litt trist at man kjører på uten tanke for andre. 

Anonymkode: 76a82...d7f

Dersom man ikke ignorerer den bak seg vil man aldri kunne lene sitt eget sete bak, bare fordi den bak deg vil være egoistisk og ikke spandere på seg den beinplassen personen tydeligvsi trenger. Man bør selvsagt være grei og lene setet rolig tilbake slik at ingenting velter og slik at man ikke slår seteryggen i knærne til den bak, dersom personen ligger i setet sitt i stedefor å sitte, men dersom personen bak nekter deg å legge setet rolig ned ved å skulle dytte knærne mot seteryggen er det da temmelig opplagt at man må kjøre på litt hardere og "hive" seg bakover slik at personen må tilpasse seg? Seteryggen tåler heldigvis betydelig mer enn et par knær og en egoist.

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør du det èn gang, uten å spørre, da kan du banne på at jeg sitter klar med knærne for å presse i mot om du prøver deg igjen. Sitter ikke å presser i ryggen din hele turen, men sitter klar med dem, slik at jeg kan presse i mot om du prøver. Har opplevd folk som har kjetfta på kabinpersonalet fordi "stolen min virker ikke!" 😄 

Anonymkode: 85b18...c46

Lol, altså "sitter klar hvis de prøver seg"👶🏻

Kan ikke folk som presser inn i andres seterygger heller spørre hyggelig om vedkommende kan la være å legge ned setet, for du får ikke plass til beina? Litt mer konstruktivt enn at personen foran tror setet ikke funker og prøver hardere for å få det ned. 

Jeg synes også man bør spør før man legger ned setet, da de bak deg kan ha kaffe på bordet f.eks. Men like teit å være den som sitter bak og er som et trassig barn.

 

Anonymkode: f1c67...a5d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egoist og gjør som jeg vil. Plager det deg at seteryggen min er nede? Synd for deg. 

Anonymkode: 84732...c1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man ikke ignorerer den bak seg vil man aldri kunne lene sitt eget sete bak, bare fordi den bak deg vil være egoistisk og ikke spandere på seg den beinplassen personen tydeligvsi trenger. Man bør selvsagt være grei og lene setet rolig tilbake slik at ingenting velter og slik at man ikke slår seteryggen i knærne til den bak, dersom personen ligger i setet sitt i stedefor å sitte, men dersom personen bak nekter deg å legge setet rolig ned ved å skulle dytte knærne mot seteryggen er det da temmelig opplagt at man må kjøre på litt hardere og "hive" seg bakover slik at personen må tilpasse seg? Seteryggen tåler heldigvis betydelig mer enn et par knær og en egoist.

Anonymkode: 82829...80a

Det var egentlig det at folk blir så hissige og sier at "da kjører jeg stolen i bena dine" og " da holder jeg stolen tilbake med knærne mine" og "ja, bare prøv så skal du se hva jeg gjør" som jeg mente med det du uthevet av hva jeg skrev i forrige innlegg. 

Det er responsen på seteryggen og hvordan folk snakker om at de har rett til ditt og rett til datt som jeg responderte på. Som f.eks innlegget over mitt nå - AB...c1a som rett ut sier at h*n er egoist og synd for den som sitter bak eller foran. 

 

Anonymkode: 76a82...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Herr Heftig skrev:

Skjønner ikke at dette er en problemstilling. Setene går jo bare 2-3 cm tlbake. Merker ikke forskjell om den foran har setet opp eller ned.

Det mest patetiske er jo de som slenger ned seteryggen så fort de har satt seg, så kabinpersonalet må irettesette dem før take-off. Og tror du ikke de alltid må snakkes til før landing også?

Vel, tydeligvis merker vi forskjell ellers hadde ikke denne tråden blitt startet?

Jeg for eksempel merker det veldig godt når jeg får glodvarm kaffe sølt utover fanget mitt og hele bordet.

Problemet for meg er ikke funksjonen i seg selv nødvendigvis, men at folk bare kjører på uten tanke for dem som sitter bak. Det er ganske enkelt å snu seg bak og spørre om det er ok, for jeg setter lite pris på å få mat og drikke sølt overalt..

 

Anonymkode: c5b03...112

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, tydeligvis merker vi forskjell ellers hadde ikke denne tråden blitt startet?

Jeg for eksempel merker det veldig godt når jeg får glodvarm kaffe sølt utover fanget mitt og hele bordet.

Problemet for meg er ikke funksjonen i seg selv nødvendigvis, men at folk bare kjører på uten tanke for dem som sitter bak. Det er ganske enkelt å snu seg bak og spørre om det er ok, for jeg setter lite pris på å få mat og drikke sølt overalt..

Anonymkode: c5b03...112

Når det er matservering så er det ingen som lener setet tilbake, jeg har iallefall aldri opplevd det. De gangene folk har setet lent tilbake under matservering får de tilsnakk fra betjeningen...

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Please IKKE press beina dine inn i seteryggen til de foran deg, det er veldig ubehagelig.

Anonymkode: f1c67...a5d

Please IKKE legg ned seteryggen, det er veldig ubehagelig for den som sitter bak deg.

Gjør du det, får du knærne mine inn i ryggen din, fordi det blir mindre plass til bena mine. Å legge ned seteryggen er uhøffelig og ekstremt dårlige manerer. Hvorfor i huleste skal du ha en mer komfortabel flytur på bekostning av et annet menneske? 

Anonymkode: b22af...ba0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Please IKKE legg ned seteryggen, det er veldig ubehagelig for den som sitter bak deg.

Gjør du det, får du knærne mine inn i ryggen din, fordi det blir mindre plass til bena mine. Å legge ned seteryggen er uhøffelig og ekstremt dårlige manerer. Hvorfor i huleste skal du ha en mer komfortabel flytur på bekostning av et annet menneske? 

Anonymkode: b22af...ba0

Ja, si meg. Hvorfor skal du ha en mer komfortabel flytur på bekostning av de som sitter foran deg?

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får du rette deg opp i ryggen så du sitter med rumpa inn. Idiotisk å mene jeg skal ta hensyn til deg om du ikke klarer noe såpass elementært som å sitte ordentlig. 

Anonymkode: 832df...74e

:ler: som om jeg ikke gjør det fra før av. Det er ikke akkurat mitt oppdrag her i livet å nesten alltid sitte trangt med beina når det er seter fremfor meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Please IKKE legg ned seteryggen, det er veldig ubehagelig for den som sitter bak deg.

Gjør du det, får du knærne mine inn i ryggen din, fordi det blir mindre plass til bena mine. Å legge ned seteryggen er uhøffelig og ekstremt dårlige manerer. Hvorfor i huleste skal du ha en mer komfortabel flytur på bekostning av et annet menneske? 

Anonymkode: b22af...ba0

Jeg legger ikke ned seteryggen, så ikke vits å sitere meg. Om jeg absolutt må gjøre det (får ikke sove kollektivt uansett, så gjør det sjeldent), spør jeg først. 

Det er likevel ofte jeg kjenner folk bak meg presse knærene sine inn i min rygg, og det er så irriterende.

Anonymkode: f1c67...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke være mulig å justere ryggen mer enn 1 lite hakk bakover. Unødvendig å ligge med hodet i fanget på passasjeren bak.

Anonymkode: c44c6...8de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, si meg. Hvorfor skal du ha en mer komfortabel flytur på bekostning av de som sitter foran deg?

Anonymkode: 82829...80a

Det er da ikke spesielt komfortabelt for noen å fly. Det at noen får det MER komfortabelt ved å gjøre det MINDRE komfortabelt for noen andre, er utrolig frekt og hensynsløst. Det at jeg sitter rett og og ned i setet mitt uten å legge ned ryggen gjør det hverken mer komfortabelt for meg og det gjør det ikke mindre komfortabelt for noen andre. 

Anonymkode: b22af...ba0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det burde ikke være mulig å justere ryggen mer enn 1 lite hakk bakover. Unødvendig å ligge med hodet i fanget på passasjeren bak.

Anonymkode: c44c6...8de

Setene på business klassen står ikke så nærme hverandre at man kan få hodet sitt på andre passasjerer sitt fang når man ligger. Var det to passasjerer som delte et business sete du så, eller?

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Setene på business klassen står ikke så nærme hverandre at man kan få hodet sitt på andre passasjerer sitt fang når man ligger. Var det to passasjerer som delte et business sete du så, eller?

Anonymkode: 82829...80a

Hva snakker du om?

Anonymkode: c44c6...8de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er da ikke spesielt komfortabelt for noen å fly. Det at noen får det MER komfortabelt ved å gjøre det MINDRE komfortabelt for noen andre, er utrolig frekt og hensynsløst. Det at jeg sitter rett og og ned i setet mitt uten å legge ned ryggen gjør det hverken mer komfortabelt for meg og det gjør det ikke mindre komfortabelt for noen andre. 

Anonymkode: b22af...ba0

Det er jo det jeg sier? Hvorfor skal du gjøre det mer komfortabelt for deg å fly ved å gjøre det mindre komfortabelt for personen foran deg å fly? Dersom dere begge legger ned setene får dere begge det bedre, dersom du skal hindre personen foran deg i å legge sitt ned får du det uendret og han det verre. Hvorfor mener du at dette er en god løsning?

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...