Gå til innhold

Folk som legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mr. Kilmister skrev:

Du om det. Jeg hadde gitt blanke faen i om du hadde irritert deg over det. Det er mitt sete, det går ikke utover deg, plassen er betalt. Ta deg sammen eller la være å fly.

Jo. Det går faktisk veldig ut over den som sitter bak deg at du tar setet ditt bak. Jeg håper du i det minste har folkeskikk nok til å sjekke at personen bak deg ikke sitter med varm kaffe før du smeller ned setet OG at du spør først. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i resten av innlegget ditt, men må bare kommentere siste linje. Har man spesielle behov, skal man IKKE bestille plass ved nødutgang. Det er å potensielt sette alle passasjerene og besetningen i fare.

Anonymkode: c0616...2f6

De fleste som mener de har "rett" til å slå ned setet er folk med bittelitt vondt i ryggen eller evt lange bein eller rett og slett at de syntes det er mer komfortabelt og ikke bryr seg om andre mennesker... men er selvsagt enig med deg i det du sier :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mr. Kilmister skrev:

Du om det. Jeg hadde gitt blanke faen i om du hadde irritert deg over det. Det er mitt sete, det går ikke utover deg, plassen er betalt. Ta deg sammen eller la være å fly.

Strengt tatt går det utover meg og andre fordi det blir mindre plass når du har ned seteryggen !. æsj, du er en av egoistene på flyene.

Anonymkode: 386b0...e5f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jabx skrev:

Hva betyr "store bein"?

Bein som tar litt mer plass enn gjennomsnittlige bein?

Anonymkode: 386b0...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bein som tar litt mer plass enn gjennomsnittlige bein?

Anonymkode: 386b0...e5f

Lange bein?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Strengt tatt går det utover meg og andre fordi det blir mindre plass når du har ned seteryggen !. æsj, du er en av egoistene på flyene.

Anonymkode: 386b0...e5f

Nei, det er omvendt, jeg har betalt for det setet. Det er du som da er egoisten! Ferdig snakka!

Endret av Mr. Kilmister
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva du har betalt og ikke betalt, er ikke spesielt interessant. Jeg har betalt for setet bak deg. Jeg vil også gjerne ha en forklaring på hvorfor det er omvendt at det blir mindre plass når du har ned setet ditt. Dette var logisk, du.

Anonymkode: 386b0...e5f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare frekke folk som tar ned setet. Hvis man absolutt skal stjele plass fra den som sitter bak, så får man kjøpe to seter da. Et sete + det setet bak. Synes det er veldig frekt og sleipt å ta ned setet. Rett og slett dårlig oppførsel.

Anonymkode: d49e2...f96

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Nei, det er omvendt, jeg har betalt for det setet. Det er du som da er egoisten! 

Du har betalt for ditt sete, men du trenger vel ikke stjele plass fra den som sitter bak? Kjøp 2 seter da vel, hvis du ikke klarer å sitte på et fly uten å plage andre.

Anonymkode: d49e2...f96

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde du spurt meg som satt bak deg om du kunne få legge ned setet fordi du har et kronisk ryggproblem, hadde jeg sagt ja. Selvfølgelig. Men jeg hadde forventet at du spurte meg, enten direkte eller via en ansatt. Hva hvis jeg bak hadde et kneproblem eller skulle ut på noe rett fra flyturen og ikke hadde mulighet til å bytte klær fulle av kaffe og chop suey? Hensyn går begge veier. Det er ikke sikkert du hadde vært den eneste på flyet med ønske om en smertefri flytur. Og nei, å legge ned setet mitt også ville ikke endret noenting. Jeg kunne fortsatt ikke sittet rett med bena uten at det hadde gjort vondt og jeg kunne fortsatt ikke spist, drukket eller gjort andre ting som krevde bord. Dessuten har jeg vanligvis ikke noe ønske om å være en drittsekk mot den bak meg når jeg er ute og flyr. 

Anonymkode: c0616...2f6

Nope, det er ikke vanlig fly-sedvane. Spørre via en ansatt? Herregud lol. Jeg spør ikke, men jeg legger ryggen ned forsikring, smeller den ikke ned i knærne til noen. Og jeg legger ned ryggen fordi jeg vil sove, har ingen fysiologiske problemer. Har du problemer med det får du la være å fly, eller gå for disse nye flyene uten mulighet til å legge ned ryggen (hvis det faktisk finnes).  

Anonymkode: ce325...cfb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å sove på flyet selv om ryggen ikke legges bakover. Man klarer seg fint på en 3-4 timers flytur uten å legge seteryggene i medpassasjerers matfat, eller knær. De som ikke klarer det, bør kanskje heller ta toget! Der er det bedre plass😀

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når de foran meg tar ned setet, tar jeg ned setet for å få bedre plass. Og om den bak meg begynner å oppføre seg slik som du er det bare teit. Det er en viss dominoeffekt. Du må bare være med på det.

Anonymkode: 22499...ebd

Nix, nei.. beina mine blir ikke kortere av at jeg legger ned min egen seterygg. 

Å gå trøsket seteryggen til passasjeren foran bak i kneskålene er såpass ubehagelig at jeg stopper det..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er bare en ting som er verre enn de som smeller seteryggene bakover uten å spørre, og det er de som i tillegg slenger langt hår bak over seteryggen og ned i maten min...

Anonymkode: f9065...001

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er irriterende, men etter et par minutter blir de som oftest lei av å kjenne knærne mine i ryggen og så tar de setet opp igjen. 

Anonymkode: 5721e...b01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skal få lov til å legge ned setet, men de må gjøre det SAKTE! Jeg har fått «knust» knærne mine og det lille bordet dyttet i magen(ikke alle har like gode løsninger med bord og sete) så mange ganger! Respekt for medpassasjerer, slå ned setet sakte!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det helt greit så lenge du spør først! Gi meg muligheten til å ta vekk det jeg evt har på brettet, så slipper jeg å få kaffe/te/mat sølt ut over hele meg

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Herr Heftig

Skjønner ikke at dette er en problemstilling. Setene går jo bare 2-3 cm tlbake. Merker ikke forskjell om den foran har setet opp eller ned.

Det mest patetiske er jo de som slenger ned seteryggen så fort de har satt seg, så kabinpersonalet må irettesette dem før take-off. Og tror du ikke de alltid må snakkes til før landing også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du det èn gang, uten å spørre, da kan du banne på at jeg sitter klar med knærne for å presse i mot om du prøver deg igjen. Sitter ikke å presser i ryggen din hele turen, men sitter klar med dem, slik at jeg kan presse i mot om du prøver. Har opplevd folk som har kjetfta på kabinpersonalet fordi "stolen min virker ikke!" 😄 

Anonymkode: 85b18...c46

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har betalt for ditt sete, men du trenger vel ikke stjele plass fra den som sitter bak? Kjøp 2 seter da vel, hvis du ikke klarer å sitte på et fly uten å plage andre.

Anonymkode: d49e2...f96

Kongeargument! At det går an. Setet skal brukes. Slik er det bare!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Kongeargument! At det går an. Setet skal brukes. Slik er det bare!

Synes ikke akkurat argument ditt (sitert over) var så veldig overbevisende...

Anonymkode: d49e2...f96

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...