Gå til innhold

Folk som legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 6/11/2018 at 9:48 AM, AnonymBruker said:

Og derfor er det svært effektivt å hamre knærene i stolryggen når setet legges ned, så kan de velge om det er mest vondt å sitte oppreist eller mest vondt at jeg på pur faen slår den i ryggen hele flyturen. Setet pleier å gå fort opp skal jeg si deg. 

Anonymkode: 8fc2c...289

Så deilig med litt gratis masasje da 😊 Som regel må man betale i dyre dommer for dette, så gjerne gjør det på meg hvis jeg skulle sitte foran deg en gang når jeg legger ned setet.
 

16 hours ago, Sisevt said:

Hadde det ikke da gitt mer mening at de som ikke klarer å sitte oppreist en hel flytur heller kjøper førsteklasse eller finner andre løsninger? 

Nei, da det ikke er de som har et problem med at man bruker den medfølgende funksjonen som setet man har kjøpt kommer med. Det er personene bak som har et problem med at personen foran bruker setet slik det er tiltenkt brukt, så da er det dem som får gjøre noe med saken hvis de vil ha det annerledes. Jeg har ikke noe problem med at personen foran lener setet sitt tilbake og jeg gjør det selvsagt også selv så jeg ser ingen grunn til å betale for en oppgradering når jeg har det behagelig slik det er.

Anonymkode: 3a88f...ccb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, AnonymBruker said:

Å legge ned seteryggen på fly er mangel på sosial intelligens, hensynsløst og frekt.

Anonymkode: 1ffed...b6b

Du tar nok feil her. Å nekte andre å legge ned seteryggen på fly er derimot faktisk en mangel på sosial intelligens, hensynsløst og frekt.
 

19 minutter siden, -Willow said:

Er jo ikke verre enn at du legger ned ditt eget sete for å få bedre plass? Det eneste jeg irriterer meg over er folk som absolutt skal legge ned setet akkurat når det er matservering og jeg må passe på så jeg ikke får alt dettende i fanget 😡

Ja huff, på akkurat det scenario så er det frekt og hensynsløst å legge ned setet, men jeg tror det er få som gjør dette da jeg aldri har opplevd det før og jeg reiser en del. Slike ting som dette, eller som å legge ned setet på de tidspunktene det ikke er lov til er selvsagt irriterende hvis folk gjør, men når folk her inne prøver å si at uansett når man legger ned setet så er man en egoitisk pest og en plage så må jeg nesten bare le :fnise:

Anonymkode: 3a88f...ccb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er lov til å håpe :) (og jeg tviler på at det vil skje med det første)

Anonymkode: ce325...cfb

Det er flere flyselskaper som har fjernet funksjonen på økonomi på de nyere flyene sine allerede. British Airways for eksempel. Er billigere å produsere den type seter og mer økonomisk å fly med siden de veier mindre. Funksjonen ses dessuten ikke på som noe essensielt å ha på innlands, det er snarere mer til irritasjon enn det er til glede.

Så dessverre, det skjer med det første.

Anonymkode: f1ee8...bac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere flyselskaper som har fjernet funksjonen på økonomi på de nyere flyene sine allerede. British Airways for eksempel. Er billigere å produsere den type seter og mer økonomisk å fly med siden de veier mindre. Funksjonen ses dessuten ikke på som noe essensielt å ha på innlands, det er snarere mer til irritasjon enn det er til glede.

Så dessverre, det skjer med det første.

Anonymkode: f1ee8...bac

Yeah :) 

Jeg har mer en god nok plass selv om de forran meg lener setet tilbake. Men fyfaen så det irriterer. Det er så egoistisk og frekt. 

Enda frekkere er det å si at det er frekt å ikke få lov. Gosj. Jeg håper allikevel at de fleste som ferdes ute blant mennesker ikke er som flere her inne på kg. 

Nei man skal ikke bare slenge ned setet sitt. Det er og blir ufint og frekt. Man kan spørre pent og få et ja. Men man slenger ikke ned setet sitt og krever sin rett på bekostning av andre. 

Anonymkode: 2d048...4fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 18.17, Sisevt skrev:

Hadde det ikke da gitt mer mening at de som ikke klarer å sitte oppreist en hel flytur heller kjøper førsteklasse eller finner andre løsninger? 

Overhodet ikke. Det sier seg selv at det er den personen som ikke klarer å innefinne seg i at andre bruker ett flysete på en slik måte det er laget for, som må kjøpe seg en annen billettype. 

Anonymkode: d2fe5...87d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yeah :) 

Jeg har mer en god nok plass selv om de forran meg lener setet tilbake. Men fyfaen så det irriterer. Det er så egoistisk og frekt. 

Enda frekkere er det å si at det er frekt å ikke få lov. Gosj. Jeg håper allikevel at de fleste som ferdes ute blant mennesker ikke er som flere her inne på kg. 

Nei man skal ikke bare slenge ned setet sitt. Det er og blir ufint og frekt. Man kan spørre pent og få et ja. Men man slenger ikke ned setet sitt og krever sin rett på bekostning av andre. 

Anonymkode: 2d048...4fd

Vet ikke hvem som er mest egoistisk jeg. En person som bruker sitt sete på tiltenkt måte, eller en som ønsker å bestemme over hvordan andre skal innrette seg etter eget godtbefinnende.

Anonymkode: d2fe5...87d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvem som er mest egoistisk jeg. En person som bruker sitt sete på tiltenkt måte, eller en som ønsker å bestemme over hvordan andre skal innrette seg etter eget godtbefinnende.

Anonymkode: d2fe5...87d

Ehh? Ser du hva du selv skriver?? 

Det er jo innlysende at det er den som lener setet sitt tilbake som er egoist. Hvordan du klarer å vri det om til det motsatte er jo helt villt. Nei en må ikke bruke seter slik. Og det skaper mer plager for den bak, enn den foran som må sitte vanlig. 

En gang satt jeg fast i setet fordi det satt en diger person i setet foran meg, som lente sitt sete maks tilbake. Selv satt jeg på bakerste rad og fikk ikke lent mitt tilbake. Ergo satt jeg fast. Helt dønn fast. Og vi to hadde betalt samme pris for den jævla flybilletten. Dette var eneste og siste gang jeg fløy charter. Hvorfor skal en overvektig person gi meg så store fysiske plager?? Hvor egoistisk er ikke det?? 

Anonymkode: 2d048...4fd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh? Ser du hva du selv skriver?? 

Det er jo innlysende at det er den som lener setet sitt tilbake som er egoist. Hvordan du klarer å vri det om til det motsatte er jo helt villt. Nei en må ikke bruke seter slik. Og det skaper mer plager for den bak, enn den foran som må sitte vanlig. 

En gang satt jeg fast i setet fordi det satt en diger person i setet foran meg, som lente sitt sete maks tilbake. Selv satt jeg på bakerste rad og fikk ikke lent mitt tilbake. Ergo satt jeg fast. Helt dønn fast. Og vi to hadde betalt samme pris for den jævla flybilletten. Dette var eneste og siste gang jeg fløy charter. Hvorfor skal en overvektig person gi meg så store fysiske plager?? Hvor egoistisk er ikke det?? 

Anonymkode: 2d048...4fd

Jeg skjønner at det kan være irriterende når du sitter på bakerste rad, I really do.. Men da ville jeg ihvertfall sørget for å ikke sitte bakerst neste gang. Det gjør nemlig jeg hver gang av den enkle grunn at setet ikke kan lenes bakover. Noen ganger må jeg betale ekstra for å velge sete, men da velger jeg altså heller å gjøre det.

jeg velger altså å gjøre mitt for å sørge for de tingene som er viktig for meg blir sånn som jeg vil ha dem, og det at setet kan lenes tilbake er nummer èn for min del. Hvis jeg ikke har giddet å bry meg om å fikse dette før jeg reiser, og tilfeldigvis blir tildelt et sete bakerst eller foran nødutgang, så er det faktisk min egen feil. Jeg VÊT godt at setene foran der kan lenes tilbake, og jeg er faktisk ikke en så stor dritt at jeg nekter den foran meg å gjøre det selvom jeg selv ikke kan. 

Jeg har ennå tilgode å høre om noen som faktisk har blitt klemt fast mellom setene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
6 minutter siden, Kokoloko skrev:

Jeg skjønner at det kan være irriterende når du sitter på bakerste rad, I really do.. Men da ville jeg ihvertfall sørget for å ikke sitte bakerst neste gang. Det gjør nemlig jeg hver gang av den enkle grunn at setet ikke kan lenes bakover. Noen ganger må jeg betale ekstra for å velge sete, men da velger jeg altså heller å gjøre det.

jeg velger altså å gjøre mitt for å sørge for de tingene som er viktig for meg blir sånn som jeg vil ha dem, og det at setet kan lenes tilbake er nummer èn for min del. Hvis jeg ikke har giddet å bry meg om å fikse dette før jeg reiser, og tilfeldigvis blir tildelt et sete bakerst eller foran nødutgang, så er det faktisk min egen feil. Jeg VÊT godt at setene foran der kan lenes tilbake, og jeg er faktisk ikke en så stor dritt at jeg nekter den foran meg å gjøre det selvom jeg selv ikke kan. 

Jeg har ennå tilgode å høre om noen som faktisk har blitt klemt fast mellom setene. 

Samme her. Da tenker jeg heller at det er vedkommende som sitter fast som sliter med vekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh? Ser du hva du selv skriver?? 

Det er jo innlysende at det er den som lener setet sitt tilbake som er egoist. Hvordan du klarer å vri det om til det motsatte er jo helt villt. Nei en må ikke bruke seter slik. Og det skaper mer plager for den bak, enn den foran som må sitte vanlig. 

En gang satt jeg fast i setet fordi det satt en diger person i setet foran meg, som lente sitt sete maks tilbake. Selv satt jeg på bakerste rad og fikk ikke lent mitt tilbake. Ergo satt jeg fast. Helt dønn fast. Og vi to hadde betalt samme pris for den jævla flybilletten. Dette var eneste og siste gang jeg fløy charter. Hvorfor skal en overvektig person gi meg så store fysiske plager?? Hvor egoistisk er ikke det?? 

Anonymkode: 2d048...4fd

Jeg er ikke overvektig. Men lener setet bakover fordi det er mer behagelig for ryggen og nakken min. Om du sitter fast så er det vel strengt tatt du som må være litt robust for jeg har aldri opplevd å bli sittende fast i flysetet mitt selv om jeg sitter rett og vedkommende foran lener seg tilbake.....

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, BearMama said:

Jeg er ikke overvektig. Men lener setet bakover fordi det er mer behagelig for ryggen og nakken min. Om du sitter fast så er det vel strengt tatt du som må være litt robust for jeg har aldri opplevd å bli sittende fast i flysetet mitt selv om jeg sitter rett og vedkommende foran lener seg tilbake.....

Evt prøv å være en to meter høy normalvektig mann som meg!

(Jeg reserverer sete, eller burde si reserverte da det nå koster 150 kr å reservere sete ved nødutgangen nå)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
1 time siden, Katten.2.0 skrev:

Evt prøv å være en to meter høy normalvektig mann som meg!

(Jeg reserverer sete, eller burde si reserverte da det nå koster 150 kr å reservere sete ved nødutgangen nå)

Mannen min har også veldig lange bein, men han klager aldri på at noen lener seg bakover.

Han liker også å lene setet sitt bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, BearMama said:

Mannen min har også veldig lange bein, men han klager aldri på at noen lener seg bakover.

Han liker også å lene setet sitt bakover.

Jeg har ikke bare lange ben. Lårbenet mitt er lengre enn standard-avstanden fra stolryggen min til den foran meg. Dermen må jeg skreve med bena for å kunne sitte på en vanlig plass, og det er knapt fysisk mulig for personen foran meg å senke stolryggen.

Derfor reserverer jeg sete, og jeg senker aldri mitt eget mer enn halvparten av veien om det sitter noen andre bak meg.

Jeg er oppdratt bedre enn at jeg utøver min 'rett' om det går på bekostning av andres komfort og mot normal høflighet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, BearMama skrev:

Jeg er ikke overvektig. Men lener setet bakover fordi det er mer behagelig for ryggen og nakken min. Om du sitter fast så er det vel strengt tatt du som må være litt robust for jeg har aldri opplevd å bli sittende fast i flysetet mitt selv om jeg sitter rett og vedkommende foran lener seg tilbake.....

Ehh jeg er 160 og veier 52 kg. Men skal love deg at dundra foran meg var mye større. Veldig stor og veldig usunn. Jeg trener og spiser sunt og er ikke til plage for noen i vårt samfunn. Men jeg må veldig ofte ta støyten fra andre egoister. Jeg er ganske så dritlei av at min komfor kommer på bekostning av andre slappfisker og sløvinger. Siden jeg er liten blir jeg alltid plassert på de mest ugunstig plassene osv fordi jeg ikke tar noe plass. Om jeg er lei? Oh Yes. Men siden jeg er liten og lettere kan sitte ukomfortabelt (jeg er fysisk veldig sterk og fleksibel) så gjør jeg det også. 

Anonymkode: 2d048...4fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ned seteryggen. Jeg får vondt i ryggen av å sitte helt rett opp og ned. Men tar selvfølgelig setet opp når det serveres mat, og jeg er veldig forsiktig når jeg tar det ned så det ikke skal gjøre vondt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Makan til sytekopper. Så trangt er det strengt tatt ikke, at dere trenger å hisse dere så mye opp over et sete som kan legges tilbake. Tenker dette problemet sitter mer i hodet enn i bena...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BearMama
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh jeg er 160 og veier 52 kg. Men skal love deg at dundra foran meg var mye større. Veldig stor og veldig usunn. Jeg trener og spiser sunt og er ikke til plage for noen i vårt samfunn. Men jeg må veldig ofte ta støyten fra andre egoister. Jeg er ganske så dritlei av at min komfor kommer på bekostning av andre slappfisker og sløvinger. Siden jeg er liten blir jeg alltid plassert på de mest ugunstig plassene osv fordi jeg ikke tar noe plass. Om jeg er lei? Oh Yes. Men siden jeg er liten og lettere kan sitte ukomfortabelt (jeg er fysisk veldig sterk og fleksibel) så gjør jeg det også. 

Anonymkode: 2d048...4fd

Hvordan satt du fast? Jeg er oppriktig nysgjerrig da jeg er høyere enn deg og veier det samme og har aldri satt fast.

Og om den som lener stolen ned er stor eller liten har ikke noe å si. Seteryggene går bare så langt ned uansett hvem som sitter i den.

Du virker som en ufordragelig person måten du omtaler mennesker på. Mer selvsentrert og egoistisk blir en vel ikke. Kanskje ikke kaste stein i glasshus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BearMama skrev:

Hvordan satt du fast? Jeg er oppriktig nysgjerrig da jeg er høyere enn deg og veier det samme og har aldri satt fast.

Og om den som lener stolen ned er stor eller liten har ikke noe å si. Seteryggene går bare så langt ned uansett hvem som sitter i den.

Du virker som en ufordragelig person måten du omtaler mennesker på. Mer selvsentrert og egoistisk blir en vel ikke. Kanskje ikke kaste stein i glasshus.

Skal love deg at jeg er så lei egoister at jeg nå faktisk lett kan si stygt om dere. Så da får jeg snakke et språk dere skjønner 😛 du vet. Den steinen du allerede kasta. Jeg plukka den bare opp jeg ;) 

Jeg fikk setet i knærne. Å reise seg opp var vanskelig. Satt ikke fysisk fast men det ble et strev å komme seg på do. Jeg er liten. Hva pokker hadde skjedd om det var en stor person som satt på mitt sete? 

Anonymkode: 2d048...4fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, making.a.mess said:

Makan til sytekopper. Så trangt er det strengt tatt ikke, at dere trenger å hisse dere så mye opp over et sete som kan legges tilbake. Tenker dette problemet sitter mer i hodet enn i bena...

For min del handler det mer om invadering av intimsonen når folk halvveis blir liggende over deg. Jeg er ikke interessert i ufrivillig nærkontakt med fremmede over timer.

Anonymkode: 41809...b1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal love deg at jeg er så lei egoister at jeg nå faktisk lett kan si stygt om dere. Så da får jeg snakke et språk dere skjønner 😛 du vet. Den steinen du allerede kasta. Jeg plukka den bare opp jeg ;) 

Jeg fikk setet i knærne. Å reise seg opp var vanskelig. Satt ikke fysisk fast men det ble et strev å komme seg på do. Jeg er liten. Hva pokker hadde skjedd om det var en stor person som satt på mitt sete? 

Anonymkode: 2d048...4fd

Synes det er interessant at du klarer å sitte fast når jeg som er høyere enn deg og mannen min som er 186 aldri har sittet fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...