Gå til innhold

Folk som legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På korte turer legger jeg sjeldent sete bakover. Men på lange turer gjør jeg det etter å ha spist. For da skal jeg sove og eller se på film resten av turen. Sitter ikke oppreist i 11 timer altså. Folk som sliter med liten plass, må kjøpe seg eco pluss eller business

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BearMama
17 minutter siden, Sisevt skrev:

Hadde det ikke da gitt mer mening at de som ikke klarer å sitte oppreist en hel flytur heller kjøper førsteklasse eller finner andre løsninger? 

Ikke når flysetene kan legges ned på økonomiklasse 😗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte eller lange turer, legger ned setet. Jeg sover alltid på fly. Og det som er kort tur for noen, er nødvendigvis ikke det for andre. Den som legger ned setet kan like gjerne ha reist i 20 timer. Bare ikke med det flyet. 

Anonymkode: 71733...816

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BearMama said:

Ikke når flysetene kan legges ned på økonomiklasse 😗

Ikke sant. Den dagen man ikke lenger kan legge ned setene på økonomiklasse så reiser jeg business eller første klasse. Frem til da er det fritt frem

Anonymkode: ce325...cfb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sisevt skrev:

Hadde det ikke da gitt mer mening at de som ikke klarer å sitte oppreist en hel flytur heller kjøper førsteklasse eller finner andre løsninger? 

Nei. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner dere alle disse setene med 90 graders vinkel? Kanskje dere burde reise med et normalt flyselskap neste gang? 

Anonymkode: c0616...2f6

Det er tydligvis ikke samme sted som dere finner disse setene som går så vanvittig langt bak..

Endret av Kokoloko
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg flyr veldig langt,  har det hendt ved et par anledninger at jeg satt meg på kne ned på gulvet mellom setene med hodet i liggende i setet. Jeg får fortsatt plass til det selvom den foran har lent setet tilbake. Så det er bare forunderlig at ikke vanlige mennesker som sitter i setet på vanlig måte også gjør det selvom setet er nede?

Anonymkode: 68a8e...c4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Korte eller lange turer, legger ned setet. Jeg sover alltid på fly. Og det som er kort tur for noen, er nødvendigvis ikke det for andre. Den som legger ned setet kan like gjerne ha reist i 20 timer. Bare ikke med det flyet. 

Anonymkode: 71733...816

Jepp, norske flyplasser er kjent for å være transittflyplasser. Jeg vet ikke hva som gjør det, om det er vår utrolig sentrale beliggenhet i verden, vårt lave kostnadsnivå på matvarer og tjenester eller våre lave drivstoffpriser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bedre for oss under 160 heller som ikke ser over seteryggen! Å sitte med setet 10 cm fra ansiktet er kjempe ubehagelig!! Burde ikke vært lov med flyseter som kan legges bakover. Hvertfall ikke i små fly

Anonymkode: 781dc...94e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2018 den 21.02, AnonymBruker skrev:

Tykke. Er lov å slanke seg så andre kan legge ned seteryggen.

Anonymkode: c9052...c86

Drittsekk kommentar. 

Anonymkode: 6c474...a75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2018 den 1.07, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å sove på flyet, og jeg er i min fulle rett til å legge ned setet om jeg vil. Dersom dette var en "uting" så hadde ikke funksjonen vært der.

Anonymkode: ce325...cfb

Håper de fjerner funksjonen snart

Anonymkode: dbc30...d32

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2018 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne aldri flydd om jeg ikke fikk lagt ned setet. Om det så er snakk om 2 timer. Derfor unngår jeg Ryanair, bakerste sete og nødutgang. 

Det er nok like forferdelig for meg å ikke kunne legge ned setet pga den som sitter bak, som det er for den bak (om den har noe imot det) om jeg legger ned setet

Anonymkode: 68a8e...c4f

Å huff, stakkars deg da. 

Anonymkode: 6c474...a75

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge ned seteryggen på fly er mangel på sosial intelligens, hensynsløst og frekt.

Anonymkode: 1ffed...b6b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Håper de fjerner funksjonen snart

Anonymkode: dbc30...d32

Ja, det er lov til å håpe :) (og jeg tviler på at det vil skje med det første)

Anonymkode: ce325...cfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger jeg aldri ned setet på flyet, nå flyr jeg mest innenriks da eller til Sør Europa. Men jeg ønsker at folk spør passasjeren bak, om det er ok at setet legges ned.

Ja plassen ved nødutgangene er mest ideell i forhold til beinplassen for oss som er ganske høye.

På SAS og Norwegian er det vel ikke 1 klasse plasser eller business Class så en kan kjøpe seg bedre plass. Det er trangt nok på fly som det er, om ikke en skal få sete foran i fanget.

Hensyn bør gå begge veger om bord i et fly.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Example skrev:

Jepp, norske flyplasser er kjent for å være transittflyplasser. Jeg vet ikke hva som gjør det, om det er vår utrolig sentrale beliggenhet i verden, vårt lave kostnadsnivå på matvarer og tjenester eller våre lave drivstoffpriser. 

Det er da ikke så veldig usannsynlig at en som flyr f.eks Oslo-Trondheim kom fra et fly fra Thailand eller lignende tidligere. Rutenettet er rimelig mye større i Oslo enn i andre norske byer så det er mye transitt på Gardermoen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 hours ago, Sisevt said:

Hadde det ikke da gitt mer mening at de som ikke klarer å sitte oppreist en hel flytur heller kjøper førsteklasse eller finner andre løsninger? 

Hvorfor? De har betalt for et sete som kan lenes bakover. Du har betalt for et sete som kan lenes bakover. Dersom du ikke liker at setet du og personen foran deg har kan lenes bakover så er det da vitterlig du som burde oppgradere så du sitter et sted du kan være fornøyd....

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

Er jo ikke verre enn at du legger ned ditt eget sete for å få bedre plass? Det eneste jeg irriterer meg over er folk som absolutt skal legge ned setet akkurat når det er matservering og jeg må passe på så jeg ikke får alt dettende i fanget 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Håper de fjerner funksjonen snart

Anonymkode: dbc30...d32

Du får fly med Ryanair da, der kan ikke setene legges ned.

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke meg forundre om ikke disse som syter over at man legger ned setet sitt ville fortsatt og syte selv om man satt på SAS+ og la ned setet. Da hadde de vel ligget enda mer i setene sine slik at den ekstra beinplassen plutselig ble borte likevel.

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...