Gå til innhold

Folk som legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kødder?? Så dine penger betyr mer enn pengene til den bak seg? Ditt liv betyr mer enn andres liv?? Herregud hva skjer med folk fortiden? Jeg blir uvell av den egoistiske tankegangen enkelte har. 

Anonymkode: 2d048...4fd

Jeg skrev da ikke det. Den som legger ned setet er for det første ikke meg, men den foran meg. For det andre så er det vedkommendes rettmessige plass ombord i flyet. Kunne ikke falle meg inn å se det som et problem at medpassasjerer bemytter seg av den tjenesten de har betalt for. Det er egoisme. Jeg liker ikke egoisme, og dermed unngår jeg å være en egoistisk drittsekk som skal nekte andre hva de har betalt for.

Endret av Husholdning1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kødder?? Så dine penger betyr mer enn pengene til den bak seg? Ditt liv betyr mer enn andres liv?? Herregud hva skjer med folk fortiden? Jeg blir uvell av den egoistiske tankegangen enkelte har. 

Anonymkode: 2d048...4fd

Alle mennesker er, og vil alltid være egoistiske, sånn er det bare. Men hvorfor skal den som sitter bak meg sin trivsel veie mer enn min? Jeg har det bedre med setet bakover (ingen liker å sitte i 90 graders vinkel) og personen bak trives best med setet oppe. Det er absolutt ingen fasit på hvem som trivsel som veier mest, og inntil det ikke lenger går an å legge ned setet, eller flyselskapene går ut og sier at denne praksisen ikke lenger er lov, så kan du banne på at jeg kommer til å legge ned setet for å sove.

Anonymkode: ce325...cfb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart det er krig i verden :ler:

Jeg er for øvrig veldig skeptisk til å legge ryggen ned fordi jeg ikke vil være til bry for den bak meg, men jeg sliter litt med kneet og trenger noen gang den beinplassen jeg kan få. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest alt her, men du fremstår i hvert fall som et oppegående menneske :)

Ufattelig mange skrotfolk her på kg... så godt å se noen med litt forstand. 

Anonymkode: 2d048...4fd

Jeg er glad noen ser hva jeg mente :ler:

Poenget mitt var bare at hensyn bør gå begge veier. Selv plages jeg ikke alltid av at noen legger ned setet, men jeg har opplevd å få maten min i fanget omtrent og det er ikke hyggelig i det hele tatt.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man så lange ben at man ikke kan sitte komfortabel når noen legger ned sitt sete, ja da får man booke et sete hvor dette ikke vil være et problem. Det er bare å være tidlig ute.

For egen del, ønsker jeg å benytte den funksjonen dersom den er der. Jeg sliter med ryggen, og det å kunne strekke på ryggen under en flyreise hjelper. Skal sies at jeg tar ikke ned setet mitt dersom det er matservering, men jeg bruker den om det er mulig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dunker/presser beina i setet deres hvis de først har lagt det ned. Da blir det så lite plass at det er vanskelig å ikke gjøre det uansett. Vil de ha setet i fred, får de ha det såpass høyt oppe at jeg har plass til beina mine. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig tror at denne bakoverlent-funksjonen er fra back in the day når det var litt større seter og litt færre setesrader stappet inn i flyet og dermed litt bedre plass for de reisende.

Nå er det bare trangt og jævlig og det finnes flyselskaper som har kuttet denne funksjonen ut, så det betyr vel at de vurderer det slik at ubehaget som følger det å få setet foran i fanget, er større enn ubehaget ved å måtte sitte opprett. 

Jeg selv hater når folk legger ned setet og invaderer den lille privatsfæren jeg har om bord på flyet og ville ikke gjort det mot de som sitter bak meg. 

Anonymkode: 21dc4...d06

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De har mat på flyet da.

Anonymkode: ce325...cfb

Ikke allergimat. 

Anonymkode: c0616...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ikke allergimat. 

Anonymkode: c0616...2f6

Jo. Jeg er vegetarianer og glutenallergiker, har aldri hatt problemer med å få mat hos noen av e selskapene jeg har reist med.

Anonymkode: ce325...cfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Jeg er vegetarianer og glutenallergiker, har aldri hatt problemer med å få mat hos noen av e selskapene jeg har reist med.

Anonymkode: ce325...cfb

Det finnes flere allergier i verden enn glutenallergi, vet du. Uansett så mener jeg bestemt at min rett til å spise maten jeg har med og har foran meg går foran noen andres rett til å hvile håret sitt i min mat som jeg har på min betalte plass. At noen i det hele tatt kverulerer på det sier vel ganske mye om hvem de er som mennesker. 

Anonymkode: c0616...2f6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri flydd om jeg ikke fikk lagt ned setet. Om det så er snakk om 2 timer. Derfor unngår jeg Ryanair, bakerste sete og nødutgang. 

Det er nok like forferdelig for meg å ikke kunne legge ned setet pga den som sitter bak, som det er for den bak (om den har noe imot det) om jeg legger ned setet

Anonymkode: 68a8e...c4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/9/2018 at 1:17 AM, JesusErStammen said:

men andre har også betalt for en god flyreise... ville du likt å ikke få plass til å sitte godt på ett fly?

Selv om den på seteraden foran legger ned seteryggen et par centimeter så er det fortsatt mulig for de fleste å sitte godt på et fly om man sitter på plassen bak. Jeg justerer mitt eget komfortnivå, og om det går utover noen andre så får de gi meg beskjed på en høflig måte. Jeg gidder ikke å sitte der selv og ha det ukomfortabelt fordi at Arne eller Belinda på plassen bak kan få det ukomfortabelt selv. Kanskje

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seteryggen oppe når jeg er våken og nede når jeg sover (dersom det blir aktuelt å få til). 

Må jo si at dette ikke er det som irriterer meg mest med flyturer. De som bruker all verdens tid på å gjøre seg klar når de skal forlate flyet og generelt for mange mennesker trøkt opp i hverandre på et lite sted når vi skal ut får blodet til å bli varmt hos meg. Selv ønsker jeg bare kjapp prosess her altså.. 

Endret av Mass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9. juni 2018 den 2.16, AnonymBruker skrev:

Du har ikke lest deg så godt opp på reglene rundt nødutganger, har du? 

Jeg er forøvrig 1,71 og har får også problemer når den foran legger ned setet. Jeg har fått både skrubbsår og store blåmerker på knærne av flyturer og dessuten mat og drikke i fanget flere ganger. Nå har jeg rett og slett sluttet å ta imot mat/drikke på flyet dersom det sitter noen foran meg. 

Anonymkode: c0616...2f6

Jeg skjønner ikke hvordan så mange klarer å lage et problem ut av ingenting? Jeg er også 171 (i tillegg lange ben til høyden min) og dermed høyere enn den gjennomsnittlig norske kvinne. Jeg har aldri hatt noe problem med trange flyseter eller at personen foran meg kjører setet ned i knærne mine. Det må jo være dere som sitter på en veldig merkelig måte, eventuelt jeg som sitter på en veldig merkelig måte (i så fall fungerer det hvert fall). 

Jeg kan skjønne at store menn kan ha problemer, men de fleste damer burde fint kunne få plass i setene så lenge de er normalvektige.

Anonymkode: cd03e...7e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

La oss si det slik, knærne dine tåler mindre enn seteryggen min, så dersom du skal være kvalm skal nok jeg kunne sitte og godte meg over at knærne dine blir gode og møre.

Hva med å da oppgradere setene deres slik at dere ikke skaper slike problemer for alle andre på flyet? Eventuelt sitte på første rad?

Anonymkode: 82829...80a

Det er ikke på alle flyvninger dette går an, og på feks Widerøes lokale flyruter er det ingen seteplassering her, bare førstemann til mølla. 

Men hvorfor skal vi kjøpe dyre billetter så personen forran min samboer skal få legge ned seteryggen? Dessuten tror jeg ikke at vi skaper problemer for alle andre på flyet, sjelden alle deler på samme sete. Om det er noen som lager problemer er det de som sitter fremfor som absolutt må ligge. Om det er så viktig å ligge får de bestille sete bak seg og da. 

Anonymkode: 53e01...b32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke på alle flyvninger dette går an, og på feks Widerøes lokale flyruter er det ingen seteplassering her, bare førstemann til mølla. 

Men hvorfor skal vi kjøpe dyre billetter så personen forran min samboer skal få legge ned seteryggen? Dessuten tror jeg ikke at vi skaper problemer for alle andre på flyet, sjelden alle deler på samme sete. Om det er noen som lager problemer er det de som sitter fremfor som absolutt må ligge. Om det er så viktig å ligge får de bestille sete bak seg og da. 

Anonymkode: 53e01...b32

Om det er så viktig for deg at den foran deg ikke ligger får DU kjøpe setet foran. Så lenge det er lov og mulig å legge ned setet så gir jeg faen i at du ikke liker det. (Med mindre du har en baby på fanget eller noe, litt hensyn er det lov til å ta).

Du kan ikke kreve at andre skal eller skal ikke gjøre noe med stolen og setet sitt, med mindre du betaler for det.

Anonymkode: ce325...cfb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan så mange klarer å lage et problem ut av ingenting? Jeg er også 171 (i tillegg lange ben til høyden min) og dermed høyere enn den gjennomsnittlig norske kvinne. Jeg har aldri hatt noe problem med trange flyseter eller at personen foran meg kjører setet ned i knærne mine. Det må jo være dere som sitter på en veldig merkelig måte, eventuelt jeg som sitter på en veldig merkelig måte (i så fall fungerer det hvert fall). 

Jeg kan skjønne at store menn kan ha problemer, men de fleste damer burde fint kunne få plass i setene så lenge de er normalvektige.

Anonymkode: cd03e...7e2

Sitter helt normalt. Så selv om du ikke har problemer, så betyr det da ike andre har det. Er 182, kvinne med lange bein.Så jo sliter hvis den foran meg legger ned setet.

Men jeg reiser 4-5 ganger pr år, og kanskje 1 av gangene er det en som legger ned setet. Da sier flyertinner/verter i fra til den personen og ber de sette opp setet igjen.  

Så de som først og fremst bryr seg om egen komfort er heldigvis i fåtall.

Anonymkode: 2403b...945

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke på alle flyvninger dette går an, og på feks Widerøes lokale flyruter er det ingen seteplassering her, bare førstemann til mølla. 

Men hvorfor skal vi kjøpe dyre billetter så personen forran min samboer skal få legge ned seteryggen? Dessuten tror jeg ikke at vi skaper problemer for alle andre på flyet, sjelden alle deler på samme sete. Om det er noen som lager problemer er det de som sitter fremfor som absolutt må ligge. Om det er så viktig å ligge får de bestille sete bak seg og da. 

Anonymkode: 53e01...b32

Hvis man er over gjennomsnittet høy må man tilpasse seg det selv. Det er ikke andre passasjerers ansvar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Sitter helt normalt. Så selv om du ikke har problemer, så betyr det da ike andre har det. Er 182, kvinne med lange bein.Så jo sliter hvis den foran meg legger ned setet.

Men jeg reiser 4-5 ganger pr år, og kanskje 1 av gangene er det en som legger ned setet. Da sier flyertinner/verter i fra til den personen og ber de sette opp setet igjen.  

Så de som først og fremst bryr seg om egen komfort er heldigvis i fåtall.

Anonymkode: 2403b...945

Jeg flyr mye og har aldri hørt om eller lagt merke til noe slikt som dette og jeg legger setet mitt ned hver eneste gang jeg flyr.

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyr mye og har aldri hørt om eller lagt merke til noe slikt som dette og jeg legger setet mitt ned hver eneste gang jeg flyr.

Anonymkode: 82829...80a

Da er jeg heldig med mine flyvninger, der de ser at jeg ikke kan sitte når personen foran meg legger ned setet. Betaler alltid for midtgang sete, slik jeg kan ha beina ut der, og da er jeg jo i veien for flyvertinner/verter.

Anonymkode: 2403b...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...