Gå til innhold

Folk som legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aaah, endelig noen som drar i gang en debatt jeg følger med glede 😀

Jeg er av den oppfatning at fleksible seterygger er til for å brukes. Og det til gagns!

På fly oppfører jeg meg "sivilisert" til maten kommer. Deretter utfører jeg følgende rituale: inn med knappen, deretter fullstendig uten forvarsel bruker jeg alt jeg har av krefter til å kyle seteryggen bakover. Så lener jeg kroppen så langt frem jeg klarer før jeg trykker inn knappen og setet fyker tilbake til utgangsposisjon. Prosessen gjentas 3-4-5 ganger til jeg finner "riktig" sittestilling. Poeng deles ut til henholdsvis klirring i plastbestikk, banning, velt av matbrett eller selve rosinen i pølsa: kaffe i fanget 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.6.2018 den 1.33):

Det er noe av det mest irriterende jeg vet om på buss/tog/fly (og jeg er veldig hensynsfull til de som sitter bak meg, og spør alltid før jeg tar ned setet). 

Please IKKE press beina dine inn i seteryggen til de foran deg, det er veldig ubehagelig.

Anonymkode: f1c67...a5d

Så ikke press setet bak heller da

Anonymkode: 2b928...586

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man bruker brettet bak setet når du plutselig tar det bak? Enten man har kaffi og mat eller PC-en sin der

Anonymkode: 2b928...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva om man bruker brettet bak setet når du plutselig tar det bak? Enten man har kaffi og mat eller PC-en sin der

Anonymkode: 2b928...586

Bare å snu seg for å se før man legger ned.

Jeg legger alltid ned setet. Jeg er i 99% av tilfellene høyere enn personen bak meg. Så om det er greit at personen forran meg legger ned sitt, og det er det, så er det greit at jeg legger ned mitt. Klarer ikke skjønne hva folk klager over.

Anonymkode: 9b960...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare å snu seg for å se før man legger ned.

Jeg legger alltid ned setet. Jeg er i 99% av tilfellene høyere enn personen bak meg. Så om det er greit at personen forran meg legger ned sitt, og det er det, så er det greit at jeg legger ned mitt. Klarer ikke skjønne hva folk klager over.

Anonymkode: 9b960...9af

Hva mener du nå? Hvis jeg har brettet nede så kan det gå ganske ille om personen plutselig presser bak setet

Anonymkode: 2b928...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funksjonen om å legge ned flysetet skulle vært låst bort på innlandsreiser. Ingen skulle få gjøre det. Kun langdistansereiser.

Jeg flyr ikke ofte, men når jeg gjør det så er det typisk meg havne i en skvis på vindusplass med en overvektig person på siden av meg som opptar 1/4 av setet mitt, og at det sitter et barn foran meg med seteryggen bak fordi "det er gøy". 

Er jo NM i klaustrofobi hver gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar bare ned seteryggen hvis setet bak meg er tomt. Synes det er normal folkeskikk å ikke gjøre plassen til andre reisende bak meg enda mindre enn den allerede er.

Anonymkode: dffcf...7d6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva mener du nå? Hvis jeg har brettet nede så kan det gå ganske ille om personen plutselig presser bak setet

Anonymkode: 2b928...586

Jeg skrev jo at man ser bakover før man legger ned.

Anonymkode: 9b960...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal veldig lite til for at det føles bedre å sitte, men ikke har innvirkning på den bak. Bare et par cm gjør forskjell, så det lille klikket lener jeg bakover, aldri mer.

Anonymkode: b16e4...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

assa de som ikke tåler at andre benytter seg av hele seteplassen sin, de får da enten leie seg et privatfly eller ta bilen. evt sette seg på første setet. når noen skal sitte en lang flytur, buss eller togtur så må man får bruke setet som det er mulig. regner med flyene hadde fjernet muligheten om det var et behov. ALLE har betalt for sin reise. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare å snu seg for å se før man legger ned.

Jeg legger alltid ned setet. Jeg er i 99% av tilfellene høyere enn personen bak meg. Så om det er greit at personen forran meg legger ned sitt, og det er det, så er det greit at jeg legger ned mitt. Klarer ikke skjønne hva folk klager over.

Anonymkode: 9b960...9af

Du får ikke mer beinplass av å ta andres plass. Jeg har lange bein, så selv om du er høyere enn meg så kommer mine bein i klem når stolryggen går ned. Må jeg sitte med beina sideveis. Men så klart, du er jo i din fulle rett til å gjøre min reise ukomfortabel.

Første gang jeg opplevde noen gjøre det de siste ti årene var nå i august. Virker som trenden med å være egoist på fly forsvinner mer og mer.

Anonymkode: 46515...c54

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ænema said:

assa de som ikke tåler at andre benytter seg av hele seteplassen sin, de får da enten leie seg et privatfly eller ta bilen. evt sette seg på første setet. når noen skal sitte en lang flytur, buss eller togtur så må man får bruke setet som det er mulig. regner med flyene hadde fjernet muligheten om det var et behov. ALLE har betalt for sin reise. 

Enig. Jeg er 194 høy, og det er helt greit for meg at personen forran legger ned setet. Det er helt uforståelig for meg at personer av normal høye kan klage. Er det klaustrofobi? Kanskje ikke ta fly om det er så ille.

Anonymkode: 9b960...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skrev jo at man ser bakover før man legger ned.

Anonymkode: 9b960...9af

Tviler på de fleste gjør det altså 

Anonymkode: 2b928...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det så og si aldri selv, kun langdistanse og ser bak meg hvordan det vil gå for personen der. Fritt frem om ingen sitter der. Men selv om man kan skyve setet litt bakover gjør jeg det aldri helt om noen er der. Har opplevd å få maten og drikken min (som har blitt servert til hele flyet) klemt mot meg når personen foran meg lener seg bakover helt plutselig. Synes det er egoistisk når man vet at personen bak får problemer av det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...