Gå til innhold

Mitt såkalte "høyrisikosvangerskap"


Puffin

Anbefalte innlegg

11 hours ago, LineG said:

Kjenner på den følelsen om å ville  spole frem i tid haha! 

 

Men du? Kan jeg spørre om noe? Har du merket noe til vektøkning? Hvordan gjør du det med måltider?  Håper det går fint at jeg spør :) selv syns jeg det er vanskelig 

Jeg har ikke gått opp noe enda, motsatt faktisk. Begynte svangerskapet på litt over 92, nå er jeg ca 91. Men jeg har jo mye å gå på da, så jordmor og ernæringsfysiolog sier jo at jeg skal ha fokuset på å holde vekten eller gå litt ned, og da vil baby vokse helt fint. Det samme skjedde i forrige svangerskap.. Men syns det er vanskelig å spise nok. Magen føles helt rar, nesten nyoperert. Reagerer på ting jeg ikke har reagert på før, veldig lite plass osv. Rar følelse! Kjenner jeg må stoppe tidlig i et måltid og så bruke mye lenger tid. Det påvirker litt hvor mye jeg får tid til å drikke igjen mellom, så håper det går seg litt til etterhvert. :) Hvordan er det for deg da?

6 hours ago, TeamWP said:

Åååå wæææ det må være så trasig!! Håper jr.er helt frisk igjen  nå❤

Ja mini er helt fin, nå er det pappaen som spyr.. 😅 Han kommer seg heldigvis på do selv så jeg regner med jeg slipper å vaske sengetøyet denne gangen! 🤣 Krysser fingrene for at jeg slipper unna. Har ikke merket noe annet enn vanlig gravidkvalme "heldigvis" (skulle gjerne droppet den og 😛)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Puffin skrev:

Jeg har ikke gått opp noe enda, motsatt faktisk. Begynte svangerskapet på litt over 92, nå er jeg ca 91. Men jeg har jo mye å gå på da, så jordmor og ernæringsfysiolog sier jo at jeg skal ha fokuset på å holde vekten eller gå litt ned, og da vil baby vokse helt fint. Det samme skjedde i forrige svangerskap.. Men syns det er vanskelig å spise nok. Magen føles helt rar, nesten nyoperert. Reagerer på ting jeg ikke har reagert på før, veldig lite plass osv. Rar følelse! Kjenner jeg må stoppe tidlig i et måltid og så bruke mye lenger tid. Det påvirker litt hvor mye jeg får tid til å drikke igjen mellom, så håper det går seg litt til etterhvert. :) Hvordan er det for deg da?

Veldig enig at magen føles rar ja. Sliter veldig med å få i meg nok, er så utrolig vanskelig. Mye mulig at varmen spiller inn en del men vet at jeg må spise men har likevel ikke matlyst. Skal veie meg hos legen i morgen for å se om jeg har gått ned på deres vekt. Har gjort det på min og burde vel sånn sett ikke gå ned nå tror jeg. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, LineG said:

Veldig enig at magen føles rar ja. Sliter veldig med å få i meg nok, er så utrolig vanskelig. Mye mulig at varmen spiller inn en del men vet at jeg må spise men har likevel ikke matlyst. Skal veie meg hos legen i morgen for å se om jeg har gått ned på deres vekt. Har gjort det på min og burde vel sånn sett ikke gå ned nå tror jeg. 😅

Kjenner meg igjen i den. Syns det blir bråstopp ganske fort, og det bekymrer meg litt mtp å få i seg nok videre også. Hadde håpet at det skulle gå seg til, og det kan det jo enda. Skjønner heller ikke helt hvorfor det skal påvirke magen egentlig, det må jo være hormonelt da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0

Selvfølgelig fikk jeg omgangssyken til junior. Herregud. I dag har jeg bare spydd og grått om hverandre. Burde være forbudt at gravide får omgangssyken syns jeg, spesielt på topp av svangerskapskvalme. Kan jo lure på hvor god karma man har... 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Puffin skrev:

9+0

Selvfølgelig fikk jeg omgangssyken til junior. Herregud. I dag har jeg bare spydd og grått om hverandre. Burde være forbudt at gravide får omgangssyken syns jeg, spesielt på topp av svangerskapskvalme. Kan jo lure på hvor god karma man har... 😮 

Å herlighet,stakkars deg😢men ikke så rart iom.at jr.har hatt det,det er jo så smittsomt😱

Masse masse god bedring til deg❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da :( Stakkars deg, høres forferdelig ut!! Håper det gir seg raskt. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Puffin skrev:

9+0

Selvfølgelig fikk jeg omgangssyken til junior. Herregud. I dag har jeg bare spydd og grått om hverandre. Burde være forbudt at gravide får omgangssyken syns jeg, spesielt på topp av svangerskapskvalme. Kan jo lure på hvor god karma man har... 😮 

Hei! Og huff!! Jeg hadde og det i vår, kjempe kvalm pga graviditet i tillegg.😝 Helt grusomt. Håper det går fort over!!! Og god bedring😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, blomst12 said:

Hei! Og huff!! Jeg hadde og det i vår, kjempe kvalm pga graviditet i tillegg.😝 Helt grusomt. Håper det går fort over!!! Og god bedring😘

 

17 hours ago, Pupsilure said:

Uff da :( Stakkars deg, høres forferdelig ut!! Håper det gir seg raskt. God bedring!

 

18 hours ago, TeamWP said:

Å herlighet,stakkars deg😢men ikke så rart iom.at jr.har hatt det,det er jo så smittsomt😱

Masse masse god bedring til deg❤

 

Tusen takk ❤️ Det er litt bedre i dag heldigvis... men i går kveld og i natt var det helt jævlig. Rett og slett VM i å syns synd på seg selv da altså. Jeg HATER å spy rett og slett. Ugh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn litt på siden så vet jeg ikke om jeg klarer å vente til OUL med å finne ut om det er en jente eller gutt i magen. Jeg er så spent!! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 12.41, Puffin skrev:

Kjenner meg igjen i den. Syns det blir bråstopp ganske fort, og det bekymrer meg litt mtp å få i seg nok videre også. Hadde håpet at det skulle gå seg til, og det kan det jo enda. Skjønner heller ikke helt hvorfor det skal påvirke magen egentlig, det må jo være hormonelt da? 

Ja merker de godt selv! Må bare spise ofte så legen min, barnet tar det den skal ha uansett den så er sånn sett "trygg" der enn så lenge. 

 

25 minutter siden, Puffin skrev:

Og sånn litt på siden så vet jeg ikke om jeg klarer å vente til OUL med å finne ut om det er en jente eller gutt i magen. Jeg er så spent!! 😄

Ååh jeg er sååå spent selv!! Når hadde du OUL igjen? Jeg har 16 august og akkuratt nå føler det ut som en evighet til 😂 frister egentlig å ha en privat ul i uke 30 (ikke Gravid uke 30 altså🙈) sånn at jeg ikke må vente så lenge til neste gang (hysterisk jeg? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LineG Ja, regner med det går bra. Bare litt stress å spise sååå lite. Føles i overkant lite liksom. Håper det går seg til :)

Jeg har ikke fått time til OUL enda, vet ikke helt om den blir her jeg bor eller der jeg har tenkt å føde. Men skal ha privat 10.juli og 30,juli da...... haha. Klarer bare ikke la være 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puffin skrev:

 

 

 

Tusen takk ❤️ Det er litt bedre i dag heldigvis... men i går kveld og i natt var det helt jævlig. Rett og slett VM i å syns synd på seg selv da altså. Jeg HATER å spy rett og slett. Ugh!

Bra du er bedre nå!😘

Ja,spysjuka er ett helvette for å si det rett ut! Synes veldig synd på meg selv for "bare" å være kvalm,har bare kasta opp to ganger hittil, så syntes synd på deg jeg også🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @TeamWP, utrolig hva det hjelper med litt sympati. ;) Føler meg relativt normal i dag, takk og lov. Svangerskapskvalmen henger i, men den er i alle fall ikke like intens. Sånn sett var det "fint" å ha omgangen, fikk kalibrert meg litt mtp at det kan være så utrolig mye jævligere enn jeg har det 😛 

--

9+2

Nå teller vi ned dager til min lillesøster kommer (på søndag). Vi gleder oss sånn! På tirsdag blir det UL, og så skal vi feire bursdagen hennes etterpå. Onsdag tar vi båten til Danmark der vi møter min far og stemor (vi kaller dem nå bestemor og bestefar) for 14 dager med ferie i et hus vi har leid. Blir fint å ha litt tid sammen. Junior er veldig glad i dem, men vi møtes alt for lite. Blir godt for mannen også at noen andre står opp med junior, så får han hvilt seg litt. ALT faller på han nå som jeg er dårlig. Syns han fortjener å lade batteriene godt han også, og da er det perfekt med bestemor som står opp dødstidlig av egen fri vilje og sitter og venter på at junior skal våkne .. 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg masse med familien rundt deg til uken! Og med søsterbesøk! :blomst:

 

(Og omgangssyke ... Jeg orker nesten ikke kommentere det en gang av frykt for å bli smittet)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3

Jeg våknet helt i ørska etter en dupp på sofaen i dag. Satt og strevde, prøvde å ikke kaste opp. Så kommer junior bort, og legger armene rundt meg, trekker meg ned og gir meg en kjempeklem mens han sier "mamma mi, mamma mi ja". ❤️ Jeg begynte å grine fordi det er jo så ufattelig verdt det, til slutt. Helvetes kvalme og alt. Til slutt sitter vi der med enda en sånn fantastisk skapning. Kjente det ga meg litt ekstra motivasjon til å holde ut i dag. ❤️ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå  så lyst jeg har på en liten en når jeg leser sånt. 😍 Jammen godt jeg har en i magen alt :fnise:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+6

Ja, han lille sjefen her i gården er bare knallgod. Veldig raus med klemmene for tiden, og det trenger jeg. ;)

I dag var vi på ultralyd nummer to, og alt var fint. Lille i magen hadde vokst helt i tråd med termindato hun satte sist, til tross for at jeg har vært dritdårlig og bekymret. Veldig godt å se. Lillesøster var med og syns det var helt sprøtt å se. Vi kunne se en liten reke med aktive armer og bein, kjempeartig! Og gratis da, bare fordi supertante har bursdag i dag. Fantastisk. :) Neste UL er 30.juli og da ville hun prøve seg litt og se etter kjønn (selv om det ikke er helt sikkert selvsagt). Spennende!

I morgen går turen til Danmark, kjenner det blir godt å komme seg vekk litt. Kan vel like gjerne være kvalm i Danmark? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...