Gå til innhold

Mitt såkalte "høyrisikosvangerskap"


Puffin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

17 hours ago, Pupsilure said:

Hei, hvordan går det? 😀

Hei! :) Det går ikke sånn superbra, jeg er så forferdelig kvalm. Sliter med å komme meg gjennom dagene og er bare i uke 17 enda. Føles som at jeg har flere år igjen av dette svangerskapet 🙄🤮🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Puffin skrev:

Hei! :) Det går ikke sånn superbra, jeg er så forferdelig kvalm. Sliter med å komme meg gjennom dagene og er bare i uke 17 enda. Føles som at jeg har flere år igjen av dette svangerskapet 🙄🤮🤣

Uff da :( Kvalme er forferdelig! Stakkars deg... Håper du snart føler deg bedre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Håper det går over jeg og. Sist varte det til fødsel så prøver å innstille meg på det. Vanskelig å være en skikkelig mamma for han på 2.5 når formen er sånn.. men, det går i alle fall over i jan/feb! 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars deg :blomst: Det er grusomt, lammende og forferdelig slitsomt å være så kvalm!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

2 timer siden, Puffin skrev:

21+1

Fortsatt kvalm og jævlig. Sukk.

Leit at du er så dårlig ♡ Kunne du fått resept på afipran f eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Sirinna said:

Leit at du er så dårlig ♡ Kunne du fått resept på afipran f eks?

Takk ♥ Jeg går fast på en kombinasjon afipran/postafen og det hjelper bittelitt. Mer kvalm, men kaster opp mindre. Klarer såvidt å holde vekten, så det er positivt. Zofran og stemetil har ikke hjulpet en dritt, og jeg hadde såååå høye forhåpninger til zofran. Gutten i magen har det heldigvis kjempebra og vokser akkurat som han skal, er bare jeg som strever. Kjenner det hjelper litt på psyken at han er aktiv der inne, men det er tungt å være så hinsides kvalm hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tøft når man står i det! Og det er ikke lett å tenke at det snart er over når det er en liten evighet igjen. Det er i det minste bare midlertidig du ikke får vært "skikkelig" mamma for eldstemann. :)

Så gøy med dult!

Endret av Tonio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tonio og @TeamWP - takk! Det er hardt. Er utrolig glad for å være gravid og få et barn til, men det koster jammen mye. Har heldigvis en mann som tar fullstendig ansvar uten å mukke. Han er rett og slett en hverdagshelt i mine øyne, som bare ordner absolutt alt og klager ikke ett sekund. Ikke bare for seg selv og sønnen vår, men alt jeg trenger å få ordnet også. Godt å ha noen å støtte seg på! ♥

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode ord @lille_frosk og @Azumarill :) Det gjør godt!

21+6

Alle dager er heldigvis ikke like, og noen dager orker jeg litt mer. Merker at det henger tett sammen med hvor mye mat jeg får spist. Vekten var fort på vei nedover men nå har jeg stabilisert den på 87-88 så det er bra. Trenger ikke gå opp og trenger ikke gå ned akkurat nå.

Den blivende storebror er veldig morsom for tiden. Det er som regel småbiler i jakkelommen min, duplo på badet, en løve under hodeputen min, en nøye oppstilt bondegård på stolen min, smokker i strikketøyet mitt, Brio-tog i skoen og spillekort i skuffer her og der. Aldri en kjedelig dag. Spent på hvordan det  blir med to gutter i hus. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
22 hours ago, lillemeg90 said:
 

Her vil jeg følge med! 🙋 

Jeg har også hyperemesis for andre gang. For noe herk..

Hyggelig at du vil følge med! :) Ikke like hyggelig at du har HG. Det er helt krise forferdelig dritt, rett og slett!

23+5

I dag var vi på første vekstkontroll på sykehuset, og jeg var egentlig veldig nervøs. Det har jo vært litt lite mat, og jeg har fått en del oppfordringer fra lege og jordmor om at jeg MÅ få i meg mer mat. Lettere sagt enn gjort, egentlig! Kontrollen visste en veldig aktiv gutt som er bittelitt liten, men godt innenfor normalen. Det var deilig å høre! Overlegen som utførte vekstkontrollen tok seg god tid og snakket med meg om situasjonen min med dramatisk første fødsel, at jeg er operert og har hyperemesis. Han var en skikkelig fin fyr rett og slett. Han mente at jeg har PTSD etter forrige fødsel, og at det er noe de vil ta hensyn til. Har fått innvilget planlagt keisersnitt, men ønsker å jobbe med psyken for å unngå det. Går i samtaler med jordmor, både min egen og på rådgivningssenteret på sykehuset, og har blitt henvist til en psykiater for å ta tak i dødsangsten. Veldig rart å ha dødsangst knyttet opp i mot en fødsel - syns jeg. Overlegen syns det var helt logisk og normalt med tanke på sist.. Er litt å ta tak i med andre ord, men mini i magen har det bra og formen er ikke så jævlig som den har vært. Den er ikke god, men jeg har ikke lyst til gi opp hver dag lenger i alle fall.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt å høre at du ble møtt på en så fin måte! Og at du jobber så bra med alle disse tingene. Jeg synes ikke det er spesielt rart å få dødsangst i forhold til fødsel, når forrige fødselsopplevelse var som den var. Jeg fikk jo også en veldig angst etter forrige fødsel, selv om den heller ikke var direkte knyttet til fødselsopplevelsen, og jeg kjenner også på et veldig behov for å snakke gjennom og jobbe med disse tingene nå. Veldig bra du får så god hjelp og oppfølging! Og ikke minst, at vekstkontroll gikk bra1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/16/2018 at 9:06 AM, Azumarill said:
 

Så fint vekstestimeringen gikk fint. Det er alltid en litt uggen følelse før undersøkelsen starter, men så utrolig deilig når det viser seg å være bra der inne. At formen er litt mindre jævlig er selvsagt også veldig godt å høre. Håper det fortsetter:nigo: 

Det håper jammen jeg også! 😄 Godt å kjenne at jeg klarer litt mer, om enn bare litt 😄 

On 10/16/2018 at 10:50 AM, lille_frosk said:
 

Så godt å høre at du ble møtt på en så fin måte! Og at du jobber så bra med alle disse tingene. Jeg synes ikke det er spesielt rart å få dødsangst i forhold til fødsel, når forrige fødselsopplevelse var som den var. Jeg fikk jo også en veldig angst etter forrige fødsel, selv om den heller ikke var direkte knyttet til fødselsopplevelsen, og jeg kjenner også på et veldig behov for å snakke gjennom og jobbe med disse tingene nå. Veldig bra du får så god hjelp og oppfølging! Og ikke minst, at vekstkontroll gikk bra1

Ja det var en kjempeopptur. Det er godt når man føler de virkelig har TID! Godt å bli sett. :) Jeg vet jeg har mye å ta tak i, og så håper jeg jo at når jeg har dette svangerskapet bak meg og er ferdig med å få barn så blir det noe jeg bare kan legge bak meg rett og slett. Kjenner at det blir bedre for hver samtale, så det er utrolig deilig!

24+0

Våknet av et kjempespark i blæra i morges og tisset rett og slett litt i sengen. Syns det er vel tidlig å begynne med slikt, men lillebror er ram på det der. Med førstemann satt jeg med et håndkle i sofaen de siste 3mnd så spørs om det er bare sånn gutta mine er. 😄 Syns ellers det er veldig godt å ha kommet så langt at jeg kjenner liv mange, mange, mange ganger på en dag. Det gjør uendelig godt! ♥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,tisset rett og slett litt.. hørtes kjent ut!! Lillebror her er også ram på det der.. sutra til mor om det her om dagen om det var normalt,var ikke sånn da jeg gikk med storesøster... mamma bare kikka på meg over brillene og lo... sånt måtte jeg da bare forvente , "hvor mye knipeøvelser har du gjort på de 12 år mellom svangerskapene?" Jeg bare... "ehh 5?" 🙈🤣

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...