Gå til innhold

Hva får deg til å ville trene?


Hubba bubba

Anbefalte innlegg

Som sagt over.. Hva får deg til å ville trene og hvor kommer motivasjonen din fra? 

Er så nysgjerrig på hva som får andre til å ville trene. Om det er for å holde seg sunn, konkurranse, gå ned eller opp i vekt etc... 

Kan begynne jeg da.. Jeg gleder meg for det meste hver gang til å dra på treningssenteret. Blir rett og slett gira:icon_lol: Føler meg også mye bedre etter en treningsøkt. Har et godt forhold til mat/variert kosthold. Tenker å utdanne meg til pt senere i tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at trening og bevegelse burde vært så inngravert i oss at spørsmålet heller ble "hvorfor trener du ikke?"

Jeg har ikke noen mer motivasjon utover at jeg ønsker å trene regelmessig for helse og velvære. Så gjennomfører jeg de to styrkeøktene mine og de tre løpeturene mine i uken, uten å tenke noe mer over det. Har holdt på med dette så lenge at det hadde føltes unaturlig å ikke trene. 

Anonymkode: 6b28e...8f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det nok for å holde seg slank og fin, og for å kompensere med all den usunne maten jeg spiser :P

Hater å trene-trene (tredemølle, vekter, spinning ol.), så får treningen min gjennom litt mer stimulerende aktiviteter, som dansing, husvask og ommøblering (å få det fint!), svømming og lignende.

Blir forresten sykt motivert til å trene når jeg ser The Kardashians, forresten! Da nærmest ligger jeg på gulvet og gjør øvelser :fnise: Aner ikke hvorfor. Kanskje fordi det er en feelgood-serie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at trening og bevegelse burde vært så inngravert i oss at spørsmålet heller ble "hvorfor trener du ikke?"

Jeg har ikke noen mer motivasjon utover at jeg ønsker å trene regelmessig for helse og velvære. Så gjennomfører jeg de to styrkeøktene mine og de tre løpeturene mine i uken, uten å tenke noe mer over det. Har holdt på med dette så lenge at det hadde føltes unaturlig å ikke trene. 

Anonymkode: 6b28e...8f3

Hehe, ja du sa noe der 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte som et vektnedgangsprosjekt, nå kan jeg ikke se for meg å leve uten. Det som motiverer mest er vel: 

- å få ut all energien jeg bærer på

- å se smashing ut naken 

- ha energi til alt jeg vil gjøre 

- holde seg nogenlunde sunn 

- å kunne unne seg øl, mat og snacks uten at det synes på vekt eller hud 

- og se kroppen forandre seg

- at det er utrolig gøy! 

Særlig det med energi til å gjøre alt. Når man har gått fra 130-68 kg (175 høy) setter man umåtelig pris på å ikke bli andpusten av alt mulig! 

 

Endret av Inwe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tibbie skrev:

Hos meg er det nok for å holde seg slank og fin, og for å kompensere med all den usunne maten jeg spiser :P

Hater å trene-trene (tredemølle, vekter, spinning ol.), så får treningen min gjennom litt mer stimulerende aktiviteter, som dansing, husvask og ommøblering (å få det fint!), svømming og lignende.

Blir forresten sykt motivert til å trene når jeg ser The Kardashians, forresten! Da nærmest ligger jeg på gulvet og gjør øvelser :fnise: Aner ikke hvorfor. Kanskje fordi det er en feelgood-serie :)

 

4 minutter siden, Tibbie skrev:

Hos meg er det nok for å holde seg slank og fin, og for å kompensere med all den usunne maten jeg spiser :P

Hater å trene-trene (tredemølle, vekter, spinning ol.), så får treningen min gjennom litt mer stimulerende aktiviteter, som dansing, husvask og ommøblering (å få det fint!), svømming og lignende.

Blir forresten sykt motivert til å trene når jeg ser The Kardashians, forresten! Da nærmest ligger jeg på gulvet og gjør øvelser :fnise: Aner ikke hvorfor. Kanskje fordi det er en feelgood-serie :)

Helt enig med deg! Blir slik selv når jeg ser diverse. Om det er serie, insta eller lignende🙈

Endret av Hubba bubba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hubba bubba skrev:

 

Helt enig med deg! Blir slik selv når jeg ser diverse. Om det er serie, insta og lignende🙈

Så bra at vi er så lettinspirerte, da! 😄 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tibbie skrev:

Så bra at vi er så lettinspirerte, da! 😄 😄 

Hadde vært vanskeligere uten litt inspirasjon😗 Får er lite dytt i rumpa😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kombinasjon av: Å kunne unne meg mer godt å spise, å unngå å bli tjukk (det blir både dyrt og usunt), å se hva jeg kan få denne skrotten til å prestere (løper) i konkurranser, egentid med tankespinn :) 

Og helt ærlig nå som gravid: Kortere vei tilbake og slippe å gå opp mer enn nødvendig ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg får/har finere kropp enn nye dama til den utro eksen min 😂 💃

Anonymkode: fdd0c...0f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pearl2.0 skrev:

En kombinasjon av: Å kunne unne meg mer godt å spise, å unngå å bli tjukk (det blir både dyrt og usunt), å se hva jeg kan få denne skrotten til å prestere (løper) i konkurranser, egentid med tankespinn :) 

Og helt ærlig nå som gravid: Kortere vei tilbake og slippe å gå opp mer enn nødvendig ;) 

Veldig gøy når man kan yte lengre. Sett selv at kondisjonen min har blitt mye bedre!

Det høres lurt ut🙈 Tenker å prøve det samme når det blir min tur, men kanskje lettere sagt enn gjort?🤷🏽‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hubba bubba skrev:

Veldig gøy når man kan yte lengre. Sett selv at kondisjonen min har blitt mye bedre!

Det høres lurt ut🙈 Tenker å prøve det samme når det blir min tur, men kanskje lettere sagt enn gjort?🤷🏽‍♀️

Ja det er den beste følelsen :)

Man kan skjønne hvorfor mange velger å droppe treningen når man er gravid, så absolutt. Da handler det mye mer om vilje enn til vanlig fordi man liksom har en grunn til å slappe av. Og ofte føler seg sliten og crappy. Men jeg føler meg alltid bedre etterpå. Alt med måtehold tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha kontroll på depresjonen

Bedre søvn

Mindre smerter

Generelt mer overskudd

Bedre fordøyelse

Mindre plager med menstruasjonen

Forebygge diabetes og andre livsstilsykdommer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Ja det er den beste følelsen :)

Man kan skjønne hvorfor mange velger å droppe treningen når man er gravid, så absolutt. Da handler det mye mer om vilje enn til vanlig fordi man liksom har en grunn til å slappe av. Og ofte føler seg sliten og crappy. Men jeg føler meg alltid bedre etterpå. Alt med måtehold tenker jeg.

Litt morsomt det der. Før tenkte jeg slik at når jeg blir gravid kan jeg spise for to😅 Endret seg litt, men for tidlig for meg å planlegge dette enda. Du er heldig som har motivasjon selv som gravid og at det hjelper😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hubba bubba skrev:

Litt morsomt det der. Før tenkte jeg slik at når jeg blir gravid kan jeg spise for to😅 Endret seg litt, men for tidlig for meg å planlegge dette enda. Du er heldig som har motivasjon selv som gravid og at det hjelper😍

Hihi, du KAN spise for to, men det vil bite deg i ræva når ungen er ute :P Har ei venninne som gikk opp 30 kg, barnet veide 2,5. Du kan trygt si at hun slet med å bli kvitt de kiloene. For meg er det en livsstil å trene, noe jeg ikke kunne ha vært foruten så lenge jeg er frisk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at trening og bevegelse burde vært så inngravert i oss at spørsmålet heller ble "hvorfor trener du ikke?"

Jeg har ikke noen mer motivasjon utover at jeg ønsker å trene regelmessig for helse og velvære. Så gjennomfører jeg de to styrkeøktene mine og de tre løpeturene mine i uken, uten å tenke noe mer over det. Har holdt på med dette så lenge at det hadde føltes unaturlig å ikke trene. 

Anonymkode: 6b28e...8f3

Så trist!

Jeg for min del trener først og fremst fordi jeg synes det er gøy.

Anonymkode: 22bbd...59d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist!

Jeg for min del trener først og fremst fordi jeg synes det er gøy.

Anonymkode: 22bbd...59d

Hvorfor er det trist? Jeg sier ikke at jeg ikke får glede av treningen, bare at det er en så inngravert vane at jeg ikke trenger noen store motivasjonsfaktorer for å gjennomføre. Det er som å stå opp og gå på jobb. Du sitter ikke og føler på om du har lyst eller ikke, du bare gjør det. 

Anonymkode: 8c6db...5f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det trist? Jeg sier ikke at jeg ikke får glede av treningen, bare at det er en så inngravert vane at jeg ikke trenger noen store motivasjonsfaktorer for å gjennomføre. Det er som å stå opp og gå på jobb. Du sitter ikke og føler på om du har lyst eller ikke, du bare gjør det. 

Anonymkode: 8c6db...5f4

Veldig enig i denne. Jeg har en lignende tankegang for å klare å trene fast. Jeg lar det ikke være et valg. Ingen unnskyldning for å droppe en økt bortsett fra sykdom eller skade. Vondt i viljen teller ikke. Og til slutt blir treningen en så naturlig del av hverdagen at det ikke koster noe å komme seg på senteret eller ut i naturen. 

Alle de positive effektene som kommer av treningen er mer enn god nok motivasjon til å holde på rutinen. 

Anonymkode: 6b28e...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva som fikk meg til å starte. Jeg fikk plutselig lyst til å være atletisk og veltrent. Å se bra ut og føle meg bra. Nå føles kroppen min topp, men jeg vet at jeg kan bli enda bedre/raskere hvis jeg vil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...